אנריקה ריקלמה מנסה להסביר בריאיון ב-AS שצירופו של ארלינג הולאנד אפשרי. הוא אומר שזה טבעי שבסביבת החלוץ יכחישו, לא מבין את העצבים של מנצ’סטר סיטי לגבי החולצה (“כדורגל זה בידור”) וטוען שכן יש לו סעיף שחרור:
אנריקה, איזו פצצה הטלת אתמול עם הולאנד…
-“אהבת את זה? אתה חושב שזה טוב לריאל מדריד? הוא שם גדול, מישהו שעבדנו עליו כבר זמן מה. אנחנו צריכים לזכור שזו מועמדות, זו בחירות. אחד מאיתנו יכול לנצח, או שהשני יכול לנצח. אני מבין שהם צריכים לדאוג לשחקן ולהגן עליו בתוך המועדון והקבוצה שלו. זה נראה לי נורמלי. אבל אני מאוד שמח להיות מסוגל להודיע ששמות גדולים, אם אהיה נשיא, מישהו כמו הולאנד ישחק עבור ריאל מדריד”.
איך משכנעים שחקן ברמה כזו להצטרף?
-“יותר ממני, מה שמשכנע אותו זו ריאל מדריד. הרי ריאל מדריד, באופן כללי, היא מועדון שאליו השחקנים הטובים בעולם רוצים לבוא ולשחק, בהינתן הנסיבות הנכונות. ריאל מדריד מתחרה גם במועדונים גדולים אחרים ברחבי העולם, מועדונים עם יכולות אדירות בכל מובן, מועדונים שיכולים לזכות בתארים, אבל לאף מועדון אין היסטוריה של ריאל מדריד. כל שחקן בעולם רוצה לשחק עבור ריאל מדריד”.
ועכשיו איך ההכחשה מצד האב והסוכנת, רפאלה פימנטה, גורמת לך להרגיש
-“ובכן, זה חלק מהמשחק. אף אחד לא יודע את זה יותר טוב ממך. זה קרה גם עם לואיס פיגו; זה חלק מהכדורגל. להגן על השחקן - דיברנו לפני ואחרי, גם עם פאבלו, הסוכן של רודרי. אני יודע היטב שאנחנו צריכים לדבר עם מנצ’סטר סיטי, אמרתי את זה אתמול. הנסיבות שונות, אלו של רודרי מאשר אלו של הולאנד, אבל אנחנו צריכים לדבר עם סיטי. יש לנו את הכבוד הרב ביותר למועדון. ומשם, נעבוד על זה. הכל כל כך ברור וכל כך מסודר שאני יודע היטב שאם אהיה נשיא ריאל מדריד, שני השחקנים האלה ישחקו עבור ריאל מדריד”.
איך תשכנע את הסוסיוס שזה מהלך נכון?
-“לשכנע את החברים? חוץ ממה שכבר אמרתי, נתתי ערובה, התחייבות אישית שאם לא אעמוד באחת מההבטחות האלה, אשלם באופן אישי את דמי החבר עבור כל 100,000 חברי ריאל מדריד. אני לא יכול לבקש את אמון החברים אם אני לא מאמין בהצעה שלי. אני לא בא מהפוליטיקה, לפחות אחד משני המועמדים לא. אני עומד להיות בן 37; אני לא מתחרה בפלורנטינו פרס מבחינה דורית. אני לא מתכוון לפגוע בתדמית האישית או המקצועית שלי, לא כאוהד ריאל מדריד ולא כחבר, כדי להביא אחד מהם. אני בטוח לחלוטין שאם אהיה נשיא ריאל מדריד, ייעשה כל מה שאפשר, ואני בטוח - נצטרך לדבר עם סיטי - שהם ישחקו עבור ריאל מדריד”
האם יש הסכם חתום עם השחקנים?
-“אני לא יכול לתת פרטים נוספים, כי המטרה היא לא להעמיד אנשים במצב קשה. מה שאני אומר הוא שאני חושב שזה נורמלי שהמועדון מגן על השחקן, כי הוא במועדון הזה וצריך לכבד אותו. אני לא מתכוון לסכן את המוניטין המקצועי והאישי שלי, ואת המוניטין שלי כחבר, בגיל 37, עם הערבות שסיפקתי… אני חושב שברור שאני הולך לוודא ששני השחקנים האלה ישחקו עבור ריאל מדריד”
האם אתה חושב שסיטי תתעצבן לראות חולצה של ריאל מדריד עם שם השחקן שלה בתוכנית טלוויזיה?
-“זו תוכנית בידור. כדורגל זה כדורגל, זה חלק מהכדורגל. אנחנו צריכים להמשיך לדבר, עם הכבוד הגדול ביותר לסיטי. אנחנו צריכים לשבת; לשחקן יש סעיף, יש לו חוזה, וכבר שלחנו כמה הודעות לסיטי ביום רביעי הזה. כי אולי בגלל מחסום שפה, הם עלולים לא להבין, אבל יש בהירות”



