כדורגל ספרדי - שוטף

איזה שער של חוליאן. סוסיאדד במאמץ הגנתי מרשים, שנשבר בפעולה אישית גדולה

אז סוסיאדד מנצחת בפנדלים וגרייזמן חסר המזל יסיים ללא אף תואר מקומי עם אתלטיקו.

לא נורא, לפחות סימאונה דיבר עליו מאוד יפה. הוא ישאר עם ריקודים וגביע עולם.

אני חושב שהיה גמר גביע נהדר ואחרי הרבה שנים באמת משחק טוב גם בלי השתתפות של ריאל מדריד או ברצלונה. מפגן לוזריות גדול מאוד של אתלטיקו מדריד שיכולה להגיע לפנדלים גם תיאורטית נגד ארסנל בחצי גמר ליגת האלופות. ככה אי אפשר לפתוח משחק גמר (באמת איזה 3-4 טעויות של כל שחקן. זה שמפספס את כדור הגובה הראשון - לרוב שחקני ההגנה לוקחים, זה שנותן לכדור לחמוק, הבלם שלא שומר, אפילו השוער מוסו שחשבתי שיהיה נקודת יתרון) וזה כישלון להפסיד לריאל סוסיאדד גם אם היא קבוצת צמרת. בואו נגיד שליבי עם גריזמן ועם חוליאן אבל פחות עם קוקה.

הסיומת של לוקמן קטלנית אגב, אני לא באמת זוכר את כל הגולים שלו באתלטיקו אבל זה חד ושטוח-לריצפה. רכש ענק של אתלטיקו שיהיה לו תפקיד עוד יותר חשוב בעונה הבאה.

מה הבעיה שלך עם קוקה? אחד השחקנים היחידים בעולם שבעידן שלנו נשאר נאמן לסמל. אין לי שום דבר אליו מלבד כבוד.

2 לייקים

שמע אני לא משוכנע שהיו לו גם כאלו הצעות גדולות ללכת כן? העונה הוא הצליח לחזור מהספסל כמו גריזמן עד למעמד של שחקן חשוב מאוד ואולי גם בגלל הפציעה של באריוס. אני לא מחבב את קוקה בשל העימותים שלו עם ריאל מדריד וכל מיני מחוות שעשה. כמובן שהיריבות בינינו לעומת ברצלונה-אתלטיקו היא שונה. לקוקה גם יש כבר את הגביע - מהברנבאו 2013

איזה מחוות נגד ריאל הוא עשה? ומה אתה מצפה, הוא הסמל הכי גדול של את׳. מה אתה רוצה, שהוא ינשק לכם את החולצה? מדובר על יריבות.

לייק 1

היו לו התבטאויות נגדינו בתקשורת, היה לו עימות עם נאצ’ו בנבחרת ספרד והאמת דווקא כמה ימים אחר-כך נאצ’ו פתח בהרכב וניצחנו 0:3 בדרבי. הוא לא כיבד את ריאל מדריד אף פעם ואני לא מדבר על עימותים עם ויניסיוס שזה קצת אחרת [משמע המון עושים את זה]. אין בעייה, הוא משחק בקלפים שלו ומגן על האינטרסים של הקבוצה שלו. מותר לי לא לאהוב אותו. כמו שבברצלונה יש שחקנים שהתנהלו כלפינו בכבוד ויש כאלה שלא.

לייק 1

במה הוא התבטא נגדכם בתקשורת? אתה מדבר מאוד בכללי, אין משהו קונקרטי. אולי היה לו משהו עם נאצ׳ו, אבל שוב-מה קרה?

למה שמישהו יריב יכבד את ריאל מדריד? אתה מדבר כאילו ריאל מכבדת את היריבות שלה מקסימום.

בפוד קלאסיקו שלנו יש לדור הופמן את הפינה שלו “Cinco Puntos”, הפעם אני אכתוב שלוש נקודות

-איסקו חזר למגרשים אחרי 145 ימים, בתזמון מדויק - יום הולדתו ה-34! הפציעות פשוט הרסו אותו בשנתיים האלה. דאבל-חגיגות בבטיס אחרי ה-2:3 על ג’ירונה בחוץ ובטיס חמישית כמובן. “הרופאים לא ידעו אם אוכל לשחק כדורגל שוב. היכולת להתאמן ולשחק שוב עם בטיס זו מתנה בשבילי”, אמר. רק שיהיה לו קצת מזל, אפילו לא מדבר כבר על הנבחרת שזו דלת סגורה. הוא לא ילד. שימשיך להיות קוסם עם הכדור.

-טבלת הליגה כשהמחזור ברובו עדיין לא שוחק כמובן:

אני מעריך מאוד את חוסה בורדלאס ואין בעיה שחטאפה קבוצה לא נוח נגדה. אבל היא קרובה מדי למאבקים על אירופה, זה יהיה בזבוז של כרטיס אם וכאשר, חבל מאוד. ריאל סוסיאדד גם ככה קיבלה בזכות הזכייה בגביע, וסלטה ויגו עושה עונה טובה מאוד ביחס לכך שיש לה עומס של אירופה.

-אספניול הפכה לאפסניול - אחרי סיבוב אחד היא דורגה במקום החמישי עם 34 נקודות, ארבע פחות מאתלטיקו מדריד הרביעית. יש מצב שזה היה החצי עונה הכי טוב שלה. מאז, כן, בהחלט, רק ארבע נקודות ב-12 מחזורים, עלוב. אוביידו לקחה 14 מאז, לבאנטה לקחה 15..

לייק 1

ארכיאולוגים אינטרנטיים בעוד 100 שנה עוד עלולים לחשוב שזאת לא קבוצה בונקריסטית מגעילה, ששחקניה מצטיינים בלהרביץ ליריבים יותר מלכבוש שערים.
הם כובשים פחות משער למשחק, רק הקבוצה במקום האחרון כבשה פחות.
אנטי כדורגל הכי מובהק שיש זה מה שבורדלאס עושה.

לייק 1

לא בטוח שהבנת את כוונתי. לא בורח מהבעיות שיש “איתה”. אני פשוט מצפה מריאל מדריד למצוא פתרונות, ולדעת לקראת מה היא מגיעה. אם נהיה באמת טובים בכדורגל אז גם קבוצה שתהיה אלימה ותעשה הרבה עבירות שעוצרות את שטף המשחק - לא תצליח נגדינו. לא אגיד שיש לי סימפטיה אליה באמת אבל היחסים בין המועדונים טובים, מבחינת העבר רובן דה לה רד עשה שם ‘סטאז’ מה שנקרא, עונת השאלה פנטסטית, קבוצה ממדריד כמובן. ואני מפתח סימפטיה לחלק מהקבוצות שנשארות הרבה זמן בליגה. היא יציבה.

רגע, ההודעה הקודמת שלך הייתה על ריאל מדריד?
איכשהו פספסתי את זה.

מינוי אקזוטי בבילבאו לעונה הבאה.
טרזיץ’ זכור בתור המאמן שהוליך את דורטמונד למרחק הפרש שערים מאליפות מול באיירן, וגמר ליגת האלופות בו הפסיד לריאל.

4 לייקים

דווקא במאמנים, כבר היו להם מינוים אקזוטיים.
לא רק יופ היינקס, גם ביילסה ולואיס פרננדס.

תקרית במשחק האחרון בין ריאל סוסיאדד לחטאפה, שבה הטענות דווקא הפוכות ביחס לתדמית של כל אחד.

חואן איגלסיאס, מגינה של חטאפה, האשים את מיקל אויירסאבל בכך שהוא כיסה את הפה ביד ואמר משהו פוגעני ומשפיל על אשתו של איגלסיאס.
הוא גם ביקר את “הערכים” של ריאל סוסיאדד כמועדון, מה שבכלל עצבן את הבאסקים.

אויירסאבל כמובן הכחיש, ולפי הדיווחים הלך אחרי המשחק לחדר ההלבשה של חטאפה כדי לדרוש הסברים מאיגלסיאס, והיו כאלה שהתערבו כדי להפריד.

סביליה בצרות-צרורות, הובילה 0:1 על אוססונה בחוץ בדקה ה-69 ולבסוף הפסידה 2:1 באמא של תוספת הזמן (90+9), מסיימת גם את המחזור מתחת לקו האדום - מדורגת 18 עם 34 נקודות, רחוקה נקודה ממאיורקה שבחוף מבטחים, ולבאנטה (ניצחה אותה במחזור הקודם) יכולה לעבור אותה אם תנצח מחר את אספניול. יש גבול כמה מאמנים אפשר לפטר.

מיותר להרחיב שזו סביליה הגרועה ביותר בשנות ה-2000 - יש לה הכי מעט נקודות. מאז ה-27 שהובילה לירידת הליגה שלה בפעם האחרונה ב-1999/00 והיא עלולה לחזור לשם. אשתקד היו לה שלוש נקודות יותר מהעונה וזה הספיק לה לשרוד וגם 38 נקודות ב-23-24, הפעם אולי לא…

מה נשאר לה? לא קלה דרכינו: ריאל סוסיאדד (בית), אספניול (בית), ויאריאל (חוץ), ריאל מדריד (בית), סלטה ויגו (חוץ). קבוצות שנאבקות על אירופה - חלקן, ריאל מדריד זה פיפטי-פיפטי, ויאריאל אמנם לא רצינית אבל אין עליה לחץ..

לא משנה כמה חרא של כדורגל היא משחקת והקהל כבר מזמן לא איתה ולא מביא ערך מוסף, היא עושה טעויות על ימין ועל שמאל: עדיין - לא רוצה שהיא תרד. אני טיפוס נוסטלגי, סביליה של 2004 עד 2007 וגם שנים אחר כך הייתה קבוצה מרגשת. סביליה זה סרחיו ראמוס, סביליה זה דניאל אלבס, סביליה זה לואיס פביאנו, סביליה זה אנדראס פאלופ, סביליה זה איבן ראקיטיץ’ וכמובן סביליה זה חסוס נאבאס. היו שנים שלהגיע לפיחואן היה מפחיד!

4 לייקים

אלימות כזו לא רואים בכל יום במגרשים: סראגוסה נגד הואסקה, תראו איך השוער משתולל שם לאחר שהורחק בצדק בצהוב שני. כמובן שכל הבלאגן הזה תפס את הכתבה הראשית במארקה לכמה שעות. המגן התגרה בשוער בתוספת הזמן, שם גם דני חימנס וטאסנדה הורחקו; השוער אנדראדה עלול לקבל השעיה של 12 משחקים.

קצת הקשר על הדרבי: הליגה השנייה (הסדירה) מתקרבת לסופה. הואסקה עלתה מהמקום ה-21 למקום ה-19 בעקבות הניצחון, סראגוסה תקועה במקום הפני אחרון. את הליגה מוליכות ראסינג סנטאנדר ואלמריה. דפורטיבו לה קורוניה שלישית.

אנדראדה התנצל אך זה בטח לא יעזור לו: “אני מצטער מאוד על מה שקרה. זו לא תמונה טובה למועדון, לאוהדים ולאיש מקצוע כמוני. אני רוצה להתנצל בפני חורחה פולידו כי אנחנו קולגות… ניתקתי קשר ואני כאן כדי לציית ולקבל כל מה שהליגה תחליט. זו הייתה סיטואציה קריטית ואיבדתי שליטה. אם יידרשו ממני ללכת ולספק הסברים אעשה זאת וגם כל מה שיידרש”.

לייק 1

הנה, למד מויניסיוס.

אני מתגעגע לימים שכדורגלנים היו גברים, ומה שקורה במגרש נשאר במגרש. אם השופט לא שמע תקלל את אמא שלו בחזרה ותתקדם.

כן, אה?

כדורגלנים תמיד היו עם של כו%יות בכייניות - גם בגלל התמריצים שחוקי המשחק מייצרים, אבל לא רק.

מה שכן נכנס יותר ויותר בשנים האחרונות זה פרוגרס מטומטם, בעידוד ודחיפה חזקה של אנשי יח”צ שמנהלים את הכוכבים של היום, כפי ש @Oleguer23 כותב כאן לא פעם.

מסכים כמובן שמדובר בתופעה מביכה, שמן הסתם משפיעה מהכוכבים הגדולים כמו ויניסיוס למטה עד אחרון השחקנים, ושהלוואי ותעלם מחיינו בכלל ומהכדורגל בפרט.