כמובן שזכותם לציין שכואב להם. אני טוען שזה די מטומטם / ילדותי שכואב להם. וגם קאונטרפרודוקטיבי, אבל זה כבר לדיוני הפוליטיקה פרופר.
אני לא חושב שיש אוהד בארסה ישראלי שלא לפחות קצת התבאס מהאירוע. כמה “נכון” להתבאס זה כבר עניין אחר, אבל הבאסה מאוד טבעית.
לגבי הפרודוקטיביות - קשה להגיד. זה בגדול לובינג קלאסי, ולטעמי קצת כמו דילמת האסיר - עדיף לכולם שאף אחד לא יעשה לובינג, אבל לא משנה מה הצד השני עושה, עדיף לך לעשות לובינג.
אחר מאוהדי ברצלונה שחלק ממערכת בארסה מאניה - נדמה לי תומר משהו - הופיע בכתבה בספורט5 נדמה לי ואמר שלאמין ימאל מחוק מבחינתו וכדומה. זו לא הדיעה היחידה. יש כאלה שזה הפריע להם וממשיכים הלאה כי הם אוהבים אותו כשחקן כדורגל ומעריצים אותו בזכות היכולת הכדורגלנית שלו וזהו-זה.
אני חושב שהצעד של בארסה מאניה היה מתבקש, זו גם הייתה הציפייה מהם מצד אוהדים רבים לדעתי בהתחשב בכמה הם קרובים למועדון. לא הייתה מטרה של ‘להתעמת עם המועדון’ או להחרים את לאמין ולזרוק חולצות שלו או לצפות שהמועדון באמת יוציא הודעה רשמית. זה בעיקר כדי להמתיק את הגלולה המרה-סוג של - מצד האוהדים בארץ.
אני אוהד נבחרת ספרד, במונדיאל אני כן “צריך” אותו במיטבו. מעדיף שהוא כן יוביל את הנבחרת לזכייה, שייבשל בגמר אם צריך - מאשר שזה לא יקרה בכלל.
השנקל שלי:
- ההקבלה לרוסיה-אוקראינה לא מספיק טובה. רוסיה ואוקראינה שתיהן מדינות ריבוניות, ‘פלסטין’ איננה כזאת. דגל פלסטין, גם אם לא מסמל עבור מרבית העולם את ה-7.10 בפרט - כן מסמל אקט מחאתי אקטיבי כנגד מדינת ישראל ומדיניותה.
השוואה טובה יותר הייתה אם הלאנד היה מניף את דגל קטאלוניה בחגיגות אליפות של מנצ’סטר סיטי, לדוגמה. וכן, במקרה כזה - אני בטוח שהמוני ספרדים היו זועמים על כך. - אפילו אם כן נשתמש בהשוואה לרוסיה-אוקראינה - אני בטוח ב-1000% שאם שחקן יוצא חבר העמים היה מניף את דגל רוסיה בחגיגות אליפות של קבוצה אירופית בכירה - היה מתעורר עליו זעם אדיר, ולא רק באוקראינה.
- אנשים אוהבים להתלונן.
- אני כן מסכים וחושב שהישראלים צריכים להירגע קצת בכל מה שנוגע לדגל ‘פלסטין’. נכון שמצב ההסברה שלנו בעולם לא מרשה לנו “לוותר” ככה על מאבק, אבל בואו נגיד בעדינות שהאקט של ימאל הוא בסה”כ סימפטום, וממש לא שורש הבעיה.
- לצד זאת, חשוב לזכור שדגל הוא לא “סתם” חתיכת בד - הוא סמל. ולסמלים יש משמעות, והם מביאים לשינויים ממשיים בעולם. אז גם לא צריך לגמרי לזלזל בזה.
- אנשים אוהבים להתלונן.
את הפניה עצמה של בארסה-מאניה אני בסה”כ מבין, אבל דברים כמו אלה למעלה כבר די “מצחיקים” אותי.
מי שעד עכשיו לא הבין ומודע בצורה מלאה וברורה לכך ש-90% מהשחקנים שאנחנו אוהדים ככל הנראה נוטים עד תומכים ממש בצד הפלסטיני בסכסוך (אם תשאל אותם ל”דעתם” בנושא), ושכך גם הרוב הגדול של האנשים והגורמים שמנהלים את המועדונים שאנחנו אוהדים, ושלא מעניין אותם שום-דבר חוץ מהכסף והבאז שאנחנו מייצרים להם - הגיע הזמן שיתפכח מהחלומות וההזיות שלו.
אנחנו אוהדים אנשים שבזים למדינה/מרכיב הזהות הישראלית שלנו (גם אם זה נובע מבורות אדירה בלבד, כמובן), וחשוב שכל אחד יידע את זה וייקח את זה בחשבון בשקלול האהבה וההשקעה הרגשית שלו בקבוצה, ושלא יספר לעצמו שקרים. חבל שסתם ינחל אכזבות אחרי זה.
אני איתך, ברור, אם תרצה זו מערכת יחסים מאוד לא שיוויונית וכדומה והם לא שמים עלינו. אני זוכר שבזמן השבעה באוקטובר כתבתי כאן שעצוב לי שהמועדון לא היה יכול להוציא אפילו הודעה לקונית וטיפה נייטראלית באתר הרשמי, משהו בסגנון “אנחנו מצרים על מה שקרה בישראל” אפילו מבלי לציין “אשמים”. ועדיין כתבתי שזה לא ישפיע על האהדה שלי לקבוצה כי אני מכור לזה ואוהד שבוי.
מעבר לכך אני לא שופט אף אוהד של ברצלונה שכל אחד יגיב איך שהוא רואה לנכון ואם מישהו יחליט שבא לו להתפנק בכל-זאת בחולצה חדשה של לאמין של העונה הבאה למשל זה בסדר זה שלו.
חבר טוב שלי, בן מייזל, שהוא אוהד ריאל מדריד קצת “מפורסם”, התכתב עם כמה שחקנים בוואטספ והם נקרא לזה הביעו צר בפניו אבל ביקשו שלא יפרסם את זה בפרהסיה [ראול למשל, ווסלי סניידר]. יש שחקנים שחתומים על חוזים של מיליוני יורו עם…הצד השני וכדומה. גם לריאל מדריד יש ספונסרית הרי שהיא…

רציתי להגיד שאתה מציג את זה במצג שווא של בינאריות, אבל אפילו בהודעה שלך אתה מציין שזה לא בינארי. ולכן, כל אקט פרו פלסטיני, שמרמז לנו שדעת השחקן יותר נגדנו מאשר הפריור שלנו, ראוי שיבאס אותנו ![]()
לפני הכל, אני מאשים, או מטיל אחריות, על כל אוהד שממהר להתחבר רגשית לכל שחקן שלובש את החולצה של המועדון שהוא אוהד בקושי חודש וכבר קונה חולצה שלו, בטח ובטח שזה איזה שכיר חרב שרק הגיע למועדון בהרבה כסף. כן, אמבפה, גם עליך אני מדבר.
שחקן צריך להוכיח את עצמו כדי שהשם שלו יהיה ראוי להיות על הגב שלי. אל תהיו ילדים שמתלהבים מכל איזה כדורגלן שכובש שני גולים או עושה פעלול מלהיב.
Gavi? ![]()
בדיוק. אני זוכר חלחלה כשראיתי מישהו לובש חולצה עם השם של איברהימוביץ’ מאחורה.
או ילד שאמר שהשחקן שהוא הכי אוהב בבארסה זה ניימאר, לפני שערך הופעת בכורה רשמית.
מרגיש לי ילדותי וללכת אחרי העדר, בלי עמוד שדרה ודעה אישית.
גאבי, פרמין, ג׳רארד מרטין ואריק גרסיה ראויים פי כמה.
עד שרציתי לקנות חולצה של ראשפורד…
תראו את לאמין מחייך עם הברזלים בשיניים, תראו אותו רוקד על המגרש ומחוצה לו, תראו אותו מחזיק את הדגל של בארסה, הכל טוב, תעשו אתם אתם הבחירה המושכלת (אותה הבחירה שאנחנו מצפים ממנו לעשות) להתמקד בספורט.
ובא לציון גואל
תשמע אני לקח לי שנה שלמה לרכוש חולצה של כריסטיאנו רונאלדו, זה קרה רק לקראת סיום עונת הבכורה שלו - משהו די הזוי מבחינתי ביחס לזה שהוא הגיע כשחקן-על ועמד בהבטחה מהרגע הראשון בניגוד לאדן הזאר. טבעי שהנערים נמשכים יותר לברק ולזוהר ומה שלאמין הראה גם בגיל כה צעיר וגם מהשנייה הראשונה שלו בהרכב זה משהו מאוד-מאוד-מאוד לא שגרתי שספק אם היה קודם. בגיל קצת יותר בוגר אנחנו מבינים את המשמעות של הלוחמים ושל שחקני הנשמה האמיתיים. מבין את מי שמתלהב מלאמין.
בניגוד למשל למה שאמרתי למעלה - אין לי חולצות של שחקנים כמו גונסאלו היגואין, מסוט אוזיל, אנחל די מאריה - והם תרמו המון לריאל מדריד, ובהחלט יש לי של נאצ’ו ושל לוקאס ואסקס.
הנקודה שלי היא שזו מאוד בעייתי להניף דגל כזה ולא לחשוב שזה מביע משהו פוליטי ברור.
וזה נכון גם אם צ’רון שרי יניף דגל ישראל במונדיאל.
זה לא שהפרו פלסטינים יוותרו לו כי הוא שיחק פה.
אני חושב שההתנגדות היא נגד ההכנסה של פוליטיקה לתוך החגיגות אליפות.
דגלים של מדינות הם חלק סטנדרטי מכל חגיגה בכדורגל, אבל לרוב ישנו קשר הגיוני בין המניף לדגל.
ראפיניה מניף את דגל ברזיל, אראוחו מניף את דגל אורוגוואי, שחקן של בארסה מניף את דגל קטאלוניה. מניפים את הדגל בתור המייצג של אותו דגל.
ימאל אינו פלסטינאי ולכן ה-‘‘סקנדל’’. אקט פוליטי ברור, או לכל הפחות אקט שנתפס כאקטיביזם פוליטי.
שיניף את דגל מרוקו כמה שבא לו, על זה לא היו אומרים כלום.
אני חושב שדגל פלסטין הוא סמל נגד האליטות באירופה. חלשים נגד חזקים, נגד דיכוי, נגד סדר עולם ישן.
לא סתם השמאל אימץ את זה, למרות שגם הימין לא אוהב אותנו בכלל.
לא בטוח שלאמין יודע בכלל שזה מעשה אנטי ישראלי. הוא מוסלמי, בן מהגרים, שחור, אולי פגוע מהשירים האנטי-מוסלמים ששמע בנבחרת.
אני לא מתרגש מזה. לא אקנה את החולצה שלו, אבל גם את החולצה של רוברטו לא קניתי.
מתגעגע לימים הרגועים שלאמין רק הזמין גמדים למופע יום ההולדת שלו
זה נראה לי פייק.


