קורונה :: הדיון של הקוביד

סין זה כבר באמת דיון אחר, הרפיסות של העולם מול המשטר הזה עוד יכול להביא עלינו אסון.
בקשר לקוביד עצמו אני האמת לא כל כך מאמין לכל הסיפורים האלה על מעבדות בסין, בהתחלה הראו לנו אנשים שמתים ברחובות בסין ועשרות אלפי מתים, שום דבר מזה לא קרה.
כלומר אפשר להאשים אותם באלף אחד דברים, לא חושב שהקוביד זה אחד מהם.

קצת הומור

Imagine if there was a 99.97% chance you won’t shit your pants, but you’re forced to wear diapers just in case.

Now imagine you’re to wear these diapers to protect your neighbor from shitting his pants.

3 לייקים

הבעיה הכי גדולה שלי עם הקורונה היא הקיצוניות שאנשים החליטו לתפוס.

מצד אחד יש את המכחישים שטוענים שאין מגיפה, שאם היינו מתעלמים מהקורונה אז לא הייתה קורונה. אליהם ניתן לצרף גם את מתנגדי החיסונים שמתעלמים מכל תופעת לוואי של הקורונה, מקצב ההתפשטות המהיר של הנגיף ומהקטסטרופה שהייתה במס’ מדינות לפני שנה וחצי כשלא ידענו כלום על הנגיף ואיך להתמודד איתו. 2.82 מיליארד מתוכם מחוסנים פעמיים, 219 מיליון חולי קורונה. הם יחפשו כל מקרה בודד של תופעת לוואי מהחיסון, ויתעלמו מכל תופעות הלוואי אצל קבוצה קטנה פי 10 של המחלימים. אני לא מדבר בכלל על התמותה.

מהצד השני יש את ההיסטריים. אותם אנשים שטוענים שהממשלה שהכניסה אותנו ל3 סגרים טובה יותר מהממשלה הנוכחית כי היא שמה את “הבריאות מעל הכל”. אותם אנשים רצו להתחסן בחיסון שלישי מבלי לחשוב בכלל האם החיסון שהם כבר עשו יעיל או לא*. העובדה שהחיסון הוא אחד היעילים שראינו עד היום לא מבלבלת אותם והם יעירו לכם להרים את המסיכה מעל האף, גם אם הם מחוסנים ובלי חשיבות להאם אתם מחוסנים.

ובכנות? מרגיש לי כאילו אין אנשים באמצע. למה העובדה שהממשלה שלנו (ועוד הרבה ממשלות) מתנהלת כמו פח זבל, חייבת לגרור את זה שאין מחלה והכל קונספירציה אחת גדולה? למה זה שהעולם חווה מגיפה והתקשה להתמודד איתה חייב לגרור את זה שצריך לחסן את כולם כל חצי שנה עד קץ הימים, ולהישאר עם מסיכות לנצח?

המצב באוסטרליה, באיטליה ובעוד מדינות מאוד מטריד. גם המצב בארץ. אני סבור שאם היו עושים משאל עם, רוב מוחץ היה דורש להפסיק להתעסק בקורונה ולהתעסק בחיי היום יום. ועדיין לממשלה פה ובעוד מדינות זה לא אכפת. איך קוראים למשטר שבו ההנהגה עושה כרצונה ומצפצפת על רצון העם? לא יודע, אבל (תקראו את זה בקול של צדי) דמוקרטיה זה לא. אגב, זו לא רק הממשלה הזאת. הקודמת צריכה לעמוד לדין על פשעים נגד האזרחים על זה שהיא הכניסה מדינה שלמה לכלא במשך כמעט שנה רצופה. בזמן אמת לא היה ברור אם יש הצדקה, ובדיעבד ניתן לקבוע בבירור שלא.

ומהצד השני מתנגדי החיסונים הם מכה לא פחות גדולה. חיסונים הם ההמצאה הכי גדולה של הרפואה עד היום, ואולי הכי גדולה של האנושות. לא מעט מחלות שכמעט מוגרו בזכות חיסונים הרימו ראשן בשנים האחרונות, וחזרו לפגוע בילדים בגלל אנשים שחושבים שהם יודעים יוכל מכל ההיסטוריה של הרפואה עד היום. המצב לא שונה עם הקורונה, למרות שהחיסונים עברו את כל מבחני הבטיחות הנדרשים הם מתעלמים מכל הנתונים המדעיים והעובדות מראות שברגע שהאוכלוסייה המבוגרת חוסנה בבוסטר, והאוכלוסייה הצעירה בשתי מנות, 80% מהחולים הקשה בבתי החולים ומעל 90% מהמונשמים והמחוברים לאקמו הם אנשים שלא התחסנו ולו פעם אחת. המצב שבו צעיר לא מחוסן מקבל עדיפות להנשמה/אקמו על פני מבוגר מחוסן הוא אבסורדי וצריך להפסיק איתו. מי שמהמר על החיים שלו, צריך לדעת שאין לו רשת ביטחון על חשבון אנשים אחרים.

*מילה רעה למשרד הבריאות, או יותר נכון פסקה שלמה. להוציא פרסומת שאומרת “אחרי 5 חודשים החיסון השני לא הבלון הכי מנופח” זו בושה וחרפה וכל אדם שנמצא במשרד הזה צריך להתפטר על רקע העובדה שהוא מכחיש מדע ואסור לו להיות רופא או לדאוג לבריאות של אנשים. גם אם רוצים להעביר מסר (והמסר לא נכון בכלל לגבי צעירים, וחלקי בלבד אצל מבוגרים) אפשר להסביר שאצל מבוגרים מסוימים יש ירידה ביעילות עם הזמן בגלל שמערכת החיסון שלהם חלשה יותר מלכתחילה, ולכן אותם אנשים יצטרכו מנת בוסטר כדי לחזק את ההגנה. בכלל, הדרישה הכוחנית הזאת לחסן את כולם בבוסטר מבלי לתת אפשרות לעשות בדיקה סרולוגית ולראות את כמות הנוגדנים אצל כל אדם בנפרד היא הכל חוץ מאפידמיולוגית. בושה.

2 לייקים

לפני יותר מ20 שנה התפרסם מחקר שטען לקשר בין חיסון שניתן לילדים בגיל שנה לבין אוטיזם. המחקר התברר כמפוברק, החוקרים שהיו רשומים עליו חזרו בהם, החוקר שפברק את הנתונים איבד את הרשיון וישב בכלא והז’ורנל בו התפרסם המאמר פרסם הבהרה שמדובר בפייק. לא רק זה, בעקבות אותו מאמר נעשו אינספור מחקרים שניסו למצוא קשר כלשהו בין חיסונים לאוטיזם. קשר מעולם לא נמצא. מלבד העובדה שאוטיזם נוטה להתחיל לבלוט בערך בגיל שנה.

אני חיסנתי את ילדותיי בכל החיסונים. לפעמים קצת איחרתי כי אני לא אחראי, לפעמים פיצלתי חיסונים אבל אני האחרון שאפשר לקרוא לו מתנגד חיסונים. לשפעת אני לא מתחסן. אני מניח שבגיל מסוים אתחיל להתחסן גם לזה. קיבלתי את שני החיסונים הראשונים למרות שאני לא מודאג לשניה מהקורונה. זו לא מחלה של אנשים בגילי, אני לא בקבוצת סיכון ואני נוטה להעדיף חסינות טבעית על פני חסינות שתוקפה פג כל חצי שנה. קיבלתי את החיסונים האלה בעיקר כי אשתי ביקשה. ההורים שלה מאוד הציקו ופחדו.

חשבתי שבזה נגמר הסיפור ושעכשיו ירדו ממני. בערך חודש אחרי החיסון השני משרד הבריאות התחיל לאיים שזה לא הסוף. אחרי עוד איזה חודשיים כבר התחילו לאיים שהתו הירוק לא יהיה אקטואלי. היום המדינה כבר ממש כופה על אנשים להתחסן. אני בעבודתי נכנס הרבה לבתי ספר וגנים. מאחר ואני לא מתחסן אני נאלץ לעשות בדיקות ולשלם מכיסי כדי להמשיך לבצע את עבודתי.

כשכותבים שחסר אמצע אני תוהה איך בדיוק אפשר להיות באמצע? אני אמצע. חושב שקורונה אמיתית מדבקת וקטלנית יותר משפעת אך קטלנית פחות מרוב סיבות המוות המוכרות והנפוצות. חושב שחיסון זה סבבה למי שמפחד בדיוק כמו חיסון לשפעת. חושב שכל אדם אחראי על בריאותו ועל בריאות ילדיו וחושב דברים שלפני שנתיים היו מובנים מאליהם: אסור לכפות על אנשים חיסונים או בדיקות בניגוד לרצונם. אסור להטיל סנקציות כלכליות. אסור לשאול בנאדם אם הוא מחוסן או לא. אני לגמרי באמצע.

כשהמדינה מטורפת האזרח האחד הוא האמצע היחיד. או כמו שהבילויים אומרים:

המדינה היא ועד בית שיצא מדעתו
שיספקו חשמל ומים ויפסיקו
לנופף עם הסמרטוט הזה

8 לייקים

איזה נתונים מדעיים?

מקרה היפותטי, אתה ואני נפגשים, מתחילים להתווכח מי השחקן הטוב בעולם, אתה אומר מסי אני טוען טיטי קמארה, זה מתלהט, ואז זה עובר לאלימות, אני בועט לך בביצים חזק ואתה מכניס לי ראסייה לאף, הביצים שלך מתנפחות והאף שלי הופך למזרקת דם, 2 אמבולנסים מגיעים ולוקחים אותנו לבית חולים, בגלל שאתה מחוסן לא עושים לך בדיקה ואני לא מחוסן ועושים לי בדיקת קורונה ואני חיובי למרות שאף פעם לא היו לי סימפטומים, בגלל שאני חיובי אני מועבר למחלקת קורונה למרות שאני סובל מאף שבור בלבד אבל עכשיו רשום כ"תופס מיטה של מחוסן", ומאוד יכול להיות שאם היו בודקים אותך לקורונה ואת המחוסנים כמו שעושים לכל הלא מחוסנים המצב במחלקות קורונה היה מתאזן לפי אחוז החיסון, הבנת איך זה קרה?

ובקשר למכונות הנשמה, יש מנהל מחלקה שדיבר על זה בטלוויזיה ואמר מפורשות שאלה שמחוברים למכונות הנשמה זה בגלל מחלות קשות לא קשורות קורונה ומחוברים עם קורונה ולא בגלל קורונה, ובעצם רובם בגלל מצבם הרפואי לא יכולים להתחסן, אם יהיה לי זמן אחפש את הסרטון ואעלה אותו לכאן.

ובנוסף, סוגרים מחלקות קורונה ומצד שני לא מחוסנים תופסים מקום של מחוסנים?

ובפעם המיליארד, אם מה שמספרים לנו במשרד הבריאות זה נכון במדינה כמו מצריים עם 120 מיליון ואפס מחוסנים אנשים היו צריכים למות ברחובות וזה לא קורה גם לא אצל אבו מאזן.
אצלנו 700 אלף לא מחוסנים ומערכת הבריאות בקריסה ככה מספרים לנו, תחשוב על 120 מיליון לא מחוסנים בלי מערכת בריאות כלל, מה היה קורה?

תפסיק להאמין לכל מה שמספרים לך ותחשוב קצת.

וגם אני מחוסן וילדיי מחוסנים כמעט לכל דבר, אבל לא לקורונה וגם לא לשפעת, יש הבדל בין לא להתחסן מול מחלה שלא מאיימת עלייך עם תכשיר שיצא לשוק לפני יומיים לבין להיות מתנגד חיסונים… יש אמצע, אתה רק לא רואה.

אגב, לשמחתי יש לי את האפשרות לבחור להיות “מתנגד חיסונים הזוי” בניגוד להרבה אנשים שרוצים להיות אבל לא יכולים כי צריכים להביא אוכל לילדים, מחייבים אזרחים לעשות משהו בניגוד לרצונם לגוף שלהם כדי להאכיל את הילדים.

2 לייקים

האמת שלא, אבל תן קישור, מעניין

התחיל איפשהו פה בהקשרי בלפור, יש מצב שהחלק הרלוונטי עוד קצת למטה.

לייק 1

אין ספק שהשמאל מתגלה במלוא מערומיו בשנתיים האחרונות. אני תוהה אבל בכל זאת לגבי ההבדלים. הסמכותנות של הימין תמיד נראית לי יותר קשורה בהאדרת מנהיג. הסמכותנות של השמאל היא יותר כלפי סמכות מקצועית\מדעית (שזה כולל גם ביטחוניזם). האמת שאני כבר לא בטוח מה גרוע יותר ומה יותר מסוכן. המעשים של ביידן מסוכנים יותר מהשטויות שפולט טראמפ (לפחות כלפי האמריקאים עצמם).

אני אשכרה מאזין בשקיקה לפודקאסט של מייגן קלי

לא שאני מתיימר להיכנס לדיונים הפוליטיים הללו, אבל אנחנו מנסים להתייחס כאילו יש פה מלחמה של אידלאיים שפשוט לא קיימת. ממשלת ארה"ב, הממשלות ברוב מדינות אירופה, ישראל גם הפלסטינים הכל אותו זבל.

אנשים נמצאים בראש הפירמידה יותר מידי זמן ומתחזקים את ההמשכיות שלהם על הגב של כולנו. קל מידי לדבר על מלחמת אידאלים דרך ציוצים והתבטאויות מטופשות, כאילו באמת יש תנועה לכיוון כלשהו. אני יכול לחשוב על מעטי מעט שאשכרה מנסים לשנות ולקדם את מה שקורה סביבם (לכל צד כמובן), עד שבסוף נגלה שזה הפוליטקאים נגד העם ותו לא. אני לא מופתע מהאכזבה, אני גם לא אבין לעולם את הצורך של אנשים להתעסק וחס וחלילה לעסוק בפוליטיקה (במשפחתי ישנם שני חברי כנסת לשעבר שפרשו לאחר שהבינו שלא עושים כלום שם).

מליאות ריקות, ועדות ללא תוכן, תקציבים מנופחים, ותוקפים כל סוג של רגולציה ומאשימים את הצד האחר. אנחנו חלק ממשחק מטופש אותו אנחנו מתחזקים בתור האזרחים הקטנים. הלוואי והייתה אלטרנטיבה חינוכית כלשהי שהייתה גורמת לאנשים לראות את המצב אחרת, אבל זה על גבול הבלתי אפשרי. אומנם אני יחסית סלחן למדיניות הנוכחית, שכן, אני לא יכול לצפות מאף אחד לשנות דברים מהותיים בפרק זמן קצר, אבל הציפיות שלי בהתאם. הלוואי והיינו כעם יכולים לפטר פוליטקאים באופן ישיר יותר. העם צריך לקבל יותר שליטה.

6 לייקים

ליאור ראית מטריקס?

חבר, אתה נראה לי לפני צומת הדרכים של RED PILL.

גו רוגן.

וכמו שכתבתי, ביידן זה בדיוק מה שהתקשורת אמרה שטראמפ הוא. אחד לאחד. רק הגירסה היותר סנילית וחסרת מושג שלו.

אם האנטר ביידן היה נקרא האנטר טראמפ איזה חגיגות הם היו עושים מזה.

לייק 1

לא ראיתי מטריקס🙈

נדב צודק שהפוליטיקאים עצמם לא באמת מעניינים. הבעיה שלי היא לא עם הפוליטיקאים אלא עם העם. גם זה היושב בציון אבל גם העמים בניכר. אני בהלם ממה שקרה כאן בשנתיים האחרונות. דיסטופיה מטורפת. תמיד הייתי מודע לקיומו של טמטום אנושי אבל מעולם לא הרגשתי כל כך פגיע בפניו.

למרות שבעצם גם את זה הבילויים חזו מזמן:

אבל זאת לא הממשלה
כבר כל העם צמא לדם
הרי שנים מאכילים אותו בחרא
ואם העם צמא לדם
אז אין סיבה להיות נגדם
אתה הולך לישון מוקדם
כשאתה קם אתה הופך לימני

מה???

אבל ברצינות, אני מבין אותך, האכזבה שלך מהמחנה שלך דומה לאכזבה שלי מהימין בארץ, במיוחד הימין החילוני. משבר קטן וכל ציצני הימין הליברלי בארץ, שגם כך הם במיעוט, נכנסו לחורים שלהם והפכו להיות תומכי הסגרים הכי גדולים בעולם…

לייק 1

קשה לי עם טיעונים כאלה.
לפי מה מגדירים פה שמאל? איפה הקו?
אנשים נחשבים שמאל אחרי שהצביעו לבנט לצורך העניין על פי חלק מהאנשים, ויאיר לפיד הוא בכלל ימין כלכלי.

אנחנו מנסים להפוך את הפוליטיקה הישראלית לקרב בין שני צדדים כאשר כל אחד מחליט מה הצד השני חושב.
יצא לי לנהל יותר מידי דיונים פוליטיים בהם אני מציג את עצמי כיותר שמאלני מימני ואנשים תוקפים אותי על דעות שאני בכלל לא מחזיק בהן.

למה זה קורה?
בגלל שהמנהיגים והתקשורת שלנו (מכל הצדדים) מכניסים לנו לראש דעות קיצוניות לכל צד. כולנו נראה את הצד שלנו כנאור וכעמוס בדעות ואת הצד השני כצד שמחזיק בדעה אחת קיצונית.
אז לא.
לא כל השמאלנים הם טבעונים מתנגדי חיסונים ותומכי טרור.
לא כל הימנים הם אוהדי ביתר רק ביבי ומוות לערבים.
בואו לא ניפול לזה. באמת שכבר נמאס לי מפוליטיקה רק בגלל זה.

כל דיון פוליטי עם ימני, אותו ימני פתאום מגלה שאני מחזיק בדעות דומות לשלו ברוב הנושאים. איך זה קורה? כי בסוף גם הימין וגם השמאל מאמינים באותה מטרה רק בדרך טיפה שונה. אסור לתת לקיצונים להכתיב את ההגדרות.

לא נכנס ליתר הדיון, רק לנקודה הזו.
מי זה השמאל שמתגלה במערומיו?
האם באמת אתה מתכוון לשמאל האמיתי או שבנית איזושהי תבנית לשמאל כך שזה יתאים לאג׳נדה שלך וכך תוכל להציג את אותו שמאל כטועה?

2 לייקים

אני חושב שאפשר למצוא הסכמה בין הימין לבין השמאל בנושא של חופש הפרט והתנגדות לסגרים .

הבעיה שהשמאל של פעם נעלם לחלוטין (אני גם טוען שהוא הקצין) פעם השמאל היה בעד חופש ביטוי נגד צנזורה ונגד כח למונופלים. היום חלקים מהשמאל עומד מאחורי כל יוזמה לצנזורה של הצד שמתנגד לו. מגן על סין ותומך בחברות ההיי טק כמו גוגל ופייסבוק. וכמובן מגן בחירוף נפש על ההגבלות סגרים וכפייה של חיסונים…

סתם בשביל לדבר על משהו שמאוד מעסיק אותי בפנאי, מי עומד מאחורי רוב “cancel culture” , דוגמה לכו תראו את הספישל הגאוני של דייב שאפל…

גב אני מאוד מכבד אותך, אבל התגובה הזו הצחיקה אותי.
מזכיר לי את יאיר לפיד של פעם של אין ימין ואין שמאל, ישראל לפני הכול ועוד סיסמאות שהן די ריקות מטיעונים אמיתיים.
אני לא אוהב פולטיקאים כאלה, פולטיקאי צריך להיות עם איזשוהי דיעה אמיתית ולא קרטון שמתנהל על פי סקר כזה או אחר. אני מכבד הרבה יותר את דב חנין מאשר את יאיר לפיד, לפחות יש לו דיעה אמיתית שאפשר להתעמת איתה והוא לא משנה את הדיעה לפי הסקר האחרון.
הנקודה שלי שאנשים עם דיעות (שבפועל, מבחינתי זה אנטי דעות) שהכול בסדר ואל תלינו על מקומכם בחברה אלה בדרך כלל האנשים ששולטים בשאלטר ולא מעוניינים לזוז מהמקום שלהם.

אני שמאל. עבורי חירויות הפרט קדושות. שולמית אלוני למשל היא שמאל מבחינתי. מי מתגלה במערומיו? ניצן הורביץ, זהבה גלאון, תמר זנדברג, מירב מיכאלי, איימן עודה, אחמד טיבי, אאידה תומא סולימאן… מי ישמור על חירויותיי? מי יגן על הבת המסכנה שלי שלא מצליחה לקלוט את שמות הילדים בכיתה א שלה כי הם כל היום עם מסיכות? מי יגן על הפרנסה שלי ויוודא שלא אונסים אותי להתחסן למחלה שלא מסכנת אותי? השמאל הזה בגד בי. ערום. הופשט מערכיו.

4 לייקים

אני לא מבין למה החלטת שחירויות הפרט זה משהו שדווקא השמאל מקדש. במקרים רבים (שלא לומר לרוב) דווקא הימין הוא זה שנושא את דגל חירויות הפרט, והשמאל הוא זה שדורש מעורבות ממשלתית נרחבת כמענה לכל בעיה.
ואני בטח לא מבין למה החלטת שטיבי, עודה וסולימאן הם שמאל. מדובר בלאומנים פלסטינים.

אין ספק שההגדרה של שמאל וימין היא די מלאכותית ותלויית הקשר. אני משתמש במונח ‘שמאל’ לא כי אני חושב שהוא מדויק אלא כדי שיבינו על מי אני מדבר.

היעדר התערבות ממשלתית זה טיקט של הרפובליקנים. בישראל גם הימין וגם השמאל מקדשים את ההתערבות הממשלתית. בישראל הויכוח הזה בכלל לא קיים. החירויות היחידות שהימין מקדם בארץ הן כלכליות. מי שהיה אמון על זכויות אזרח וחירויות היה השמאל. נכון שבכל הקשור לסוגיות כמו זנות השמאל תמיד היה ארכי שמרני אבל בכל מה שקשור לזכות לעשות הפלה, להתחתן אזרחי, לאכול חזיר, לנסוע בשבת, לסרב מצפון וכו’ השמאל הוביל את המחנה.

2 לייקים

מה הקשר בין המשותפת לזכויות אזרח ובמיוחד בקשר לזכויות של להטבים?

זה מפלגה לאומנית פלסטינית ואחות תואמת של האחים המוסלמים.

נכון והכוונה הייתה יותר לשמאל היהודי… עדיין במפה הפוליטית הישראלית הערבים נחשבים לשמאלה מהשמאל כי בישראל שמאל/ימין נקבע לפי הסכסוך המדיני. בכל מקרה המונחים האלה אכן אנכרוניסטים ואולי הגיע הזמן להפסיק להשתמש בהם…

א. זאת הבדלה מלאכותית מאד. ב. הלוואי ואפילו זה היה נכון. אין באמת ימין כלכלי בישראל, וביבי של השנים האחרונות בגדול נצמד למצע של מפלגת העבודה.

3 לייקים