תרשה לי לתקן אותך,
אראוחו מסר ללאמין כדור מעל ניקו שראה שהוא לא מצליח להגיע בגובה ולכן תפס ביד.
נראה לי שזה לכל הפחות מעורבות גם אם לא אחריות ישירה.
א. הוא שאל לכמה מהצהובים לאמין אחראי. עם כל הכבוד, לזה הוא לא אחראי. לא צריך להמציא לו סתם מעורבות בדברים כאילו אנחנו עיתונים ישראלים בשנות ה-90 שטוענים ששחקן ישראלי היה מעורב בשער.
ב. לפי הלוגיקה שלך - אראוחו אחראי (ישיר) יותר על הצהוב של ניקו.
ג. האחראי היחיד לצהוב הראשון של ניקו אתמול הוא ניקו.
לא ראיתי מהלך כזה מאז שלומי ארבייטמן, 2004.
לפני 3 שנים -
יאמר לזכות אראוחו שהכדור היה בדרך החוצה והוא כביכול ׳חסך׳ עבודה למביא הכדורים וזמן לעומת ניקו אתמול שעצר התקפה מסוכנת.
בשני המקרים ניקו מאבד את לאמין שעושה תנועה לעומק ואז נאלץ לעשות את העברה כשהוא כבר לא יכול לתפוס אותו.
נראה שלאמין לגמרי נכנס לעיניינים באיחור של חצי שנה אבל נכנס.
אז ברשת כבר יש דיונים אם בגלל הגיל עדיף ללאמין לפספס את המונדיאל כדי להחלים לחלוטין ולא להתעקש על לשחק ולפגוע פוטנציאלית בהמשך הקריירה (מקרה אומטיטי עולה בשיח).
מנגד יש מי שטוענים שלאמין והסביבה שלו, לרבות מנדש וברצלונה, יודעים יותר טוב מכולם מה כולל תהליך ההחלמה וספק גדול אם מי מהצדדים יסכן את הקריירה של השחקן בשביל להשתתף במונדיאל מה גם שאין קשר בין הפציעה של אומטיטי ולאמין.
אני כמובן לא יודע כלום על הפציעה ועל תהליך ההחלמה ומבין שקשה מאוד לוותר על מונדיאל אבל אם כן מכניסים היגיון לשיקולים, במונדיאל הבא הוא יהיה בן 22.
רוב הסגל של הנבחרת יהיה סביב 25 ואין איזה שחקן מבוגר/כוכב שפורש וצריך לנצל את הזמן.
אני הייתי מוותר על המונדיאל אם לא היתה כשירות של 100%.
זה כמובן הדבר ההגיוני לעשות. האופי של לאמין שמתעקש לשחק כמה שיותר ולתרום לקבוצה לא יאפשר לו לוותר על המעמד הגדול בעולם. אל תשכחו שהוא ילד, ובמיוחד ילד בדור הנוכחי של ה’כאן ועכשיו’. קשה לי להאמין שהוא יעשה החלטה בוגרת וידחה את המונדיאל הראשון שלו לעוד 4 שנים, מבחינתו זה יהיה לחכות נצח.
בקיצור אם המצב יהיה 50-50, אני שם את הכסף שלי על כך שהוא יהיה במונדיאל, ולנו יישאר רק להתפלל שהעונה הבאה בבארסה לא תידפק בגלל זה.
הוא ספורטאי לפני המעמד הגדול ביותר. מוזמנים להגיד לאצן או ג’ודוקא במצב כזה שהוא מחמיץ אולימפיאדה. לא יודע באיזו פורמה יגיע, אבל לאמין לא יחמיץ את המונדיאל, אלא אם הוא לא יכול אפילו לרוץ ריצה קלה.
לאמין ימאל כותב לאוהדים בפוסט לאינסטגרם לאחר הפציעה המצערת: כמעט שלושה מיליון ליקיים, ותגובות של חבריו לברצלונה וגם החשבון של לה-ליגה:
“הפציעה הזו השביתה אותי בדיוק ברגע שהכי רציתי להיות שם, וזה כואב יותר ממה שמילים יכולות לתאר. זה כואב לי לא להילחם לצד חבריי לקבוצה, לא לעזור כשהקבוצה צריכה אותי. אבל אני מאמין בהם ואני יודע שהם יתנו את הכל בכל משחק. אהיה שם, גם אם זה מהצד, אתמוך, אעודד ואדחוף אותם קדימה כמו כל שחקן אחר. זה לא הסוף, זו רק הפסקה. אחזור חזק יותר, להוט יותר מתמיד, והעונה הבאה תהיה אפילו טובה יותר. תודה על ההודעות ועל ויסקה בארסה”.
לאמין בשלוש העונות בברצלונה - ב-2022/23 ערך את הבכורה אבל זה היה מינורי -
עונת 2023/24: 50 משחקים: 7 שערים ו-9בישולים ב-2,957 דקות
עונת 2024/25: 55 משחקים: 18 שערים ו-25 בישולים ב-4,553 דקות
עונת 2025/26: 45 משחקים: 24 שערים -18 בישולים ב-3,702 דקות
אגב, כמה גולים כבש קרבחאל לאחרונה?
אותה כמות שלאמין יכבוש כשהוא פצוע.
בהקשר לחגיגות האליפות ולדגל ההוא שלאמין הניף -
מאכזב אותי? כן. מפתיע אותי? לא. מדובר בילד מוסלמי, שבא ממדינות ששונאות אותנו ושגר במדינה שחלק גדול ממנה שונא אותנו ושהולכת ומתאסלמת לה. אם זה יסתכם בדגל פלסטין פה ושם אז…שיהיה.
אבל בלי קשר ספציפית לפלסטין בחינם, זה פשוט עוד סימן אזהרה מבחינתי לגביי האופי של הילד, או לגביי הסביבה בה הוא מתפתח. במיוחד אם החלטת המועדון, הרשמית או הלא רשמית, היא לא לערב פוליטיקה וכדורגל.
אני חושש ממקרה ויניסיוס. בעוד כמה שנים, ללאמין יהיה יותר מדי כוח ואז נגלה בדרך (הקלה או הקשה) אם הוא מנתב אותו לכיוון הנכון או לא. ומקרים כאלו פשוט מגבירים את החשש.
בארסה מאניה (מועדון האוהדים הרשמי בישראל) מפרסמים הבוקר:
סערת לאמין ימאל ודגל פלסטין, מה קרה ומה יקרה הלאה?
המעשה של הילד הטיפש וחסר האחריות, נקיטת צעד פוליטי, באמצע חגיגות אליפות פגעה בנו וברבבות ישראלים. זאת עובדה ואנחנו מגנים זאת.
נשלח כבר אתמול בלילה מכתב תלונה חריף ורשמי לבכירים בברצלונה במחאה על האקט הזה והציפייה שלא להכניס פוליטיקה לספורט ולמועדון שאנחנו כל כך אוהבים, במיוחד כשמאות אלפי ישראלים מהווים כוח צרכני משמעותי ומכניסים מיליונים למועדון הכדורגל ברצלונה.
אנחנו יודעים היטב מה חלקכם מרגיש בשעות האחרונות, ויש לכם את כל הזכות להרגיש ככה. אנחנו פועלים כדי שהקול של כולנו יישמע ויילקח ברצינות.
נעדכן בהתאם.
לא יודע כמה מאות אלפי ישראלים אכן מהוים כח צרכני , אבל אני יודע עשרות מיליונים של מוסלמים בכל העולם מהוים הרבה יותר כח צרכני בשבילם, אז תנו לי לעשות לנו ספוילר , במועדון בלשון המעטה לא ידירו שינה בעקבות המכתב הזה.
קרדיט על הניסיון של בארסה מניה. לצערי צריך לקבל את זה. וזה יהיה יותר גרוע.
עוד סיבה לחשיבות של נשיא כמו לאפורטה. היחיד שיש לו מנדט להתמודד עם כוכבים במועדון.
“ובנושא אחר לגמרי - תמשיכו לקנות חולצות מהסינים ולא מהמועדון”
אתה לא מרגיש שהוא הופך וכמו לגירסה קטלונית של ויני לאט לאט ולאפורטה פשוט לא עושה כלום?
לצערי לאמין מחזיק את המועדון בביצים. מצב כלכלי שלנו עדיין לא טוב. הוא הפוסטר בוי . לא יודע באמת כמה כח יש ללאפורטה מולו.
הוא עוד לא עבר איזה גבול, ההנפת דגל זה הכי קרוב, במקרים אחרים כמו עם ניקי ניקול הוא התיישר בסוף.

