פוליטיקה וזה :: שחיתות, מושחת, הושחתנו

אתם יודעים אפשר לשחק לנצח מי התחיל ומי לא

ואפשר גם לדרוש שתהיה אכיפה זהה ולאסור על השימוש בחסימות כבישים.

זה הכי פשוט

לייק 1

כלום וזה שערוריה יותר גדולה

דרך אגב אוריה סיפר לכם בשידור חי איך חוסמים אותו בשכונה מפגיני שמאל ולא עושים להם כלום אבל אתם ממשיכים להתמקד רק במרדכי דוד

מזה אפשר ללמוד הרבה

רק מזכיר שמחאות נגד ההתנתקות הסתיימו במעצרים של נערות בנות 14 בין היתר. אז לא היה מקום למחאות אפקטיביות.

2 לייקים

הרעיון היה להדגים שאין לזה סוף, משני הצדדים

אבל זה לא המצב, יוצא שבאופן קבוע כשצד אחד מוחה זה מותר, וכשהצד השני מוחה זה אסור, וזה גם לפי הנראטיב וגם לפי מערכת המשפט.

עד שהציבור הימני לא ייצא לרחובות בהמוניו לא נדע.

אני מוכן להקריב את מרדכי דוד אם תהיה אכיפה שווה

אפשר להתחיל עם ההפגנות ליד הבית של אוריה :slight_smile:

בכנות אם תהיה מתישהו ממשלה כלשהי שתעשה משהו שלא מתאים לציבור הימני במדינה, אין לי שום בעיה שיפגינו במשך שבועות. אם יתחילו סתם להתנכל לימנים כמו שמרדכי דוד עושה - עם זה כן תהיה לי בעיה.

ממתי בכלל זה לגיטימי להטריד סתם אנשים או מפגינים? חסימת כבישים בזמן הפגנה - עדיף שלא, אבל הגיוני שיקרה מדי פעם במדינה דמוקרטית. לחסום אנשים ספציפיים בגלל הדעות שלהם - לא לגיטימי.

נתתי דוגמה בה זה הפוך ואני יכול לתת עוד. אם אתה מסתכל על דוגמה אחת וממנה מוכיח באינדוקציה שהימין מקופח תמיד - זו מראה של הצד השני.

אפשר לאמר שיש 3 דוגמאות, לא אחת. גם בימי אוסלו וגם בהתנתקות. היו כאלה שהואשמו בהמרדה ונכנסו לכלא. אפשר לאמר את זה על מנהיגי המחאה כיום?

סמוטריץ׳ (לא הראשון, אגב, גם איתם היה חרדלי לדעתי) כשר אוצר וראש המפלגה פלוס מערכות חינוך (שבמגזר הזה מסלילות אחר כך גם לצבא בלא מעט פעמים) - זה כוח משמעותי מאד. מה גם שחינוך במגזר הזה, כיוון שהוא מראש מגזרי ולא ׳ממלכתי׳, זה עניין רציני ומחנך באמת, לא כמו הבית זונות החילוני הממוצע

זה נכתב בהקשר של הסכסוך הישראלי ערבי. בסוף, הכיסוי הדתי לאירוע הזה הוא ׳אנחנו 100% בסדר׳. בשטח, זה מסיר אחריות מהציבור, הוא לא צריך לשאול את עצמו שאלות. גם אני, באופן סובייקטיבי מאד רוצה להסכים שכך הם פני הדברים, אבל רציונלית מבין שאין דבר כזה מאה אחוז מהאחריות על צד אחד וכרטיס חופשי לפעול כרצונך ולהימנע מביקורת עצמית.

נכון, אם כי יש להודות שעבור ציבור זה הטיעון הבטחוני הוא טיעון משני. הם אף מבינים שעבור אוזן חילונית הוא טיעון אטרקטיבי הרבה יותר מאשר ׳אלה אדמות אבות אבותינו׳.

ראיתי משהו בנושא, יתכן ואני טועה, אחפש.

לדעתי יש לזה עוד ערך בהקשר של הסכסוך - ברגע שמדינה מציגה עמדה רשמית, גם היא מעצבנת בהתחלה, בסוף יש נטייה לאומות העולם להתרגל אליה. הסיפור הזה של להגיד החוצה משהו אחד, משהו אחד בפנים, משהו שלישי למתנחלים, משהו רביעי לאמריקאים וכו׳ - התנהלות של מועדון קטן.

היא טרולית אבל להטרלה יש פואנטה.

יונה יהב הבטיח לנו (תושבי הסביבה) שההפגנות יפסיקו כשאחרון החטופים יחזור, שום דבר לא קרה ואנחנו חסומים בכל שבת. באופן אישי יצא לי לצרוח על שוטר ופקח עירייה (מטעם בן גביר כמובן) כדי שהללו יועילו בטובם לאפשר לבעל להגיע לבית החולים כשאישתו כורעת ללדת.

העיקר ת’רדים היסטוריים על כפייה דתית, אף דוס לא הגביל באופן ישיר את חיי כמו אנשי המחאה והמשתפים שלהם ברשויות.

גם מוכתר וגם מרדכי דוד מנסים לעורר פרובוקציה כדי להעביר את הנקודה שיש כאן אם אמא של האכיפה הבררנית והם מצליחים, אני לא ראיתי מישהו אחר מעלה את הנושא לסדר היום.

לשיר “שיר לשלום” ולכרוז שביבי הוא משת”פ של חמאס בזמן שאני תקוע בפקק זה לא מעצבן? ברור שכן, אבל אני לא עולה לבמה שלהם לדפוק למארגנים מכות.

אז שיבלעו את הפרובורציה ויתגלו במלוא הצביעות שלהם או שפשוט יעלו על המדרכה ויתנו לי להנות מהיום החופשי היחיד שלי.

2 לייקים

ניסית להתחתן לא ברבנות? לקבור חו״ח קרוב משפחה בלי כוהני דת? לפתוח עסק בשבת? לפקוד עסק בשבת? ליסוע לאנשהו בשבת? לאכול משהו בבית חולים בשבת? על מה לעזאזל אתה מדבר אוריה…

  1. התעלמת באלגנטיות מהחרדים, כמו מרדכי דוד שלא ממהר לחסום את גולדקנוף או דרעי.
  2. אתה מצדיק את כל אנשי המחאה ואת הרציונל שלהם (״רק ככה מעוררים מודעות״, ויכוח שהיה לי פה עם ליאור לפני כמה שנים יפות). כל ״הגיע הזמן שגם אנחנו נשחק מלוכלך״ מדרדר הלאה את השיח.
  3. אם זה לא היה ברור מהטרמינולוגיה הפרובוקטיבית שלי, אני לא מציע שאף אחד מבאי הפורום ילך להרביץ למישהו. אני רואה שזה מאד הפריע לך משום מה.
2 לייקים

@Paco-Pavon

רעיונית אתה צודק, זה שצד אחד מדרדר את ההתנהגות שלו לא אומר שכולם צריכים להסחף לתת רמה שכזו. סבב, מסכים.

איך בפועל זה יקרה? הקשישים המובטלים של אנשי המחאה ימשיכו לעשות ככל העולה על רוחם ומרדכי דוד ישחק בבית שלו בגיימינג? זה מה שאומר לך אוריה, אף אחד לא העיר את השד של הזריקת זין נגד כל הפרובוקטיביים משמאל עד שבא פרובוקטור מימין.

יש לך דרך אחרת תיסלם, אני בעד. אם אין לך, לקרוא למרדכי דוד בריון אבל לעצום עין מהמקרה של חבורת המטורפים שצבאו על דלת המספרה של שרה נתניהו, זו בדיוק האכיפה הבררנית.

3 לייקים

אני מדבר על החוויה האישית שלי, אני גר ברחוב עם מוצא אחד בלבד והוא חסום כל שבת בערב - רק בשבת האחרונה אחותי נאלצה לתמרן כדי לבקר אותנו וכשאני נפגש עם חברים יש לי שעת עוצר.

היתה לי אקסית ברחובות והסתדרתי עם תחבצ, גם אכלתי לא מעט מצות בבתי חולים. מבחינתי הפגיעה הנוכחית משמעותית שבעתיים עבורי, זו לא חוויה חד פעמית אלא פגיעה בשגרת חיים.

לגבי החרדים אני מתנגד בערך לכל מה שהם עושים וזה לא חדש, אם היה כאן מישהו שמצדיק את ההתנהגות שלהם הייתי מתעמת איתו. באופן טבעי הנושא פחות מטריד אותי מכיוון שבחיפה המצב שונה.

הבעיה העקרונית היחידה שלי עם אנשי המחאה היא חסימת הכבישים, מעבר לכך זכותם לעשות פרובוקציות ובעיני זו (בלי ציניות) מהות הדמוקרטיה.

הדר מוכתר לא מפחדת מקשישות, היא פשוט מציגה לראווה את הצביעות שלהן: היא לוחצת על הכפתורים הנכונים כמו אח קטן ומעצבן ומפעילה את הטריגר של “מגיע לה מכות” בכוונה תחילה, זה לא שאני מרחם עליה או משהו.

זו זכותה המלאה כל עוד היא עצמה לא נוקטת באלימות ומבחינת חשיפה זו הדרך האפקטיבית.

רק שאלה, הפגנה זה זכות דמוקרטית, השאלה היא כזו, לבוא ולחסום נבחרי ציבור זה המקובל, אבל לבוא ולהפגין מול הבית שלי שאני אחד מהעם זה לא הסגת גבול? לחסום את אייל ברקוביץ שהוא לא נבחר עם?
מול הבית של צחי הלוי? למה זה לא עבירה פלילית?
מה עם חוק הפרטיות של האדם?
זה חל על השמאל ועל הימין, השאלה שלי היא בכללי.

לייק 1

מותר לי לבוא להפגין מול הבית שלך כל עוד ההפגנה היא ברישיון ואני מפגין בשטח ציבורי. זה לא קשור אם אתה נבחר ציבור עיתונאי או סתם אוהד ריאל בפורום.

שוב מרדכי דוד לא המציא את השיטה הזו, רק הפך אותה נגד אלו ששיתקו פה לפני כמה שנים ומשהו מדינה שלמה עם השיטות האלו בדיוק.

אז בזמנו היועצת המשפטית של הממשלה טענה “שאין הפגנה בלי להפר את הסדר הציבורי”

דרך אגב, אני לא זוכר שהימין אי פעם חסם את ציר זבוטינסקי והצית עליו מדורות ועצר מדינה שלמה.

אבל כן בגדול, שיטה המאפיונרית הזו של חסימת כבישים הפך למגפה ממארת. ופה בארץ המשטרה פושטת רגל מול הדברים האלו.

שאלה מצוינת ולהבנתי אין התייחסות עקבית בחוק לכך.

הגיע הזמן לשנות זאת.

הערות:

לשני הכיוונים - יש הבדל מוסרי כלשהו בין להטריד את מנוחתו של נבחר ציבור, לבין פקיד ציבור בתפקיד, לבין אזרח פרטי. אני אישית לא מת על אף אחד מהם, אבל בית ראש הממשלה שהוא סמל מדינה וכיאה לכך ממוקם במקום ראשי בעיר בירה זה לא הבית של טלי גוטליב, והבית של טלי גוטליב זה לא אהרון ברק.

שנית, שימו לב שבכל דבר כמעט שאתם מתעמקים בו, המשטרה ‘פושטת רגל’. אלימות במגרשי כדורגל, מכות לחרדים, חוסר טיפול בערבים, חוסר משילות בנגב, עזרה אם פרצו לכם או גנבו לכם את האוטו, טיפול בפרוטקשן ועוד ועוד. בממשלה הנוכחית נוסף לזה בן גביר שמתערב במינויים ובעבודה עד רמה שהיא הרבה יותר מדי מיקרו מנג׳מנט בשביל שר - what can go wrong. רוצה לאמר - רמת האכיפה היא לאו דווקא הוכחה למשהו. לפעמים כן, אולי.

לבסוף, מידת ההפרעה לסדר הציבורי היא פרופורציונלית לרמת הנזק. כשהציבורים השונים והבדרך כלל נאמנים לחוקי המדינה (דתיים - התנתקות, חילונים - מהפכה משפטית) ראו זאת כאירוע ששומט את הקרקע מתחת לרגליהם - אז הם יצאו מהקווים כי ‘אין ברירה’. אני מבין גם את הצד הזה, בכל זאת זעקה דמוקרטית. להבדיל, גם באיראן צריך לשחק לא לפי החוקים כדי להפיל את המשטר. הכל שאלה של מה הנזק הפוטנציאלי, והבעיה היא שכאן כמו בהתנתקות - אין אפילו הסכמה על המסקנה בהינתן אותה תוצאה סופית. לדוגמה - הונגריה היא לא מילה גסה עבור לא מעט מאנשי הימין, ולכן ‘נהפוך להונגריה’, איום נוראי עבור חלק, הוא תוצאה רצויה עבור אחרים. יש הבדל בין רפורמה קטנה/הפחדת שווא מול זו רק ההתחלה/לא סומכים עליכם, לבין זה שהצד הימני אומר מראש שאותה תוצאה סופית שהשמאל מפחד ממנה היא דווקא סבבה מבחינתו.

3 לייקים

אהרן ברק הוא יותר מגוטליב. הוא מאלו שעבד פה למען עיסקת טיעון מול ביבי ואחד ממובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית. הוא לא סתם איזה זקן תמים.

משטרה פושטת רגל בכל התחומים אבל אין לי ספק שאם לא בחישה פוליטית שם משתי הכיונים המשטרה היתה יודעת לטפל בזה.