דבר התקשורת :: Rueda de prensa

ציינתי את המשחק של גוטי [לפני שנה נגד אותה סביליה בסנטיאגו ברנבאו הוא פתח בהרכב בשלושער של זינדין זידאן וגם כן הציג משחק פנטסטי ובישל בעקב] כדי להראות איך תוך שבוע הוא הראה את שתי נקודות הקיצון שלו ברמת החוסר יציבות. זה גם היה נותן לו מעין גירוי לעלות מהספסל והוא לא יודע בזה.

אני רוצה לעשות הפרדה בין שני דברים: השחקנים הספרדיים, מול אלה שגדלו אצלינו בקאנטרה למשל. ברור לי גם שהקבוצה עושה משהו עקום. דני קרבחאל חזר אחרי עונה אחת, אבל אלבארו קארראס שהתגלגל בכל מיני קבוצות כבר עלה הרבה כסף.

שחקנים צעירים לרוב מקבלים יותר את הבמה כשהקבוצה או במצב כלכלי מחורבן כמו ברצלונה או כשיש בעיות מקצועיות קשות ופציעות. מצד שני בא עם זה את עניין הלחץ ואולי קושי עבור שחקן צעיר להשתלב במגמה כזו. למשל ויניסיוס שהיה מיועד לקסטיליה - קיבל את הדחיפה קדימה מסנטיאגו סולארי, היה כמה משחקים בהרכב וליהטט עד לפס האחרון. אם גארת’ בייל היה בעונה סבירה כנראה זה לא היה קורה.

ראול אסנסיו וגונסאלו גארסיה הם שחקני סגל סבבה לגמרי, הם יכולים להוסיף עוד לסגל. ניקו פז קצת יותר טוב מהם בגדול - ברור לי שזו לא אותה העמדה - אבל האם הוא שחקן כל-כך טוב? אני לא יודע.
השחקנים הבאמת-באמת טובים האחרונים שיצאו מקסטיליה הם חסה רודריגס, אלבארו מוראטה, דני קרבחאל ונאצ’ו [אנדרייטרד ענק].

בוא נביט רגע על הצד השני - על ברצלונה, ואולי זה שכל קבוצות הגיל משחקות באותה השיטה זה כמובן עוזר ומחדיר את ה-DNA וכדומה. פרמין לופס היה מעולה מהרגע הראשון. לא מתייחס לגולים בקדם העונה כי זו אופרה אחרת, מדבר על העונה תאכלס. אני לא יכול להשוות אותו לטיאגו פיטארץ’ כי טיאגו בן 18 ויש חמש שנים הבדל וזה המון, אבל טיאגו על פניו נראה לי פחות מוכשר, פחות מכריע. שחקן לא רע, סוס עבודה. לא מישהו שאתה מתלהב לראות אותו בהרכב.

לגבי הספרדיים: תסתכל על הספרדים הבולטים כיום, לא רק בסגל הנבחרת, עזוב הרי את שחקני ברצלונה שלא רלוונטיים אלינו. ברור שהייתי רוצה את רודרי. חוץ ממנו? וואלה שאלה קשה מאוד.

לפני רודרי הייתי מביא את זובימנדי, אלונסו ביקש אבל מה שהוא קיבל זה עוד עונת קמאבינגה.

בכל מקרה לא צריך לחלק את השחקנים הצעירים בעולם לריאל וברצלונה, הם באמת מגדלים ילדים שפורצים מאוד מוקדם, ויש להם מתנהלות מאוד ספציפית במחלקות הנוער. זה נכון שיש פה ושם עוד כמה ילדים כאלה בעולם , אבל יש לא פחות, שחקנים שמגיעים לטופ, ולא פורצים בצורה מתאורית מיד. גם פרמין הוא דוגמה לשחקן שהיה צריך קצת יותר זמן. נתתי בהודעה הקודמת מספיק דוגמאות לדעתי.

ועכשיו אגע שוב בחלק הראשון, הנבחרת. למה לריאל אין נציגים ולברצלונה יש הרבה ? בגצלונה חיפשה את מי לקנות בנבחרת ? לא. את רובם היא גידלה! אז נכון ריאל יכולה לקנות את האוסן ואת זובימנדי ואת רודרי, אבל למה רק לקנות? למה לקנות מוצרים של אחרים, ריאל יכולה יודעת וחייבת לייצר גם כן. זה הרבה יותר כלכלי, זה הרבה יותר אמין ומחבר, ובנוסף אפשר לקנות עוד שחקנים ספרדים נוספים. אם ריאל תתנהג כמו ברצלונה, כלפי אותם שחקנים שיש לנו בנוער, אתה תראה שתוך כמה שנים יהיו שחקנים תוצרת בית שלנו בנבחרת. ניקו פאז שיכל ליצג את ספרד נמכר ועכשיו חוזר, הוא מייצג את ארגנטינה במונדיאל. כשהוא עזב חשבת שזה יקרה? למה אחד כמוהו, לא ראוי לצ’אנס? מישהו ניסה? תראה את מוניוז פתאום, הוא במונדיאל אחרי עונה מצויינת, והוא מבוקש. תראה את צ’מה אנדרס, חאקובו , וטיאגו וגונזאלו שמשחקים אצלינו , הם גם כן נמצאים בפנקס של דה לה פאונטה, הוא כבר דיבר עליהם, רק העונה הם קיבלו צ’אנס בפוקס בגלל שהגיעו מאמנים שבחרו לתת להם. והם כולם בעונת הבוגרים הראשונה שלהם. אתה באמת שולל סיכוי שבעוד שנה-שנתיים תראה את גונזאלו ואת פיטארץ’ בנבחרת ?

תראה את פורטאה, יניאז, אלכסיס סיריה, חואן מרטינז, דייגו אגואדו והשוער נבארו באקדמייה ובנבחרות הצעירות. למה לומר שמראש הם כניראה לא מספיק טובים ?

זאת כל הנקודה. הם כן מספיק טובים כדי לקבל הזדמנות. המועדון צריך לשנות תפיסה, וזה ששחקנים כמו צ’מה אנדרס ,מוניוז וחאקובו שסומנו כ”מוכשרים פחות”, מאלה שמשחקים היום בקסטיליה מקושרים בחזרה לריאל, זאת הוכחה לכך בעיניי.

תשמע מבחינתי לפחות הבאת כאן רשימה של כל השחקנים שגדילנו והרוב שיצאו לתפוצות. אני לא מתווכח על כך שחלקם יכולים להיות שחקני סגל טובים בריאל מדריד אלא על מי הוא רמה מעל - מי מתקרב ביכולת שלו ולאו דווקא לפי עמדה - לדני קרבחאל, לנאצ’ו, לחסה רודריגס או לאלבארו מוראטה, גם לוקאס ואסקס סבבה לגמרי.
אני לא יכול לחלק ציון גבוה לצ’מה אנדרס כי הבונדסליגה נוחה יותר ושטוטגארט לעומת ריאל מדריד זה לבל אחר לגמרי ואפילו ניקו פז וקומו.

חאקובו ראמון שיחק אצלינו, אמנם מעט, והיה די מזעזע במשחקים הספורים שלו ב-2024/25. האם הוא יכול להיות בלם רביעי אצלינו? כן. מעבר לזה? לא בהכרח. ראול אסנסיו הרבה יותר הרשים באותה העונה, די מהר הוא שיחק במשחקים גדולים גם כי לא הייתה ברירה.

מה ראית מדניאל יאנייס שעלה לשתי הופעות בקבוצה הבוגרת ואמנם הספיק לבשל אבל מדגם הדקות כל-כך נמוך עד שאי אפשר להתרשם. אלא אם כן תגיד לי שאתה צופה בקסטיליה קבוע.

פרמין לופס אולי חיכה זמן עד להופעת הבכורה בקבוצה הבוגרת ואחרי שיקבל יותר מפירורים, אבל מיד כשהתחיל לשחק הוא נתן תוצרת. יש לו 11 גולים כבר ב-2023/24 עם צ’אבי וב-1,900 דקות בלבד. כמובן שהוא שיפר אלמנטים נוספים במשחק שלו.

יש משהו שברצלונה עושה הרבה יותר טוב ועל כך אנחנו מסכימים והילדים שלהם מגיעים בשלים יותר לקבוצה הבוגרת. התחושה היא שהם מוכיחים את עצמם גם הרבה יותר מהר.

לגבי השחקנים הספרדיים כתבתי יותר על מצב נתון - הספרדים הבולטים כרגע בנבחרת וגם “בסגל הרחב”. כמובן שחבל שזה המצב ושריאל מדריד לא גידלה שחקנים ספרדיים טובים.

פרשן המארקה רוברטו גומס תומך בשילובו של ראול במועדון ומציע יחד איתו גם את פרננדו היירו:

“זה נשמע מרהיב, השחקן הספרדי הטוב ביותר בהיסטוריה של ריאל מדריד, זה מרשים. לא אהבתי את עזיבתו, וגם לא את האופן שבו הוא עזב שם בחדר עיתונות, כולם לבושים בחליפות טרנינג, לא אהבתי את הפרידה של ראול בשנה שבה ז’וזה מוריניו הגיע”

"לדעתי, ראול הוא השחקן החשוב והרלוונטי ביותר בהיסטוריה של ריאל מדריד. ראול הוא אגדה, הוא אגדה. מבחינתי, כספרדי, הוא השחקן הטוב ביותר. אם יש כדורגלן שמגלם את הערכים של ריאל מדריד, זה ראול גונזאלס בלאנקו.

“אני לא אומר שיכולה להיות לכך השפעה מכרעת, כי זה משהו שכל אדם צריך להחליט בחופשיות כשהוא מצביע. אבל בהחלט, מבחינת השפעה, נוכחותו של ראול מרהיבה. אני חושב שאם זה אכן יקרה - זו החתמה מבריקה של אנריקה ריקלמה. החתמה מרשימה. מרשימה, מרשימה. ובכלל – דמיינו שמשרת הניהול הספורטיבי בריאל מדריד תאויש על ידי ראול ופרננדו היירו…”

חורחה ואלדאנו מנתח את מצבה של ריאל מדריד כרגע וקצת ‘מזהיר’ לגבי ז’וזה מוריניו למרות שאת המספרים כולם מכירים: “הבצורת שלו ארוכה יותר מזו של ריאל מדריד”.

“פלורנטינו פרס מבין שז’וזה מוריניו יכול לשפר את המורל של הקבוצה. אבל פרס, וגם לא מוריניו, וגם לא הכדורגל הם אותו הדבר כמו שהיה לפני 15 שנה. מוריניו זכה בתואר האליפות האחרון שלו לפני עשור, ובליגת האלופות לפני 15 שנה. הבצורת של מוריניו עמוקה אף יותר מזו של ריאל מדריד. זה ההימור של פלורנטינו; הוא תמיד אהב אותו ורוצה לתת לו הזדמנות שנייה”

בנוגע למשבר הנוכחי של ריאל מדריד: “ב-25 השנים האחרונות, ריאל מדריד מעולם לא זכתה בשתי אליפויות רצופות (הטעות במקור - ריאל זכתה ב-2007 וב-2008 כך שזה קרה פעם אחת). נראה כי הזכייה בלה ליגה איבדה את יוקרתה בימים אלה עבור המועדון הזה; נראה כי ליגת האלופות מאפילה על הכל. זה כאילו שזכייה בליגת האלופות היא הדרך היחידה להיחשב להצלחה מוחלטת, אבל לה ליגה חשובה מאוד משום שהיא מספקת עקביות בביצועים”.

בנוגע לחזרתו של ניקו פז: “זהו צורך מוחלט עבור ריאל מדריד להביא קשרים. אני מקבל את חזרתו של ניקו פז כמובנת מאליה; זה יהיה טיפשי לא לנצל את הכישרון שלו כשהוא זמין ונגיש כל כך בקלות. הוא עדיין שייך לריאל מדריד. כל שחקן שיתרום בעמדה הזו ישפר משמעותית את איכות הקבוצה”.

הקשיים של פרנקו מסטאנטואונו: “השחקן הארגנטינאי משחק טוב במשך חצי משחק, ובמחצית כבר מוכרים אותו. אנחנו מחתימים שחקנים צעירים יותר ויותר; לפעמים אנחנו מגזימים, ומסטאנטואונו בסופו של דבר שילם את המחיר. הוא הגיע צעיר מדי, ועם הלחץ של לשחק בסנטיאגו ברנבאו ולא לזכות באף תואר, כל זה השפיע על המורל שלו, ובסופו של דבר הוא לא שיחק כמצופה. העובדה שלא יהיה בגביע העולם בטח פגעה בו קשה, אבל הוא רק ילד, רק בן 18. הוא היה בדרך הנכונה, אבל הוא לא זכה לשחק בחודשים האחרונים, וזה גזר דינו. מבחינתי, אתה מתפתח על ידי תחרות. להיות בן 18 ולפתוח רק בעשרה משחקים העונה זה בזבוז זמן. ניקו פז עבר לקומו, הפך לשחקן הרכב בלתי מעורער, והשתפר עם כל משחק בגלל הביטחון שצבר. אם הוא יחזור לריאל מדריד, הוא יהיה הרבה יותר בטוח בעצמו”.

על קיליאן אמבפה: “אני רואה אותו מצליח בצורה יוצאת דופן. יש איזשהו חשד סביבו שהמעבר שלו הביא לכך שפריז סן ז’רמן זכתה בתארים ואילו ריאל מדריד - לא. וזה לא נכון. בשתי העונות האחרונות הוא היה מלך השערים, ובשנה שעברה הוא היה מלך השערים באירופה; הוא עמד בחלקו ‘בחוזה’. להאשים את השחקן הטוב בעולם בבעיות של קבוצה נראה לי מגוחך”.

על לאמין ימאל: “ברצלונה הייתה בת מזל. מצב כזה שימאל יבוא אחרי ליאו מסי זה כמו לזכות בלוטו פעמיים באותם החיים”.

כדורגל מודרני: “לדעתי, הכדורגל הופך להיות שיטתי מדי; הוא מבקש להחליף כישרון במקום להשלים אותו. למרבה המזל, שחקנים שונים ממשיכים לצוץ שמגנים עלינו מפני כל כך הרבה שיטתיות ואפרוריות. כישרון הוא הדבר היחיד ששובר את השליטה הזו שמשתלטת על הכדורגל”

ליאו מסי וגביע העולם האחרון שלו. “כולם ממשיכים להשתמש במדע כדי לנסות ולעצור אותו, ועדיין לא מצליחים. הוא משחק בקצב של חילזון, ועדיין לא מצליחים לעצור אותו. הוא מאט יותר ויותר, אבל אף אחד לא מבין את ‘הטריק’ שלו; הוא בלתי נתפס. הוא גאון שהותיר חותם בל יימחה על 20 השנים האחרונות של הכדורגל. אני לא יודע אם משהו כזה יקרה שוב אי פעם. נוכחותו לבדה נושאת משקל רב; לחבריו לקבוצה יש סוג של הערצה אליו, זה מעבר להערצה גרידא. זה הניב תוצאות נהדרות במונדיאל בקטאר: זה לא אותו דבר לצאת ולהגן על חבר לקבוצה כמו להגן על הבוס שלך, ולעמוד בפני האתגר לעזור לחבר הזה להפוך לאלוף עולם כי זו כמעט מחויבות קולקטיבית. השמחה שלהם נובעת מהיותם אלופי עולם בעצמם וגם מהעזרה למסי להפוך לאלוף עולם. זה נשאר נכון ויעניק להם יתרון תחרותי שוב”.

ב-AS דיברו עם מספר כתבים מהתקשורת הבריטית לגבי טרנט אלכסנדר-ארנולד ושאלו אותם על היכולת הבינונית שלו בעונת הבכורה בריאל מדריד ועד כמה זו הפתעה – אם בכלל – שלא זומן לסגל נבחרת אנגליה למונדיאל. הוא סיים את עונת הבכורה שלו עם כ-1,800 דקות וחמישה בישולים – שלושה מהם ברציפות: נגד אתלטיקו מדריד בדרבי – נגד מאיורקה – נגד באיירן מינכן בסנטיאגו ברנבאו.

פיל קיטרומילידס, כתב CBS: “ראיתי אותו די אבוד גם על המגרש וגם מחוצה לו. לא ראיתי מישהו שבאמת השתלב בדינמיקה הקבוצתית. ברור שהפציעות לא עזרו. העונה הייתה לו הזדמנות טובה לבסס את מעמדו ולומר ‘הנה אני – המגן הימני הבכיר של ריאל מדריד ואהיה כזה לעוד שנים רבות’. הוא לא ניצל את המצב של דני קרבחאל שהיה עם רגל מחוץ לקבוצה. זו הייתה עונה מאכזבת מאוד בכל הרמות”.

ריצ’רד מרטין: “הוא היה גם חסר מזל עם הפציעות ולכן לא שיחק כל-כך הרבה. אני חושב שלמרות שזו לא הייתה עונה טובה של אף שחקן של ריאל מדריד, זה נכון שהוא היה קצת מאכזב. אבל זו ריאל מדריד שנכשלה העונה ולא בהכרח הוא”.

דרמוט קוריגן מ"אתלטיק" מדבר על נקודת התורפה הברורה: "אני לא חושב שטרנט שינה את הדעות עליו בעונת הבכורה. המשחק שלו היה דומה למה שהיה בליברפול ובנבחרת אנגליה. טכנית הוא מצוין, טוב מאוד בהתקפה עם מסירות נהדרות ובישולים איכותיים. אבל מבחינה הגנתית הוא לוקה, לא הכי ממושמע. לפעמים הוא מחוץ לעמדה. אם משווים את היתרון בהתקפה מול החסרונות בהגנה – הוא עדיין שחקן טוב, אבל הבעיות שלו בהגנה מגבילות את תפקידו בקבוצה.

קיטרומילידס: “ראינו חולשות שתמיד חשדנו בהן וההופעות שלו לא אישרו זאת. הגנתית הוא היה מאוד גרוע”. מרטין מוסיף: “הוא שחקן שפשוט לא מגן טוב. זו קלישאה אבל זה נכון. הוא יכול למסור מסירות מעולו, והוא כל המגינים הברזילאיים שתוקפים הרבה ולא מגינים בכלל. אז עם מאמן כמו תומאס טוכל שרוצה נבחרת מאורגנת מאוד – הוא אף פעם לא היה אמור למלא תפקיד חשוב. זה לא עוזר לו שהוא אחד השחקנים הכי מוכשרים עם הכדור. בהתחשב במה שראינו בשנה וחצי האחרונות זה לא כל-כך מפתיע שהוא לא במונדיאל. אנשים התייחסו יותר לזה שקול פאלמר או פיל פודן לא יהיו במונדיאל”.

מרטין: "זה לא מפתיע אותי שהוא נשאר בחוץ. הוא לא היה בסגל מאז יוני 2025. הוא גם לא היה בשלב המוקדמות בספטמבר ובאוקטובר. זה היה הגיוני שהוא לא יהיה בסגל למונדיאל לאחר שלא שיחק כל כך הרבה משחקים (עבור אנגליה). כמה עיתונאים טענו שהעובדה ששחקן ברמה שלו, טכנית אחד השחקנים האנגלים הטובים ביותר, לא נמצא במונדיאל - היא פשע. יש בזה אמת מסוימת, אבל טוכל תמיד אמר שאיכות אישית לא ‘מנצחת מונדיאל’, הנבחרת כן. הוא תמיד היה נאמן לאמונה הזו. זה לא מפתיע שהוא מחוץ למונדיאל. עם הדרך שבה טוכל רוצה לשחק, הוא אף פעם לא היה מקבל מקום פותח; הוא היה אמור להיות על הספסל. הוא היה יכול לשחק תפקיד דומה לזה שהיה לו ביורו 2024 עם גארת’ סאותגייט.

קוריגן: “אני לא חושב שהוא עשה מספיק בריאל מדריד כדי לשנות את דעתם של אנשים באנגליה. מאמני הנבחרת החליטו שיש אפשרויות טובות יותר בעמדת המגן הימני. בסך הכל, זו הייתה עונה גרועה עבור ריאל מדריד , וקשה מאוד עבור רוב השחקנים. בנוסף, הכישורים הספציפיים של טרנט אינם מה שנבחרת אנגליה צריכה בעמדה הזו. הוא שימושי בקישור, אבל זה פשוט לא עבד”.

ומה יהיה בעונה הבאה עם ז’וזה מוריניו למשל? קוריגן: “ייתכן שיהיה קשה לטרנט להשתלב בקבוצה. עד כה, ברור שמוריניו רוצה שחקני הגנה שמעל הכל ממש טובים בהגנה, שתפקידם העיקרי הוא להיות קשוחים, חזקים וממושמעים בהגנה ובמיקום… אולי יש לו רעיון אחר עבור ריאל מדריד, או שאולי ריאל מדריד תחתים מגן ימני חדש במהלך הקיץ כי מוריניו רוצה מגן אחר. אני חושב שהכל באוויר בריאל מדריד כרגע. קשה לחזות מה יקרה”. ריצ’רד מרטין: “אני לא חושב שהוא גם ‘שחקן של מוריניו’. אני חושב שטרנט לא יעבוד איתו. טרנט יצטרך לשנות את סגנון המשחק שלו או את דרך הראייה שלו לכדורגל, ושום דבר מזה לא יקרה. הזמן יגיד אם טרנט יצליח (או לא) בריאל מדריד …”

איך הייתה עונת הבכורה של טרנט?

  • טובה מאוד
  • טובה בהתחשב בנסיבות
  • מאכזבת
  • קטסטרופלית
0 מצביעים

מה יהיה עם המגן הימני בעונה הבאה?

  • יגיע רכש לעמדה - וטרנט יהיה מחליף אצל מוריניו
  • ישחק במרכז השדה
  • ימשיך בצד ימין בהגנה לטוב ולרע
0 מצביעים

הצבעתי “טובה בהתחשב בנסיבית” כי בכנות לא ציפיתי ממנו ליותר.

הרעיון שהוא יעבור לשחק קשר מאוד פופולארי פה בפורום, ולא יותר מזה. טרנט הוא המגן הימני שלנו, תאהבו את זה או לא.

בוא נגיד ש’הנסיבות’ לפחות מבחינתי הן קודם כל עונה לא טובה של הקבוצה ובעיקר הפציעות. כבר בספטמבר נפצע לחודש וחצי וגם צ’אבי אלונסו חיכה עם חזרתו ל-11 גם כשהיה בריא, ואחר-כך כמובן חודשיים בחוץ. והוא אולי לא מפלצת פיזית אבל בליברפול לרוב רשם בסביבות ה-40 הופעות בעונה. כנראה אני קצת נאיבי - ציפיתי שהוא ירוץ קצת יותר - הוא משחק בהליכה, וגם שיהיה עם קצת יותר מוטיבציה לעשות הגנה, לפחות בעונה הראשונה. יהיה לו כיף עם ז’וזה מוריניו בכל מקרה :slight_smile:

כותרות העיתונים הבוקר

הערב נגלה מי יהיה הנשיא החדש של ריאל מדריד, הבחירות הן בביתן הכדורסל בין השעות 10:00 עד 21:00 שעון ישראל, ברציפות.

שער המארקה: על רקע פלורנטינו פרס מצד אחד ואנריקה ריקלמה מצד שני, הסנטיאגו ברנבאו באמצע ונראה כמו קלפי עם פתק בחירות: “עתידה של מדריד נבחר היום” - הסוסיוס יחליטו היום בהצבעה מי מבין השניים יהיה הנשיא לפחות לארבע השנים הקרובות. פרס גם רוצה למכור אחוזים בודדים מהמועדון למשקיע חיצוני| “הקרב האחרון” - הכתבה מהמארקה.

שער ה-AS על רקע הברנבאו עם: “עשן לבן” - לראשונה מזה 20 שנה המדרדיסטאס הולכים להצביע בבחירות בין כמה מועמדים| בצדדים - מה מבטיח כל אחד מהם. פרס יחזיר את ז’וזה מוריניו, יגיש הצעה גבוהה על גלאקטיקו - ככל הנראה מיקל אוליסה, וכבר החתים את איברהים קונאטה ודנזל דומפרייז| ריקלמה רוצה להביא את רודרי וארלינג הולאנד, מפנטז על יורגן קלופ כמאמן וגם ראול ופרננדו היירו אגדות העבר יחזרו למועדון