דיון ההעברות והפנטזיות :: ארדה גולר כבר כאן, מה עם הצב? (חלק 1)

עד כמה אני משוגע אם אני עדיין חושב שבכל זאת יגיע שחקן התקפה?

לייק 1

מה הכתובת? אני שולח ניידת

7 לייקים

ציינתי כבר שאני לא מבין למה מכרו את אריבאס אם אנצ׳לוטי לא סומך על דיאז. אז נניח שלא יבוא אף שחקן, במינימום הייתי מצפה שניקו פז או פיטר יוקפצו לבוגרת וזהו. מצד שני, זה < יכול להעיד על פאניקה.

ושוב, אם לא היינו נפצעים לנו המון שחקנים המצב היה שונה 180 מעלות.

*לא בא להגן על פרס, ונראה שכל יום כולנו חווים מאניה דיפרסיה, אבל אין סיכוי שהמועדון לא מודע למה שקורה.

כי אנצ׳לוטי לא סומך גם על אריבאס,או כל שחקן אחר מקסטיליה.

אבל כמו שאנחנו כנראה מבינים לאנצ׳לוטי אין say בשום דבר. אחרת הוא לא היה מקבל חזרה את בראהים (?)

אני לא מבין את הדיבורים האלה על זה שאנחנו לא צריכים להשוות את עצמנו לסיטי.
לא אמור להיות מועדון אחד בעולם שהוא ‘מחוץ לתחום’ מבחינת נקודת הייחוס שלנו.

כבר הראיתי בעבר במספרים, שבשנים האחרונות סיטי לא מוציאה באופן חריג ביחס ליתר ענקיות אירופה. נכון, יצדק מי שיאמר שבדרך אל השנים האחרונות הרגועות היחסית, היא כן הוציאה סכומים גבוהים במיוחד במשך מספר שנים. אבל זה היה רק כדי להגיע למצב שהיא תחרותית ברמות הגבוהות ביותר, בתהליך שכולל גם הרבה ניסוי וטעייה - כמקובל בתהליכים מהסוג הזה (פסז’, צ’לסי של אברמוביץ’, עכשיו גם ניוקאסל). וזה בדיוק העניין - אצלנו כבר היה סגל תחרותי. כל מה שהיה צריך זאת השקעה ממוקדת וסבירה לאורך זמן, כדי לשמור עליו כזה. במקרים מסויימים זה נעשה (בעיקר בקישור, קצת בהגנה), במקרים אחרים (בעיקר מגנים וכמובן - בהתקפה) - ממש לא.
באותם מספרים שהראיתי אז, הראיתי גם שדווקא אנחנו החריגים - אבל לכיוון ההפוך. אנחנו מוציאים פחות ממרבית האחרות, אבל בעיקר - מוציאים הרבה-הרבה פחות מהאחרות ביחס להוצאות. למעשה, אנחנו הקבוצה היחידה מהטופ העולמי שמוציאה פחות על רכש מאשר מכניסה ממכירת שחקנים.
על-פניו, זה עשוי להישמע טוב ובריא להוציא פחות מההכנסות שלנו, בהתאם לכל מה שלימדו אותנו בכיתה א’ של ניהול כלכלי תקין. אבל זו טעות. כי מדובר בהכנסות ממכירת שחקנים בלבד. וכידוע, במועדון כדורגל - בוודאי בסדר גודל של ריאל מדריד - מכירת שחקנים זו ממש לא ההכנסה היחידה, או אפילו המרכזית. יש עוד שלל הכנסות למועדון כדורגל, שרובן ככולן תלויות באופן ישיר בהצלחה המקצועית של המועדון. וכדי להמשיך ולהצליח מקצועית - חייבים להשקיע ברכש שחקנים. ופרס, בתור הממציא של השיטה הזאת - אמור לדעת זאת טוב מכולם.
ואגב, למי שירצה להביא כדוגמה את עונת 2021/2 לכך שהמועדון עדיין תחרותי ברמות הגבוהות ביותר - אז מעבר לכך שקרו בעונה הזו דברים שאי-אפשר להסתמך עליהם מקצועית לאורך זמן, כפי שכבר נאמר פה יותר מפעם אחת - אבל יותר מזה: ההצלחה המקצועית באותה עונה נשענה באופן כבד מאוד על ההשקעות שכן בוצעו בקבוצה כמעט עשור קודם, בתקופה שעוד השקיעו בה כספים באופן סביר ביחס ליריבות - בנזמה, מודריץ’, קרוס, קאסמירו.

ולסיום - זאת דוגמה עדכנית ביותר לאיך אמור להתנהל מועדון עילית שרוצה להתחרות בכל החזיתות ברמות הגבוהות ביותר, אחרי שאיבד שחקן חשוב לפציעה ארוכה:

5 לייקים

+1

הכותרות האלה בסגנון “פתיחת העונה הטובה של ריאל מדריד חיזקה את התחושה כי אין צורך ברכש” - כל כך מעצבנות, מרתיחות, מייגעות, מייאשות. קודם כל ריאל מדריד ניצחה בחוץ קבוצות סבירות - אתלטיק בילבאו, סלטה ויגו ואלמריה, נניח בסדר הזה. אפילו לא קבוצות שמתחרות על אירופה. שנית כל, עדיין ראו את הקושי ההתקפי שלנו. דבר שלישי, בשנה שעברה ריאל פתחה עם 6 מ-6, ניצחה את אתלטיקו מדריד בחוץ ללא קארים בנזמה - ועדיין התבזתה. עונה היא ארוכה ומטלטלת עם עליות וירידות. ברור לכל בר דעת כי הסגל ההתקפי שלנו חסר מאוד גם “בהרכב מלא”, ומאז נפצעו ויניסיוס ג’וניור, טיבו קורטואה ואדר מיליטאו.
והסיבה אולי הכי חשובה: אנחנו ריאל מדריד. אנחנו צריכים לשאוף לכל התארים. שיהיה לנו את הסגל הכי חזק ועמוק, לא רק הרכב טוב - והפעם גם בהרכב יש חורים.

לייק 1

לא יודע, היום שמעתי במקרה תוכנית ברדיו, דיברו שם נחרצות על איך הגיוני לא להביא מגן שמאלי מחליף לקבוצה בסדר גודל כזה, איך החלוץ לא ברמה הנדרשת לקבוצה בסדר גודל כזה ועם ציפיות כאלו, כמה ההרכב והספסל נחלשו מהעונה שעברה, איך התירוץ שאין שחקן ברמה מספקת בשוק לא מתקבלת על הדעת, ועדיף שחקן בעמדה הטבעית שלו, גם אם הוא לא סופרסטאר, מאשר שלא יהיה שחקן מחליף לאותה עמדה. בסוף התוכנית הוסיפו שאולי היהירות היא זאת שגורמת לזה, שכן יש מחשבה שמה שיש מספיק ויהיה בסדר גם ככה.

התוכנית הייתה על מכבי חיפה.

אני אוהד את ריאל מדריד, איך אני יכול לצפות לפחות מקבוצה שהתיימרה ומתיימרת תמיד להיות הטובה בעולם?

לא יודע, תמיד קיבלתי את הרושם שמאמנים כמו קלופ, פפ, מוריניו ואפילו בכר, שכן מדובר על אופי, הם מאמנים שהקבוצה תיבנה בדמותם או לא תיבנה כלל. השחקנים העיקריים שהם יירצו על מנת לבסס את השיטה יגיעו ומי שלא מתאים להם לא יהיה בסגל.

ליברפול זאת לא ריאל מדריד, לא כלכלית ולא הישגית, ויכול להיות שאתה צודק וזאת מחשבה שגויה, אבל לשאלה אם אני רואה מאמן שעוזב מרצון קבוצה כמו ריאל/ליברפול/סיטי וכו׳ התשובה היא שאני רוצה להאמין שכן. אולי אני שוגה באשליות אבל אני רוצה להאמין שיש חשיבות להישגיות או לפחות לאפשרות להשיג תארים, לרצון להצליח ולא ללכת לעונה שלמה בידיעה שזאת הולכת להיות עונת בלהות. אין שום סיכוי שפרז ואנצ׳לוטי לא מודעים למצב ואנחנו גאוני הדור, ולכן אם אנצ׳לוטי היה מאמן כמו שאני לפחות חושב שמאמן צריך להיות, הוא היה משאיר את המפתחות או שכל מה שקורה עכשיו בכלל לא היה קורה והסגל שלנו היה חזק יותר כי פרז היה נענה לדרישות ולא היינו שומעים על זה בכלל.

אגב, ליברפול היא הקבוצה האהובה עליי באנגליה ואני צופה בה לא מעט, אך לא נתקלתי במה שאמרת לגבי הסירובים לקלופ. אשמח לשמוע על דוגמאות בהן קלופ נחסם ולא קיבל אף תחליף לעמדה המבוקשת בצורה של שחקן אחר, כמו שאצלנו למשל הכריזו שאין רכש בכלל.

אני חושב שהמועדון מרגיש שיש סוג מסוים של רכישות שהצליח לו בשנים האחרונות, וסוג מסוים שלא הצליח, והוא פשוט החליט להמשיך אך ורק עם רכישות המסוג הראשון ולא מהסוג השני. וכרגע, מה לעשות, אין הזדמנויות בשוק של רכישות מהסוג הראשון שיכלו לחזק את ההתקפה.

אפשר להבין את כיוון המחשבה, שמצדיק לצורך העניין אי רכישה של קיין בעונה שבה, בכל זאת, קיים סיכוי גדול מאוד שאמבפה יגיע בקיץ הבא (למרות שלדעתי בכלל צריך את שניהם ואין סתירה). הבעיה היא לא בזה, אלא בעובדה שלמשל לא ביצעו שום צעד על לוקאקו שיכל להגיע בהשאלה לשנה במינימום עלות, ולסירוב לבצע פעולות מהסוג הזה כבר באמת שאין הצדקות.

יש לציין, שפלורנטינו נותן לכמה אירועים סטטיסטיים להשפיע עליו יותר מן הרצוי. העובדה שפגענו (בינתיים) ב-2 מתוך 3 רכישות צעירים ברזילאים מבטיחים להתקפה (רינייר כישלון) לא אומר שנמשיך לפגוע בקצב הזה (האמת, השקט מכיוון החדשות על אנדריק קצת מדאיג). גם הבול פגיעה בקמאבינגה וגו’ד יכל בקלות להיות הרבה פחות מכך (וצריך לזכור שסביב טשואמני יש עדיין סימן שאלה גדול). אין בכלל ספק שהמדיניות הזה לא תעבוד לאורך זמן ומתישהו הסטטיסטיקה תתיישר ומישהו במועדון יבין שצריך לפתוח את הארנק גם על סוג רכישות אחר.

והאירוע הסטטיסטי החשוב ביותר שהשפיע על פלורנטינו, הוא כמובן הזכייה האחרונה באלופות שהייתה הכל, אבל הכל, למעט מוצדקת מקצועית. ריאל לאורך כל אחד משלבי הנוקאאוט הייתה נחותה מיריבתה (וב-3 מתוך ה-4 נחותה משמעותית) ונעזרה בה-מ-ו-ן מזל כדי לזכות בגביע שעיוור את עיני המועדון באופן מוחלט.

המועדון נותן יותר מדי משקל לכישלונות עם אדן הזאר ולוקה יוביץ’ שאכן עלו הרבה מאוד כסף ונתנו כלום. אבל הבלגי היה רכש נכון ולא היה אפשר לצפות את הפיאסקו הזה. הוא היה חוזר עם כרס גם בקדמי העונה של צ’לסי ועדיין משחק נהדר. יוביץ’ כנראה היה נועד לכישלון. זינדין זידאן ולואיס פיגו הגיעו באותו הגיל של אדן. קאקה גם לא עמד בציפיות ותארו לכם שהיינו עוצרים כבר אז ומוותרים על “הפורמט”?. כמובן שהכל תלוי גם במצב המקצועי, בסגל השחקנים שלנו, כמה שנים הקבוצה לא מצליחה. חשבתי שעונת ליגה איומה תשפיע יותר.
למועדון גם אין תוכנית ביניים. זה כבר לא בכי שלנו למה הולכים שבי אחרי קיליאן אמבפה. היינו חייבים חלוץ טוב מחוסלו - “דרג ביניים” עוד לפני הפציעה של ויניסיוס ג’וניור. גם העזיבה של מרקו אסנסיו קריטית. ג’וד בלינגהאם יתעלה עליו אבל לא יבקיע 35 ויסיים כפיצ’יצ’י.

3 לייקים

מה הסטטוס? נסגר החלון? נפטרנו מהעונש?
אולי שיאריך חוזה כבר…

לייק 1

אם יש דבר שגורם לי איכשהו לקמצוץ מחשבה שהסיפור עם אמבפה לא נסגר לגמרי זאת ההחתמה המסתמנת של קולו מואני.
אנחנו מדברים על גונזאלו ראמוש שנקנה באזור ה80 מיליון, דמבלה שלבטח יהיה שחקן הרכב, קולו מואני עם עסקה באזור ה100 מיליון ואמבפה. לא יודע איך לכולם יהיה מקום בהרכב. אני אפילו לא מדבר על אסנסיו או שחקנים אחרים שככל הנראה יתחילו בספסל.
גם ברמת הפייר פליי זה לא פשוט. עם כל הטריקים השונים.

יש בדיוק 12 שעות ו20 דקות עד שהחלון נסגר, כך שכבר מיותר להיכנס לספקולציות. הצעה שלנו על החולירע לא תפיל אותי מהכסא, אבל אין לי שום ציפיות שהמעבר הזה יקרה, בטח שלא היום.

לייק 1

גם אני חושב שהקניה של מואני זה כדי להחליף את אמבפה, ונותן לנו תקוות לשניה האחרונה
אבל עדיין לא סותר את זה שאמבפה עדיין ישאר שם העונה, והקניה של מואני זה כדי להכין את הקרקע ואולי אולי רק לשכנע את אמבפה

אני חושב גם שרוב העונה, בטח בליגה, אסנסיו ישחק בקישור

אני לא זוכר יותר מדי מקרים בעבר שהמועדון התעקש להעביר מסר מסוים לאורך כל הדרך ובסוף הסתבר שזה היה קשקוש. אני כן זוכר מקרים מהעבר שבהם כולם חשבו שזה קשקוש, ובסוף הבינו שאם המועדון אומר משהו, הוא מתכוון אליו.

החלון נסגר, זה ברור כשמש כבר שבועות. כלום לא קרה עד עכשיו ואין שום סיבה שיקרה בשעות האחרונות. ואם ריאל הייתה רוצה להגיש הצעה על אמבפה, לא הייתה לה שום סיבה לא לעשות זאת כבר לפני שבוע, פאריז הייתה עם הגב אל הקיר אז בדיוק כמו היום.

5 לייקים

בנוסף,
בעולם של היום, מעבר בסדר גודל כזה לא קורה ברגע ויש שקט מוחלט בנושא, קרי: כנראה אין תהליך פעיל.

אופתע מאוד אם הוא יעבור הקיץ אליכם.

לייק 1

שחקנים שהגיעו לריאל מדריד בדקה ה-90 של חלון ההעברות:

האחד בספטמבר - פתיחת שנת הלימודים מה שנקרא: גארת’ בייל (2013) וחאבייר צ’יצ’ריטו (2014)
ה-31 באוגוסט: רונאלדו-פנומנו (מו"מ שכמעט פוצץ) ב-2003, סרחיו ראמוס (סעיף שחרור) ב-2005.

יש דף טוויטר די ויראלי שמנוהל על ידי אוהדי פריז סן ז’רמן שלא הפסיק לדווח בימים האחרונים שקיליאן אמבפה יגיע לריאל מדריד והכל סגור, זה באמת הזייה.

לייק 1

תראה מה קורה בקישור האחורי של ליברפול. עזבו שני שחקנים לסעודיה, אחד מהם קשר אחורי מובהק והשני אחד שיכול לשחק קשר אחורי, ובתגובה הביאו קשר אחורי בן 30 משטוטגרט ב-20 מיליון.

לייק 1

היי, לפחות הייתה תגובה :wink:

לייק 1

הבנתי שהעסקה עם קולו מואני נפלה לפריז