דומפרייס משחק כל הזמן במערך של שלושה בלמים (וחושב רק התקפה) כך שזה קצת שונה לדעתי ברמת האיזון אבל יתקבל בברכה כמובן. כדורגל יש לו ויאתגר את טרנט. לגבי רודיגר הוא ב-2022 היה חד משמעית בלם על. אולי היו שניים-שלושה ברמתו. בתנופה גדולה בצ’לסי, מנהיג, אתלט מטורף אז היה צעיר בארבע שנים ובסדר בהנעת הכדור.
יש כאן דגש ברור על ההגנה ואני מבין למה כי השחקנים שבריריים אבל אנחנו חייבים גם קשר מרכזי נורמלי. בקיץ 2010 גם היו בעיות מבחינתנו והגיע סמי קדירה שהיה לא רע אבל ברירת מחדל. ואז היה לנו את צ’אבי אלונסו
העונה לא ראיתי אותו, ואם אתה אומר שהוא עוד ירד ביכולת אני ממש מודאג.
אפשר אפילו חזק מאוד, מהיר מאוד ובלם טופ כשזה מגיע לכדורי גובה. אבל מה שאתה לא רואה בטבלה הזאת זה סטטיסטיקות כמו החורים שהוא עושה. הפעמים שבהן הוא פשוט נתקע ולא מגיב לסיטואציה או סתם לא קורא נכון את המהלך הן תכופות מדיי כדי להיות בלם מצוין.
אני חושב שהוא אותו סוג בלם כמו אסנסיו שלנו. הוא יכול להיות טוב ברגעים מסוימים אבל מאבד את הראש באחרים ויוצר בעיות. בשורה התחתונה, הוא בסדר כבלם משלים אך אוי לנו אם הוא יגיע כבלם הרכב.
אני לא חושב שהוא באיזשהו עולם יכול להיות מושווה לרודיגר כשהגיע אלינו. רודיגר היה שחקן בפרופיל יותר גבוה.
ההעברות האלה מעניינות, לא רק בגלל השחקנים עצמם.
קונאטה זו העברה קלאסית של פלורנטינו של השנים האחרונות., שחקן בעל מוניטין (בלי להיכנס ליכולת כרגע) שמסיים חוזה.
דווקא דאמפריז מרגיש לי החתמה שבוצעה לבקשת מאמן. שחקן שלא דובר עליו בכלל עד להיום בערך שאם יגיע, ריאל תשלם עליו דמי העברה/סעיף שחרור.
רק בגלל זה הוא מסקרן אותי מאוד.
אני מבין את תחושת חוסר שביעות הרצון והספקנות מצידך, מה שכן אני חושב שכדאי לשפוט כל שחקן האם הוא נחוץ ומתאים מקצועית או לא. יש לנו צורך בבלם, הרי אדר מיליטאו ואנטוניו רודיגר יחד כשירים כמו בלם אחד. מעבר לכך, גם דויד אלאבה וגם אנטוניו רודיגר לצורך העניין הגיעו באותו מעמד של שחקן בכיר מקבוצה גדולה שסיים חוזה, וזה עניין של שמיים וארץ מה כל אחד מהם תרם. איברהים קונאטה ירוויח כמו קבוצת השכר השנייה במועדון לפי מה שקראתי, זה רכש נכון לדעתי וניצול הזדמנות.
העונה כולם בליברפול היו זוועה, גם הקפטן וירג’יל ואן דייק רוב העונה, אני שופט אותו לכף הזכות. הוא בעיקר מביא פיזיות אבל לא התרשמתי שפרט לזה הקופסא ריקה. הוא לא באמת ‘סכנה’ כמו דאיו אופמקאנו למשל
מה שכן אני כן מתחבר לקו המחשבה שהשמות שעולים בתקשורת הם פחות רלוונטיים כי הקבוצה הזו צריכה יותר ממאמן או חיזוק מקצועי. ז’וזה מוריניו מודל 2012 שהוא המאמן השני הטוב היה יכול לשלוט בכל רבדי המועדון לבד והיה מקבל כוח מפלורנטינו פרס. מוריניו של היום - קצת פחות..
קטע גם עברה שנה ולא השתנה כלום. צריכים מגן ימני, צריכים בלם, צריכים פליימקר, צריכים קשר אגף ימין וכן הלאה. לגבי מגן שמאלי אנחנו כן סגורים, או.קיי.
כמו שכתבו כאן קודם לכן ואפילו שזה עוד לא רשמי, מרגיש כמו החתמה של מוריניו. נכון שגם הוא מגן יותר התקפי מהגנתי, אבל לעומת טרנט יש לו הרבה יותר יכולות הגנתיות ובסך הכל אני חושב שזה רכש טוב ויהיה מעניין לראות איך ינהלו את הדקות משחק של שניהם במהלך העונה.
דרך אגב, אולי כל העסקה המהירה הזאת היא איזשהו ניסיון של פלורנטינו לכפר על הניסיון הכושל שלו ב2010 להביא את המגן הימני של אינטר דאז. כמה חבל שזה לא יצא לפועל בזמנו.
בהתחשב במחיר זה רכש מאוד טוב, תלוי גם באורך חוזה לדעתי
אבל חד משמעית רכש מוריניואי - שחקן מנוסה, מהיר, פיזי ולוחמני. האיכויות שלו הן באמת בעיקר התקפיות, אבל גם הגנתית הוא לא איזה אסון כמו טרנט למרות שרגיל בדכ לשחק בקו של 5.
קראתי גם מוקדם יותר על התעניינות באיבן פרסנדה שאם אני לא טועה גדל בקסטיליה - זה גם מאוד מעניין ויכול להיות נהדר מבחינתי גם לעתיד וגם לעכשיו (ויכלול מעבר של טרנט לקישור)
כיוונים טובים ומפתיעים בעמדה שחייבת שיפור אצלינו ועם המון חוסר איכות בשוק
דאמפריס כמגן ימני הוא אחלה רכש. אותי זה מסקרן בעיקר בגלל האופציה של טרנט בקישור. זה כנראה לא יצליח וטרנט כנראה עדיין ישחק מגן ימני אבל זה כן שווה ניסיון בעיניי.
לגבי קונאטה אני גם לא מתלהב. מעדיף את באסטוני (שנראה שהוא באמת בשוק ויעד אפשרי) פי מאה עליו.
קונאטה אני פחות מכיר ומודה שגם כצפיתי בליברפול לא ממש התמקדתי בו. האוהדים שלהם שחוחתי איתם חלוקים.
מאמין שמוריניו יכול לסדר את הראש לשחקן כזה. אם יש משהו שהוא לא איבד עדיין זה כל מה שקשור להגנה.
דאמפריז בעיניי אחלה רכש. מסקרן אותי מה יהיה המעמד שלו. הוא מכניס כוח ו״ערסיות״ שחסרה מאוד לחוליית ההגנה הקצת ״חנונית״ שלנו. וגם כבש מול בארסה מספר פעמים אז בכלל בונוס.
דאמפריס רכש נהדר לדעתי, בעיקר מראה סוף סוף על שינוי גישה לכאן ועכשיו לא רק עוד פוטנציאל גם אם הגיל כביכול קצת טריקי, נראה לחלוטין כמו רכש של מוריניו וזה דבר חיובי.
הוא יוכל לעשות ליצור תחרות בריאה עם טרנט או אפילו לשחרר אותו לקישור במצבים מסוימים ויחזיר לנו גם מהקשיחות שכל כך חסרה בסגל הנוכחי.
לגבי קונאטה- אם הוא מגיע בנוסף לעוד בלם בכיר זו אחלה עסקה, אם הוא הבלם היחיד שמגיע- רע מאד.
הקבוצה חייבת בלם שמאלי ויש לא מעט כאלה על המדף בין אם בסטוני, שלוטרבק או גבארדיול שגם יוכל לגבות כמגן שמאלי כשנצטרך (ואנחנו נצטרך).
שם נוסף שעלה ביום יומיים האחרונים זה קלאפיורי מארסנל. בעיניי מבין האופציות שעלו אני לא רואה איזה ערך מוסף הוא יכול לתת לנו מבחינת האיכויות שלו, אבל בהחלט ניתן להבין בין השורות שהעדיפות לבלם נוסף, מעבר לקונאטה, היא בלם שמאלי.
גבארדיול, קלאפיורי ושלוטרבק שלושתם עונים על ההגדרה הזו, כשהשניים הראשונים גם יכולים לשחק גם כמגן שמאל ויכולים לתת גיוון מעניין. לפי מה שנראה כרגע אלו הם השמות העיקריים. להערכתי זו מטרת הרכש הבאה לפני שיתפנו לחיזוק של הקישור, ובגזרה הזו אני מניח שהעסקאות יהיו מורכבות יותר וידרשו זמן ומו״מ מתמשך.
ריקלמה הולך עד הסוף. כנראה שהוא לא כזה טירון בתחום הפוליטיקה כמו שחשבנו.
מה שהכי אהבתי זה העקיצה סטייל טראמפ שהוא הוסיף, משהו בתרגום חופשי של “אם זה לא ייקרה אני אחזיר את הכסף לסוסיוס”. אותה אמירה שפלורנטינו עצמו אמר לפני הבחירות עם ההחתמה של פיגו.
לא משנה מה יקרה, מה שבטוח הוא שריקלמה למד מהטובים ביותר.
ואם עדיין אני חייב להמר, אז פלורטינו ינצח עם 80% תמיכה במקום ה-99% שהוא רגיל. אני מקווה שזה ייגרום לו לשנות דיסקט ולהבין שגם הוא יכול לטעות ושהוא צריך לבחון את קבלת ההחלטות שלו. האם פרז הצעיר והחד באמת היה רוצה שמוריניו יהיה האיש שיוביל את הפרוייקט הבא של ריאל תחתיו?!?, האם באמת ויניסיוס הוא השחקן שהמועדון צריך לגבות בכל תקרית?!?.
ובנימה אישית, לי הדבר היחיד שחשוב מכל ה”בחירות” האלה (אם אפשר לקרוא לזה ככה), זה שלהבא למועמדים הטובים (וזה לא אומר כלום על ריקלמה, שמצטייר לי כאדם טוב ורציני) תהיה אמונה אמיתית שהמשחק לא מכור ושיש להם סיכוי אמיתי לנצח. אם זה ייקרה אז ניצחנו.
כמובן שלא ראיתי את “השואו” הזה של ריקלמה. חייב לציין שזה המלל מהכתבה במארקה:
Es un grandísimo jugador que juega en una posición que el Madrid necesita reforzar. Hemos conversado con su agente, hay que respetar a su club, pero si soy presidente jugará en el Real Madrid. Haré todo lo posible".
יש שם בסוף איזה “אעשה כל שביכולתי” ועמדה פחות נחרצת. להולאנד יש חוזה בסיטי עד 2034, בשכר עתק שאולי לא יהווה בעיה, אבל זו עיסקה מאוד-מאוד יקרה. הוא גם צעיר ואמור להיות הפנים של המועדון, אם על ברנרדו סילבה הם ויתרו בקלות בהסכמה הדדית ונניח שוקלים למכור את רודרי - לדעתי הולאנד הוא בלתי אפשרי. עזיבה כמו זו של פפ מטלטלת מועדון לא משנה כמה הוא הפך למועדון חזק או גדול אבל יש גבול. ואני קצת מתחרט שקיליאן אמבפה הגיע ולא הוא. הלוואי שאני אוכל את הכובע בהמשך ומישהו יצלם מסך ויזכיר לי את זה עוד כמה חודשים או אם אמבפה ‘יוביל’ אותנו לזכייה בליגת האלופות מתישהו.