בטח שמתם לב ש...גירסת ריאל מדריד

​לא הבנתי מה אתם מנסים לומר על ברהים דיאז או למה באים אליו בטענות.הבחור חיכה וחיכה לזימון מנבחרת ספרד,אבל ל דה לה פואנטה,פשוט התעלם ממנו ולא ספר אותו​רק אחרי שהוא הבין שבספרד לא בונים עליו למרות היכולת שלו, הוא בחר לייצג את נבחרת מרוקו. אי אפשר להאשים שחקן שרוצה לשחק ברמות הגבוהות ובסוף הולך למקום שבו באמת מעריכים אותו ונותנים לו את הבמה

2 לייקים

זה בדיוק להיפך, אני הגעתי כדי “לנקות” את ברהים דיאס שטענו שגם הוא ‘הסתבך’ או עשה משהו לא בסדר. קודם כל ציינתי את עניין הזמן שהבחירה בנבחרת מרוקו הייתה לפני יותר משנתיים וזה לא קשור.
מעבר לכך ברהים צדק. הוא חשב על הטווח הרחוק ולא על הפיתוי הקרוב - אפשרות סבירה להיות בסגל נבחרת ספרד ליורו אבל במעמד נמוך, עם תחרות קשה וכשהמאמן לא בוטח בו במאה אחוז. במרוקו הוא כוכב-על ומשחק כל משחק, כמעט את כל הדקות, בלי קשר עד לאיפה הוא נדחק בספסל של ריאל מדריד. ברהים הציג טורניר נהדר באליפות אפריקה ושיקול הדעת שלו בפנדל היה מוטעה, זה הכל.

3 לייקים

אני זה שירדתי על ברהים.

בסדר, לא סופרים נבחרת. גם קורטואה בסדר. אז יש לכם רק 10 שחקני סגל שהסתבכו במשהו לא נעים בריאל, ועוד 3 פצועים לטווח ארוך.

מה הם אמרו? האמת שזה מעניין לשמוע אותם

בהנחה ההגיונית ששחקן חדש שיגיע - טוב ככל שיהיה וגם אם הוא מהווה דוגמא - לא רלוונטי למשוואה, והן משום שקשה לראות את ריאל מדריד באמת עושה ניקיון יסודי בסגל שלה - שאלה קשה: מי צריך להיות הקפטן בעונה הבאה?. אפשר להרחיב את הדיון לשאלה על ארבעת הקפטנים. בהמשך לדיווח שעלה אתמול ב-AS על האפשרות [זה בחיתולים] לשנות את השיטה ולהפסיק להסתכל רק על הפז"ם.

זה כמובן מתקשר לקטטה האחרונה בין פדה ואלוורדה לאורליאן טשואמני והמניות של פדה ירדו כנראה בעיני הקהל עוד מהחודשים עם צ’אבי אלונסו, והגיע לשיאו אתמול - אני לא זוכר אף שחקן ריאל מדריד שענד את סרט הקפטן ואמרתי לעצמי ‘מה - לעזאזל!’. גם כשאנדריי לונין ענד אותו במשחק אחד זה היה מוזר אבל אתמול קיבלתי בחילה, לגבי לונין זה סתם פוקס.

מנסה לחשוב באמת על כל השחקנים שזכור לי שענדו את סרט הקפטן גם אם לכמה רגעים: פרננדו היירו, ראול, פרננדו רדונדו, גוטי, רוברטו קרלוס, איקר קסיאס, סרחיו ראמוס, מרסלו, גונסאלו היגואין [במשחק הפרידה שלו נדמה לי], פפה, כריסטיאנו רונאלדו, אלבארו ארבלואה [במשחק הפרידה נגד ולנסיה ב-2016], קארים בנזמה, קאסמירו, נאצ’ו, לוקה מודריץ’, דני קרבחאל, טוני קרוס [נגד בטיס], רפאל ואראן, פדה ואלוורדה, טיבו קורטואה [משחק אחד] - ויניסיוס זה הכי נורא.

הסקר: מי צריך להיות קפטן ריאל מדריד בעונה הבאה?

  • דני קרבחאל - אם יישאר
  • פדה ואלוורדה - שופט אותו לכף הזכות למרות העונה האחרונה
  • טיבו קורטואה - מנהיג אמיתי
  • ג’וד בלינגהאם - אולי זה דווקא ייתן לו דחיפה
  • אנטוניו רודיגר - הרע במיעוטו? תמיד שיחק פצוע, מכוון את הצעירים
  • אחר - ציין
0 מצביעים

אני לא יודע מה קורה בחדרי-חדרים אבל על פניו נראה שגם דני קרבחאל מאכזב. הוא בדרך החוצה ובדיכאון מהמצב שלו והכל נכון אבל קרבחאל היה מילה נרדפת למדרידיסטה במילון. אני זוכר שאחרי המשחק נגד אלבסטה הוא אמר לעיתונאים “זה כישלון שלנו” וזה היה גם משהו מבחינתי שהוא לוקח אחריות ולא מתחבא.

פדה ואלוורדה חווה על בשרו כמה יש הבדל בין להיות שחקן נשמה אמיתי שתופס מעמד בחדר ההלבשה וכדומה וגם משמש כקפטן - לבין להיות הקפטן הכמעט קבוע, ותפקיד הקפטן לא מסתכם במה שקורה על המגרש, והוא חשוב מאוד בעתות משבר! אני משתדל לשפוט אותו לכף הזכות ומקווה שיילמד ממה שהיה ולא שוכח את כל מה שנתן.

לגבי ג’וד בלינגהאם אני זוכר שבתחילת הדרך הוא עשה הכל נכון, סיום העונה של אמבפה ו-ויניסיוס גם מציב אותו באור יותר חיובי למעשה ואני לא שלם עם הביקורת שלי עליו. נפל בין הכיסאות בגלל העמדה והכאוס וכדומה. מבחינת הפז"ם הוא נכנס לעונה רביעית בעונה הבאה וזה כבר בסדר. הוא שווה מקום ברביעייה לא?

אנטוניו רודיגר הקריב מעצמו לא פעם ושיחק על רגל אחת כמו שאומרים, התשוקה שלו לא נגמרת, וכל בלם צעיר אומר עד כמה כיוון אותו אם זה ראול אסנסיו שהוא לקח אותו כפרויקט או דין האוסן. מצד שני הוא באמת ‘אלים’ והיו לו את הנפילות שלו.

טיבו קורטואה לדעתי שחקן שיש לו את כל התכונות הנחוצות. הוא עדיין בשיאו יחסית מקצועית, הוא זמין בדרך-כלל, אכפת לו, הוא ווינר שרוצה לנצח, הוא גם מאוד כנה ואומר את האמת בפנים ויודע לקחת אחריות. יש לו משקל בחדר ההלבשה. בעונה הבאה זו כבר העונה התשיעית שלו. הוא גם ככה בין הארבעה.

בואו ניזכר שהשנה הזו מעלה בנו גועל אבל פעם היו לנו קפטנים שהיינו גאים בהם:
מי הקפטן הטוב ביותר שהיה לריאל מדריד?

  • ראול
  • סרחיו ראמוס
  • פרננדו היירו
  • איקר קסיאס
  • מרסלו
  • לוקה מודריץ’
  • אחר
0 מצביעים

הייתי מופתע אם לא היינו אחרונים. הסטנדרט הנמוך נורמל.

מס’ ריצות, מס’ קילומטרים - הכי מדיד שיש. לא ברור איך אין גורם מקצועי שמציב לסגל יעדים שם. איך אפשר להתעלם מהזריקת זין הזאת. מועדון ספורט, מועדון כדורגל, מיליונרים, לא מנסים להתחרות וכולם טומנים את הראש בחול.

3 לייקים

נקודה רגישה. לא מסכים. אין משקל לשחקן שלא משחק ונמחק על ידי המאמן. אפילו בתמונות של ארוחות הערב הקבוצתיות הוא תמיד לבד. קארבחל כבר לא שייך לקבוצה הזאת, זאת קבוצה של שכירי חרב שמשתינים על הקבוצה בקשת. אז איזה ‘סיי’ כבר יש לו? אם הוא היה משחק כמו בתחילת העונה עם אלונסו, הוא היה מראה ומשמיע את עצמו ועוד איך, ויותר מזה לא היינו בשפל הזה, כן עד כדי כך הוא חשוב, הרבה אנשים לא מבינים שהפציעה ההיא של דני, היא גיליוטינה לא פחות מהעזיבה של קרוס. לקארבחל הייתה השפעה עצומה על הקבוצה מבחינה מנטאלית (וגם על הנבחרת).

דני מת לשחק עם ה75 אחוזי נכות שלו, והבאדם מושפל כבר תקופה. מדרידיסטה בעורקים כמו שאמרת. הוא צריך לקחת אחריות על קבוצת זבלים ומאמן מתוסכל שהקיאו אותו ממנה? למה? להיפך. עכשיו שיאכלו את החרא שהם בישלו.

3 לייקים

ברור שהפציעות הקשות השפיעו עליו ומזיזים אותו החוצה. אבל התפקיד של קפטן אינו מסתכם רק במה שקורה במהלך המשחקים. קראתי למשל דיווח שדני קרבחאל היה אחד הראשונים לעזוב את המתחם אחרי המכות בין פדה ואלוורדה ואורליאן טשואמני ואני לא חושב שזו בחירה נכונה. הכאוס גם במשמרת שלו. כמובן שאני לא נמצא בוולדבבאס לצערי ולא יודע עד הסוף מה קורה ביום-יום. אני גם בטוח שאכפת לקרבחאל. המשקל שלו בחדר ההלבשה לא נעלם לגמרי. גם לנו האוהדים מגיעים הסברים על מה שקורה. אפילו לא ראינו שימוש מינימלי ברשתות החברתיות לכתוב על העונה הכושלת שלנו או להעביר את התחושות שלו [אולי כן יש איסור על השחקנים להתראיין למשל].

קרבחאל אמר בעצמו לאחר שחוזהו הוארך עד 2025 ודווקא אחרי עונה מלאת פציעות ב-2021 למי שזוכר - שזה הזמן שלו לקחת צעד קדימה. ראמוס עזב באותו הקיץ ולאט-לאט הוא נותר הנציג היחיד מהדסימה ומספר המנהיגים בסגל נעלם.

אבל אני קצת לא מבין למה מופתעים. דני קרבאחל לא מנהיג, הוא לא חומר של קפטן. אף פעם לא היה. בגלל זה גם טענתי זהוא לא ״אגדי״ כמו ראול, קסיאס, ראמוס. הוא מגן מעולה ששיחק בריאל מלא שנים, שחקן בית. אין לו איזה קלאס מיוחד, תכונות אופי של מנהיג.

לגבי ריאל והמכות-מועדון שתומך בשחקן שלו כשהוא מפרק שחקן יריבה בחדר ההלבשה ומגבה אותו, שלא יופתע שהמכות יגיעו לחדר הלבשה מאותו שחקן.

-יש הרבה סוגים של מנהיגים, אין הגדרה אחת או תכונה אחת או תחום אחד.
-דני קרבחאל אגדה של ריאל מדריד. הסיפור והיותו תוצר קאנטרה, היכולת, התארים, הפז"ם. הוא התגבר בדרך על כלכך הרבה.
-כתבת שהוא לא כמו..ותראה איזה שחקנים היסטוריים ודמויות ציינת. לא בושה להיות פחות מראמוס ובטח שמראול.
-אגב יש חלק מאוהדי ריאל שלא עפו על איקר כקפטן. לדעתי משום שהיה קפטן בנבחרת הוא היה במלכוד והתרפס בפני ברצלונה. אם היית יודע שהוא בהכרח הדליף הרכבים ומחדר הלבשה מה היית אומר?

שמע גם מותר לי כאוהד לחשוב ששחקן מסוים הוא X ולהתאכזב ממנו וכדומה

2 לייקים

לא מסכים בכלל, לא לכתחילה-אפריורית לפחות (גם אם התברר שאולי נכון בדיעבד).

קרבחאל הוא לוחם ודמות למופת, ותמיד היה כזה - עוד מתחילת דרכו, גם כשהיה שחקן צעיר. הוא היווה השראה עבור חבריו לקבוצה בלחימה הבלתי מתפשרת שלו תמיד ועד הרגע האחרון, דחף את שאר השחקנים קדימה, ולא חשש להעיר ולהיכנס ל’עימותים’ ותוכחות גם עם ותיקים ו”בכירים” ממנו.
מבחינתי (ומבחינת עוד אוהדים רבים) היה רשום על השם שלו ‘קפטן’ כבר מזמן, עוד הרבה לפני שקיבל את הסרט בפועל, וציפינו רבות לרגע הזה. בהתאם לכך, (חוסר) ההתנהלות שלו בסאגה הנוכחית בהחלט מאכזב, וממש מבאס לראות איך הקדנציה שלו כקפטן נצבעה בסופו של דבר.

עם זאת, צריך גם להגיד בכנות - המצב בריאל כיום כ"כ קטסטרופלי, שאני לא יודע עד כמה שחקן אחד בודד, גם אם הוא קפטן, יכול להשפיע ולשנות מהותית משהו. המועדון מסריח מהראש, מעטפת מקצועית ברצפה, ושחקנים מקבלים גיבוי מלא מההנהלה להתנהלות הבזיונית שלהם. לא בטוח אם אפילו ראול או ראמוס היו יכולים “להציל” את המצב במציאות כזו, על אחת כמה וכמה אם היו פצועים ולא משחקים ברוב הגדול של הזמן.

2 לייקים

פלורנטינו יכנס מסיבת עיתונאים בעוד שעתיים,זה לא היה מתוכנן,מעניין מאוד מה יש לו להגיד.

רצות יותר מדי שמועות על הודעת פרישה.

חלום, שיעוף. הגיע הזמן.

6 לייקים

ממנה את מוריניו ופורש? איזו הטרלה.

2 לייקים

בהחלט, מצד אחד בזכותו אנחנו האימפריה הכלכלית מספר 1 בכדורגל וגם היו הרבה תארים והצלחות, מצד שני הניהול שלו את ענייני הכדורגל והתנפחות האגו של השחקנים לרמות חסרת תקדים, זה 100% עליו והוא לא מסוגל לשנות את הקונספציה שלו, הגיע הזמן שילך.

5 לייקים

וואו - מיסתורין כזה לא היה מאז ההודעה על מסיבת עיתונאים של זינדין זידאן ב-2018, והאמת שכמה דקות לפני שזה קרה כבר היו דיווחים די נחרצים על כך שזיזו הולך. אני לא יודע אם הוא הולך להתפטר או לא. מה שכן הפעם תהיה אפשרות לעיתונאים לשאול שאלות - זה לא מה שאומרים בהשוואה לראש הממשלה “דף מסרים”, וזה מה שיוצא דופן.

בקיץ האחרון הייתה מחשבה שדברים מתחילים להתאזן והקבוצה בדרך להיות “מודרנית” עם צ’אבי אלונסו אבל זה היה צעד קדימה ואז חמישה לאחור. אני אוהב את פלורנטינו פרס ואסיר תודה והוא הגשים לי את כל החלומות, אבל רמת הנזק שלו בזמן האחרון היא מזעזעת. בשנתיים האחרונות ברצלונה בלי גרוש עושה לנו בית ספר בכל מובן. אני באמת מקווה שהוא הולך גם אם חבל שמהדלת האחורית.

עם או בלי קשר למה שיקרה, אני חושב שלאוהדים הגיעו תשובות כבר אחרי פיטורי אלונסו. אם לא באותו השבוע אז כמה שבועות אחר-כך, זמן לא היה חסר.

פרידה?

טוב אז הוא נשאר. היה מפתיע אם הוא עוזב כשהקבוצה במשבר. זה לא היה מתאים לו.

נשמע מוזר, למה שיכנס מסע"ת בהתראה קצרה ויודיע דבר כזה?


מכריז על בחירות.
אומר שמתקיפים אותו, מפיצים שמועות שהוא אומר למעגל הקרוב שהוא התעייף, שיש לו סרטן סופני. מתפאר בהישגיו.

ביבי או פלורנטינו?

10 לייקים