הסכסוך הישראלי פלסטיני

כן אבל זה בדיוק ההבדל בין מורה לראש ממשלה. יש סיבה שהחוק קובע שראש ממשלה יכול להישאר בתפקידו עד שתוכח אשמתו.
תלונות והאשמות מזמן הפכו גם הן לכלי משחק וזה משהו שלא ביבי יצר, אלא היריבים שלו. תראה את מנדבליט, האדם שחתום על האישומים נגד ביבי - החל מההקלטות המפורסמות של תופסים אותי בגרון וכלה בפרשת משפטים בושה. קשה לסמוך על היושרה של הפרקליטות ולהאמין לכך שהאשמות האלה בעלות תשתית ראייתית מוצקה (על אחת כמה כשהשופטים נוזפים בפרקליטות פעם אחר פעם).
אין לי מושג אם ביבי עבר על החוק או לא, אבל כששומעים מה הולך במשפטים שלו (מפי השופטים עצמם) אני שמח שהחוק מתיר לרוהמ להישאר בתפקידו עד אשר תוכח אשמתו.

הסיבה היחידה היא שזה לא עלה על דעת המחוקק מצב כזה. איך אני יודע? כי אין שום התייחסות בחוק למצב בו ראש ממשלה עומד למשפט. איך מנהלים משפט נגד ראש ממשלה? באיזו תדירות? האם הוא חייב לנכוח בדיונים? האם במצב מלחמה דוחים את המשפט? איך מסדירים את ניגוד העניינים בינו לבין הרשות השופטת כשהמשפט מתנהל? מי ממנה את שר המשפטים?

צריך להבין שהחוק הישראלי הוא מאוד רזה חסר. מדינה חדשה שמעולם לא כוננה חוקה.

השופטים נוזפים בפרקליטות? במשפט נתניהו? לא קרה…

מי מינה אותו? מי התנגד למינוי?

נראה לי המקורות שלך הם ערוץ 14…

א. ערוץ 14 הוא מקור, אפילו חשוב בהתחשב בזה שהוא הערוץ היחיד בעל אג’נדה ימנית.
ב. בבקשה - הנה כמה מקורות אחרים שאי אפשר לחשוד בהם באהבה לביבי שאומרים אותו דבר:
https://www.kan.org.il/content/kan-news/local/409910/

ג. בלי קשר לאשמתו\חפותו של ביבי, כשרואים איך הפרקליטות מתנהלת בתיקים תקדימיים שהיה ברור שכל מילה מהם תסוקר הושקעו בהם כמות משאבים אדירה, קשה לסמוך עליה בעיניים עצומות. אם ככה מתנהל תיק מול רוהמ איך מתנהלים שאר התיקים שהסיקור התקשורתי בהם נמוך יותר?

2 לייקים

התכוונתי במובן של תקדים שנתן לגיטימציה והביא את העליות הבאות במהרה. החזקנו 40 שנה כמעט בלי (1% זה כמעט 83.33% הדרושים למנדט). מרגע שהתקבלה ההעלה הראשונה, קיבלנו עוד 3 בפחות מ-25 שנה. אני גם לא מתמצא מדי מעבר לקריאה פה ושם בויקיפדיה וכתבות, אבל זה רעיון שעלה ממש מהכנסות הראשונות ולא הצליח לעבור עד הניינטיז. ברור לגמרי למה המפלגות הגדולות והבינוניות תמיד יהיו בעד, ממש כמו כל קרטל. אצל ליברמן זה כמעט התנקם בו קשות ולא השיג את המטרה. לא הוא ולא אף אחד אחר מקדמים הורדה שלו אף פעם (בין היתר כי הוא מאמין, וכנראה בצדק, שיצא מאזור הסכנה).

אחוז החסימה זה חרא גדול מאד, שרק מועצם מהיעדר מוחלט של אלמנטים מחוזיים/אזוריים או בחירה ישירה מאיזשהו סוג. כר פורה לנתק בין האינטרס של הבוחר לזה של הנבחרים.

  1. ערוץ 14 הוא לא ימני הוא ביביסטי ויש הבדל עצום. בכל מקרה אין בו שום נורמה עיתונאית אז מקור הוא לא.

  2. טענת ש"השופטים נוזפים פעם אחר פעם בפרקליטות" וזה פשוט לא נכון. היתה מחלוקת אחת בה השופטים חרגו מתפקידם בצורה גסה (ומחשידה) ורמזו שאין בסיס לשוחד לפני שפרשת התביעה הסתיימה בכלל. נתניהו עומד לדין על עבירות נוספות אגב. לא רק שוחד.

  3. חס וחלילה לסמוך על הפרקליטות בעיניים עצומות. אף אחד לא מציע את זה.

אני מסכים איתך שאחוז החסימה צריך להיות שווה מנדט אחד.

26 פוסטים פוצלו לנושא חדש: תקשורת בישראל ובעולם

סו… חיזבאללה תכנן לתקוף מתקפה די רצינית על מתקנים אסטרטגיים של ישראל, ומה שישראל עשתה זה להגן?? זהו? מותר לכל זב חוטם לאיים על ישראל והתגובה המקסימלית תהיה שיסירו את האיום? אין מחיר לזה רק התגוננות?

לא פלא שרמת ההרתעה ירדה. אולי טכנולוגית ישראל מרשימה, אבל טקטית היא מובסת פעם אחר פעם.

לייק 1

לא סתם אחד התגובות הכי חמות ברשת הבוקר היא:
״מלחמת שלום תל אביב״

לייק 1

אם כבר, טקטית ישראל מצליחה באופן די עקבי אבל אסטרטגית אנחנו במגמת התדרדרות ברורה. מקרה קלאסי של מנצחים את הקרבות ומפסידים במלחמה.

מסכים לגמרי עם שאר ההודעה. הפוזיציה שישראל נגררה אליה (בין השאר בגלל ארה"ב והפחדנות של מערכת הביטחון שנדמה שחזרה לקונספציה יחסית מהר אחרי ה-7 לאוקטובר) שבו מותר לנו להגיב אך ורק על איום קונקרטי באופן הגנתי נקודתי ולא דבר מעבר לכך, היא פוזיציה מסוכנת מאוד מאוד מאוד.

לייק 1

מה שידוע עד עכשיו:
חיזבאללה תכנן לשגר אלפי חימושים במטח אחד לעבר מטרות אסטרטגיות באיזור המרכז והצפון. מדובר בכ-5000 עד 7000 טילים ורקטות.
צה"ל הציג בפני הדרג המדיני כמה אופציות:
תקיפת מנע ממוקדת על המבצע של חיזבאללה, בדרום לבנון בלבד, במטרה למנוע אותו ו"להכיל" את האירוע.
תקיפת מנע נרחבת יותר גם על טילים ורקטות ארוכי טווח בעומק לבנון.
תקיפה מנע כוללת.
הדרג המדיני, כלומר נתניהו, בחר את האופציה הראשונה, הקלה ביותר, בתקווה למסגר ולמצמם את המלחמה לכמה שעות במינימום, כמה ימים במכסימום.
האם זה נכון?
קטונתי, בשלב הזה.
האם זה הצליח?
במהלך היום נדע.

https://x.com/BenCaspit/status/1827571160617230734

זה לא נכון.
וזה בדיוק לב ה-בעיה.

במהלך היום נדע בסה"כ אם הפעולה הסופר נקודתית של הכלת האירוע הסופר ספציפי של היום הצליחה. לא האם זאת הייתה הפעולה הנכונה באופן כללי. את זה נדע לצערי רק ב-7.10 הבא, שיגיע בפעם ההיא מצפון.
אבל ביבי חי כבר שנים מה"במהלך היום" הזה, גורר מיום ליום ומשבוע לשבוע, עם ציבור ותקשורת שמכורים לכאן ועכשיו, לאינסטנס, בלי שאף-אחד בתקשורת חושב אפילו על לאתגר את החשיבה קצרת הרואי הזאת.

אגב, בהנחה שהתיאור הנ"ל אכן נכון, ואמ"ן באמת הצליח לייצר דיפרנציאציה כזאת בין המשגרים והאתרים שצפויים להשתתף במתקפה היום לבין אלו שלא - זה מראה (שוב) את הפער הבלתי נתפס בין עומק היכולות והחדירה המודיעינית שלנו אל מערכי האויב, לבין האימפוטנטיות המוחלטת בכל מה שקשור לשימוש נבון ביכולות האלו ותרגום שלהם לאסטרטגיה מוצלחת, או בזיהוי של כוונות האויב לאור תמונת המודיעין.

6 לייקים

אפילו באתי לכתוב את זה. לא יכול להסכים יותר

במשך שנים מזהירים אותנו שלחיזבאללה יכולת להרוס חלקים נכבדים במדינה עם אלפי טילים ורקטות ביום, ופתאום היום הוא רצה לשגר 6,000 רקטות ו"הצליח" רק 200 בזכות מתקפת מנע בערך הכי טובה בהיסטוריה שלקחה בערך שעה אחת?

לא קונה את זה בכלל. יש לי הרגשה שמישהו הנפיץ מספרים בקטע הזוי.

חיזבאללה גם מכחיש לגמרי שזה מה שקרה ואני חייב להודות שהפעם הסיפור שלהם נשמע הרבה יותר אמין.

6 לייקים

בשלב הזה אני חושב שנכיר בזה שהממשלה והצבא שלנו משקרים לנו באותה מידה שחיזבאללה או כל ארגון טרור אחר משקרים לנו ולציבור שלהם

אני מניח שהאמת היא כרגיל באמצע. הצלחנו לסכל להם את התגובה למרכז אבל חיזבאלהה בטח הכין מראש מכה קטנה למרכז או משהו כזה. לא מאמין לצהל יותר.

זה לא חייב להיות שקר בוטה של צה"ל. מאוד ייתכן שהפער הוא בפרשנות לדברי צה"ל והגזמות של התקשורת, כמו גם הערכות יתר של צה"ל עצמו לגבי מה שהותקף והכוונות של חיזבאללה.

זה היה מקרה קלאסי של “אנחנו נספר לציבור שלנו שהכנו בציונים ללא רחם ואתם תספרו לציבור שלכם שהצלחתם לסכל את המתקפה שלנו” ונסיים את הארוע עד שהאירנים יכנסו.

עכשיו תורה של אירן.

מסכים עם משה ודוד.

הנפצה מארץ ההנפצות, 6000 טילים זה כמות מטורפת בטח שאין שום סיכוי לשטח אותם עד כדי שכלום לא הצליח לצאת…

אשכרה התקשורת שלנו יחד עם דובר צה"ל מוכרים לנו תותים כמו שהתקשורת הערבית מכרה במלחמות ישראל לדורותיה כשכבשו להם את סיני והם אמרו שחיילים מצריים כובשים את תל אביב… מוכרים לנו בולשיט. והפעם זה גם היה מהמקפצה עם הנפצה לא הגיונית בכלל.

‘פגיעת מיירט’, כן בטח.

הציבור הישראלי נהיה מפגר כמו הציבור הערבי הבור.

הידד!

לייק 1

בהקשר הזה, נחזור רגע לדיון שהתפתח על גופי התקשורת בארץ בתרד המקביל.
מישהו אמר ש12/13 הם גופי תקשורת רציניים? כולם ליצנים שרוקדים לפי החליל של הממסד/בעל ההון ששולט בהם.

אין אף סימן שאלה, אין אף גוף תקשורתי/כתב שמעז להטיל ספק בדיווח הזה דובר צה"ל(או בדיווח השטותי והמנופח מהבוקר) כשיש סרטונים שרצים בטלגרם שרואים בבירור שמיירט זה לא היה…

דובר צה"ל(כלומר, צה"ל) לא מטעה את הציבור, אלא משקר באופן בוטה, כמו באינספור “התרעות שווא” על טילים ומל"טים בצפון.

אין דרג בכיר אחד במדינה, ולא משנה באיזה תחום, שאפשר לסמוך עליו

עיונאי רציני צריך לבדוק… תן לזה שבוע ואז נבחן מה הסיפור האמיתי.