דיון ההעברות והפנטזיות ע"ש אחיה דסקל ז"ל :: אמבפה קרוב מתמיד

דיווח מטלטל במארקה: נאצ’ו פרננדס הקפטן הודיע לריאל מדריד שהוא רוצה לעזוב את המועדון בתום העונה. האם ‘איש המועדון האחד’, התעייף? הוא לא רוצה להיפרד מהמועדון ‘באור שלילי’. אינטר היא אחת המועמדות הבכירות לקלוט אותו, כפי שהיה בשנים האחרונות ויש דיבורים גם על ארה"ב. הוא מרגיש שהוא חייב לשנות אווירה. חוסה פליקס דיאס שחתום על הדיווח אמר כי הבלם מסר את החלטתו גם לקרלו אנצ’לוטי עימו שוחח. העונה הוא שיחק 36 משחקים ולמרות שלא יגיע ל-44 של השנה הקודמת, המספרים שלו יהיו צמודים מאוד. אחרי התחלה קשה ועם הרבה חילופים, הוא שוב הראה שהוא בלם אמין וקפטן למופת. ריאל תכבד את החלטתו.

-אם ריאל תזכה העונה בדאבל - אליפות+ליגת האלופות, נאצ’ו יעזוב כשחקן המעוטר בתולדות המועדון, שיאן התארים!
-זו עלולה להיות העונה הרביעית ברציפות בה הקפטן של ריאל מדריד עוזב: רצף שהחל עם סרחיו ראמוס בקיץ 2021, נמשך עם מרסלו ב-2022, קארים בנזמה ב-2023 היה האחרון…

4 לייקים

קורא לאחרונה הרבה תגובות של אוהדים של באיירן, הקונצנזוס הוא שאלפונסו נותן הופעות חלשות מאוד ואוברייטד.

באופן אישי אני גם לא כל כך תופס ממנו, אני מקווה שהבוסט ההתקפי שהוא יביא יהיה שווה את המחיר ההגנתי.

אני עדיין מדמיין אותו אתמול בצד שמאל במקום קמא, מנדי או פראן ואומר לעצמי שגרוע יותר לא יכול להיות והוא כנראה יעשה עבודה טובה יותר על שחקנים מסוגו של יאמין לאמל.

אלפונסו נותן הופעות חלשות אחרי שחזר מפציעה,הוא לא מרוכז בכדורגל עם כל מיני דיוני הארכת חוזה/עזיבה ובסוף הוא בסך הכל בן 23,לא ילד אבל עדיין שחקן צעיר שסובל מתנודות ביכולת.
על הכישרון שלו אין עוררין,לדעתי הוא ומנדי עונה הבאה מבחינתי סוגרים לנו את העמדה,אני רק מקווה שהוא לא יתעצבן כשמנדי יפתח בכל המשחקים הגדולים.

לייק 1

ואתה באמת חושב שמנדי יפתח בכל המשחקים הגדולים? או שאתה מאמין שאנצ׳לוטי יפעל בדרך שאולי לא תהיה מקובלת על פרז ויעמוד על שיקול המקצועי?

אם אני אשאל אתכם מה המכנה המשותף בין אייזק ניוטון, אלברט איינשטיין ופלורנטינו פרז, אולי יהיה קשה לחשוב על הקשר, אבל אני אגלה לכם את התשובה: שלושתם הגדירו מחדש את כוח המשיכה.

ב2019 כתבתי פוסט שעסק במדיניות הרכש של המועדון בשנים שקדמו ובשנים שיבואו. היו שם כמה פספוסים כמו הרכש של הזאר שהיה רכישה יוצאת דופן ונפילה מהדהדת שבמועדון התחרטו עליה, אבל בסך הכול הפוסט התיישן לא רע בכלל. מדיניות השחקנים הצעירים הוכיחה את עצמה וכיום היא נפוצה מאוד, וכבר לא כזה נדיר לראות קבוצות משלמות עשרות מיליונים על ילדים שעדיין לא שיחקו עונה בבוגרים. בדיוק כמו שקבוצות למדו את רעיון הגלאקטיקוס המקורי של פרז, לקנות שחקני על ולבנות קבוצה חזקה מבחינה שיווקית, למדו גם את רעיון הילדים.

בשנתיים האחרונות אנחנו רואים את האבולוציה של התהליך הזה, וזה משהו חדש. והפעם יהיה קשה יותר למועדונים אחרים לחקות אותו, מכיוון שהרעיון הפעם סובב סביב הייחודיות שלנו כמועדון. בשנים האחרונות אנחנו כמעט ולא מפספסים שחקנים שאנחנו באמת רוצים. הרעיון החדש הוא להגדיר בצורה מאוד ברורה איזה שחקנים אנחנו רוצים, לא להתפזר, ולנצל את כוח המשיכה הגדול של המועדון כדי לנצח מועדונים אחרים במאבקים עליהם. בשנים האחרונות אנחנו ניצחנו את יתר מועדוני הצמרת על מספר שחקני טופ, כגון טשואמני ובלינגהאם, וכולנו מודעים למצב של אמבפה, דייויס ולני יורו, שעל כולם יש מלחמה, או שהייתה עד שהם הבהירו את עמדתם גם אם לא בפומבי.

כיום הגענו למצב שקשה לסרב לריאל מדריד. אני לא זוכר מתי פספסנו לאחרונה שחקן משמעותי שרצינו, ומנגד כשאנחנו רוצים שחקן אנחנו מצליחים להשיג אותו גם כשהמלחמה עליו קשה. אם הדרישות מוגזמות, אז אנחנו בונים על זה שהשחקנים בעצמם יפעילו לחץ או יגררו את החוזה לסיום ויכריחו את המועדונים לשבת למשא ומתן.

זה השכלול האחרון של מפלצת השיווק שפרז בנה. לבדו הוא מצליח להילחם מול כוח המשיכה של הליגה האנגלית והכסף של בארות הנפט. בד בבד עם הברנבאו החדש וההשתכללות מהבחינה הפיננסית. האם מכאן זה רק ימשיך להתגלגל ולגדול כמו כדור שלג אני לא יודע, אבל יש לנו את כל הסיבות להיות אופטימיים.


כמו שכתבתי באותו פוסט ב2019, זו רק דעה ואיך שאני מבין את הדברים. אין לי יכולת לגבות אותם באף נתון.

11 לייקים

עוד מעט נפגוש את אלפונסו דייויס לשני מפגשים, כמו המגן הימני של ג’ירונה (ששכחתי את שמו), אם הוא יסבול מסחרחורת ארוכה, אני מאמין שנדע לוותר עליו.
ובהמשך לפוסט הקודם, אם פרז יחליט שהוא מגיע לריאל, כנראה שיש סיבה טובה.

אי אפשר להשוות את אלפונסו דייויס ליאן קווטו. הקנדי לא פרץ העונה, הוא נחשב לאחד מהמגנים השמאליים הטובים בעולם, אם לא הטוב שבהם, כבר כמה עונות. הברזילאי בסך הכל נתן חצי עונה טובה כשהקבוצה שלו הייתה בכושר יוצא מן הכלל.

אלפונסו דייויס לא מגן מושלם. הוא שחקן מאוד מהיר, יכול לרוץ ולפרוץ, להניע כדור, לאיים על השער. עם זאת הוא לא חומה בהגנה ואנחנו צריכים לקחת בחשבון שבכל מה שקשור להגנה - הוא ירידה ברמה לעומת מנדי.

בחודשים האחרונים כמו כל באיירן הוא נותן הופעות חלשות. לעיתים נראה לא מרוכז. הקבוצה בכללי הייתה נראית חסרת חשק עד לאחרונה. אני לא חושב שאפשר להסיק מזה יותר מדיי מסקנות, הוא כבר הוכיח דיי והותר שאפשר לבנות עליו. הספק היחידי שיש לי לגביו זה האיזון והמחיר ההגנתי שנשלם.

כל עוד מנדי לא יעזוב אני בסדר עם הגעה של דיוויס, פשוט כי אני מאמין שבסוף הטוב ביותר ינצח. ומנדי מעולה, כמה שאוהבים לרדת עליו. סלע הגנתי שקשה לוותר עליו, מספיק לראות את המשחק של קמאבינגה שלשום בשביל להבין את זה.

כשלשאר הקבוצה יש מספיק יכולות התקפיות (ובעונה הבאה אמורות להיות לה), וכשבצד השני יש כבר מגן תוקף, אני לגמרי חי בשלום עם “התפשרות” על מגן שלא יודע לתקוף אך נותן יציבות בהגנה שאף אחד אחר לא נותן.

6 לייקים

לא אכפת לי שמנדי לא יודע לתקוף, מפריעה לי הטכניקה שלו והנעת הכדור. הוא לא אחת מסבך אותנו וגורם לאיבודי כדור. נכון, הוא יודע להגן בצורה טובה, אבל מה הוא מביא איתו חוץ מזה? האם זה מספיק לריאל מדריד?

2 לייקים

מנדי? סלע הגנתי? אולי אולי כשהגיע היה טוב הגנתית, אבל מאז הוא בירידה. העונה כמות הפעמים שעקפו אותו בלי שהוא שם לב היא לא הגיונית.
השוואה לקמאבינגה לא קשורה בכלל, זאת לא העמדה שלו. לא משנה אם זה עבד כמה פעמים, אין לו מיקום של מגן שמאלי.

מעדיף קמאבינגה מגן שמאלי על מנדי בכל משחק נגד כל קבוצה.
מעדיף גם את ואסקז על פני קרבחאל.

מספיק לראות באיזה קלות השתחררנו מלחץ בהנעת כדור ויצאנו להתקפות מסוכנות מול ברצלונה, נכון שהלחץ של ברצלונה לא משהו אבל עם מנדי וקרבחאל היינו מסתבכים לא מעט פעמים מול אותה ברצלונה.

שמנדי יהיה סלע הגנתי בחטאפה.

מנדי עשה העונה קפיצה גדולה ביכולת, אי אפשר להתעלם מזה. העונה הוא מראה יציבות גדולה בהגנה וגם מאבד פחות כדורים.
הוא לעולם לא יהיה אופציה התקפית טובה, אבל זה בסדר והוא גם מאוד מודע למגבלות שלו.

אם העונה תגמר בתואר אלופות, יהיו למנדי הרבה מניות בתואר, והוא לצד קרוס יהיו הפתעות העונה שלי.

5 לייקים

אופטופיק, אבל יותר מברהים דיאס ולונין?

לייק 1

צודק, שכחתי מהם, הם גם ברשימה כמובן

חוץ מפעם בכמה משחקים שנכנסת בו הרוח של זידאן,רונאלדיניו ומסי ביחד והוא מנסה לעבור 4 שחקנים על מטר ליד הרחבה שלנו😂
אבל כן בגדול עונה מעולה שלו,העונה הוא חזר להיות סלע הגנתי ואני אשמח אם יישאר כגיבוי לדייוויס.


אז נגיד וזה נכון, איפה הוא נכנס בהרכב האידיאלי שלנו? הרי הוא לא שחקן רוטציה.

לא חושב שבמועדון באמת ילכו עליו, סתם שאלת פנטזיה.

יש סיכוי שהוא בא כמחליף ללוקה?
אם אני לא טועה גם לוקה בתחילת דרכו בטוטנהאם שיחק בעמדה קדמית יותר.

------------------- אמבפה (אנדריק) ------------------
פדה (רודריגו) - ג’וד (גולר) - ויניסיוס (ברהים)
---- קמבינגה (לוקה) ---- טשואמני (קרוס) -----

סבאיוס וניקו גם שמה איפשהו

אי אפשר לרכוש שחקנים טובים כל פעם שהם צצים. כל שנה / כמה עונות יהיו כמה כוכבים עולים. בסוף קבוצת כדורגל צריכה תלכיד לרוץ איתו. וכמו שנאמר הוא לא שחקן צעיר שמשקיעים בו ומשאילים אותו להתפתחות. הוא כבר סוג של פורע שטרות. אם הוא מגיע אז מישהו בכיר אחר, נגיד רודריגו, צריך לעזוב. אחרת זה סתם עומס באמת מיותר.

2 לייקים