זה לא משנה. בברצלונה אם אתה בן 15-16 ואתה לא בבוגרת, אז אתה ו/או דקו כישלון.
אשכרה טיפלתי בו, אני זוכר שהוא רק הגיע, בקושי ידע ספרדית ואף אחד מהצוות לא הצליח להגות את השם שלו. היה מבסוט שהצלחתי קצת לשבור שיניים ברוסית כדי לטפל בו ולשאול איך הוא.
וואלה הייתי בטוח שהוא קטן יותר מגיל 11, הוא היה נראה ממש קטן…
איזה מטורף שאתה איתנו בפורום נדב, ואיזה מטורף שבמסגרת העבודה הלימודים וההשכלה שלך הצלחת לגעת בחלקים מקבוצת הספורט שלך.
לא טריוויאלי בכלל. כבוד
לא…לא נשמע משהו.
לא הבנתי, לא מתאים לך למשש קצת אאא״פ?..
@EHUD , השחקנים של היריבה הארגנטינאית הם בני 18, או גם הם בני 15-16?
אני בהתחלה חשבתי שרבאק הזה כזה טוב שהוא בן 15 וכבר משחק בקבוצה U18. אבל כל הקבוצה של בארסה בטורניר הזה היא ג’ובניל ב’, הם כולם בני 15-16.
הקבוצה של ראסינג הם השנתון של גילאי 17-16.
הטורניר מוגדר עד גיל 18 אבל לא יודע להגיד איך כח קבוצה בוחרת איזה שנתון להביא.
פעם ההגבלה הייתה עד גיל 17, בניגוד לאליפות העולם לקבוצות של הקבוצות הבוגרות, אצל הנוער זב טורניר שמתנהל כבר מ-2005.
זאת זכייה ראשונה של בארסה
עד שיגלו שהוא חייב לשרת בצה’'ל…
לא צויין פה בזמנו, אבל ראוי לכך: הנציג הישראלי שלנו בלה מאסיה, אוריאן גורן, עם צמד עבור קבוצת הנוער של בארסה בניצחון 3-0 על אולימפיאקוס בטורניר האלופות.
לא צפיתי, אבל אם מעניין מישהו אז האנליסט הזה יצר סרטון במיוחד עבורו:
לא הבנתי למה הוא מדבר מוזר ואין סנכרון בין הוידאו לקול, עד שקלטתי שזה על מצב דיבוב אוטומטי… וידאו מקורי + כתוביות אוטומטיות באנגלית עדיף שנות אור, כרגע.
ועוד בנושא ילד הפלא שלנו (תרתי משמע):
בספורט 5 מדווחים שבנבחרת מתכוונים לזמן את אוריין גורן לסגל הקבוצה הבוגרת, אולי אפילו לקראת המשחק הקרוב נגד מולדובה.
על פי הדיווח רן בן שמעון כבר דיבר עם המקורבים שלו.
ופרשנות של העמוד האהוב על כולנו:
למי שלא יודע, המטרה של ההתאחדות הישראלית היא שאוריין יערוך הופעה בנבחרת הבוגרת על מנת שלא יקבל זימון לנבחרת ספרד / צ׳כיה.
גם הופעה של דקה תספיק כדי לממש את הרעיון.
כאן זה תלוי כבר באוריין ובסביבה שלו.
ההתאחדות רוצה לשמור על היהלום הכי גדול שיש לנבחרת להציע.
מסוג הדברים המביכים בכדורגל.
הלוואי שיגיד להם לא.

רק שלא יגמור כמו הבחור פה בתמונה
ראיתי כתבה שמאוד הפתיעה אותי.
הייתי בטוח שברטומיאו לא השקיע בלה מסיה ובשביל לפורטה זה קדוש , ההשקעות גדלו ולכן יש גם תוצאות.
מסתבר שלא כך הדבר. ברטומיאו העלה את ההשקעות בשנים האחרונות שלו, ולפורטה עכשיו מצמצם כדי לחסוך.
הסכומים המוצגים הם רק ההשקעות, בלי להתחשב מה יצא מזה.
בשנתיים האחרונות לה מסיה רשמה הפסד בספרים של 8 מיליון כל שנה, ולפני כן ההפסד היה הרבה יותר גדול. ההפסד הזה לא כולל את שווי השחקנים שעלו לבוגרת , כי השווי שלהם בספרים הוא 0. מן הסתם לאמין אחד מכסה את ההשקעה של כמה שנים, אבל בדו”ח הרשמי לה מסיה מפסידה כסף, ולפורטה רוצה לצמצם.
ברצלונה ב’/אתלטיק נחשבת כ"לה מאסיה"?
אולי חלק גדול מההוצאות בתקופת ברתומאו הלכו על רכש מבוזבז/מיותר/מושחת/מושג-אחר-של-רוע אבל זה לא באמת הלך לשיפור או קידום מחלקות הנוער והמילואים? ואולי זה מה שלאפורטה וחבריו המקורבים מצמצמים מאז?
בקיצור - האם עמודת “הוצאות” באמת שווה ל"השקעה בלה-מאסיה"?
אין פה מספיק מידע.
מה גם שהקיצוצים נעשו בכל המחלקות בגלל המצב.
מי יודע איך ברתומאו היה מתנהל תחת המגבלות הנוכחיות.
כן, בדוחות מאחדים את כל מחלקות הכדורגל מבארסה ב’ ומטה.
אתה צודק - קראתי לזה “השקעות”, אבל זה בעצם “הוצאות”.
אני לא יודע על מה זה הלך. הייתי בטוח שבתקופת ברטומיאו ההוצאות קטנו כי הוא ייבש את כל מה שלא הקבוצה הראשונה, ולפורטה החזיר. אז טעיתי.
נכון. אותי שאר המחלקות לא מעניינות, אני מתעניין רק בכדורגל.
למעשה , בכתבה אומרים שכל המחלקות מפסידות כסף למעט … בארסה נשים.
זה לא נכון להסתכל ככה, על מספרים אבסולוטיים. מזכיר לי את הכותרות האלה של “זו העיר עם הכי הרבה מכירות דירה בשנה החולפת”, כשתמיד התשובה תהיה אחד משתי הערים הגדולות של ישראל - ת”א וירושלים. כדי לקבל מושג אמיתי, חייבים לקנם (מלשון קנה מידה) את הנתונים.
ברטומיאו כידוע שפך הרבה מאוד כסף, בלי הכרה ולכל הכיוונים, ולכן סביר שבין היתר חלק מזה עף גם לכיוון מחלקות הנוער. לאפורטה, כידוע גם-כן, קיצץ הרבה מאוד בכל מיני תחומים, על-מנת להבריא את המועדון כלכלית אחרי שנות הפזרנות חסרת האחריות של קודמו.
ולכן הדבר הנכון הוא להסתכל מה אחוז התקציב של מחלקות הנוער מתוך תקציב ההוצאות הכולל, ולא מהו הסכום האבסולוטי של ההוצאות (למען האמת הדבר הנכון הוא להסתכל על האחוז מתוך התקציב הפנוי = זה שלא הוקשח כבר מראש, קרי: תקציבים שהמועדון התחייב כבר בעבר להוציא, ולכן להנהלה אין באמת שליטה על התקציבים האלה. אבל אני חושב שמה שנסתכל עליו כאן ייתן לנו תמונה מספיק מדוייקת).
בכל מקרה, אם נסתכל באופן הזה, נראה שאכן ה-25-30 מיליון שלאפורטה משקיע במחלקות הנוער מהוות כ-3-4% מההוצאות של בארסה בשנות הצנע וההבראה שתחת ניהולו, לעומת ה-30-35 מיליון שברטומיאו הוציא, שמהוות 3% ומטה מהתקציב המנופח של בארסה באותן השנים.
וכל זה עוד לפני שדיברנו על ההבדלים בין מחלקות שונות, בפרט בתקופות של התכנסות וקיצוצים נרחבים, שאז עשויות להיווצר דיפרנציאציות משמעותית בין מחלקות שונות, על רקע פוטנציאל ההתייעלות של כל אחת מהן. רוצה לומר - יכול להיות מאוד שבמחלקת הנוער אפשר לשמור על אותה רמה גבוהה בתקציב נמוך יותר, ובמחלקה אחרת זה הרבה יותר קשה. סתם לשפוך כסף על תחום מסויים זה לאו דווקא מועיל, ולפעמים אפילו להיפך.
בשורה התחתונה: נכון, המספרים האלה אולי מפוצצים קצת את המיתוס של “ברטומיאו ייבש לחלוטין את מחלקות הנוער” (אם כי זה עדיין עשוי להיות נכון חלקית, לדוגמה מבחינת הפניית קשב ו/או הקצאת כוח-אדם איכותי). אבל האמת שזה גם לא אמור כ”כ להפתיע, בעיקר על רקע ההתאוששות המהירה באופן “מפליא” של מחלקות הנוער, בדיוק איך שלאפורטה נבחר (פירות הצלחה של המחלקות הללו לא נקצרים מהר כ”כ, כידוע).
מצד שני, לא הייתי ממהר להכתיר את ברטומיאו כאביר מערכות הנוער או את לאפורטה כנבל שלהן, לאור המספרים היבשים האלה שלא מספרים את הסיפור הכולל של ברצלונה באותן השנים.
עם כל הכבוד, אלישע, הסכומים האבסולוטיים זה מה שרלוונטי פה. כמה מיליונים הוציא ברטומיאו וכמה מיליונים הוציא לפורטה.
כשמביאים שחקנים צעירים, לא משלמים באחוזים מהכנסות. זה בכל מקרה אחוזים בודדים מההכנסה הכוללת.
אותי הפתיע שהסכומים דומים, הייתי בטוח שברומיאו ייבש ולפורטה פתח את הברז. גם הפתיע שברטומיאו העלה את ההוצאה עם השנים, למרות שלא יצא כלום מהלה מסיה. אני מקבל בהבנה את הייבוש הנוכחי של לפורטה, מקווה שזה זמני מאוד.


