מחזור 26: ביי לליגה מוקדם, מוקדם מדי

אמנם בנזמה ״פחות״ מכעיס אותי בעונות האחרונות, אבל אני סה״כ מסכים ואגיד שזה ההבדל בין בנזמה לשחקן כמו לבנדובסקי למשל: האחד בסה״כ טוב אבל לא תמיד, והשני כמעט תמיד טוב.

לעניין בנזמה, העונה הקודמת חד משמעית שווה כדור זהב, אין איך להתווכח עם זה, העניין הוא, כמו שאמרו פה שהיא החריגה בקריירה שלו.
חלוץ טוב, נתן עונות יחסית יפות אחרי העזיבה של כריסטיאנו, אבל ממש לא כוכב העל שהוא היה בעונה שעברה.
עבורי, זה לא מפצה על 15 שנה בריאל אבל זו רק דעתי.
כבר בסוף העונה שעברה רובנו ידענו שלא נראה את אותה היכולת. הגיל, הסבירות, העסקה עם השטן, לא משנה.
העונה הזו היא חותמת לשנות את השיח.
לא עוד “חייבים חלוץ מחליף”, ריאל חייבת חלוץ לעשור הקרוב.
חבל שזה לא האלאנד (הוא עסוק בלפרק כל דבר שזז במדי סיטי), אבל זה כבר חלום רחוק (גם על אמבפה אפשר להפסיק לחלום), צריך חלוץ רעב, שרוצה ללבוש לבן, להרכב אתמול כבר.

לעניין המשחק, אנחנו בנינו את ברצלונה לרמה הזו, אנחנו זלזלנו בסופרקופה בטענה שזה לא משחק חשוב, אנחנו משדרים לשחקנים שהגביע הוא התואר השלישי בחשיבותו, ואנחנו שבמשחק אימון באנו להעביר את הזמן כשהם באו לנצח, כל הניצחונות שנתנו להם פשוט התחילו לגלגל את הכדור למצב שהם בטוחים בעצמם יותר, במקום לתת להם בראש כל פעם.

על כל זה, אנחנו בכלל לא מנסים לחדש מולם בכלום, אותו הרכב, אותה שיטה (אין שיטה), אותה גישה, מה מצפים שיקרה…?

קראבחאל, למרות שיש לו הבלחות, כבר לא באמת שחקן לרמה הזו.
השתכנעתי שמנדי נגר.
על בנזמה אמרתי הכל.
קרוס ומודריץ’ לצערי כבר בסוף.

יש הרבה עבודה שדוחים כבר כמה שנים, רק התחלנו לפגוש את התוצאות של הדחיינות הזו, זה יכה בנו חזק יותר בעונה הבאה אם נמשיך ככה.

לייק 1

בתקופה האחרונה אוהבים לרדת על הוותיקים, ואני אולי מי ש"מוביל" את הטרנד החדש הזה, אבל יש לציין שעם מאמן נכון שמנהל את הסגל נכון ויודע לבחור את הדקות נכון עבור הותיקים הם יכולים עדיין להיות זהב.

ועונה שעברה זאת לא הבלחה חד פעמית של בנזמה, מאז שרונאלדו עזב הוא מסיים כל עונה עם מעל 20 שערי ליגה, העונה הוא פשוט נפצע ונפצע והגיל מתחיל לתת את אותותיו, בדיוק כמו לבנדובסקי בצד השני שגם היה די זוועה כמו בחודשים האחרונים.

2 לייקים

בגדול, למרות שהוא לא אשם בהכל והסגל שלו מוגבל מאד אנצ’לוטי חייב ללכת הבייתה בסוף העונה גם אם יביא במקרה עוד צ’מפיונס.
למה? כי הוא לא מאמן ליגה טוב קודם כל ובעיקר בגלל שהוא מפוחד ואנדרדוג מול היריבה העיקרית שלנו לכל התארים הקיימים.
יש לתת כבוד ליריבה ויש להתרפס ולהתבנקר שלא לצורך סתם ככה, שלא לדבר על זה שזה לא הלך כבר 2 משחקים מולם ברצף וכמובן שעלינו בדיוק באותה הצורה וההרכב גם הפעם כששוב מההרכב הלא מאד נוצץ שלהם גם נעדרים פדרי ודמבלה.

ריאל מדריד צריכה סוף סוף פרוייקט חדש עם מאמן חדש ו4-5 שחקנים טובים, אני בספק גדול אם זה יקרה אבל הגיע הזמן לעשות את זה סוף סוף.

ומילה אחרונה על ויניסיוס- ליבי עליו, באמת.
הוא נלחם בכל התקפה לא בורח מלקחת אחריות וכל ההתקפות עוברות דרכו כשגם הפעם הבלאגן שעשה יצר גול כי אין מישהו אחר שיכול לייצר משהו.
אין לו מגן שמאלי שישחק איתו, אין לו קונטרה באגף ימין והחלוץ שאיתו בקושי זז ורוצה לשחק ואנשים עוד איכשהו באים אליו בטענות.
ויניסיוס הוא הפתרון, לא הבעיה.

3 לייקים

זו חד משמעית הבלחה כי 44 שערים בעונה לא היה לו מעולם ולא יהיה לא עוד.
רשמתי, חלוץ טוב, נתן את ה20 בעונה פלוס מינוס, לדעתי, לא מספיק לחלוץ יחיד בריאל מדריד.

אני מקווה שאין כאלה שעדיין חושבים שבשנה הבאה נראה ממנו יותר ממה שרואים השנה…

אנצ׳לוטי מאמן ששייך לדור אחר ויותר פשוט של כדורגל שאין לו מקום בכדורגל של היום. מישהו יכול לדמיין את קפאלו מאמן קבוצה כלשהי היום? בחיים לא. אני גם לא בטוח שאריגו סאקי היה מצליח היום. מכל הוותיקים ואלה שפרשו אולי רק פרגוסון יכול להעמיד קבוצה מעולה.

הכדורגל היום מתוחכם ומשוכלל. פפ, קלופ, ארטטה, קונטה, טוכל, לנגסמן, טאן האח…. כולם מאמנים בצורה מתקדמת או בטקטיקות לא ׳קונבנציונאליות׳.

השאלה האמיתית היא האם ריאל מדריד בעצמה מוכנה לקבל את פני העתיד או להיתקע בעבר עם כל ההיסטוריה והרומנטיקה — וזו אכן שאלה רצינית.

לייק 1

אני לרוב ממסנגריו של קרלו. אך גם אני טענתי מההתחלה שזה פתרון זמני.
מאמן בינוני שהסיבה היחידה שרציתי אותו היא כי הכל היה עדיף על זידאן במצבינו.
כל הכבוד לו על עונה שעברה, הוציא מים מסלע, אך העונה הוא חוזר למימדיו ומזכיר לכולנו שהוא מאמן מיושן שלא לומד מטעויות.
לסיים יפה בסוף העונה.

הוא לא האשם היחיד, גם לא יודע אם הייתי אומר שהעיקרי, אבל הוא בהחלט היה צריך להוציא יותר מהסגל הקיים.
הוא לא אשם שקרבאחל שחקן עבר וואסקז פצוע (וגם כששיחק היה חלש).
הוא לא אשם בכך שמנדי הוא המגן השמאלי הבכיר.
הוא לא אשם בכישלון ובפציעות של בנזמה.
הוא לא אשם בכך שיש לנו 4 שחקני התקפה בסגל, כששניים מהם לא לרמה ו2 מהם על אותה עמדה.
אבל הוא בהחלט אשם בהרכבה ההזויה של פדה באגף ימין.
הוא בהחלט אשם בקישור החלש שלנו.
הוא בהחלט אשם בצורת המשחק השבלונית שלנו.

שורה תחתונה, ישנם מאמנים שהיו מוציאים מאיתנו יותר. אני רוצה אותם.
מדמיין אותנו משחקים עם הקישור האתלטי תחת צורת המשחק של טוכל למשל.

אז יש לקרלו תירוצים, אבל זה לא מעניין. למרות החורים בסגל הוא היה יכול להוציא יותר וזה מה שחשוב.
פלורנטינו חייב להתחיל לעבוד.
למנות מאמן (טוכל), לקנות מגן ימני, מגן שמאלי (נקנה, אך כמובן שאם דיוויס זמין אז להתאבד עליו), חלוץ בכיר. לאחר כל זה לנסות את בלינגהם וקיצוני ימני. רודריגו לא כזה גרוע שם וישתפר ממש כאשר יהיה לצידו מגן תוקף.

לייק 1

טוכל זה קונטה רק גרמני. זה יתחיל נהדר עד שיגיע לפיצוץ עצום שאף אחד לא יוכל לראות אותו יותר.
הוא יותר מתאים לאתטליקו, בעייני.

אני אישית מעדיף לתת הזדמנות לראול או לפוצ’יטינו.

מבלי להתייחס לטענה הכללית שלך, ספציפית במקרה פה הוא נוקם בשם לבנדובסקי שחטף דריכה מסביוס כמה שניות קודם ולא בגלל ׳חשבון שלו׳.

עריכה: במקרה בארסה מאניה העלו עוד מפגש בין גאבי וסביוס במשחק

לא אוהב תמיד את ההתנהגות של גאבי אבל להציג את זה כ"מחזיר למי שנכנס בו" שמשתמע כאילו הצד השני רק ניסה לשחק כדורגל, לא ממש מדויק.

2 לייקים

אני מגדולי מקטרגיו של אנצ’לוטי אבל בתכלס לפני שהוא מחליף אותו פלרונטינו צריך לשאול את עצמו מה הוא רוצה לעשות כשהוא יהיה גדול. אם התכנון להעביר עוד עונה ללא רכש משמעותי ולהמתין ל-2024 (אמבפה/הלאנד), אני לא רואה דחיפות להחליף את אנצ’לוטי. לא כי הוא מאמן טוב, אלא כי יש לו אלמנטים שהם כן חיוביים ומתאימים לקבוצה מלאת שחקני עבר.

אם מנגד נתחיל סוף כל סוף לראות את השינויים הנדרשים בקצב קצת יותר נורמלי, שזה בעיקר אומר פרידה מקרוס ובנזמה וירידה לספסל של מודריץ’, והגעה של חלוץ, קיצוני ימני וקשר להרכב במקומם, אזי כמובן שקרלו צריך לעוף על טיל. בהנחה וקלופ לא זמין, אני לגמרי חי בשלום עם הגעה של טוכל או אפילו חזרה של זידאן שאני עדיין תופס ממנו מאמן מעולה.

4 לייקים

אני מסכים איתך ופחות או יותר רשמתי את זה כמה הודעות מעל, אבל לדעתי השינוי הבאמת גדול זה השינוי התפיסתי. אני מאוד מקווה שאני טועה, אבל יש תחושה שרק להביא מאמן מודרני לא יספיק בגלל שהמועדון שלנו יחסית מאוד קונסרבטיבי ואם תרצה ׳אצילי׳ בתפיסה שלו. מצד אחד אני אוהב את זה ואשמח שזה יישאר (לכן הלוואי ואני טועה) ומצד שני זה יכול להגביל אותנו כי אני לא יודע אם רעיונות לא שמרניים ולא קונבאנציונאליים יעברו בעין יפה בהנהלה.

בריאל מדריד זו לעולם לא תהיה המטרה הראשונה אבל מה עם הגישה התבוסתנית שלנו, ההגנתית, משחקים שהם קשים לצפייה כמעט כמו בתקופת הקורונה וזה היה לפני ה’דיג’יגדל’ של ויניסיוס? קרלו אנצ’לוטי הוכיח בגישה שלו אתמול את פחדונותו ועליבותו. אני כן חושב ובטוח שעם מה שיש אפשר לשחק קצת יותר טוב ושהגישה צריכה להיות יותר התקפית. הרי היה ברור שגם תיקו נניח לא היה טוב לנו. זו עילה טובה להחלפת מאמן.

2 לייקים

אני בכוונה רוצה בפוסט נפרד, אני לנצח אזכור לקרלו אנצ’לוטי שהוא הגשים לנו את החלומות - תחילה עם הדסימה ובהמשך אשתקד עם הזכייה המטורפת ביותר איי פעם. כן, יש את הזיוף המרגש בהמנון הדסימה והתמונה הידועה מהסיבלס אשתקד עם הסיגר. קרלו אחלה גבר, לחלוטין. אבל “אנחנו פה כדי לקבל החלטות קשות”, כמו שאמר פלורנטינו פרס בעבר, בעצם אחרי שפיטר אותו בפעם הראשונה. המניות שלו בשתי ההצלחות הללו קטנות מאוד. אני לא חושב שהוא אשם במאה אחוז אבל בכדורגל זה אף פעם לא ככה, לדעתי לעתים לכישלונות דווקא אבות רבים. הנה כל הבעיות.

בשורה התחתונה, אנחנו לא נזכה בכלום, קרי תואר גדול וזו סיבה מספיק טובה לזעזוע. גביע גולסטאר במרוקו לא נחשב. בדיוק כמו ב-2014/15. צ’אבי כבר עם 3 מ-3 נגדו מאז אוקטובר. בכל מגרש, בכל מפעל, בכל מצב.

נניח שנפרט יותר לעומק. גם עם הכלים המוגבלים שיש, בעיקר בהתקפה - כי בהגנה יש מחליפים טובים וגם בקישור: אין שום סיבה שריאל מדריד תהיה בפיגור כל כך גדול נגד ברצלונה. שהם בטח לא קבוצה היסטורית, אין מה לעשות. 12 נקודות הפרש זה מזכיר את עונת הפפ גווארדיולה שלהם, כשאנחנו היינו צריכים את הברך של אריאן רובן והיה לנו קצת גונסאלו היגואין, כשמרסלו חילטר כקשר, זוכרים? כתבתי בפייסבוק את ‘המדריך השלם ללאבד אליפות’. מאז הפגרה הפסדנו בוויאריאל, הפסדנו בקלאסיקו, עשינו תיקו בבית עם כל הצמרת. איכסה.

הריצה הטובה שלנו בחודש ינואר נבעה מכמה פוקסים, טלאי על טלאי, רצף של נסיבות, בלי באמת תחכום או הבנה של המצב מצד המאמן שלנו. היינו צרכים אינסוף פציעות כדי לראות את נאצ’ו (שחקן-ההגנה-הטוב-ביותר-שלנו-כן-יותר-מאדר-מיליטאו) במקום דויד אלאבה העגלה ופרלאן מנדי שנהיה חור בהגנה. גם אדוארדו קמאבינגה לא היה משחק לעולם לפני אורליאן טשואמני. דני סבאיוס, זוכרים אותו? ומה עם מרקו אסנסיו שהיה נהדר אתמול?

השחקנים מרגישים יותר מדי בנוח במקום שלהם. אם ויניסיוס ג’וניור היה יורד לספסל, לא אתמול, אלא במשחק שהוא בדרגת קושי יותר גבוהה - אולי זה היה מאפס אותו. ויש מחליף מעולה בצד שמאל - רודריגו הוא ממשיך לריב עם יריבים ושופטים ולא להתעסק בכדורגל. יש לנו הרבה מאוד פרות קדושות בהרכב. אפילו דני קרבחאל, לוקאס ואסקס לא זוכר איך נראה דשא. גם טוני קרוס למשל. ז’וזה מוריניו זרק ליציע את סרחיו ראמוס נגד מנצ’סטר סיטי בליגת האלופות כי הרגיש שהוא לא מאה אחוז.

דבר נוסף הוא איכות הכדורגל. בתחילת העונה ניצחנו עם עליונות פיזית ו-20 דקות טובות בכל משחק. אני זוכר שהתלוננתי כבר אז ונגעלתי. לא רק ריאל מדריד חוותה את מונדיאל קטאר. הכדורגל שלנו מגעיל. יש לנו שיטת משחק פרט ללהעביר את הכדור שמאלה לוויניסיוס ולהתפלל לנס? שואל ברצינות. אם לא זוכים בתארים אז לפחות שיהיה כיף. כמה משחקים טובים נתנו השנה, מינוס ה-1:5 על סלטיק בגארבץ והטורניר המצחיק ההוא במרוקו כשב-One כעסו עליי שזילזלתי בו בפודקאסט שלהם? אין לי בעיה להסריח את הדשא בוונדה מטרופוליטאנו ולנצח 1:2 בקושי או 0:1 בדוחק נגד חטאפה. אבל סבלנו שבוע אחר שבוע.

נגזרת של השיטה הגנתית כמובן. משחק פתיחת העונה, היריבה היא איינטרכט פרנקפורט. והמערך? 4:4:2, פדה ואלוורדה בכנף ימין. חושבים איך להצר את הצעדים של היריבה. המשחק היחיד שלנו העונה שהצדיק מערך כזה (ואני מלא הערכה לברצלונה, אבל אתמול היינו חייבים התקפה כדי לנצח) היה באנפילד נגד ליברפול. לא יכול לראות אותנו משחקים ככה נגד כל האוססונות והאוטובוסים למיניהן. ריאל מדריד הייתה קבוצה של כדורגל התקפי ושואו. אני אוהב את פדה, הוא כובש המון שערים אבל הוא לא קשר כנף. והמערך שעלה אתמול, גרוע אפילו יותר מהגביע, הרי אין גומלין, אין עוד יום, אין עוד מחר. נגד ההגנה הכי חזקה בליגה - שיחקנו עם שחקן התקפה וחצי. זה באמת בלתי נסלח. אם היינו מנצחים יכולנו לקבל דחיפה חיובית לליגת האלופות או סתם לחייך.

כמובן שזה לא חלק עיקרי בשיקול אבל גם ההתעלמות מקסטיליה. בטח אם אדן הזאר בפנסיה ומריאנו דיאס פעיל רק באינסטגרם. למה לא זומן אלבארו רודריגס למשחק הזוועתון נגד מאיורקה למשל? עם כל הכבוד לקסטיליה, הקבוצה הבוגרת תמיד בעדיפות. וסרחיו אריבאס שווה מקום בליגה הבכירה בספרד, הוא לא יכול להיות על הספסל שלנו?

לייק 1

ומי אמר שזה קרה לפני הכניסה של גאבי? תסלח לי שאני לא מאמין לבארסה מאניה ממש…
וזה לא רק המקרה הזה בוא לא ניתמם,בקלאסיקו הקודם מיליטאו וקמאבינגה לא עשו לו שום דבר לפני שהוא נכנס בהם ובכללי זה כבר נהיה סימן ההיכר שלו שהוא נכנס ביריבים כמו משוגע וטמבלים כמו אבי נמני מתלהבים מזה כי הוא גמד,יבוא יום שישפוט אותו שופט עם מח וירחיק אותו סוף סוף.

ומה זה יעזור? יורחק פעם אחת, יקלל את השופט בלב ויעבור את זה, ויחזור מיד לסורו בלי ללמוד מזה שום דבר.

בחיי שאני לא מבין את זה. לא מבין את ההייפ המוגזם סביבו (פרס הגולדן בוי כדוגמה מבוהקת לכך), ובטח לא מבין את כל הכבוד הזה שהוא זוכה לו משופטים, כשמדובר בסה"כ בילד פעור בן 17. להיפך, זה בדיוק הגיל להכניס לו קצת שכל לקודקוד, ולהעביר לו סדרת חינוך. בדיוק כמו ששחקני התקפה צעירים לא מקבלים כבוד משופטים ישר על ההתחלה ולא תמיד מקבלים את כל השריקות להן הם ראויים, כדי שילמדו להתרכז במשחק עצמו ולא לחפש כל הזמן את השופטים - ככה גם שחקני הגנה צעירים וחמומי מוח צריכים להבין מהר מאוד את כללי המשחק (ואפילו לא ממש מדובר בשחקן הגנה במקרה הזה).
אם זה היה תלוי בי, גאבי היה מקבל כרטיס צהוב ב-10 דקות הראשונות של כל משחק* (ויש מספיק על מה לתת, תאמינו לי). במקום זה, מבליגים ומעלימים לו עין פעם אחר פעם, כאילו זה “חמוד” או משהו.

אם אראוחו הוא הפויול החדש מבחינת ההערכה שלי אליו כיריב, אז גאבי הוא הפיקה החדש. פשוט בלתי נסבל.

*[אגב, לדעתי ב-long run גם בארסה עצמה תרוויח מזה. זה יאפשר לו להתרכז יותר בכדורגל עצמו, ואז או שהוא יפרח, או שיתגלה מה הוא שווה באמת.]

5 לייקים

אבי נימני (כמעט כמו איציק זוהר), הוא פרשן נוראי ודביל.

גבי שחקן אגרסיבי, כן, אבל לומר שהשופטים חסים עליו זה קצת שטויות- הוא קיבל 9 צהובים רק העונה (מקום 2 בקבוצה) ו-9 פלוס אדום בעונה שעברה. אני חד משמעתית מסכים שהוא לפרקים ילד מפגר ועושה יותר מידי עבירות, אבל בין זה לבין הויליפיקציה שהולכת פה יש הרבה.

לא שמעתי אוהדי ריאל מתרעמים כשראמוס ופפה המגה אלימים ניסו לחסל שחקני ברצלונה במכות כל משחק. מילא פפה, שרוב הזמן קיבל כרטיסים, אבל ראמוס ידע לתזמן את האלימות כשהשופטים לא רואים ולרוב נמלט מעשרות האדומים והצהובים שהגיעו לו. הם עשו “הגנה אגרסיבית” וזה היה מצויין מבחינתכם? אז תעזבו את גבי.

מול הצמד הזה, גבי הוא תלית שכולה תכלת.

בקיצור, פרופורציות.

ואגב, רוב אוהדי ברצלונה מסכימים שיש יותר מידי הייפ סביבו. אני נגיד לא הייתי נותן לו את הגולדן בוי. עם זאת, בכמה חודשים האחרונים הוא עשה קפיצה משמעותית והתחיל להיות שחקן שחקן.

2 לייקים

בזמן פפה,ראמוס אלבס ופיקה לא היה ואר והם ידעו לעשות דברים שייעלמו מעיני השופטים ובגלל זה לא נענשו(ועדיין כמעט כל קלאסיקו היינו מסיימים בעשרה שחקנים),עכשיו יש ואר,אין סיבה לא להעניש אותו כשרואים הכל במצלמות.

אנחנו גם לא נמצאים באותו אקלים של לפני עשור עם מוריניו vs פפ וכל קלאסיקו זה מכות,המשחקים היום הרבה יותר רגועים וההתנהגות הזו סתם מלהיטה.

לפחות לפי התקנות כרגע, לא משתמשים בואר לגבי כרטיסים צהובים.

אם וכאשר זה ישתנה- הצדק איתך, אבל אז זה כמובן יהיה דו צדדי.

העובדה שמוריניו תמך וייצר את האווירה האלימה הזו זה לא מצדיק כלום.

ידעתי שהשמות של פפה וראמוס יעלו כאן.

אז כן, תאמין או לא - אני לא אוהב את זה גם כשזה שחקנים מהקבוצה שלי. זאת אומרת - מותר לכסח (לפעמים ובמידה), אבל אז גם צריך להיענש בהתאם. לא אהבתי בכלל את המבטים הזחוחים של ראמוס ופפה בזמנו כש"הצליחו" לכסח שחקן יריב, והתחמקו מזה בלי עונש.
(חריגה אחת לסיפור הזה - שמחתי מאוד כשהצליחו לעשות את זה לדייגו קוסטה, שחקן מגעיל שהיה אשף בלהכניס קטנות לשחקני ההגנה מתחת לרדאר של השופטים, ומול פפה וראמוס הלא אינטילגנטיים במיוחד זה כמעט היה קל מידיי. אז בפעמים הבודדות שהצליחו להחזיר לו - שמחתי).
במקרה של גאבי, כמו שציינתי, אני מצפה שייענש יותר מאשר שחקן ליגה ותיק - דווקא כי הוא צעיר כל-כך, וחשוב שילמד משלב מוקדם לכבד את היריבים שלו. מה גם שסטטיסטיקת הצהובים שהבאת לא מוכיחה דבר, כי צריך למדוד אותה ביחס לעצמו ולכמות העבירות שהוא מבצע (גם אם לא נשרקות).

אני אגיד לך יותר מזה. באופן כללי, יש הלימה די גבוהה בין שחקנים שאוהדי הקבוצות היריבות לא אוהבים בריאל מדריד, לשחקנים שמעצבנים גם אותי באופן אישי. ראמוס, פפה, רונאלדו, ויניסיוס. אישית אני לא סובל את כל המניירות והמשחקים של השחקנים מהסוג הזה - אם אלה התחזויות, התבכיינויות ודריבלים מיותרים כדי “להוכיח” משהו אצל שחקני התקפה, ואם אלה כיסוחים מוגזמים, הכנסת קטנות וזחיחות אצל שחקני הגנה.
אני מעדיף פי 1000 את השחקנים שלא מתעסקים בכל השטויות האלה - בטח אצל שחקני היריבה, אבל גם כשאלה שחקנים בקבוצה שלי. כשאני רואה שחקן שמתעסק בשטויות האלה זה מוריד לי המון מהכבוד שלי אליו, טוב ככל שיהיה.

אני דווקא לא מסכים לחלוטין לגבי עניין הגיל- למי תסלח יותר בקלות, ילד בן 18 חמום מוח שאמר/עשה משהו מפגר או גבר בן 28?

אני נוטה לאופציה 2. גאבי, אני מקווה, יגדל וילמד. פפ וראמוס לא השתנו גם בשלהי הקריירה, ואגב, ראמוס היה אלוף עולם בקטנות האלו שגם קוסטה עשה.

ברצלונה אף פעם לא הייתה נקייה בעצמה כן? ניימאר היה הצוללן הגדול ביותר מאז ז’אק קושטו ופיקה היה פרובוקטור.

גאבי מקבל כרטיסים, והרבה, והוא גם בן 18 ודביל כמו שאני, ובלי להעליב אף אחד, אתה ורוב בני ה-18 היו והם דבילים. לא צריך להגזים.

אין שום קונספירציה כדי להגן עליו, יש טעויות שיפוט נקודתיות כי השיפוט בספרד בכללי הוא חרפה, וזה הולך לשני הצדדים.

בוא נסכים שהלוואי והוא יתבגר וירגע ולא יסיים כמו ראמוס ופפה (:

4 לייקים