לא רק ספרדי ואנגלי: ת'רד הכדורגל הכללי

מצטער שאני מעלה נושא אחר: שאלקה חזרה לבונדסליגה אמש אחרי ניצחון ביתי 0:1 על פורטונה דיסלדורף. לסיפור הזה יש מספר גיבורים: לוריס קאריוס שזכה לאמון והחייה את הקריירה מחדש, אדין דז’קו הבלתי-נגמר שתרם כמה שערים חשובים מאז שהצטרף בינואר, הקפטן קנאן קרמאן כובש שער הניצחון והמאמן מירון מוסליץ’. כך נראו הרחובות מה שנקרא. ב-2022 שאלקה חזר מיד לבונדסליגה שנה אחרי שירדה, אך כשלה וירדה שוב, הפעם היא מקווה לתסריט אחר.

יש לי חיבה מיוחדת אליה מ-2010 כמובן בזכות התקופה של ראול, שנים מוצלחות יחסית עם זכייה בגביע הגרמני והעפלה היסטורית לחצי גמר ליגת האלופות. הקבוצה של מנואל נוייר, של קלאס יאן הונטלאר מפלצת השערים, של ג’פרסון פרפאן וחוסה מנואל חוראדו. הדרבי של חבל הרוהר חסר ושאלקה קבוצה צבעונית עם קהל אדיר שיוסיף הרבה.

2 לייקים

(לא) רק ספרדי ואנגלי:

אז בהתחלה האנגלופילים חגגו 6 נציגות ב-16 האחרונות בליגת האלופות
ואז ההייטרים חגגו את התוצאות של 6 הנציגות האלה
ומפה לשם, לא רק שיש אנגליה (אנדרדוגית ושנואה) בגמר אלופות, יש גם אנגליה בגמר הליגה האירופית (אסטון וילה של דיבו המלך) ואנגליה בגמר הקורנפלקס ליג (קריסטל פאלאס חברת האמת של ישראל)
אז… האנגלים שולטים?

או שאולי… הספרדים?
בגמר ליגת האלופות יתמודדו אחד נגד השני לוצ’ו, המאמן הספרדי של פריז (טל תשתחווה) וארטטה, המאמן הספרדי של ארסנל, אבל זה לא נגמר שם!
בגמר הליגה האירופית יהיה נציג ספרדי, אונאי אמרי מאמנה של אסטון וילה.
וגם בגמר הקורנפלקס ליג יהיה נציג ספרדי, איניגו פרס שמאמן את ראיו.
לחובבי הז’אנר, אפילו בגמר ליגת האלופות לנשים בין ברצלונה לליון, יעמדו שני ספרדים (גברים! אין בושה תאמינו לי) על הקווים…

אז מי אימפריית הכדורגל הגדולה בעולם?
תשובות עוד 35 יום, אני בינתיים רק מנסה להעביר את הזמן…

5 לייקים

בסוף, שתי טענות נשארות מוכחות לאורך הזמן: הכסף האנגלי שולט בכדורגל, והמוח הספרדי שולט בכדורגל.

אסטון וילה למשל זה שילוב מושלם של שניהם, כי את הכסף שבנה את הקבוצה הזאת ניהל מונצ’י ביחד עם אונאי אמרי, הצמד שהביא לסביליה בעבר זכיות במפעל. עכשיו מונצ’י כבר לא בווילה (ינהל את אספניול, שאגב, הבעלים שלה הוא הבעלים של ברנלי), ואת העונה הבאה ינהל מישהו אחר, אבל זו העבודה שלו.

והכדורגל הספרדי, עם כל הבעיות הכלכליות והזלזול הרגיל, ממשיך להגיע להישגים יוצאי דופן גם מול קבוצות עשירות יותר, כמו שטרסבורג שנמצאת בכיס של צ’לסי העשירה.

4 לייקים

המקרה של ראיו וייקאנו מזכיר לי קצת את אלאבס ב-2000/01 שהגיעה עד לגמר גביע אופ"א והפסידה לליברפול. כמובן שאלה ימים אחרים והמסע של אלאבס היה יותר מרשים, ועדיין. כל הכבוד לראיו שמביאה כבוד ומחזירה על כמה קבוצות שלא הצליחו לעשות זאת, בין אם הגדולות ובין אם הקטנות יותר, כמו ויאריאל ואתלטיק בילבאו וגם בטיס.

העונה האירופית של ראיו בקונפרנס-ליג כללה 14 משחקים וזה עומס מטורף, אין להם איזה סגל עמוק, רחוק מזה, כמובן בעיות חוזרות עם המגרש. ולמרות זאת היא במקום ה-11 בליגה המאוד צפופה. אני זוכר כבר מקרים של קבוצות שהיו באירופה וירדו ליגה. להוציא כמה מחזורים אחרי פתיחת הסיבוב השני - ראיו תמיד הייתה במרחק טוב מהתחתית.

פיקנטריה סתמית: גם לאלאבס היה מגן ימני רומני.

מונצ’י השאיר את אסטון וילה במצב כלכלי לא טוב, עם בעיות פייר פליי שהפריעו להם להמשיך להתחזק, ואז ברח.

אני לא בטוח שזה אותו מונצ’י שבכלום כסף בנה את סביליה האגדית.

אזזזז…דמבלה זכה בפרס כדורגלן העונה בליגה הצרפתית, על סמך 10 משחקים (פתח ב-6) בהם הוא שותף העונה.

יפה. שטויות יפות.

16 לייקים

עדיין פחות ביזיון מהפרס שהביאו לאמבפה ב-22/23. מרוב הפדיחות שהם שודדים את מסי - הם המציאו פרס שנקרא “השחקן הזר של העונה”, נתנו אותו למסי במקום הפרס הגנוב וביטלו את הפרס בעונה שלאחר מכן.

2 לייקים

סיכום מעניין של תוצאות פיננסיות של 5 הליגות הבכירות בעונת 2024-25.

רק הליגה הגרמנית היא רווחית. הקבוצות שם הרוויחו 272 מיליון יורו.

הליגה הספרדית הפסידה 164 מיליון. הפעם האחראית הגדולה להפסדים היא לא ברצלונה, אלא סביליה, עם 54 מיליון. אני מקווה שאחרי שהחליפה בעלים ממש לפני רגע, סביליה תצא מזה ותחזור לגדולתה.

הליגה האנגלית כמובן מובילה בהפסדים. ב 2024-25 ההפסדים הסתכמו ב 939 מיליון. זה אחרי שהקבוצות, בעיקר צ’לסי, מכרו נכסים וקבוצות הנשים שלהם במחיר מופקע לבעלים. אחרת ההפסדים היו 1600 מיליון.

באיטליה, ההפסדים הסתכמו ב 493 מיליון. זה מתפרס בין הרבה קבוצות, כלומר המודל העיסקי שלהם בעייתי.

בצרפת, ההפסדים הסכמו ב 521 מיליון. הכדורגל הצרפתי בצרות צרורות. הם נאלצו למכור את זכויות השידור בהרבה פחות ממה שקיוו, כי הליגה הזאת לא מעניינת אף אחד. בגלל מחסור באכיפה ושוויוניות כמו באנגליה, המשקיעים לא רוצים לקנות מועדונים ולהתחרות ב PSG. אני קצת שמח לאיד, ומחכה כבר כמה שנים שיתר הקבוצות יתאגדו נגד PSG כדי לעשות את הליגה יותר תחרותית ויותר מעניינת לחברות הטלויזיה. בינתיים זה לא קורה, וקבוצות היסטוריות כמו בורדו פושטות רגל.

7 לייקים

אז אסטון וילה מנצחת די בקלות את פרייבורג 3-0 בגמר, ואונאי אמרי aka מיסטר ליגה אירופית, זוכה בגביע החמישי שלו עם שלוש קבוצות שונות (והפסד בודד עם ארסנל).

שאפו גדול לאמרי, מהמאנים האהובים עליי עוד מימיו בסביליה, כבר כמה שנים עושה עבודה גדולה באסטון וילה שהגיעה לשיאה העונה עם ריצה יפה מאוד בליגה וזכייה בגביע אירופי ראשון למועדון אחרי 44 שנה (!!).

11 לייקים

עד כמה שאני מבין הוא גם מרוויח עבור מקום 6 בפרמיירליג מקום בצ’מפיונס.

אכן, ובורנמות’ עם הנקודה הקריטית מול סיטי שכנראה מקנה לה ליגת אלופות. מדהים.

2 לייקים

לא בדיוק.
רק אם אסטון וילה לא מסיימת בין 4 הראשונות.
כדי שזה יקרה, היא צריכה להפסיד לסיטי במחזור האחרון, וליברפול צריכה לנצח את המשחק שלה. רק אז מקום 6 הולך לליגת האלופות.

לייק 1

והוא עושה את זה עוד מועדון עם “Villa” בשם.

קרדיט ל-372883848484 פוסטים בנושא ב"עובדות לא חשובות בספורט".

3 לייקים

Aston seVillarreal

6 לייקים

אופ’'א החליטו על שינוי במשחקי הנבחרת החל מעונת 28/29.

לא התעמקתי בפורמט המדויק, אלא במספר המשחקים.
במוקדמות, כל קבוצה תשחק 6 משחקים במקום 8 או 10 היום. כמו היום, לחלק מהקבוצות יהיו משחקי פלייאוף נוספים.
בליגת האומות, יהיו 6 משחקים בשלב הבתים, אחר כך רבע גמר ופיינל פור. לדעתי אותו מספר משחקים כמו היום.

2 לייקים

אתה יכול להסביר את זה? הרי לליגה האנגלית יש 5 מקומות בשנה הבאה בצ’מפיונס, אז מה זה משנה אם אסטון וילה תהיה רביעית או חמישית?

ולפי מה שאתה אומר, אם אסטון וילה גם ככה בצ’מפיונס אז הזכייה שלה לא מוסיפה עוד מקום לקבוצה אנגלית?

עריכה: סקיי ספורטס מאמתים את הדברים שלך:

אבל אני עדיין לא מצליח להבין מה ההבדל בין מקומות 4-5 ביחס למקום הנוסף בצ’מפיונס.

לייק 1

כי הכרטיס הנוסף לא ניתן ספציפית לקבוצה החמישית בטבלה, אלא ניתן באופן כללי לקבוצה מהליגה האנגלית שלא העפילה לליגת האלופות.
אז אם אסטון וילה סיימה רביעית, מקום שמוביל לצ’מפיונס, הכרטיס לליגת האלופות בתור זוכת הליגה האירופית ילך לקבוצה מליגה אחרת.
אם אסטון וילה סיימה חמישית, היא במקור לא העפילה לצ’מפיונס, אז היא תעלה לליגת האלופות בתור אלופת הליגה האירופית, ואז הכרטיס הנוסף לליגה האנגלית ילך למקום השישי.

5 לייקים

קראתי פוסט שאומר בדיוק ההיפך. הוא ממש השקיע כדי לכתוב את המסקנה ההפוכה. :person_facepalming:

איך אני משכנע אתכם שזה לא נגמר בשער.
ראסינג הודחה משלב הבתים של גביע הסודאמריקנה בגלח ההחמצה הזאת

5 לייקים