דבר התקשורת :: Rueda de prensa

ציינתי את המשחק של גוטי [לפני שנה נגד אותה סביליה בסנטיאגו ברנבאו הוא פתח בהרכב בשלושער של זינדין זידאן וגם כן הציג משחק פנטסטי ובישל בעקב] כדי להראות איך תוך שבוע הוא הראה את שתי נקודות הקיצון שלו ברמת החוסר יציבות. זה גם היה נותן לו מעין גירוי לעלות מהספסל והוא לא יודע בזה.

אני רוצה לעשות הפרדה בין שני דברים: השחקנים הספרדיים, מול אלה שגדלו אצלינו בקאנטרה למשל. ברור לי גם שהקבוצה עושה משהו עקום. דני קרבחאל חזר אחרי עונה אחת, אבל אלבארו קארראס שהתגלגל בכל מיני קבוצות כבר עלה הרבה כסף.

שחקנים צעירים לרוב מקבלים יותר את הבמה כשהקבוצה או במצב כלכלי מחורבן כמו ברצלונה או כשיש בעיות מקצועיות קשות ופציעות. מצד שני בא עם זה את עניין הלחץ ואולי קושי עבור שחקן צעיר להשתלב במגמה כזו. למשל ויניסיוס שהיה מיועד לקסטיליה - קיבל את הדחיפה קדימה מסנטיאגו סולארי, היה כמה משחקים בהרכב וליהטט עד לפס האחרון. אם גארת’ בייל היה בעונה סבירה כנראה זה לא היה קורה.

ראול אסנסיו וגונסאלו גארסיה הם שחקני סגל סבבה לגמרי, הם יכולים להוסיף עוד לסגל. ניקו פז קצת יותר טוב מהם בגדול - ברור לי שזו לא אותה העמדה - אבל האם הוא שחקן כל-כך טוב? אני לא יודע.
השחקנים הבאמת-באמת טובים האחרונים שיצאו מקסטיליה הם חסה רודריגס, אלבארו מוראטה, דני קרבחאל ונאצ’ו [אנדרייטרד ענק].

בוא נביט רגע על הצד השני - על ברצלונה, ואולי זה שכל קבוצות הגיל משחקות באותה השיטה זה כמובן עוזר ומחדיר את ה-DNA וכדומה. פרמין לופס היה מעולה מהרגע הראשון. לא מתייחס לגולים בקדם העונה כי זו אופרה אחרת, מדבר על העונה תאכלס. אני לא יכול להשוות אותו לטיאגו פיטארץ’ כי טיאגו בן 18 ויש חמש שנים הבדל וזה המון, אבל טיאגו על פניו נראה לי פחות מוכשר, פחות מכריע. שחקן לא רע, סוס עבודה. לא מישהו שאתה מתלהב לראות אותו בהרכב.

לגבי הספרדיים: תסתכל על הספרדים הבולטים כיום, לא רק בסגל הנבחרת, עזוב הרי את שחקני ברצלונה שלא רלוונטיים אלינו. ברור שהייתי רוצה את רודרי. חוץ ממנו? וואלה שאלה קשה מאוד.

לפני רודרי הייתי מביא את זובימנדי, אלונסו ביקש אבל מה שהוא קיבל זה עוד עונת קמאבינגה.

בכל מקרה לא צריך לחלק את השחקנים הצעירים בעולם לריאל וברצלונה, הם באמת מגדלים ילדים שפורצים מאוד מוקדם, ויש להם מתנהלות מאוד ספציפית במחלקות הנוער. זה נכון שיש פה ושם עוד כמה ילדים כאלה בעולם , אבל יש לא פחות, שחקנים שמגיעים לטופ, ולא פורצים בצורה מתאורית מיד. גם פרמין הוא דוגמה לשחקן שהיה צריך קצת יותר זמן. נתתי בהודעה הקודמת מספיק דוגמאות לדעתי.

ועכשיו אגע שוב בחלק הראשון, הנבחרת. למה לריאל אין נציגים ולברצלונה יש הרבה ? בגצלונה חיפשה את מי לקנות בנבחרת ? לא. את רובם היא גידלה! אז נכון ריאל יכולה לקנות את האוסן ואת זובימנדי ואת רודרי, אבל למה רק לקנות? למה לקנות מוצרים של אחרים, ריאל יכולה יודעת וחייבת לייצר גם כן. זה הרבה יותר כלכלי, זה הרבה יותר אמין ומחבר, ובנוסף אפשר לקנות עוד שחקנים ספרדים נוספים. אם ריאל תתנהג כמו ברצלונה, כלפי אותם שחקנים שיש לנו בנוער, אתה תראה שתוך כמה שנים יהיו שחקנים תוצרת בית שלנו בנבחרת. ניקו פאז שיכל ליצג את ספרד נמכר ועכשיו חוזר, הוא מייצג את ארגנטינה במונדיאל. כשהוא עזב חשבת שזה יקרה? למה אחד כמוהו, לא ראוי לצ’אנס? מישהו ניסה? תראה את מוניוז פתאום, הוא במונדיאל אחרי עונה מצויינת, והוא מבוקש. תראה את צ’מה אנדרס, חאקובו , וטיאגו וגונזאלו שמשחקים אצלינו , הם גם כן נמצאים בפנקס של דה לה פאונטה, הוא כבר דיבר עליהם, רק העונה הם קיבלו צ’אנס בפוקס בגלל שהגיעו מאמנים שבחרו לתת להם. והם כולם בעונת הבוגרים הראשונה שלהם. אתה באמת שולל סיכוי שבעוד שנה-שנתיים תראה את גונזאלו ואת פיטארץ’ בנבחרת ?

תראה את פורטאה, יניאז, אלכסיס סיריה, חואן מרטינז, דייגו אגואדו והשוער נבארו באקדמייה ובנבחרות הצעירות. למה לומר שמראש הם כניראה לא מספיק טובים ?

זאת כל הנקודה. הם כן מספיק טובים כדי לקבל הזדמנות. המועדון צריך לשנות תפיסה, וזה ששחקנים כמו צ’מה אנדרס ,מוניוז וחאקובו שסומנו כ”מוכשרים פחות”, מאלה שמשחקים היום בקסטיליה מקושרים בחזרה לריאל, זאת הוכחה לכך בעיניי.

תשמע מבחינתי לפחות הבאת כאן רשימה של כל השחקנים שגדילנו והרוב שיצאו לתפוצות. אני לא מתווכח על כך שחלקם יכולים להיות שחקני סגל טובים בריאל מדריד אלא על מי הוא רמה מעל - מי מתקרב ביכולת שלו ולאו דווקא לפי עמדה - לדני קרבחאל, לנאצ’ו, לחסה רודריגס או לאלבארו מוראטה, גם לוקאס ואסקס סבבה לגמרי.
אני לא יכול לחלק ציון גבוה לצ’מה אנדרס כי הבונדסליגה נוחה יותר ושטוטגארט לעומת ריאל מדריד זה לבל אחר לגמרי ואפילו ניקו פז וקומו.

חאקובו ראמון שיחק אצלינו, אמנם מעט, והיה די מזעזע במשחקים הספורים שלו ב-2024/25. האם הוא יכול להיות בלם רביעי אצלינו? כן. מעבר לזה? לא בהכרח. ראול אסנסיו הרבה יותר הרשים באותה העונה, די מהר הוא שיחק במשחקים גדולים גם כי לא הייתה ברירה.

מה ראית מדניאל יאנייס שעלה לשתי הופעות בקבוצה הבוגרת ואמנם הספיק לבשל אבל מדגם הדקות כל-כך נמוך עד שאי אפשר להתרשם. אלא אם כן תגיד לי שאתה צופה בקסטיליה קבוע.

פרמין לופס אולי חיכה זמן עד להופעת הבכורה בקבוצה הבוגרת ואחרי שיקבל יותר מפירורים, אבל מיד כשהתחיל לשחק הוא נתן תוצרת. יש לו 11 גולים כבר ב-2023/24 עם צ’אבי וב-1,900 דקות בלבד. כמובן שהוא שיפר אלמנטים נוספים במשחק שלו.

יש משהו שברצלונה עושה הרבה יותר טוב ועל כך אנחנו מסכימים והילדים שלהם מגיעים בשלים יותר לקבוצה הבוגרת. התחושה היא שהם מוכיחים את עצמם גם הרבה יותר מהר.

לגבי השחקנים הספרדיים כתבתי יותר על מצב נתון - הספרדים הבולטים כרגע בנבחרת וגם “בסגל הרחב”. כמובן שחבל שזה המצב ושריאל מדריד לא גידלה שחקנים ספרדיים טובים.

פרשן המארקה רוברטו גומס תומך בשילובו של ראול במועדון ומציע יחד איתו גם את פרננדו היירו:

“זה נשמע מרהיב, השחקן הספרדי הטוב ביותר בהיסטוריה של ריאל מדריד, זה מרשים. לא אהבתי את עזיבתו, וגם לא את האופן שבו הוא עזב שם בחדר עיתונות, כולם לבושים בחליפות טרנינג, לא אהבתי את הפרידה של ראול בשנה שבה ז’וזה מוריניו הגיע”

"לדעתי, ראול הוא השחקן החשוב והרלוונטי ביותר בהיסטוריה של ריאל מדריד. ראול הוא אגדה, הוא אגדה. מבחינתי, כספרדי, הוא השחקן הטוב ביותר. אם יש כדורגלן שמגלם את הערכים של ריאל מדריד, זה ראול גונזאלס בלאנקו.

“אני לא אומר שיכולה להיות לכך השפעה מכרעת, כי זה משהו שכל אדם צריך להחליט בחופשיות כשהוא מצביע. אבל בהחלט, מבחינת השפעה, נוכחותו של ראול מרהיבה. אני חושב שאם זה אכן יקרה - זו החתמה מבריקה של אנריקה ריקלמה. החתמה מרשימה. מרשימה, מרשימה. ובכלל – דמיינו שמשרת הניהול הספורטיבי בריאל מדריד תאויש על ידי ראול ופרננדו היירו…”

חורחה ואלדאנו מנתח את מצבה של ריאל מדריד כרגע וקצת ‘מזהיר’ לגבי ז’וזה מוריניו למרות שאת המספרים כולם מכירים: “הבצורת שלו ארוכה יותר מזו של ריאל מדריד”.

“פלורנטינו פרס מבין שז’וזה מוריניו יכול לשפר את המורל של הקבוצה. אבל פרס, וגם לא מוריניו, וגם לא הכדורגל הם אותו הדבר כמו שהיה לפני 15 שנה. מוריניו זכה בתואר האליפות האחרון שלו לפני עשור, ובליגת האלופות לפני 15 שנה. הבצורת של מוריניו עמוקה אף יותר מזו של ריאל מדריד. זה ההימור של פלורנטינו; הוא תמיד אהב אותו ורוצה לתת לו הזדמנות שנייה”

בנוגע למשבר הנוכחי של ריאל מדריד: “ב-25 השנים האחרונות, ריאל מדריד מעולם לא זכתה בשתי אליפויות רצופות (הטעות במקור - ריאל זכתה ב-2007 וב-2008 כך שזה קרה פעם אחת). נראה כי הזכייה בלה ליגה איבדה את יוקרתה בימים אלה עבור המועדון הזה; נראה כי ליגת האלופות מאפילה על הכל. זה כאילו שזכייה בליגת האלופות היא הדרך היחידה להיחשב להצלחה מוחלטת, אבל לה ליגה חשובה מאוד משום שהיא מספקת עקביות בביצועים”.

בנוגע לחזרתו של ניקו פז: “זהו צורך מוחלט עבור ריאל מדריד להביא קשרים. אני מקבל את חזרתו של ניקו פז כמובנת מאליה; זה יהיה טיפשי לא לנצל את הכישרון שלו כשהוא זמין ונגיש כל כך בקלות. הוא עדיין שייך לריאל מדריד. כל שחקן שיתרום בעמדה הזו ישפר משמעותית את איכות הקבוצה”.

הקשיים של פרנקו מסטאנטואונו: “השחקן הארגנטינאי משחק טוב במשך חצי משחק, ובמחצית כבר מוכרים אותו. אנחנו מחתימים שחקנים צעירים יותר ויותר; לפעמים אנחנו מגזימים, ומסטאנטואונו בסופו של דבר שילם את המחיר. הוא הגיע צעיר מדי, ועם הלחץ של לשחק בסנטיאגו ברנבאו ולא לזכות באף תואר, כל זה השפיע על המורל שלו, ובסופו של דבר הוא לא שיחק כמצופה. העובדה שלא יהיה בגביע העולם בטח פגעה בו קשה, אבל הוא רק ילד, רק בן 18. הוא היה בדרך הנכונה, אבל הוא לא זכה לשחק בחודשים האחרונים, וזה גזר דינו. מבחינתי, אתה מתפתח על ידי תחרות. להיות בן 18 ולפתוח רק בעשרה משחקים העונה זה בזבוז זמן. ניקו פז עבר לקומו, הפך לשחקן הרכב בלתי מעורער, והשתפר עם כל משחק בגלל הביטחון שצבר. אם הוא יחזור לריאל מדריד, הוא יהיה הרבה יותר בטוח בעצמו”.

על קיליאן אמבפה: “אני רואה אותו מצליח בצורה יוצאת דופן. יש איזשהו חשד סביבו שהמעבר שלו הביא לכך שפריז סן ז’רמן זכתה בתארים ואילו ריאל מדריד - לא. וזה לא נכון. בשתי העונות האחרונות הוא היה מלך השערים, ובשנה שעברה הוא היה מלך השערים באירופה; הוא עמד בחלקו ‘בחוזה’. להאשים את השחקן הטוב בעולם בבעיות של קבוצה נראה לי מגוחך”.

על לאמין ימאל: “ברצלונה הייתה בת מזל. מצב כזה שימאל יבוא אחרי ליאו מסי זה כמו לזכות בלוטו פעמיים באותם החיים”.

כדורגל מודרני: “לדעתי, הכדורגל הופך להיות שיטתי מדי; הוא מבקש להחליף כישרון במקום להשלים אותו. למרבה המזל, שחקנים שונים ממשיכים לצוץ שמגנים עלינו מפני כל כך הרבה שיטתיות ואפרוריות. כישרון הוא הדבר היחיד ששובר את השליטה הזו שמשתלטת על הכדורגל”

ליאו מסי וגביע העולם האחרון שלו. “כולם ממשיכים להשתמש במדע כדי לנסות ולעצור אותו, ועדיין לא מצליחים. הוא משחק בקצב של חילזון, ועדיין לא מצליחים לעצור אותו. הוא מאט יותר ויותר, אבל אף אחד לא מבין את ‘הטריק’ שלו; הוא בלתי נתפס. הוא גאון שהותיר חותם בל יימחה על 20 השנים האחרונות של הכדורגל. אני לא יודע אם משהו כזה יקרה שוב אי פעם. נוכחותו לבדה נושאת משקל רב; לחבריו לקבוצה יש סוג של הערצה אליו, זה מעבר להערצה גרידא. זה הניב תוצאות נהדרות במונדיאל בקטאר: זה לא אותו דבר לצאת ולהגן על חבר לקבוצה כמו להגן על הבוס שלך, ולעמוד בפני האתגר לעזור לחבר הזה להפוך לאלוף עולם כי זו כמעט מחויבות קולקטיבית. השמחה שלהם נובעת מהיותם אלופי עולם בעצמם וגם מהעזרה למסי להפוך לאלוף עולם. זה נשאר נכון ויעניק להם יתרון תחרותי שוב”.

ב-AS דיברו עם מספר כתבים מהתקשורת הבריטית לגבי טרנט אלכסנדר-ארנולד ושאלו אותם על היכולת הבינונית שלו בעונת הבכורה בריאל מדריד ועד כמה זו הפתעה – אם בכלל – שלא זומן לסגל נבחרת אנגליה למונדיאל. הוא סיים את עונת הבכורה שלו עם כ-1,800 דקות וחמישה בישולים – שלושה מהם ברציפות: נגד אתלטיקו מדריד בדרבי – נגד מאיורקה – נגד באיירן מינכן בסנטיאגו ברנבאו.

פיל קיטרומילידס, כתב CBS: “ראיתי אותו די אבוד גם על המגרש וגם מחוצה לו. לא ראיתי מישהו שבאמת השתלב בדינמיקה הקבוצתית. ברור שהפציעות לא עזרו. העונה הייתה לו הזדמנות טובה לבסס את מעמדו ולומר ‘הנה אני – המגן הימני הבכיר של ריאל מדריד ואהיה כזה לעוד שנים רבות’. הוא לא ניצל את המצב של דני קרבחאל שהיה עם רגל מחוץ לקבוצה. זו הייתה עונה מאכזבת מאוד בכל הרמות”.

ריצ’רד מרטין: “הוא היה גם חסר מזל עם הפציעות ולכן לא שיחק כל-כך הרבה. אני חושב שלמרות שזו לא הייתה עונה טובה של אף שחקן של ריאל מדריד, זה נכון שהוא היה קצת מאכזב. אבל זו ריאל מדריד שנכשלה העונה ולא בהכרח הוא”.

דרמוט קוריגן מ"אתלטיק" מדבר על נקודת התורפה הברורה: "אני לא חושב שטרנט שינה את הדעות עליו בעונת הבכורה. המשחק שלו היה דומה למה שהיה בליברפול ובנבחרת אנגליה. טכנית הוא מצוין, טוב מאוד בהתקפה עם מסירות נהדרות ובישולים איכותיים. אבל מבחינה הגנתית הוא לוקה, לא הכי ממושמע. לפעמים הוא מחוץ לעמדה. אם משווים את היתרון בהתקפה מול החסרונות בהגנה – הוא עדיין שחקן טוב, אבל הבעיות שלו בהגנה מגבילות את תפקידו בקבוצה.

קיטרומילידס: “ראינו חולשות שתמיד חשדנו בהן וההופעות שלו לא אישרו זאת. הגנתית הוא היה מאוד גרוע”. מרטין מוסיף: “הוא שחקן שפשוט לא מגן טוב. זו קלישאה אבל זה נכון. הוא יכול למסור מסירות מעולו, והוא כל המגינים הברזילאיים שתוקפים הרבה ולא מגינים בכלל. אז עם מאמן כמו תומאס טוכל שרוצה נבחרת מאורגנת מאוד – הוא אף פעם לא היה אמור למלא תפקיד חשוב. זה לא עוזר לו שהוא אחד השחקנים הכי מוכשרים עם הכדור. בהתחשב במה שראינו בשנה וחצי האחרונות זה לא כל-כך מפתיע שהוא לא במונדיאל. אנשים התייחסו יותר לזה שקול פאלמר או פיל פודן לא יהיו במונדיאל”.

מרטין: "זה לא מפתיע אותי שהוא נשאר בחוץ. הוא לא היה בסגל מאז יוני 2025. הוא גם לא היה בשלב המוקדמות בספטמבר ובאוקטובר. זה היה הגיוני שהוא לא יהיה בסגל למונדיאל לאחר שלא שיחק כל כך הרבה משחקים (עבור אנגליה). כמה עיתונאים טענו שהעובדה ששחקן ברמה שלו, טכנית אחד השחקנים האנגלים הטובים ביותר, לא נמצא במונדיאל - היא פשע. יש בזה אמת מסוימת, אבל טוכל תמיד אמר שאיכות אישית לא ‘מנצחת מונדיאל’, הנבחרת כן. הוא תמיד היה נאמן לאמונה הזו. זה לא מפתיע שהוא מחוץ למונדיאל. עם הדרך שבה טוכל רוצה לשחק, הוא אף פעם לא היה מקבל מקום פותח; הוא היה אמור להיות על הספסל. הוא היה יכול לשחק תפקיד דומה לזה שהיה לו ביורו 2024 עם גארת’ סאותגייט.

קוריגן: “אני לא חושב שהוא עשה מספיק בריאל מדריד כדי לשנות את דעתם של אנשים באנגליה. מאמני הנבחרת החליטו שיש אפשרויות טובות יותר בעמדת המגן הימני. בסך הכל, זו הייתה עונה גרועה עבור ריאל מדריד , וקשה מאוד עבור רוב השחקנים. בנוסף, הכישורים הספציפיים של טרנט אינם מה שנבחרת אנגליה צריכה בעמדה הזו. הוא שימושי בקישור, אבל זה פשוט לא עבד”.

ומה יהיה בעונה הבאה עם ז’וזה מוריניו למשל? קוריגן: “ייתכן שיהיה קשה לטרנט להשתלב בקבוצה. עד כה, ברור שמוריניו רוצה שחקני הגנה שמעל הכל ממש טובים בהגנה, שתפקידם העיקרי הוא להיות קשוחים, חזקים וממושמעים בהגנה ובמיקום… אולי יש לו רעיון אחר עבור ריאל מדריד, או שאולי ריאל מדריד תחתים מגן ימני חדש במהלך הקיץ כי מוריניו רוצה מגן אחר. אני חושב שהכל באוויר בריאל מדריד כרגע. קשה לחזות מה יקרה”. ריצ’רד מרטין: “אני לא חושב שהוא גם ‘שחקן של מוריניו’. אני חושב שטרנט לא יעבוד איתו. טרנט יצטרך לשנות את סגנון המשחק שלו או את דרך הראייה שלו לכדורגל, ושום דבר מזה לא יקרה. הזמן יגיד אם טרנט יצליח (או לא) בריאל מדריד …”

איך הייתה עונת הבכורה של טרנט?

  • טובה מאוד
  • טובה בהתחשב בנסיבות
  • מאכזבת
  • קטסטרופלית
0 מצביעים

מה יהיה עם המגן הימני בעונה הבאה?

  • יגיע רכש לעמדה - וטרנט יהיה מחליף אצל מוריניו
  • ישחק במרכז השדה
  • ימשיך בצד ימין בהגנה לטוב ולרע
0 מצביעים

הצבעתי “טובה בהתחשב בנסיבית” כי בכנות לא ציפיתי ממנו ליותר.

הרעיון שהוא יעבור לשחק קשר מאוד פופולארי פה בפורום, ולא יותר מזה. טרנט הוא המגן הימני שלנו, תאהבו את זה או לא.

בוא נגיד ש’הנסיבות’ לפחות מבחינתי הן קודם כל עונה לא טובה של הקבוצה ובעיקר הפציעות. כבר בספטמבר נפצע לחודש וחצי וגם צ’אבי אלונסו חיכה עם חזרתו ל-11 גם כשהיה בריא, ואחר-כך כמובן חודשיים בחוץ. והוא אולי לא מפלצת פיזית אבל בליברפול לרוב רשם בסביבות ה-40 הופעות בעונה. כנראה אני קצת נאיבי - ציפיתי שהוא ירוץ קצת יותר - הוא משחק בהליכה, וגם שיהיה עם קצת יותר מוטיבציה לעשות הגנה, לפחות בעונה הראשונה. יהיה לו כיף עם ז’וזה מוריניו בכל מקרה :slight_smile:

כותרות העיתונים הבוקר

הערב נגלה מי יהיה הנשיא החדש של ריאל מדריד, הבחירות הן בביתן הכדורסל בין השעות 10:00 עד 21:00 שעון ישראל, ברציפות.

שער המארקה: על רקע פלורנטינו פרס מצד אחד ואנריקה ריקלמה מצד שני, הסנטיאגו ברנבאו באמצע ונראה כמו קלפי עם פתק בחירות: “עתידה של מדריד נבחר היום” - הסוסיוס יחליטו היום בהצבעה מי מבין השניים יהיה הנשיא לפחות לארבע השנים הקרובות. פרס גם רוצה למכור אחוזים בודדים מהמועדון למשקיע חיצוני| “הקרב האחרון” - הכתבה מהמארקה.

שער ה-AS על רקע הברנבאו עם: “עשן לבן” - לראשונה מזה 20 שנה המדרדיסטאס הולכים להצביע בבחירות בין כמה מועמדים| בצדדים - מה מבטיח כל אחד מהם. פרס יחזיר את ז’וזה מוריניו, יגיש הצעה גבוהה על גלאקטיקו - ככל הנראה מיקל אוליסה, וכבר החתים את איברהים קונאטה ודנזל דומפרייז| ריקלמה רוצה להביא את רודרי וארלינג הולאנד, מפנטז על יורגן קלופ כמאמן וגם ראול ופרננדו היירו אגדות העבר יחזרו למועדון

ג’ון טרי על ז’וזה מוריניו: “אני לא חושב שהנוכחות של ז’וזה מוריניו על המגרש בזמן משחק זהה לזו שבזמן האימונים. תאמינו לי, ראיתי את זה כמה פעמים, בימי חמישי, בימי שישי, יומיים לפני המשחק… וביום עצמו, אתם לא רוצים להיות ברשימה השחורה שלו, האמינו לי. אנשים כל הזמן חושבים ‘לקיליאן אמבפה יהיו בעיות עם מוריניו’, אבל הם יכולים להסתדר מהיום הראשון, למצוא משהו שדוחף אותם עוד יותר. יש שמות גדולים, והמאמנים האלה אוהבים להתעסק עם שמות גדולים. מוריניו במאה אחוז שלו. הוא טוב כתמיד. אני לא יודע אם הוא פעיל באימונים באותה המידה, אבל אני לא חושב שיש מאמן טוב יותר בעולם מבחינת פגישות וניתוחים שהוא עושה של יריבים”.

ארסן ונגר: “לריאל מדריד יש שלושה או ארבעה שחקנים ברמה עולמית. לפני כן היו להם עשרה כאלה. זה מאוד נחמד, אבל כדורגל בנוי בצורה כזו שתמיד צריך שעיר לעזאזל. ולדעתי קיליאן אמבפה הפך לכזה. אמבפה ספג ביקורת לא הוגנת העונה. הוא נמצא בקבוצה ממוצעת מאוד של ריאל מדריד מבחינת היכולת שלה והסביבה שמקיפה אותו. לקיליאן יש רעננות פיזית, זה נכון שהוא לא עובד קשה מדי. אנשים נוטים לשכוח את הכישרון יוצא הדופן שלו. אני מוכן להתערב שיהיה לו מונדיאל נהדר”.

אדר מיליטאו היה ממש רוצה להיות חלק מהמחנה הברזילאי שנמצא בהכנות אחרונות למונדיאל אבל הפציעה הארורה הרסה לו את התוכניות. בינתיים הבלם מתאושש לאט-לאט פיזית ונפשית ומצפה לבואו של ז’וזה מוריניו. הנה דבריו בריאיון לאתר " SportyNet.

החמצת גביע העולם: “זה קשה, כן. ראפינייה, אנדריק, ברונו גימארש… כולם כתבו לי כדי לברר מה שלומי. כמובן שרציתי להיות שם, עבדתי בשביל זה, אבל אני תומך בהם במאה אחוז . זה מאוד כואב להחמיץ את גביע העולם, אבל אני גם צריך לחשוב על הקריירה שלי. יכולתי להיפצע אפילו בזמן ששיחקתי בנבחרת. קיבלתי את זה ועטפתי את עצמי במשפחה שלי. כרגע אני עוד אוהד, מישהו שאוהד את הנבחרת בכל ליבי, צופה במשחקים ומנסה לשלוח אנרגיה חיובית”.

הפציעה: “זה היה כשהייתי אמור לנגוח לכיוון הכדור כשהסתובבתי, הרגשתי משהו מוזר. בהתחלה זה לא נראה רציני. הלכתי לחדר ההלבשה, הם ערכו כמה בדיקות, ושום דבר לא עלה. ואז הגיעה האבחנה. ברור שכל כך הרבה פציעות משפיעות עליך מבחינה פסיכולוגית, אבל זה גם נותן לך ניסיון. קודם הייתי שחקן מאוד נפיץ; עכשיו אני יותר בוגר ולא סומך כל כך על מהירות.”

הריקוד האחרון של ניימאר: “הוא אדם אהוב מאוד, אליל לדורות. אין הרבה מה לומר: מה שהוא עושה על המגרש מדבר בעד עצמו. ניימאר הוא ניימאר. זה יכול להיות גביע העולם שלו, כן, אני חושב שכולם חושבים כך. הוא ראוי לכך על כל מה שהוא עשה.”

על קרלו אנצ’לוטי: “הוא עדיין אותו אדם, מאמן נהדר ואבא נפלא. האימונים תובעניים, והוא תמיד מחפש להשתפר. ריאל מדריד וברזיל דומות. שתיהן הכי טובות במה שהן עושות ומובילות את הכדורגל. הלחץ גבוה, אבל זה לחץ בריא. זה המחיר שמשלמים על להיות במועדונים הכי טובים.”

על הגעתו של ז’וזה מוריניו: “הוא מאמן נהדר. אני מצפה בקוצר רוח לעונה הבאה. באופן אישי, בחיים יש עליות ומורדות . הדבר החשוב הוא להיות חזק נפשית. אם אתה במקום טוב נפשית ועם המשפחה שלך, הכל זורם טוב יותר”.

על כך שהוא יהיה שוב אבא: “זה נפלא. זה נתן לי שקט נפשי. אני צריך להיות חזק נפשית כי עוד ילד מגיע, ואני רוצה להיות מוכן”.

גם השוער טיבו קורטואה התראיין, התייחס לפרק הקודם עם מוריניו בצ’לסי וכן על רצונו לפרוש בריאל מדריד. מהנבחרת הבלגית אולי יפרוש אחרי המונדיאל: "אני לא יודע אם זה הזמן הנכון לדבר על זה, אבל יש סיכוי גדול יותר שלא אמשיך מאשר שאשאר בנבחרת אחרי גביע העולם. אני בן 34 ואני צריך לחשוב על הגוף שלי. אני רוצה לשחק ברמה גבוהה במשך שנים רבות. אני חושב שעכשיו זה הזמן להעביר את הלפיד לדור חדש. הם מוכנים.

“כשקרעתי את הרצועה הצולבת, התחלתי לחשוב על העתיד, כי הרגשתי שרגעי המנוחה האלה נותנים לי כוח. לא היה לחץ לשחק, למשל, ארבעה משחקי ליגת האלופות החשובים בשבועיים. יכולתי ללכת לחדר כושר כדי לאפשר לגוף שלי להתאושש. גם כשלא זימנו אותי לסגל, הבחירה של מאמן הנבחרת הקודם, שמתי לב שהתאוששתי היטב בתקופות האלה”.

“מבחינתי האידיאל יהיה לסיים את הקריירה בריאל מדריד. כאן, העיקרון הוא שמגיל 30 החוזה מתחדש שנה אחר שנה, אז אני די רגוע לגבי זה. אם אמשיך להופיע כמו שהייתי ובאותה הרמה, חידוש לא יהיה בעיה. אבל ריאל מדריד היא מועדון ברמה הגבוהה ביותר, ובשלב מסוים גם הם יצטרכו לחשוב על יורש עבורי”.

“מוריניו? גם לנו היו עימותים מדי פעם (הוא הגיב בצחוק). לדוגמא, הוא שם אותי על הספסל נגד אברטון כי מסרתי שני כדורים מהאגף במשחק הקודם נגד אסטון וילה. זו הייתה הדרך שלו לעורר בי התגרות. בשבוע שלאחר מכן, חזרתי לשער נגד ווסטהאם וביצעתי חמש או שש הצלות מכריעות. מוריניו מאמן מאוד ישיר; אני אותו דבר. מערכת היחסים שלנו תמיד הייתה טובה מאוד”.

ראול אסנסיו שמעניין אם יישאר בקבוצה בשנה הבאה: “אני מאוד מתרגש להתחיל את הפרויקט החדש הזה עם ז’וזה מוריניו. הוא שינה את הקבוצה בריאל מדריד בזמנו, כשאני הייתי ילד. התחרותיות שהוא הפיח בקבוצה, התשוקה, הזעם. אלו מאפיינים שהופכים אותי למי שאני כשחקן ואני מאוד מתרגש להתחיל דרך איתו”.

“ברנרדו סילבה הוא שחקן טוב מאוד. הגעתו תהיה קפיצת מדרגה באיכות עבור הקבוצה. נקבל את כולם בזרועות פתוחות, אנחנו בטוחים שהפרויקט שנבנה הוא מדהים. האם נוכל לזכות באליפות בעונה הבאה? כמובן. מוריניו היה זה שקבע את שיא הנקודות. אנחנו נלך על הכל”.

פאנל דעות ברדיו מארקה לגבי החתמתו של מארק קוקורייה:

אנטוניו סאנס: “ריאל מדריד החתימה שחקן שמתחרה. אמנם הוא לא כוכב ברמה עולמית, אבל הוא מתחרה, מגן מצוין, אבל עכשיו אני רוצה לראות אותו בריאל מדריד. הוא לא ברמה של רוברטו קרלוס או מרסלו. פלורנטינו פרס לא החתים את הטובים ביותר. קוקורייה הוא לא המגן השמאלי הטוב בעולם. נונו מנדש הוא הטוב ביותר, וגם באלדה, די-מארקו, גבארדיול תיאו הרננדס ואלפונסו דייויס טובים יותר”.

נאצ’ו לבארגה: “זוהי חתימה פנטסטית, רכישה מרהיבה ומפתיעה, בעמדה שריאל מדריד הייתה צריכה לחזק. הוא חכם, אינטליגנטי, שחקן נהדר, הוא לא מפספס, הוא טוב בהמשך… הוא הולך להפוך את ריאל מדריד לתחרותית יותר, ולתת להם יתרון על היריבות שלהם. זו אחת ההחתמות הגדולות ביותר של הקיץ. עם דנזל דומפריס, קונאטה, קוקורייה וברנרדו סילבה, ריאל מדריד הוציאה פחות כסף מברצלונה עם אנתוני גורדון. אני לא מבין את הביקורת על עיתוי ההחתמה. ריאל מדריד הייתה מאוד ערמומית בשוק ההעברות. קוקורייה יכול להשתיק את לאמין יאמל במשחק הקלאסיקו”.

איירין חונקרה: “אני אוהבת את זה. אני חושבת שזו החתמה פנטסטית, חדשות נהדרות לריאל מדריד ולה ליגה, כי זה מעלה את רמת המשחק. אני לא מכירה אף אוהד ריאל מדריד שלא אוהב את ההחתמה שלו”.

אמיליו פרס דה רוזאס: “אני אוהב את קוקורייה, אבל גם מגן חייב להגן. למה נפטרתם מלוקה מודריץ’ אם אתם הולכים להחתים את ברנרדו סילבה? המנהל הספורטיבי של ריאל מדריד הוא פלורנטינו פרס, והוא לא זכה בכלום בשתי עונות”.

חורחה סגורה: “הוא מתחרה מלידה, הוא יתאים לסגנון המשחק של ריאל מדריד תחת ז’וזה מוריניו. זו החתמה טובה מאוד, זו הפתעה תקשורתית. לריאל מדריד כבר יש שחקן בנבחרת ספרד. זו לא ההחתמה הכי טובה, אבל זו החתמה טובה ולא צפויה”.

סלנה מליאן: “קוקורייה מאוד תחרותי, אבל יש את אלבארו קארראס, שעבורו שולמו 50 מיליון יורו בעונה שעברה. מה שכן - זה חיובי שיש שני שחקנים ברמה הגבוהה ביותר שנלחמים על התפקיד”

מילים ראשונות של מארק קוקורייה לאחר חתימתו בריאל מדריד - בריאיון ל-“אל מונדו” אמר:

"הכל קרה תוך יום וחצי או יומיים. עבורי, זה הרבה יותר טוב, הרבה יותר מהר, בלי כאבי ראש. ביום ראשון קיבלתי אישור שאהיה שחקן ריאל מדריד ועכשיו אני מתעסק רק במונדיאל. היו אפשרויות שונות, אבל כשהגיעה ההצעה ממדריד, לא היססתי. אני חושב שזו הזדמנות ייחודית. לשחק בריאל מדריד זה כבוד, ולא הרבה שחקנים יכולים להגיד את זה. יש לה את ההילה שלה והמיסטיקה שלה. משהו שקשה להסביר. מעט מאוד אנשים שצופים במשחקים יכולים להבין איך ריאל מדריד יכולה לחזור ולנצח משחקים כשהיא נראית על חבלים.

“ז’וזה מוריניו שוחח איתי ואמר לי שהוא ממש מצפה לעבוד איתי, שאסתגל מצוין ובמהירות, ושריאל מדריד היא מועדון נהדר”.

הוא נשאל על כך שגדל בלה מאסיה ולבסוף ישחק ביריבה השנואה: “לחיים יש שלבים שונים. הייתי צריך לקבל החלטה חשובה, ואין לי ספקות. כשאתה ילד, אתה חולם לשחק בקבוצות גדולות, ואני חושב שריאל מדריד היא אחת מהן. זו הקבוצה עם הכי הרבה זכיות בליגת האלופות”.

“אני שחקן מאוד חרוץ, מאוד נחוש, מישהו שמנסה לתת הכל עד הרגע האחרון. אני חושב שזה קצת מהרוח של ריאל מדריד, הגישה של 'תמיד לשחק עד הסוף, עד שזה נגמר”.

התחושה שלי אחרי רכישתו של קוקורייה:

  • מרוצה מאוד - שדרוג על קארראס ומסוג השחקנים שחסר לנו
  • מרוצה - אם כי המחיר הגבוה מפריע לי
  • סקפטי - עד כמה הוא יותר טוב מקארראס? לא עדיף להשקיע בקשר?
  • מאוכזב - רכש מיותר
0 מצביעים