מתת הרמה של האיש. זה מה שהוא עושה במקום לנהל את המדינה? להעלות סרטוני דיפ פייק על היריבים הפוליטיים שלו כמו ילד בן 12 שדורש כף פיצוץ לפנים?
אתה מדבר כאילו הוא ישב, ערך את הסרטון, העלה ולחץ פוסט.
יש לו מנהלי קמפיין והוא במקסימום נתן אישור לזה אם בכלל ראה את זה.
הנה, הוא מצליח להעביר בערך את מה שהתכוונתי אליו.
נסיך ניגרי הוריש לך מיליון דולר. אם רק תשלח לי 10,000 דולר - נוכל לשחרר לך את הכספים.
סרטון מושלם. לא יחדש לכל מי שקצת מכיר את הנושא של אחוז החסימה, אבל אני רוצה לקוות שיגיע להרבה קהלים שלא מכירים. בכל זאת, פורסם על ידי הדמות הפוליטית המוכרת ביותר בישראל בערך (טוב, אחרי ביבי).
סליחה שאני מציף עם לינקים אבל המלצת צפייה חמה: תצפו בפרק של היידה עם אביר קארה, אולי הפוליטיקאי שעובד הכי הרבה בשביל הציבור בישראל כולו - והוא עושה את זה מחוץ לכנסת לא פחות מאשר מתוך הכנסת.
האיש לא עבר בית ספר לשוטרים והוא בוודאי לא ממש קצין על פי אמות המידה הנורמליות. כמו באפריקה.
אולי זה קשור לפעילות של כיתת הכוננות של ת"א שאני זוכר שהוא חבר בה
הוא קיבל דרגת רב פקד בלי שעשה בית ספר לשוטרים, בטח שלא קורס קצינים
קצת באיחור, אבל אני לא חושב שזה נכון. אני חושב שהשנים האחרונות פשוט הבהירו כל מיני נקודות בעניין הביטחוני שהרבה מאוד ישראלים כבר לא מוכנים לשמוע על פשרות.
אני עדיין די משוכנע שתחת סנריו היפוטתי של שלום אמיתי, רובם המכריע של הישראלים יהיו מוכנים לפיתרון 2 המדינות בגבולות 67 (עם חילופי שטחים שמשאירים את עיקר ההתנחלויות הגדולות אצלינו). זה משהו שלא ניתן להגיד על הצד השני ואני חושב שיותר מהכל זה הדבר העיקר שבאמת בעולם מתקשים להבין.
–
ובתגובה לשאר הדברים שנאמרו פה - גם אני לא מרגיש בנח עם בנט. האיש הזה משדר לי חוסר אמינות בכל צעד ושעל, ואני לא בטוח בכלל שיש לו יותר מדי עמוד שגרה. אני מסכים עם הטענה שאם תהיה איזושהי ממשלה בלי ביבי, זה ככל הנראה חייב להיות בראשותו של בנט (ולכן אני גם מסכים שכרגע אייזנקוט בעיקר פוגע בגוש הרל”ב).
מה שאני לא מבין זה למה לאיש ימין שרוצה להחליף את ביבי לבחור בבנט ולא בליברמן, שנראה לי כרגע כמו הימור בטוח הרבה יותר.
Canada and the Netherlands will summon Israel’s ambassadors in response to a video National Security Minister Itamar Ben Gvir posted of detained Gaza flotilla activists.
איך לעזאזל הוא מרשה לעצמו… פשוט הזוי. גובל בבגידה.
כמו כן אנו מדווחים שעקב התוצאות החלשות במבחנים השוואתיים, שר החינוך קיש מתכנן לקחת תחת חסותו את הצוות שאחראי על המדידה.
רפובליקת פלאפל
לא מפתיע אותי פתאום הדהוד המסרים על ערוץ 14 (שאני אמנם לא מסכים עם הרבה דברים שקשורים אליו, כמו עם כל ערוץ או אדם) מצד הערוצים היריבים שלו בימים האחרונים.
ההבדל בין מה נחשב בקרב הציבור אם משהו אמת או שקר, זה כמה חזק הנראטיב. והנראטיב ש-12, 13 וכל הצד הפוליטי שלהם רוצה לקדם חזק יותר.
זו הסיבה שלא בטוח ששמעתם שמקדמים ב-14 חקירה להדלפה ל-12 על תחילת המבצע באיראן (עלו לשידור מוכנים בשנייה שהתחילו האזעקות וזה לא מפריע לאף אחד), או על התביעות הכבדות נגד הערוץ בעקבות פרשת כח 100.
אז כמו שהולכת השיטה, ממציאים פיל מנמלה כדי לייצר שוויון. כמו שמייצרים נראטיב שישראל הורגת ילדים, או שישראל אונסת פלסטינים כדי “לתקן” את הנזק שנעשה לנראטיב הפלסטיני בגלל פשעי חמאס ב-7 באוקטובר, להשוות בעצם, כדי תמיד להגיד שזה קורה בשני הצדדים, כמו שביבי וסינוואר נאשמים בהאג באופן שווה.
אז פתאום ריקלין “עבר על איזשהי עבירת צנזורה” כלשהי, “במקרה” יומיים אחרי שיוצאת כתבת תחקיר על “שיטת ברגמן” שהדליפו לו לוואטסאפ את תכנית מבצע הביפרים, כתב בניו יורק טיימס על פעולה מסוכנת שישראל מתכננת בלבנון, ומפרסם אחרי כמה דקות בYNET ש"על פי ניו יורק טיימס" את הידיעה, ובכך מדלג על מגבלת הצנזורה.
וכשלנראטיב מסוים יש יותר כח, הד, וגב ממערכת המשפט שהיא בעצמה צד במאבק, לא קשה להבין איך ערוץ 14 קיבל תדמית כל כך רעה.
כשההומור הולך לסגנון של “בדיחות היועמשית אשמה” כדי להגחיך את הטיעונים, במקום לנסות להיאבק בצורה רצינית בטיעונים נגדה, זה קל כדי לבטל טיעונים הגיוניים וכדי לבטל את האמת שכל כך רוצים להסתיר פה.
זהו, פרקתי עצבים. דיון פורה ומעניין שיהיה.
האם ערוץ 14 מעלה מידי פעם טיעונים רלוונטיים וענייניים, ששווה וחשוב להתעכב עליהם ולברר אותם לעומק?
כן.
אבל האם ערוץ 14 באופן כללי הוא בדיחה עצובה בתור ערוץ תקשורת, שכל קשר בינו לבין עיתונות מקצועית מקרי בהחלט, ולהאשים את המתחרים שלו בשם המחריד שיצא לו זאת פשוט טענה מנותקת וגזלייטנינג מוחלט?
שוב, התשובה גם כאן היא כן.
זה לא מוחלט. מן הסתם כשאתה דובק בעמדה שהיא הפוכה מהאליטה, יעשו לך דמוניזציה וזה יעבוד בקלות. זה מה שנקרא לשלוט בנראטיב, אנחנו כישראלים רואים איך זה עובד נגדנו בתקשורת העולמית, למה שזו לא תהיה השיטה פה בארץ?
סבבה, הם תומכים בנתניהו. אז מה? התקשורת פה היא סימטרית, כל מה שמתלוננים עליו על 14 קורה גם בערוצים האחרים. גם הערוצים האחרים תומכים בצד אחד ולא אובייקטיבים.
אני לא צופה בערוצי הטלוויזיה, אבל עצם העובדה שערוצי האליטה חסינים מביקורת ציבורית גם ממי שלא מצביע לקואליציה זה אומר הכל, הציבור לא נחשף לביקורת הזאת.
צפו בתכנים של האולפנומטר ותבינו למה אני מתכוון. תבינו כמה התקשורת עזרה להסתיר מהציבור עד ה-7 באוקטובר את הקולות שצעקו נגד מדיניות ההכלה בדיוק בצורת הדמוניזציה שעושים לתקשורת שהיא לא מהאליטה.
חשוב ומעניין, כדי להבין מה באמת הטיעונים של הימין:
(1212) רב, משפטן, קצין ומיודד עם אהרון ברק: למה השמאל באמת מפחד מהרפורמה? | הרב ד"ר עו"ד חיים שיין - YouTube
נזכרתי בהודעה הזו בזמן שאני רואה את הקטע הזה:
זה כבר שיתוף פעולה/עצימת עין עם הסתה. אין פה שום דבר מצחיק או סתם גרוע. הם לא ׳תומכים בנתניהו, אז מה׳ - הם לכאורה מסיתים לאלימות.
נוראי בעיני.
ל2 הצדדים אגב.
תמיד מצחיק אותי שאנשים כאלה יתלוננו על “אוטו אנטישמיות” מצד שמאל, כשהם בעצמם ניאו נאצים שקוראים לשלוח יהודים למשרפות.
אני בכנות מתחיל לחשוב שלהיות שמאלני זה משהו גנטי שמשולב עם פיגור שכלי.
אני רואה כל מיני שמאלנים חוגגים את זה שבקצב הזה אייזנקוט יהיה זה שיוביל את “הגוש”, ואני שואל בתמיהה - על איזה גוש לעזאזל הם מדברים? צריך להיות מטומטם, על גבול הספקטרום כדי לחשוב שבנט ישב בממשלה של אייזנקוט. אם בנט צריך להיות איזה “שר בכיר“ - יש לו אפס אינטרס לעשות את זה בממשלה של אייזנקוט, ולא בממשלה של נתניהו. בממשלת נתניהו הוא יקבל סליחה אוטומטית ויהפוך מזה שמסר את המדינה לאחים המוסלמים לזה שהציל את גוש הימין, וליורש של ביבי. הרי אין חיה בטבע עם זיכרון קצר יותר מהביביסט המצוי.
אם עד לפני כמה חודשים הייתי אופטימי לקראת הבחירות הבאות, חשבתי שהעם הבין עד כמה הממשלה הזאת היא אסון, ושנקבל אלטרנטיבה אמיתית מימין - היום אני מאוד מאוד פסימי. ברמה שבקצב הזה אני אפילו לא אצא להצביע.
השמאל זה כמו מחלה אוטואימונית. אפילו בקמפיין הרק לא ביבי שלהם הם לא מסוגלים לדבוק. הם ראו כי טוב, ושהם הצליחו להחליף את הממשלה פעם אחת - והם סומכים על זה שאנשים כמו בנט או ליברמן יתנו לאייזנקוט להיות ראש ממשלה, ולהרוס את המדינה. מרוב שהם תאבי בצע, הם הולכים לתת לביבי את הדבר שהוא אפילו לא העז לחלום עליו.
בוודאי ראיתם את ה׳דרמה׳ סביב מינוי מבקר המדינה. שתי התייחסויות שאני חושב שכדאי לקרוא, שתיהן מימין.
הראשונה של רן ברץ:
יודעים מה מצחיק?
(מה לעשות, הפוליטיקה הישראלית היא מעיין של פרדוקסים)
שבית המשפט לא ירצה לבטל את המינוי של ראבילו (למרות שברור שהוא לא חוקי).
למה?
הנה הפאנץ’: כי הם מעדיפים אותו על אלרון.
האופוזיציה הלכה על מועמד שהיה עדיף לימין, ונתניהו התאבד על מועמד שעדיף לעליון.
ישראל 2026
https://x.com/RanBaratz/status/2062169686737928631
השנייה של אבישי גרינצייג:
לא כל דבר זה ״קץ הדמוקרטיה״, וגם הפעם תישאר דמוקרטיה גם אחרי ראבילו,
אבל צריך לומר שהמינוי של הפרקליט הפרטי של ראש הממשלה למבקר המדינה תוך זיהום ״מבחירה חופשית״ של הליך הבחירה החשאית הוא אחד הימים היותר עגומים בכנסת בעשור האחרון, אירוע מטורלל שמפורר את מוסד הביקורת הממלכתי.
ובעיקר - היום הזה הוא יום שחור למי שמאמינים באמת בשמרנות משפטית. ובהחזרת הכוח לנבחרי הציבור.
הייתה לקואליציה הזדמנות להוכיח את רצונותיה, והיא בהחלט הוכיחה מה בשורה התחתונה מעניין אותה. נאמנות אישית. הא ותו לא.
https://x.com/avishaigrinzaig/status/2062169113120633013
זה לפעם הבאה שנבחרי הציבור מבטיחים לכם שלהעניק להם יותר כוח ללא ריסון זה לטובתכם. לא הייתם בטוחים שפוגעים בדמוקרטיה? אז הנה.
אורי אני מסכים עם כל מה שכתבת
אבל אתה יודע מה? כך אני והמחנה שלי מרגיש והרגיש עם כל מינוי של השמאל
דוגמה ראשונה נשיא בית משפט עליון שכולנו יודעים שאם הוא היה מינוי של הימין הוא היה נפסל ממזמן ותחסוך ממני את התירוצים עליו דרך רמטכל לשעבר שנבחר בזמן ממשלת מעבר של לפיד ואני יכול להמשיך
אתם עכשיו מרגישים בדיוק איך אני מרגיש ושאר חברי לימין מרגישים שנרמסים ע”י מערכת שמאלנית עוינת וצבועה.
ושלפיד או בנט יבחרו אין לי ספק שהיה פה ציד מכשפות נגד הימין
