הסכסוך הישראלי פלסטיני

משה אתה עשית קצת סלט

  1. מצרים לא רוצה בכניסה לרפיח בגלל מצרים, לא בגלל העזתים
  2. אף אחד כאן לא טען שאין ללחץ צבאי השפעה. היה ויכוח עם ליאור מזמן מזמן
  3. נניח שהעסקה שתגיע אליה עכשיו זו אותה עסקה שהיית יכול להגיע אליה בדצמבר - אז כמה הלחץ קשור לעסקה? זה עניין פתלתל

אני לא שולל תרחיש שהוא קלאסי ביבי: קצת רעש ברפיח שירגיע את סמוטריץ׳ ובן גביר ואז להמשיך למשוך זמן

לא עשיתי שום סלט, אתם פשוט מתעלמים מהמציאות. אני עם ליאור לא מתוכח. הוא תמיד היה בדעה הזו. אין סיכוי שאני והוא בקטע מדיני נסכים. מכבד את זה. אני טיפה לא מבין אותך. זה האמת

הבעיה שכל אלו שטענו שצריך להילחם עד הכרעה של חמאס פתאום ביידן טיפה צועק, מקבלים רגלים קרות…

אני חושב שהויכוח מזמן הוכרע לטובתי , בלי לחץ וחמאס לא היה מתגמש בכלום. וזה עוד לחץ מינימלי. שהלחץ יהיה מקסימלי וסינואר יבין שמעליו יש טנקים. הוא יתפשר יותר.

שאלה, אתה מבין שלפי חמאס, הם מוכנים לשחרר את החטופים רק בסוף שישה שבועות של הפסקת אש, חזרה מוחלטת של העקורים (כמובן גם כל חמאס לשם) ואחרי שנכריז על סוף המלחמה. והם אפילו לא נוקבים במספר או מי הם ישחררו…

מה יקרה אם חמאס יגיד בסוף הפסקת האש , תסתכלו , החטופים ניסו לברוח ונאצלנו להרוג אותם. אחרי שישה שבועות ושצהל מחוץ לעזה ושכל העקורים חזרו לבתים שלהם. אז מה נעשה אז? ברור שביידן לא יתן לנו סוף לכבוש את עזה מחדש…

שוב גם אני בעד עיסקה של סוף המלחמה , זה טירוף לקבל כזה הסכם. הזיייה מוחלטת.

אתה מדבר כאילו אני אמרתי שלא צריך לקבל הסכם כזה או שלא צריך להיכנס לרפיח.

ציטוט מ- ynet
“בישראל ממשיכים לטעון שארגון הטרור מתעקש על סיום הלחימה, דבר שאין בקבינט המלחמה כוונה להתחייב לו.”

כלומר סלע המחלוקת הוא האם מסתיימת המלחמה או לא. אם יש על זה הסכמה אז כנראה שיצליחו להסכים על מתווה ואם ישראל לא תסכים לזה אז אין מפגש אינטרסים.

כמה לחץ צבאי אפקטיבי - כאמור - נניח (זה הדיבור) שבדצמבר היית יכול להגיע לאותה עסקה שתעשה עכשיו (עם יותר חטופים בחיים, כמובן). מכאן שהלחץ הצבאי לא שינה במאקרו את הסיטואציה. מבחינת עמדה במו"מ החטופים הם כמו ג’וקר שבו חמאס יכול להשתמש לסיום הלחימה במצב כמו עכשיו. אם המצב שלו היה יותר גרוע, אז אולי הוא היה מקבל פחות. השאלה היא מה ההתנהלות הנכונה מצד ישראל משהובן שלא נעיף אותם בשלב הזה של המלחמה (בעתיד - לך תדע - יתכן וזה ימשך שנים). הדבר הזה לדעתי הובן מזמן והציבור היה באשליות של ניצחון מוחלט ושאר קלישאות.
having said that, אני עדיין נזהר במה שאני כותב כיוון שאני לא בתוך הדברים ולא יודע את הפרטים. מה שאני כן יודע זה שהחשדות על כך שהאירוע הזה לא בדיוק מנוהל הוכחו כנכונות עד כה. אני באמת לא סומך על ביבי.

לגבי ביידן - הראש שלו בנורמליזציה עם סעודיה. לדעתי פה הפוקר שביבי משחק איתו זה כי ביבי יודע שהרפובליקנים לא יתנו לזה לעבור בלי שישראל כלולה בעסקה.

4 חיילים אתמול נהרגו, לא ברפיח, בחוץ, במדינת ישראל על הגבול, 1400 נהרגו לפני, ביום אחד.
אתה הרי יודע שברגע שנסיים את המלחמה, נצא מעזה ונשאיר את ההנהגה שלהם בחיים, הדבר היחיד שהם יעבדו עליו זה ה 7.10 הבא. הם אמרו בעצמם מספר פעמים שהאוכלוסיה האזרחית על היין שלהם והם לא מעניינים אותם שהאום ואונרא ידאגו להם ולשקם את העיר.
וברגע שהמלחמה תסתיים מדינת ישראל והעולם יכנסו לשם מיליארדים של כסף וסחורות, כביכול לשיקום אבל אנחנו כבר יודעים למה חלק משמעותי מזה משמש.
וישראל הרי לא תפר הסכם בינלאומי שנחתם מול כל העולם ובערבות ארה"ב, ככה שגם לא תוכל לפעול שם אחרי, עד ה 7.10 הבא.

לפי דעתי היה צריך לסיים את זה מזמן , בחודש חודשיים הראשונים, עם כניסה מדרום ומצפון ביחד. אבל עדיף מאוחר מאשר לחכות לטבח הבא…

כמה שאתה צודק לצערי, שאני באמת מפחד שזה לא מה שהוא עושה. שייתן לחיילים כבר לעשות את העבודה ויפסיק להשאיר את הצבא בהולד.

ביבי קלאסי, לערבב את שתי הצדדים (בארץ) לגרום להם לצאת אחד על השני וככה כאילו לגשר ביניהם ולשמור כל הכיסא … אבל בתאכלס לא לעשות כלום, שום דבר.

ביידן הוא לא רק אחד מהנשיאים הכושלים של ארהב אלא גם אחד המושחתים.

השתמש בישראל בשביל להעביר את הסיוע לאוקראינה ואחרי זה זרק אותנו לזרגים

“על רקע הדיווח כי ממשל ביידן מעכב משלוח של תחמושת שהיה אמור לצאת בשבוע שעבר לישראל, ב"וול סטריט ג’ורנל” דווח כי המשלוח, בשווי 260 מיליון דולרים, מכיל בין היתר כ-6,500 ערכות JDAM (“ברד כבד”) שהופכות פצצות בליסטיות ל״פצצות חכמות״ ומונחות מטרה. כך לפי גורמים המעורים בעיכוב העסקה. עוד דווח כי מאז חודש מרץ, ממשל ביידן לא קידם את תהליך ההעברה לישראל של אמצעי לחימה נוספים בשווי כמיליארד דולר, בעסקאות הכוללות תחמושת טנקים, כלי רכב צבאיים וטילי מרגמה. העסקאות הפוטנציאליות הללו כללו העברה של 700 מיליון דולר בתחמושת של טנקים 120 מ"מ, 500 מיליון דולר בכלי רכב טקטיים ופחות מ-100 מיליון דולר בתחמושת מרגמה של 120 מ"מ, לפי גורמים אמריקנים. (דניאל אדלסון, ניו יורק)"

נובמבר לא יכול לבוא מוקדם מספיק.

לייק 1

אני חייב להודות שלא כל-כך ברור לי מה מצפים שיקרה כתוצאה מכניסה לרפיח. אני מניח שחלק גדול מפעילי החמאס כבר מזמן לא שם, החטופים כבר הועברו למקום אחר וגם סינוואר אני מניח שלא בדיוק יושב ומחכה לנו שם עם המכנסיים למטה. אני מנחש שתהיה לחימה, איזה מח"ט או שניים שלהם יהרגו, יהרסו כמה משגרים ו… כמה פצועים והרוגים שלנו (בתקווה שהמינימום של המינימום).
הרי במצב העניינים הנוכחי בו לחמאס היה חודשים להתכונן לכניסה, ויש להם את היכולת לנוע ממקום למקום גם באמצעות המנהרות וגם באמצעות היטמעות באוכלוסייה, קצת נשגב מבינתי איזה הישג מצפים שם.

עוד כמה סנטים שלי על המצב מהצד הגיאופוליטי יותר - בעיקר מבאס שנראה שהאמריקאים פשוט נקנו ע"י האיסלאמיסטים הקיצוניים בכסף. כשהנשיא האמריקאי כובל לנו את הידיים אבל במקביל מתפתל מכל וכל כדי לא לפגוע במצביעים המוסלמיים תומכי הטרור שלו, כשמסתבר שהאוניברסיטאות האמריקאיות מזמן הפכו להיות קן צרעות, וכשמול זה הלובי היהודי פשוט נראה שולי, זה נראה רע. ההווה נראה רע, והעתיד נראה רע עוד יותר. ובאירופה, המצב לא טוב יותר. שם האיחוד מצהיר על תמיכה באוקראינה אבל בפועל מעקב משלוחי נשק וממשיך לממן את רוסיה בקניית אנרגיה ממנה. זה רק עניין של זמן עד שגם באיחוד ההגירה המוסלמית שכרגע עוד יחסית שולית, תתפוס עמדות כוח. לא ברור כל כך מאיפה תבוא התרופה כרגע.

לייק 1

אני חושב שההודעה הזו שלך אלכס ממחישה היטב את הריפיון המחשבתי שהמערב התדרדר אליו בעשרות השנים האחרונות.

מה הכוונה מה יקרה כתוצאה מרפיח? צה"ל כבר פירק בפועל את היכולות הצבאיות המאורגנות של החמאס בכלל הרצועה למעט 2 מחנות מרכז, ורפיח, שם לפי ההערכות נמצאים רוב בכירי החמאס שעודם בחיים ורוב החטופים. פעולת צבאית ברפיח (ומחנות המרכז שבאמת מעניין למה עוד לא נגענו בהם) תייצר בעצם מציאות שצה"ל יכול להגיע לכל נקודה ברצועת עזה במתווה של פשיטות נקודתיות תוך מספר שעות ובעצם לבצע ברצועה ככל העולה על רוחו. וזה לפני שמדברים על העובדה שמעבר רפיח הוא עורק החיים (הצבאי) היחיד של החמאס וככזה הוא מהווה נקודה אסטרטגית קריטית שאין לי מושג איך לא נגעו בה כבר ביום הראשון למלחמה.

בסוף החמאס זה אוסף אנשים, חלקם חשובים יותר וחלקם פחות, שמתחבאים. זה לא שדים ורוחות. אם צה"ל ישלוט בפועל בכל הרצועה ויחפש מספיק, נמצא את סינואר, נמצא את מוחמד דף, ונמצא את החטופים. זה לא אשליות ולא פנטזיות זו מציאות שפעולה צבאית יכולה ואמורה לספק. הניוון המחשבתי של המערב שקצת שכח מהי מלחמה מבלבל יותר מדי אנשים, לצערי גם בישראל.

אגב, קראתי שהבוקר שיושב ראש האיחוד האירופי הכריז שיפעל לסנקציות על ישראל בשל פעולתה הבלתי חוקית וביקש להזכיר שעקירה בכח של אוכלוסייה אזרחית היא פשע מלחמה. מדובר אולי בשיא של הניצחון הפלסטיני מבחינת PR שזכור לי. במשך ארבעה חודשים אומרים לנו שלא ניתן לפעול ברפיח כי היא מפוצצת אזרחים, וכשישראל מבקשת להזיז את האזרחים על מנת שלא לפגוע בהם, האיחוד האירופי (לא איזה פרשן אלג’זירה) אומר שמדובר בפשע מלחמה לעקור אזרחים?

לאן הגענו.

7 לייקים

יש איזו קונספירציה שרצה שהאמריקאים, האירופאים, מצרים ועוד מדינות מפחדות שישראל תגלה ברפיח דברים שהן לא רוצות שהיא תדע (אולי סיוע דה פקטו לחמאס מאחורי הגב של ישראל) ולכן כולם כל-כך מתאמצים למנוע כניסה ישראלית לשם.

לייק 1

נשמע כמו קשקוש מוחלט, אין בזה שום היגיון. אף אחד לא דיבר על רפיח עד לפני כמה חודשים בכלל.

מדובר לדעתי נטו בהדרדרות הלגיטימציה, עומס האזרחים שם, והעובדה שזה הפך לסוג של סדין אדום.

למה זה מפתיע אותך? אנחנו יודעים שלאף אחד לא מפריע שחמאס משתמש באוכלוסיה אזרחית כמגן אנושי. נובע מכך שלאף אחד לא אכפת שחמאס מתחבא ברפיח בין אזרחים.
ישראל עקרה אזרחים מרוב עזה, ורפיח נותר המקום האחרון. אם ישראל תעביר אזרחים משם - כבר אין להם לאן ללכת. משבר הומניטרי וכו’. בעיניים אירופיות זה לא לגיטימי.
אנחנו יכולים לטעון מנגד - אין לנו ברירה, חמאס מתחבא שם. אבל כאמור, ההסתתרות של חמאס בתוך אוכלוסייה אזרחית לגיטימית כבר מזמן. הדבר היחיד שחדש הוא שישראל מתכוונת להעיף את כל העזתים מהבית. ברור שהאירופאים יתנגדו לזה.

אני חושב שפספסת את הנקודה שלי. אני לא נגד כניסה לרפיח, אני בעד כל האמצעים הצבאיים שידרשו כדי להשיג שליטה ברצועה ו… (הכנס את מטרות המלחמה שהיית רוצה כאן).
אני פשוט לא מצליח להבין איזה גדודים תביס שם בדיוק. למה שהם יתחבאו ויחכו לנו? אמרו לנו לפני חאן יונס, שהגדודים שם, סינוואר שם, החטופים שם. מעבר לכמה אלפי מחבלים, לא זכור לי שנמצא שם הרבה, ובצדק, הם ידעו שנגיע.
כאן, יודעים שנגיע הרבה יותר זמן מראש, נותנים להם לברוח, איזו לחימה מאורגנת אתה תהרוס שם בדיוק? תמצא עוד משרדים עם ניירת? עוד כמה משגרים שהם משחזרים תוך כמה שעות?
זו השאלה שלי. ה"להביס את הגדודים הנותרים" מתחיל להישמע לי עוד סיסמא מבית היוצר של “הניצחון המוחלט”. אני מניח שזה ישיג כמה יעדים צבאיים, אבל אני סקפטי מאוד אם נמצא שם חטופים, יותר מבכיר או שניים וכמה מאות או אלפי מחבלים נוספים, עוד כמה אלפים פשוט. זה בטח לא “יפרק את חמאס”.

זה לא נכון ואין לי ספק שבשונה מהמוב הטיפש, בכירים באירופה מבינים את זה היטב. אין שום מניעה להעביר אוכלוסייה לאזורים שכבר נוקו וזה בדיוק מה שצה"ל החל לעשות.

אתה לא יכול גם להגיד שיש בעיה שרפיח מפוצצת אוכלוסייה וגם להגיד שצה"ל מבצע פשע מלחמה כשהוא מעביר את האוכלוסייה לאזור אחר כדי שלא ייפגעו. זה טיעונים עם כשל לוגי מטורף שאמנם אני לא מופתע כשאני שומע מפרו פלסטינים או סתם טמבלים טוענים, אבל אני כן מצפה מבכירים פוליטיים במערב לא לטעון כאלו דברים. ועד עכשיו אכן לא שמעתי את זה, זה נראה לי פעם ראשונה, ולכן ההפתעה שלי.

זה כמובן לא אותו דבר. מחאן יונס יכלו לברוח לרפיח (וגם זה כמובן לא כולם, אחוזים משמעותיים מהכח שם כן הושמדו), כרגע אין להם לאן לברוח מעבר לאזורים שכבר נוקו בעבר ושצה"ל יכול לרדוף אחריהם לשם די בקלות.

“להבסיס את הגדודים הנותרים” זו לא סיסמא, זה אמצעי צבאי אמיתי, מוחשי וברור מאוד. המבצע לפני כמה שבועות בשיפא הבהיר זאת היטב. לאחר שלפני חודשים רבים צה"ל הביס את הגדודים שם, הוא יכל לאחר זמן די רב (כחודשיים) תוך כמה שעות להכניס כח עד לשיפא ולעצור ולהרוג שם מאות מחבלים במחיר אפסי. זה בדיוק מה שתקבל אם תבצע את חיסול הגדודים גם ברפיח ומחנות המרכז. בעצם, כלל הרצועה תהפוך ליעד קל כמו מה שהיה בשיפא. זה מה שיאפשר לצה"ל באופן מעשי להתקדם לשלב ג’ של ניקוי וטיהור הרצועה אחרי הבסת חמאס כארגון צבאי מסודר.

3 לייקים

מה יש באיזורים שכבר נוקו? בעיקר הריסות אני מניח, לא? לא ממש מתחם מגורים ראוי.

הכשל הלוגי של המערב מתחיל מזה שארגון טרור שמתחבא בכוונה תחילה בתוך אוכלוסייה אזרחית זו הבעיה של ישראל איכשהו. שלל הטענות הן תוצר לוואי של הטמטום הזה.

זה לא כשל לוגי זה כשל מוסרי. מה שאני תיארתי זה ממש כשל לוגי, ואני באמת לא חושב ששמעתי אותו עד עכשיו מאף בכיר מערבי. זה שהם מתחילים לדקלם את זה גם כן, זה מסוכן מאוד מאוד ובעיניי מסמל שלב חדש בהתדרדרות. המערב הרשמי כבר ממש מדקלם מסרים של החמאס ובפועל הפך לשותף מלא שלו למטרותיו.

דוד, בניתוח הצבאי שלך אתה מתעלם מ 250 מייל מנהרות

שצה"ל משמיד בכל מקום שאותו הוא כובש?

מדוע בשיפא לפני מספר שבועות לא השתמשו במנהרות? כי לא היה להם.

לא חושב שמדובר על להשמיד כליל את כל המנהרות. עושים נזק, אבל זה לא אומר שאין מעבר לעיר אחרת בדרך תת קרקעית.

image

עדיין מדובר בידיד ישראל גדול וישראל צריכה להודות לאלהים שהוא היה במשמרת ולא טראמפ?

האמת, זה היה צפוי לחלוטין עוד מאותו ביקור לאחר ה-7 לאוקטובר כשכל התקשורת הישראלית ריירה עליו משל היה סידני סוויני. כבר אז היה די ברור לכל מי שלא מחזיק בתפיסת עולם של “הרגשות זה הדבר הכי חשוב” שהביקור הזה וההתערבות האמריקאית במלחמה זה חדשות רעות, לא חדשות טובות, ולא מעט אנשים חכמים ציינו את זה גם כאן בפורום.

אז ביידן בא לשמור שלא נתפוצץ על השכנים שלנו, אבל עטף את זה בסוכריה של רגשות אז הוא ידיד ישראל. ברגע שהמציאות השתנתה והגיע הזמן להביע רגשות לצד השני, ביידן מתהפך. זה היה צפוי וברור מראש.

בפועל, סביר להניח שאילולא ארה"ב שלחה לכאן את נושאות המטוסים ואילולא ביידן היה מגיע, ואילוא ארה"ב הייתה כל-כך מעורבת במלחמה אלא פשוט סותמת את הפה ומוכרת לנו את הנשק בשקט (כמו שעשתה בעבר), היינו כיום במצב ביטחוני הרבה הרבה הרבה הרבה יותר טוב.

והמלחמה אגב גם הייתה נגמרת מזמן. זה שהוא והממשל האמריקאי לא מבין שהלחץ על ישראל רק מאריך את המלחמה ואת הסבל הפלסטיני זה פשוט כסילות מוחלטת.

ודבר נוסף - זה שבכירי מערכת הביטחון לשעבר התראיינו בכל התקשורת הישראלית ולא הפסיקו לספר לנו כמה זה דבר נפלא לביטחון שלנו שארה"ב ככה תומכת בנו, זה עוד שלב אצלי באיבוד האמון שלי במערכת הזו. מדובר בחבורה של אנשים שלא מסוגלים לחשוב 2 צעדים קדימה. איך ייתכן שבורים מוחלטים בפורום כדורגל ראו את זה בא לפניהם?

6 לייקים

עכשיו חמאס יודע שישראל לא תפלוש לרפיח וזה לא יאפשר להם לרדת מהעץ.

גורלם של החטופים שעדיין בחיים נחרץ.

ביידן הזה פושע.

אני לא בטוח שישראל לא תפלוש. כמובן שאין לי מושג מה מצב התחמושת, אבל אם אנחנו מאמינים שניתן להסתדר, חייבים להמשיך עם רפיח ולגמור כבר עם המלחמה הזו. גרירת המצב הנוכחי לא תורמת לשום דבר, וייתכן שדווקא כרגע זה נכון לישראל להפוך את העימות עם ארה"ב לפומבי יותר כדי פשוט להשפיע על הבחירות בארה"ב.

ביידן כרגע מנסה לרצות את כל הצדדים, לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. צריך להבהיר לטמבל הזה שהעולם לא עובד ככה.

ביידן הוא קריקטורה מאוד מאוד מאוד לא מוצלחת של הכישלון המחשבתי של השמאל המערבי. אני די בהלם בזה שהוא אשכרה מאמין ש"אם פשוט נגיד בקול את מה שאני רוצה אז זה מה שיקרה" זה אסטרטגיה סבירה. ראו את זה גם במשא ומתן והאמירות של “לחמאס יש עסקה על השולחן והוא חייב לקבל אותה” כאשר לצד זה כל הלחצים המדיניים הופנו כלפי ישראל.

זה פשוט טמטום וגישה נאיבית, שלא לומר ילדותית, כלפי המציאות. בנאדם שלא מבין את הקונספט של תמריצים… הרי גם אם ביידן רוצה לאיים על ישראל לא להיכנס לרפיח, הוא יכל לאיים בשיחות סגורות, בלי שחמאס ושאר העולם הערבי ידעו על זה. להצהיר את זה באופן פומבי (אני מניח כדי לחשק את עצמו) אומר דבר אחד בלבד: חמאס יודע שהוא לא צריך לוותר על כלום, כי מעשית ביידן תומך בעסקה בכל מחיר.

בשבועות האחרונים ביידן הפך בפועל לאחד מאויביה הכי גדולים של מדינת ישראל, זה פשוט נעשה בשפה יותר מתוקה עם “דאגה לחטופים” אז המטומטמים מעולם הרגשות חושבים שהוא בצד של הטובים.

2 לייקים