ככל שמערכת הבחירות תתקרב, כך נראה עלייה בשתי סוגיות שנתפסות כמגבירות הצבעה בקרב הציבור הליכודי - השד העדתי והמגזר הערבי־ישראלי.
לראיה: פוסט של “קרן לוי”, שכתבה בעברית מושלמת - “תדמיינו איך המדינה שלנו הייתה נראית בלי מזרחים!”. אינטואיטיבית אפשר לחשוב שמדובר בבוט איראני, אבל ספק אם הם מגיעים לרמות כאלה של עברית. ומדוע שיכתבו זאת דווקא בדף המשויך למפלגת “הדמוקרטים”? הרי מרבית הבוטים האיראניים מפיצים מסרים שפועלים נגד נתניהו, לא בעדו.
ראיה נוספת - הסיפור עם מרדכי דוד ולוסי אהריש.
למיטב ידיעתי, “חטאה” של לוסי היה בכך שהשתמשה במילה “אינשאללה” וביקשה מהציבור שאליו היא משתייכת לצאת להצביע. שני דברים שכל אדם עם שתי אונות מתפקדות יזהה כלגיטימיים. יש חיילים בצה״ל דוברי ערבית שאומרים “אינשאללה” - איפה בדיוק הבעיה בכך?
מרדכי דוד, שנעזר במחדד מסרים מקצועי, זיהה את הפער שעליו אני מצביע, ובריאיון בערוץ 14 טען שהבעיה לא הייתה עם ה”אינשאללה”, אלא עם כך שלוסי אירחה באולפן פעילה של “מסתכלים לכיבוש בעיניים”. ספרו את זה לציבור שכבר הוסת, כי לאף אחד מהם אין מושג שבגלל זה הלכתם להטריד אותה ואת בעלה המילואימניק בלילה.
2026, שנת בחירות, ויש מי שדואג לשפוך מלח על הפצעים העמוקים של החברה הישראלית.
רק צריך לזכור שאהרן ברק הוא לא עבריין מורשע ואף אחד לא שילם לו לחסום כבישים או להתנפל על אנשים, הוא בנאדם שנלחם בהפיכה משטרית , הוא לא יצא לחסום אנשים שפשוט לא באים טוב לימין בעין.
וההממשלה הנוכחית כולה מלאכים משמיים שאפשר לסמוך עליהם בהחלטות גורליות? או החלטות עוקפות בג"ץ?
ממשלה שכמה וכמה משריה מואשים בשחיתות?
בכל מדינה דמוקטית בית משפט עליון יכול לפסול/לדון בחוקים שהממשלה העבירה, הרי אם בית המשפט פסול מה מונע מהממשלה להעביר כל חוק שהיא רוצה?
באיזה מדינה יש לך יותר שרים שמואשמים/ חשודים בשחיתות יותר מהממשלה הזאת?
אני נגד חסימות ללא הבדל פוליטי דת גזע ומשיכה מינית
אבל בוא נבדיל בין מחאה פוליטית לחסימות .
האם מותר לחסום את אהרון ברק או חברת הכנסת גוטליב או כל אזרח אחר? לא
האם מותר להפגין נגד כל אישיות ציבורית או פוליטית התשובה חד משמעית כן
אתה בעצמך, בהודעה שלך, קבעת שאהרון ברק ממובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית , אז כן מותר להפגין מולו, כי הוא לא אזרח פרטי שפרש מהחיים הציבוריים, כמובן בהתאם לחוק וללא אלימות
משה, אין לי בעיה שיפגינו מול ברק, הוא ממובילי המחאה, הוא לא חסם כבישים אבל עדיין אני מבין את זה. אבל יש דרך להפגין.
זכות ההפגנה היא זכות בסיסית לכל אזרח, יש דרך מקובלת להפגין כמו שמעוגן בחוק לגבי זה אני מסכים ב 100%.
אגב, אני לא חושב שהמערכת המשפטית בארץ מושלמת או משהו, יש הרבה דברים שכן צריך לתקן, רק לתת לממשלה יותר כח זה לא הדרך הנכונה, יש סיבה שבבג"ץ יש שופטים מכל הצדדים של הזירה הפוליטית, אם נותנים לשר המשפטים את הכח לבחור את רוב השופטים אז אפשר לפרק את הדמוקרטיה.
בלנקו השאלה באיזה מקום אנחנו אלמול אלה שאנחנו אמורים להימדד מולם.
לא תוכל לדעת, כי מדיניות ימין הממשלה לא מצליחה ליישם כי כולן נפסלות בטענות קלושות. על ועדת החקירה של הרוגלות למשל שמעת? על חקירת הפצ"רית?
ממליץ לך להקשיב למיכאל בן ארי, איך העמידו אותו לדין על גזענות, אספו חומרים באינטרנט, וברגע שהפרקליטות הצליחה להרחיק אותו מהפוליטיקה הפסיקה החקירה נגדו. אגב, הוא נפסל על שאמר שיש לנו עסק עם אומה רצחנית. לפני 7 באוקטובר, וגם לפני שומר החומות.
גם פה אני לא לא בטוח באילו מדינות בית המשפט יכול כרצונו למנוע ממשלה מכהנת ליישם מדיניות כמו שקורה בישראל, ואני מניח ששמעת על החלטות חוקיות כמו פיטורי יועצת משפטית לממשלה (תאר לך שלא יתנו לך לפטר את עורך הדין שלך), ביטול מינוי לעיתון הארץ בצבא, פיטורי ראש שב"כ, מינוי ראש שב"כ.
רק כדי להבין כמה השחיתות פה חמורה, הנה גוף תקשורת שיש לו ביד את הפרקליטות ובית המשפט:
יש להם מידע מפליל כמעט על כל בן אדם שרק ירצו, רק צריך ללחוץ על כפתור כדי ליישר אותו לטובתם. הנה דוגמה על מועמד לתפקיד נציב המדינה, תראה מה העילה שמיארה פוסלת אותו:
אז אולי לא בהכרח “הם מושחתים ועבריינים”, אלא רק “מהצד מהצד הלא נכון”, או יותר נכון, אולי “הצד הנכון” הוא רק אומר ועושה מה שאומרים לו לעשו כי בקלות כולנו עבריינים מושחתים אם רק הלוחץ על הכפתור ירצה.
אתה עושה את ההשוואה הזאת כבר כמה פעמים פה במהלך הדיון, ומצייר איזושהי סימטריה מדומיינת בין הסרבנות של הקפלניסטים כנגד הרפורמה המשפטית לבין ה”סרבנות” לכאורה של הימין בזמנו כנגד ההתנתקות - ואני חייב לומר שזו השוואה מופרכת ושקרית לחלוטין.
אין מה להשוות בכלל בין קריאות של כמה רבנים ספורדיים פה ושם לסרב להשתתף באופן אקטיבי בגירוש, וכשעוד כשמלכתחילה מדובר במהלך שנוי במחלוקת ביותר להטיל על הצבא (צבא העם) משימה משטרתית אזרחית שכזאת (אפילו הרמטכל עצמו התפטר על הרקע הזה). מה שגם שביום הפקודה התופעה הזאת הייתה שולית ביותר בסופו של דבר;
לבין התנועה ההמונית, הממוסדת, של עצומות וחתימות וקריאות של המוני בכירים, לשעבר ובהווה - לסרב להגיע למילואים (חלק הגדילו וקראו גם לסדירים לסרב) עבור כל פקודה שהיא כל עוד הממשלה הקיימת ממשיכה לקדם את הרפורמה, להוציא כספים והשקעות מהארץ, קריאה גם למדינות זרות להתערב בפוליטיקה הפנימית ולהחרים את ישראל, ועוד - סרבנות שגם באה לידי ביטוי בפועל בצורה נרחבת עד ה-7.10, וזה עוד לפני שעבר פסיק בכלל מהרפורמה.
שלא לדבר על האכיפה והענישה כלפי הסרבנים בכל אחד מהמקרים.
עצם ניסיון ההשוואה הזה, שראיתי כדוגמתו גם במקומות אחרים בתקשורת וכדו’ - מופרך מיסודו, ומדגים בצורה מושלמת את חוסר ההבנה הבסיסי של האלטיזם ה’ישן’ - השמאלני-חילוני-לבן - כלפי תחושת הקיפוח, חוסר האונים והטראומה של הימין ביחס למוסדות החזקים במדינה, ששתקו כמו דג באותה התקופה.
אם אתה רוצה להתחיל להשוות בין שני המקרים, תדמיין לעצמך מצב שבו דתיים ומתנחלים עוזבים בהמונם את הצבא בתגובה להכרזה על כוונה לבצע את ההתנתקות, או לחילופין מצב שבו מגייסים חיילים שמאלנים כדי לשטר ולפזר הפגנות נגד הרפורמה - ואז רק תתחיל לקבל מושג.
*****
לגבי אהרון ברק - מדובר באיש ציבור לכל דבר ועניין, שהרבה לפני תמיכה כזו או אחרת במחאות - השפיע על החיים של כולנו הרבה יותר מאשר כל טלי גוטליב או עידית סילמן שכולם כאן מאשרים שיחסמו אותן חופשי. לא מבין על מה הדיון בכלל.
המטרה שלי היא לא להוציא את הסרגל אחד לאחד. אין לי בעיה ׳להודות׳ שהסרבנות משמאל הייתה חמורה יותר, אם תרצה… אני יכול גם להתחכם ולהמשיך להתפלפל, למשל:
הצעד התקדימי נושא עמו חומרה בפני עצמה, והוא בא מימין
קראו לסרבנות זו בכירים כגון אריה אלדד
העובדה שלא הצליחו לגרום לסרבנות, לא אומר שלא ניסו. וניסו, אני זוכר. לא רק רבנים ספורדיים אלא גם מנהיגי הציבור המתנחלי
סמוטריץ׳ קרא לסרבנות סביב פינוי עמונה
וכו׳
זה בגדול נכון ברוב הויכוח הזה, ללא קשר לנושא: האליטיזם הישן לא רואה את הדבשת של עצמו, לא מבין איפה הוא פריבילג ולמה גם הצד השני נרמס לפני שהוא נרמס גם כן.
מה שכן, וזו תשובה גם ל- @Oleguer23 - השיח הנוכחי בסוף מוביל לכך ששני הציבורים שאמורים לעבוד אחד עם השני לא עושים את זה. בימים רגילים זה מצב שהגיוני שיקרה. במסגרת הטרלול שנמשך כבר כשבע שנים אותו עוברת מדינת ישראל - מישהו ממשיך לסובב להם את הקרוסלה כדי שלא יוכלו לעצור לרגע ולהפסיק את המצב המשוגע הזה. זה לא קורה סתם.
מילה לגבי המשטרה - יש הרבה מקום לבקר את המשטרה, הם צריכים להשתפר בהרבה דברים. עם זאת כשמשטרה ניצבת מול הפגנה של אלף איש או אפילו כמה מאות, ייקח לה זמן לפזר אותה, אם בכלל. דוגמא טובה לכך היא ההפגנות של החרדים - השוטרים משתמשים בכל אמצעי הפס”ד אפשרי וזה לא באמת עובד.
הפתרון לכך חייב להיות משפטי - אדם שנעצר לא משוחרר לאחר מספר שעות אלא מבלה לילה או שניים במעצר. לאחר מכן הוא נשפט ומקבל את גזר הדין המקסימלי הקבוע בחוק על העבירה. מתבקש להעלות שוב את ההתנתקות כדוגמא שבה כשהמערכת כולה מעוניינת לעצור את ההפגנות - היא מצליחה. אז אני לא קורא למעצרים המוניים ללא משפט צדק אבל האחריות אינה מוטלת רק על המשטרה. במקרה הזה, הם באמת עושים פחות או יותר כל מה שהם יכולים ברוב ההפגנות הגדולות. הגוף שנכשל הוא הפרקליטות\בתי המשפט.
ליכודניקים: ביידן רוצה להטיל סנקציות על סמוטריץ’ ובן גביר. איזו התערבות בוטה של ארה”ב בפוליטיקה הישראלית. זה בניגוד לחוק הבינלאומי - צריך לעצור את ביידן.
גם ליכודניקים: טראמפ - בבקשה תטיל סנקציות על בהרב-מיארה.
זה שטראמפ מתבטא איך שמתבטא אין איך לשלוט בזה, הוא טיפוס שפשוט משלשל מהפה בלי אבחנה - לפעמים זה בעדך ולפעמים נגדך.
ועדיין, זה שהוא נכנס בנשיא הרצוג לא אומר שמישהו בישראל צריך לקרוא לו להטיל סנקציות על אף ישראלי כולל היועמשית והפצרית שרחוקות מלהיות כוס התה שלי (לי זה לא עושה צרבות).
טראמפ, הגסת, רוביו, קופר (מפקד פיקוד מרכז) וגם יו״ר המטות המשולבים - כולם מדברים עם התקשורת ונותנים בריפים קבועים. גם עונים על שאלות.
כששואלים ׳מה עם הדמוקרטיה׳ - מעבר לפאניקה - אלה בדיוק הדברים האלה. מדהים כמה השתיקה של הדרג המדיני מנורמלת בזמן שכולם במקלטים (אבל חזרו לעבוד כרגיל בלי שהילדים במסגרות, כמובן).
בינתיים בגדה - ישראלים רצחו פלסטינים - משהו שקצת קשה לערער עליו - וכרגע אף אחד לא פותח בחקירה כבר כמה ימים. זיני, בן גביר, תבהלה ותרעלה - אלה העובדות.