לאמין ימאל: לראות ולא לאמין

במקרה כזה(למרות שאני לא הכי מבין את ההשוואה) הייתי דואג יותר ממקרה פלורנטינו.
אם שחקן צריך ללכת, אז שחקן צריך ללכת. רק שנדע את זה ונפעל.

אחרי שנאלצנו לשחרר את ריבאלדו, רונאלדיניו ואת מסי, כלום כבר לא מזיז.

2 לייקים

אני חושב שלהגיד שהנפת הדגל שמה אותו במסלול להיות ויני 2 זה בערך כמו המורה אצלנו שאמרה לתלמידים שלה שמי שמעתיק היום במתכונת ידקור מחר בפתח תקווה. המרחק בין להיות ילד מטומטם לבין לעשות דברים רעים במזיד רחוק מדי.

תחשבו שמבחינת הילד-קקה הזה הוא לא עושה משהו קונטרוברסלי. הוא רואה סרטונים בטיק-טוק על ילדים שבימים אלו קופאים בשלג של עזה. הבעיה היא שהוא לא סתם טיפש, אלא גם טיפש וגם לא צנוע. ניחא.

2 לייקים

אז ברצלונה שלחו תגובה לבארסה מאניה:

הודעה רשמית ששלחו ממועדון הכדורגל ברצלונה לקהילת האוהדים הישראלית בנוגע לתקרית של לאמין ימאל בתהלוכת האליפות. מיד אחריה, תוספת ופרשנות שלנו:

______________________

״מועדון הכדורגל ברצלונה גאה לייצג קהילה גלובלית של אוהדים מרקעים, תרבויות ולאומים רבים ושונים, לרבות הקהילה הישראלית, ואנו מעריכים עמוקות את המגוון הזה.

בהקשר זה חשוב לנו להבהיר כי לרגע המדובר במהלך חגיגות האליפות של הלה ליגה, לא הייתה כל כוונה להעביר הצהרה פוליטית מטעם מועדון הכדורגל ברצלונה. יתרה מכך, אנחנו מתנערים ממסרים שמכוונים נגד קהילה, מדינה או עם.

נדגיש, הרגע המדובר לא תוכנן מראש על ידי כל גורם הקשור למועדון הכדורגל ברצלונה אלא התרחש באופן ספונטני, במהלך חגיגה עם מאות אלפי אוהדים ברחובות העיר שהציגו מגוון רחב של תרבויות וסמלים. מפאת רגישות, אותו רגע לא תוקשר בסיום האירוע במסגרת הערוצים הרשמיים של המועדון או בהפצת תמונות רשמית לגורמי התקשורת.

מועדון הכדורגל ברצלונה נותר מחויב תמיד לערכים של כבוד, הכלה, גיוון ושיח. אנחנו מבינים לחלוטין שהתמונות והסרטונים גרמו לאי נוחות או אכזבה בקרב החברים בקהילת האוהדים הישראלית ומכבדים לחלוטין את הרגישות וההרגשה שלכם שנושאים מסוג זה עלולים לעורר.

בשם מועדון הכדורגל ברצלונה, אנחנו מעריכים בכנות את קהילת האוהדים הישראלית, הסוסיוס הישראליים ואת תמיכתכם הממושכת במועדון לאורך שנים.

המועדון רוצה להוסיף את הערכתו על ברכותיכם לרגל הזכייה באליפות הלה ליגה, זאת השמחה של כולנו״.

_______________

פרשנות:

1. קודם כל אנחנו מעריכים את ההתייחסות החשובה והפורמלית. מועדוני כדורגל אחרים יכלו להתעלם או למסמס את זה, יש כבר דוגמאות מהעבר. בארסה שלחה לנו את המסר הזה וגם שלחה מסר דומה (בצורה רזה יותר) לאלפי אוהדים ישראליים שפנו אליה במייל, עם אותן עקרונות.

2. התנערות ממעשיו של לאמין, הדגשה שמדובר ברגע שלא תוכנן מראש, והבהרה שלא מדובר בשום הצהרה פוליטית מטעם ברצלונה. חשוב מאוד.

3. הבנה והפנמה מלאה של הנושא והרגישות ואי הנוחות שדברים כאלה יכולים לעורר בקרב קהילת האוהדים הישראלית. חשוב מאוד.

4. הכרה והערכה לקהילה הישראלית הגדולה שיש כאן - תמיד חשוב.

5. מי שציפה שלאמין יקבל עונש או ימכר לפאריס סן ז׳רמן, זה כמובן לא יקרה. האקט כן גרם למהומה במועדון, לא בהכרח בגלל ישראל, אלא בגלל הכנסת הפוליטיקה הגלובאלית וספציפית את תפוח האדמה הלוהט הזה.

6. כאמור האנזי פליק ציין בעצמו שהוא לקח אותו לשיחה והסביר לו ששחקני כדורגל צריכים להימנע מדברים כאלה בגלל מה שהקהל מצפה מהם. האם זה יבטיח לנו משהו? לא. נותר רק לקוות. הנזק בכל מקרה כבר נעשה.

7. לאלה ששאלו אותנו, במסגרת אימוני התקשורת, לשחקנים יש הנחייה כללית להימנע מפוליטיקה גלובאלית, אך אין איסור על כך. פלורליזם, חופש ביטוי וכו׳.

8. בהזדמנות זאת, אנחנו רוצים להודות לכם על כך שניצלתם את הערוצים השונים בקהילה שלנו בימים אלה בשביל לבטא את מה שעבר עליכם בפנים. לכל אחד היה מה להגיד בנושא ולהשמיע את דעותיו. מה שחשוב הוא שנשמור על החברויות בינינו ונמשיך לחלוק את האהדה שלנו - זה דבר חשוב יותר מכל שחקן.

ויסקה בארסה! :blue_heart::heart:

ליאור לא פה, אז אני אהיה הליאור של הפורום: למה לעזאזל זה מפריע לאנשים שמישהו מרים דגל פלסטין? זה סתם דגל של עם שבבירור קיים. המטען מהמשמעות הפוליטית ופלסטין חינם וכו׳ ברור לי, אבל הגיע הזמן שישראלים יפסיקו להגיב כמו פתיתי שלג לאירועים מסוג זה. יש פלסטינים ויש להם דגל. מותר לאנשים, גם לא פלסטינים, להרים אותו, וזה אפילו די מקובל בקונטקסט של כדורגל. זוכרים את ג׳ון פנסטיל או את דגל ישראל שעד לא מזמן בלט כמעט בכל תקציר של משחקי ליגת האלופות?

2 לייקים

אני הייתי מעריך את התגובה הזו אם זה היה מופץ בצורה רישמית ולקהילה הבנלאומית, ולא באיזה מכתב נסתר

קרדיט לבארסה מניה. אני מגדולי המבקרים שלהם אבל פה מגיע להם כל הכבוד על הצורה שהם פעלו מול המועדון והקהילה.

אורי, הוא לא סתם הניף דגל ומותר לו הרבה דברים אבל שיעשה את זה בזמנו הפרטי ולא בפעילות רישמית של המועדון.

פנטסיל הרים את הדגל כדי להוקיר תודה למדינה של הליגה בה הוא עשה את ההתקדמות הגדולה בקריירה שלו, לא כאקט פוליטי רגע אחרי שבוצע טבח המוני.

לאמין ימאל ואחרים, מרימים את הדגל, במקרה הטוב בגלל ההזדהות שלהם עם הסבל של העם הפלסטיני(במקרה הטוב).
אבל ההרמה של הדגל לא מייצגת רק תמיכה בעם הפלסטיני, היא מדלגת בקלילות מעל מה שקרה ב-7.10.

תוך כדי שאני כותב את כל זה, אני מבין כמה זה בסיסי.

לי אישית אין בעיה שהוא מקים את הדגל בפן האישי, זה סתם מבאס.
בפן הקבוצתי אנחנו רק רוצים להינות מכדורגל ולא להכניס את הדברים האלה לשם. במיוחד בספורט קבוצתי שכולל המון אינדיבידואלים שונים(בניגוד לאגרוף למשל).
אם ימאל רוצה לחגוג עם דגל מרוקו כי הוא מרוקאי, או דגל קטאלוניה כי הוא גדל בברצלונה, אז אפשר להבין.
כשהוא מרים את דגל פלסטין זה לא קשור לסיטואציה ומכניס עניינים פוליטיים לתוך הכדורגל, ובמיוחד לתוך חגיגות של כדורגל.

ועוד דבר, יש טיפה חשש הספורטאי שמתחיל להתיז באקטיביזם פוליטי יביא לדעיכה בצד המקצועי בעל כורחו.

לייק 1


טוב נגמרו הצחוקים, לאמין הסתבך עם הורדוס.

לייק 1

מלבה את האש סתם.
עכשיו הוא רק ימשיך עם זה.

לייק 1

מבלי להכנס ספציפית למקרה של לאמין ימאל, מה שכתבת כאן אולי נכון היה ללפני תקופה אבל היום כבר יש לו משמעות גדולה יותר. המאבק הנוכחי לשחרור פלסטין כרוך ברעיון שמדינת ישראל מבצעת רצח עם והיא מדינת אפרטהייד ובלה בלה בלה והמסקנה הסופית היא שהיא צריכה להימחק. זה לא צריך להיות ככה, אבל בסופו של דבר זה המצב שנוצר.

אין הבדל מהותי בין דגל פלסטין לדגל אוקראינה, מחוץ למדינת ישראל ולחוגים למדעי המדינה באוניברסיטאות. בשביל האובייקטיביות שלנו צריך לנסות לדמיין שלאמין ממשפחה יוצאת ברית המועצות והניף דגל אוקראינה, או משהו כזה.

3 לייקים

דגל פלסטין בא במקום מדינת ישראל

דגל אוקראינה בא לצד רוסיה

שמחתי לעזור

לייק 1

דקות שהיא אולי נכונה אבל בטוח לא מעניינת אף אחד.

3 לייקים

היה מפריע לך ככה אם זה היה דגל האיטי בזמן האסון שפקד אותה? דגל יפן אחרי פוקושימה? כמובן יש הבדלים אבל אני מניח שהאנלוגיה ברורה.

האם לדעתך הוא יכול היה לעשות את אותו צעד במונדיאל הקרוב? האם הפלסטינים לא עברו עכשיו הרג המוני, מוצדק יותר או פחות?

עבורך (וגם עבורי). כמו שדגל ישראל לא שונה בהרבה מדגל המפלגה הנאצית עבור רבים באירופה וארה״ב היום (ובטח במזה״ת).

עם זה אני כמובן יכול להסכים.

כמו שכתבתי לאריאל - באותה מידה, הרבה הרבה (הרבה) יותר אנשים מתייחסים לדגל ישראל כמשהו בדרגת דגל המפלגה הנאצית. אז מה? זה דגל ישראל. זה דגל פלסטין / הלאום הפלסטיני. זה מה יש והעובדה שאנשים מסויימים (ואני בתוכם) מאד לא אוהבים את מה שהוא מייצג, לא אומר שהעולם כמונו או שלהמשיך להתייחס אליו כשונה מכל דגל אחר ישיג משהו. יש הרבה דגלים וסמלים שטעונים עבור אנשים אחרים.

ההקבלה לאוקראינה / רוסיה מדויקת.

2 לייקים

לצערנו, לא.

אין בעיה, אז שיניף את שני הדגלים יחד.
מי שנמצא מחוץ לקונפליקט ומניף דגל אחד בעצם בוחר מי צודק, ולא מפגין תמיכה נגד מי שסובל, כי שני הצדדים סבלו.

לא כל-כך הבנתי לאן אתה חותר כאן.

הדבר הכי קרוב שאני זוכר מהצד שלי לזה, וכמובן שריאל מדריד התעלמה לחלוטין מהשבעה באוקטובר למעט טיבו קורטואה - קניתי חולצה של קארים בנזמה במהלך עונת 2021/22 המטורפת שלו. לבשתי אותה פה ושם. מאז השבעה באוקטובר ושהוא צייץ “לטובת עזה”, נקרא לזה ככה - לא זרקתי אותה לפח אבל אני לא מסוגל לגעת בה.

די ברור שאין ללאמין סביבה קרובה טובה שתכוון אותו כמו שצריך, מהם השורשים שלו ומניין הוא בא. אני לא התעסקתי בזה יותר מדי.

מדהים שבארסה מאניה כמועדון האוהדים בישראל שיגרו מכתב אני מניח בשני בערב אחרי שזה קרה או אפילו למחרת וכל-כך מהר קיבלו תשובה מהמועדון עצמו, תשובה הגיונית ומנומקת. כמה כוח יש להם. אני מניח שזה גם יגיע כאייטם לאתרי החדשות ובטח לשאר אתרי הספורט בארץ. אין אוהד ברצלונה שלא קורא שם. ריספקט, כל הכבוד.

נו באמת… האם אתה דורש את זה גם מכל מי שמניף דגל ישראל? (ואיננו ישראלי לצורך העניין)

שהעובדה שעבורך (ועבורי לצורך העניין) מדובר בדגל טעון פוליטית, לא הופך את ההתנגדות להנפתו למשהו הגיוני. בארסה מאניה יצאו די פאתטיים בעיני עם הפניה הזאת. הם כמובן מייצגים צורת חשיבה נפוצה מאד בישראל לצערי. כולה פאקינג דגל, תתבגרו. כמו כל סמל, הוא מסמל דברים שונים מאד לאנשים שונים. אני לא חושב שצריך למחות על הנפת דגל ישראל למרות שהוא מאד טעון ברחבי הגלובוס (הרבה יותר מאשר דגל פלסטין. באסה אבל זה המצב), וכך גם כלפי דגל פלסטין, דגל רוסיה, דגל איראן ודגל אוקראינה. זה לא דגל חמאס והגיע הזמן שישראלים יפסיקו להיות פרובינציאליים כל פעם שהוא מונף (וכשאני אומר ״הגיע הזמן״ אז כמובן שהוא לא באמת הגיע והמגמות הפוכות לגמרי).

לייק 1

עם זה אני לא מסכים. מה שלאמין עשה הוא חוקי, אבל כמו שפליק אמר, עדיף היה שיימנע מזה. אולי פחות מסיבה מסחרית סטייל “גם רפובליקנים קונים סניקרס”, כי ישראל היא מאוד קטנה (ומאוד סינית כמו שאיל ציין בגאונותו, ותודה לבארסה מאניה על הקידום של הסינים), ויותר מהסיבה שבסוף יש לו אוהדי כדורגל ממגוון דעות פוליטיות, והחיתוך שלהם הוא רק האהבה לבארסה. הפגיעה באוהדים שנפגעים מאקט פוליטי (כל אקט, כי בהגדרה פוליטיקה עוסקת בדברים שאינם בקונצנזוס) משמעותית יותר מהשמחה של האוהדים שנהנים מהאקט. וטוב שבארסה מאניה דואגים להדגיש את זה, שאכן יש ללאמין ולבארסה אוהדים, שלא עשו דבר רע, ושהאקט הזה כואב להם.

מי ייתן ונגלה בקרוב, כשאוריין יעלה לבוגרים :smiling_face_with_sunglasses:

זו סיבה מדוע היה עדיף שלאמין לא יניף את הדגל ולמה התגובה של בארסה הגיונית, לא מדוע התגובה של בארסה מאניה לא פאתטית…

הוספתי בעריכה סורי:
וטוב שבארסה מאניה דואגים להדגיש את זה, שאכן יש ללאמין ולבארסה אוהדים, שלא עשו דבר רע, ושהאקט הזה כואב להם.

הוא ילד מוסלמי בן 18 שגר בספרד. כל הסביבה שלו דוחפת לו שישראל היא השטן. מניח שהוא לא מבין כלום בנושא מעבר למה שהוא רואה בטיקטוק.

לא נלהב מזה אבל גם לא לוקח את זה קשה.

3 לייקים