או שתחכה לו בחניון ותן לו בומבה כמו פדה וולוורדה לבאנה.
אני גם מעדיף את זה מאשר מה שהולך היום. וואלוורדה גבר-מי שלא נתן לו עונש רציני הוא האשם. אבל הוא הלך בידיעה שהוא עושה משהו בעייתי אבל לדעתי ידע את חומרת המעשה.
ניימאר לא מתקרב לבכיינות ולדרמטיות של ויני. אני זוכר מקרה אחד שניימאר התעצבן על גזענות, זהו. וגם אז הוא הורחק באדום. גם רונלדו היה גבר והחזיר ולפעמים הורחק.
חמישה מחזורים לסיום העונה ובליגה הספרדית כבר הציגו את המועמדים לנבחרת העונה. ההצבעה כולל מערך כמובן - באתר של הליגה:
האלופה שבדרך ברצלונה עם שמונה נציגים: בין היתר ראפינייה לא נשכח על אף הפציעות, כמובן לאמין ימאל שם, ז’ואן גארסיה שהוריד את מספר הספיגות של ברצלונה (שמר על שער נקי 14 פעמים ב-27 משחקים וספג רק 19 פעמים), פדרי, פרמין לופס ועוד. שבעה נציגים לריאל מדריד שעברה עונה חלשה, טיבו קורטואה והפיצ’יצ’י הזמני קיליאן אמבפה כמובן (24 שערים ב-28 הופעות), ועוד חמישה. מדהים שגם אתלטיקו מדריד עם שבעה נציגים על אף עונה חלשה מאוד. שניים מהשוערים עמוק בקרבות ההישרדות, רק נגיד.
שוערים: טיבו קורטואה (ריאל מדריד), ז’ואן גארסיה (ברצלונה), יאן אובלק (אתלטיקו מדריד), ארון אסקנדל (אוביידו), אודיסאוס ולחודימוס (סביליה)
הגנה: מרקוס יורנטה (אתלטיקו מדריד), פוביל (אתלטיקו מדריד), האנצ’קו (אתלטיקו מדריד), לחונה (ראיו וייקאנו), פאו קובארסי (ברצלונה), אריק גארסיה (ברצלונה), נתן (בטיס), מוריניו (ויאריאל), קרלוס רומרו (אספניול), אלבארו קארראס (ריאל מדריד)
קישור: פדרי (ברצלונה), פרמין לופס (ברצלונה), פדה ואלוורדה (ריאל מדריד), אורליאן טשואמני (ריאל מדריד), ארדה גולר (ריאל מדריד), פאבלו באריוס (אתלטיקו מדריד), לואיס מילה (חטאפה), אליש פבאס (אלצ’ה), גייה (ויאריאל), יורגיזאר (אתלטיק בילבאו)
התקפה: קיליאן אמבפה (ריאל מדריד), ויניסיוס ג’וניור (ריאל מדריד), לאמין ימאל (ברצלונה), ראפינייה (ברצלונה), פראן טורס (ברצלונה), חוליאן אלבארס (אתלטיקו מדריד), ג’וליאנו סימאונה (אתלטיקו מדריד), מוליירו (ויאריאל), אנטוני (בטיס), גונסאלו גדש (ריאל סוסיאדד), מיקל אויארסבאל (ריאל סוסיאדד), בורחה איגלסיאס (סלטה ויגו), ודאט מוריצ’י (מאיורקה), אנטה בודימיר (אוסוסנה), ויקטור מוניוס (אוססונה*
נשיא הליגה טבאס: ״אני מעדיף שברצלונה לא תזכה באליפות בקלאסיקו, אני אוהב אליפויות שמוכרזות במחזורים האחרונים״.
״100 נקודות של ברצלונה? זה יותר מדי, אני לא אוהב שקבוצה עוברת את ה-90 נקודות״.
“הייתי שמח שמוריניו יחזור לליגה. הוא שואו לקהל״.
דבר ראשון הוא נראה ממש חולה
דבר שני באיזה קטע נשיא התאחדות מדבר ככה?!
אתה מכיר עוד נשיא ליגה שמגיב על כל אירוע בטוויטר ובורח מאחריות? “זכינו” מה שנקרא. לא קראתי את כל הריאיון אבל אם אין שם איזו עקיצה לפלורנטינו פרס זה מפתיע מאוד.
אני חייב רק להגיד לגבי עניין הנקודות - כן זה קצת ‘מוזר’ או ‘מעצבן’ שברצלונה הנוכחית יכולה להגיע למאה נקודות וכמובן גם מעיד על חולשת הליגה. כמובן שהיא אלופה ראויה וטובה בשלוש דרגות מריאל ומאתלטיקו מדריד. פדרי מדהים ולאמין ימאל מדהים ואני לא מזלזל בסגנון שובה העין וגם האנסי פליק אחלה מאמן. אבל איפה זה ואיפה הקבוצה של ליאו מסי מ-2012/13 שעשתה 55 נקודות בסיבוב הראשון או משהו כזה, וגם איפה זה ואיפה ריאל מדריד של ז’וזה מוריניו..
למה, לדבר על המצב הפיננסי של קבוצות בליגות אחרות זה סבבה? גם להגיש תלונות לאופ"א על זה.
שידבר, לפעמים הוא מדבר על דברים נכונים, לפעמים לא. הוא לא פוליטיקלי קורקט, וזה עושה אותו מעניין.
100 נקודות של בארסה זאת עקיצה כזאת. זה אומר שבארסה תנצח בקלאסיקו.
אז תהיתם מהו עונשו של אנדרדה שוער סראגוסה שהכה את פולידו? התשובה: 12 משחקי הרחקה על התקיפה+משחק אחד נוסף בשל שני הכרטיסים הצהובים שספג עוד קודם לכן - 13 משחקים סה"כ. השוער התנצל בפומבי וגם שלח לשחקן הואסקה SMS אבל כמובן שזה לא משנה. “הרחקה היסטורית לאנדרדה”, נכתב במארקה. בכתבה כאן נכתב על החבלה שיש על הלחי של פולידו ובכלל ההודעה הרשמית שפירסמה ועדת התחרויות של הליגה. חלק ממה שנכתב - התדמית הרעה: “לבסוף, חשוב באותה מידה לציין כי אירוע זה התרחש במסגרת תחרות מקצועית, ובפרט הליגה השנייה, ליגה בעלת עניין חברתי לאומי עליון. לכן, התדמית המוקרנת על ידי תחרות זו חורגת מאירוע ספורטיבי גרידא, ובכך מטילה אחריות נוספת על המשתתפים. לדעת ועדה זו, הנסיבות הנ"ל מצדיקות לחלוטין הטלת הסנקציה המקסימלית של השעיה לשנים עשר משחקים, בהתאם להחלטת ה-TAD המצוטטת בתחילת מסמך זה”.
-עוד השעייה: איסי פלאסון שחקן ראיו וייקאנו סיים את העונה - הורחק לשבעה משחקים! לה-ליגה חוגגת. פלאסון יחמיץ את שבעת משחקי ראיו הבאים בלה ליגה. בעקבות התנהגותו נגד ריאל סוסיאדד, השחקן הושעה לארבעה משחקים בגין העלבת השופט, שניים בגין מחאה ואחד בגין צבירת כרטיסים צהובים
אני זוכר שפפה הורחק לעשרה משחקים על הבעיטה המטופשת בקאסקרו בזמן שהקשר היה על הדשא. אני מניח שזו (של השוער) ההרחקה הכי ארוכה לפחות בעידן הנוכחי?
בעיטה? אתה זוכר את המקרה? הוא לא בעט בו.
הוא בעט בו פעמיים בגב, דרך לו על הרגליים עם שתי הרגליים, ואז הביא שתי בוקסים לשחקן אחר. אם השוער קיבל 12 משחקים על בוקס פפה היה צריך לקבל 30.
בעיטה מטופשת אעלק.
אני חושב שאחרי המקרה הזה הבנתי כמה כוח יש לריאל מדריד.
זה כתם גדול על הקריירה של פפה והוא יודע את זה. פתאום אחז בו טירוף והוא לא היה “קצת מלוכלך” אלא מטומטם. בעיטה מטופשת יעני לא היה צריך לגעת בו, שום סיבה וכלום לא מצדיק את זה. גם אותי כאחד שמאוד אהב את פפה - זה הגעיל והעונש היה במקום.
אנדרדה קיבל יותר כי הוא שבר משהו לשחקן השני.
פפה לא שבר, קיבל על אגרסיה וקללות לשופט.
זה מגוחך להגיד שפפה היה צריך להיות מורחק ל-30 משחקים. אולי היה צריך לאסור עליו לשחק בגבולות ספרד והיה חוזר לפורטו וזהו. אם זה בסדר בכלל הרי חצי האי האיברי וזה. זה לא אומר שפפה לא יצא מטומטמם - בהחלט הגזים [הוא לא נענש על מילים שאמר לשופט אלא על תיגרה גם עם חואן אלבין מחטאפה שהיה בהלם כמובן ממה שקרה].
אגב במארקה העלו מעין רשימה של כל ההשעיות “ארוכות הטווח” יחסית בכדורגל הספרדי - קצת היסטוריה גם בשחור לבן
מסתבר שהיה שחקן בשם חואקין קורטיסו, מגן ימני מסראגוסה - קיבל עונש השעיה של 24 משחקים בגין תיקול על אנריקה קולר , חלוץ אתלטיקו מדריד, שסבל משבר בשוקה . התקרית התרחשה בשנת 1964 במהלך משחק ליגה. ההשעייה השנייה הארוכה ביותר הייתה של 15 משחקים - פדרו פרננדס בלם גרנאדה.
בעבר שחקן גם קיבל קיבל השעיה של 12 משחקים בגין העלבת ואיום להרוג את השופט קרבונל הרננדס במהלך משחק נגד מרבלה. גם לדייגו קוסטה יש מקום של כבוד ברשימה, הורחק פעם לשמונה משחקים.
אני מבין שהמשחק באלופות אתלטי ארסנל מגשים את הציפיות הנמוכות שלו לפי התגובות פה חחח
לא, הוא לא היה במקום.
אני זוכר שראיתי את זה בלייב כנער מתבגר, ועם כל האהדה הילדותית המוטה עוד יותר מהממוצע, שמצדיקה כל דבר שהשחקנים שלך עושים - ראיתי את השידור החוזר של ה”תיקול”, ופשוט נחרדתי. הייתי בהלם מאוחר יותר, שפפה עוד חזר למגרשים אחרי הסיפור הזה (וחזר בגרסה משופרת של עצמו אפילו, בין היתר כי למד קצת יותר להירגע - אבל זה לא חשוב לעניין). הייתי בטוח שמדבר כזה - לא חוזרים יותר לשחק כדורגל.
לא היה מדובר באיזו יציאה רגעית משליטה, כפי שקורה לא פעם לשחקנים (ולבני אדם בכלל). זה היה נראה כאילו תקף את פפה שד או משהו, כשלאורך שניות ארוכות הוא ממשיך ומוסיף עוד בעיטה ועוד דריכה על שחקן היריבה שכבר שכב על הדשא. וזה גם קרה בלי שום קשר בכלל למה שקרה קודם על המגרש - זה לא כאילו השחקן היריב התגרה בו לאורך כל המשחק, או ביצע עליו עבירות מכוערות במיוחד.
כשראיתי את זה, חשבתי לעצמי שזה פשוט אדם מסוכן, שלא אמור להיות במגרשים יותר, לכל הפחות שנה-שנתיים קדימה.
או.קיי זכותך לחשוב ככה, ואני חולק עלייך. עונש של עשרה משחקים בחוץ הוא לא בדיחה, זה לא עונש שחוזר על עצמו כל-כך הרבה. פפה עשה מעשה מטומטם מאוד בלי שום הצדקה ולא אמרתי אחרת. זה פגע עוד יותר בדעת הקהל כלפיו, זה כתם על הקריירה הטובה שלו, זה משהו שתמיד ידברו עליו. אתה שמעת על הרבה מקרים של שחקנים ש’החליטו’ בעניינם - שהם לא צריכים לחזור למגרש כי הם היו אלימים? שהורחקו לשנה ומעלה? אני לא.
ברכות על פרס האנדרסטייטמנט של השנה
אין ספק שפפה מקצועית בלם על.
כפרסונה, אחריי המקרה הזה, הוא היה צריך להיות מורחק לשנה. אתה לא אובייקטיבי בצורה קיצונית. אתה מנסה לייפות את המקרה, לגמד אותו בתיאור שלך, במקום להגיד את האמת-מה שפפה עשה שם גובל בפלילי, הוא פשוט תקף אנשים על המגרש, והוא יצא עם עונש שערורייתי מרוב שהוא בדיחה ואם לא פרז והכוח של ריאל הוא לא משחק בליגה הספרדית. אם הוא היה משחק בסרגוסה הוא היה מקבל כרטיס לכיוון אחד.
סוארז ארבעה חודשים על הנשיכה ההיא.
בשביל הפרופורציות, יראי אלברס הורחק (לא ע"י ההתאחדות הספרדית) ל-10 חודשים בגלל שהשתמש בתרופה נגד התקרחות (בעקבות הכימותרפיה שעבר), ורק בדיעבד גילה שזה חומר אסור.
זה עזר לו לפחות נגד ההתקרחות? כי אם לא…אמממ…יש ביטוי בעברית שמעולם לא התאים יותר לסיטואציה כלשהי.
נראה שהטיפול עזר לו, אלא אם כן פפה בעט ונתלשו שיערות



