מונדיאל 2026 :: מתקרבים להכרעה בשלב הבתים!

חייב להגיד שהמוסף של ישראל היום היה קצת מאכזב ביחס לשנים עברו…

אני ממש אספן בבית יש לי ערימות של עיתונים בקלסרים וכדומה, בשנים האחרונות נגמלתי מזה גם כי התבגרתי, העיתונים ‘שינו צורה’ והמקום נגמר אפילו בבית של ההורים.

את המוספים של מונדיאל 2002 וכמה עיתונים ישנים בעיקר של הפועל תל אביב מהמסע לאירופה - קניתי בפוקס בפייסבוק מבחור בשם איתמר שמנהל את דף “עיתונות ספורט מפעם” שזה ממש חביב. מאז מונדיאל 2006 יש לי את כל המוספים של כל העיתונים וחלקם יותר מעותק אחד. אהבתי מאוד לקרוא כילד את כתבות הצבע, בעיקר בארוחות הערב, כמובן לעיין, וגם לשמור את התמונות ולוח המשחקים. בתקופת הצבא הכנתי לי לוח שעם וגזרתי כל מיני עיתונים, אלו גם היו השחקנים שגדלתי עליהם. בשנים האחרונות פחות מרגש.
גם אם כל המגזינים של ‘שם המשחק’ השלמתי משנים עברו, אני זוכר איך ב-2010 פתאום העיתון לא הגיע והבנתי שנגמר - חבל. היו עושים גם יומני מסע מהמונדיאל ועם סגנון כתיבה ייחודי.

עוד בהקשר זה - אני מקווה שהעיתונות הכתובה לא תיכחד לעולם ולא רק עבור אלה שקוראים עיתון בדוכן פלאפל. ‘ישראל היום’ מפסידים כסף לדעתי יש להם בעלים מיליארדר, אז הם קצת שונים. מעריב הצטמק לחלוטין וגם ‘ידיעות’ בדרך.

חתיכת נוסטלגיה:

2 לייקים

מזכיר להירשם למעוניינים ולמלא מה שצריך

‘ידיעות אחרונות’ הוציאו היום את המוסף למונדיאל. עיצוב יפה, הרבה עמודים, חלוקה לבתים בניגוד ל’ישראל היום’ כלומר סקירה קצרה על כל בית, כמובן התייחסות לליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו. אבל על פניו לא נראה מושך ומרגש במיוחד. שני דברים קצת שוליים כנראה שחסרים לי - אהבתי מאוד את דף הסטטיסטיקה בסוף, העמוד האחרון, עם מלך השערים בכל הזמנים, טבלת כל המונדיאלים ועוד ועוד - בלי קשר שבקלות אפשר למצוא את זה בוויקיפדיה. גם דף של הימורים ותחזיות של כמה שחקנים\פרשנים ועוד.

-במונדיאל 2002 משחק הפתיחה היה של אלופת העולם המכהנת צרפת שהפסידה לסנגל, ומאז קיבלנו מסורת של משחק הפתיחה תוצרת המארחת. ב-2006 עם גרמניה וה-2:4 על קוסטה ריקה זה היה נהדר, עוד זוכר את השער של פיליפ לאם, וב-2014 עם ברזיל וניימאר הקוסם זה גם היה אחלה. עכשיו…יש כמה ימים שלמים שצריך לחכות ואני לא אקום לראות את ברזיל באחת בלילה כנראה.

המוסף של ידיעות, מנגד, חמוד מאוד. ופוליטי קלות:

לייק 1

אתם רוצים להגיד לי שאנשים עוד קוראים מוספים (!) של עיתונים (!!) מנייר (!!!) בשנת 2026?

לייק 1

זה מכניס לאווירה של הטורניר, ולא ראיתי שום “פינת מונדיאל” ראויה באף אתר בעברית עד כה.

2 לייקים

הפודיום ממשיכים עם דירוג מאה הגולים הגדולים בתולדות המונדיאל ומתקרבים לסוף:

-מקום שמיני: רובין-ואן פרסי והנגיחה המדהימה בקשת נגד ספרד - שלב הבתים 2014
-מקום שמיני: בנג’מין פבאר בוולה אדיר בחצי גובה נגד ארגנטינה במשחק הטורניר - שמינית גמר 2018
-מקום שישי: חאמס רודריגס עוצר על החזה ושולח למשקוף ופנימה - שמינית גמר 2014
-מקום חמישי: מייקל אואן נגד נבחרת ארגנטינה בגולאסו אדיר - שמינית גמר 1998
-מקום רביעי: מקסי רודריגס עוצר על החזה ושולח לחיבורים של מקסיקו - שמינית גמר 2006
-מקום שלישי: פלה בן ה-18 במבצע גדול ברחבה בגמר נגד נבחרת שבדיה - גמר 1958

גולים גדולים נוספים שאני זוכר: דניס ברגקאמפ לוקח את רוברטו אז’אלה לטיול (1998)| ג’ו קול נגד נבחרת שבדיה ב-2006 - דומה אבל פחות יפה משל מקסי רודריגס| ג’ובאני ואן ברונקוסט לחיבורים של אורוגוואי בחצי גמר 2010| אלסנדרו דל-פיירו נגד גרמניה בחצי גמר 2006 [אם כי כבר היה 0:1]| הכדור החופשי של כריסטיאנו רונאלדו נגד ספרד ב-2018 - סליחה הייתי חייב| לוקה מודריץ’ נגד ארגנטינה בשלב הבתים 2018| קיליאן אמבפה נגד נבחרת ארגנטינה בגמר 2022

הגול השני של רונאלדו בגמר 2002 נגד גרמניה הוא לא יפה במיוחד אבל מאוד-מאוד אייקוני וכנ"ל הנגיחות של זינדין זידאן ב-1998| אפשר לציין את אנדרס אינייסטה נגד הולנד בגמר 2010

וגם זה - ציון הצגות היחיד של הכוכבים הגדולים במונדיאלים - הדירוג של גל לפלר

השאלה האמיתית היא האם בכלל כדאי להיכנס לאווירה של המונדיאל השקרי הזה, או לחכות שהפועל חדרה, אלקורקון וקולצ׳סטר יונייטד יעופו ואז להתחיל לפזול לטורניר. יש מה לראות בכלל עד המשחק של ברזיל?

לייק 1

אלמנתו של דיוגו ז’וטה, רות קרדוסו, כתבה מכתב לאנדי רוברטסון חברו הטוב מליברפול ואיחלה לו בהצלחה במונדיאל עם נבחרת סקוטלנד. המגן עצמו סיפר שאחרי מונדיאל 2022 הם התחברו עוד יותר. מרגש:

"אנדי, אני כותבת לך בלב מלא נוסטלגיה, הכרת תודה, ומעל הכל, גאווה. דיוגו דיבר עליך לעתים קרובות, על החברות שיצרתם, על הקרבות שנלחמתם יחד, על האתגרים, הצחוק, השיחות על כדורגל וחלומות. גביע העולם היה אחד מאותם חלומות, חלום ששניכם טיפחתם זה לצד זה, עם אותה תשוקה שהפגנת על המגרש.

"כששמעתי את דבריך ולמדתי מה הרגשת באותו יום בו סקוטלנד העפילה למונדיאל, אחרי כל כך הרבה שנים של המתנה, הבנתי שדיוגו מעולם לא באמת עזב את המגרש. בכך שתגיע לרגע הזה ותבטיח את מקומך בגביע העולם, לא תגיע לבד. תישא את החלום שלו איתך. וכשתצא למגרש, אני יודעת שזה לא יהיה רק ​​אתה. דיוגו יהיה איתך במחשבותיך, בצעדיך, בלבך. אז היום אני רוצה להודות לך.

“תודה שלא שכחת אותו. תודה שנשאת אותו איתך. תודה שהפכת את כאב האובדן לכוח ולמשהו כל כך יפה. ככה אנחנו עושים את זה גם כאן בבית, כל יום. הוא היה גאה בך מאוד, ועדיין גאה בך. שמור על החלום הזה, אנדי.. אהוב אותו בשביל עצמך ובשבילו. באהבה, בהכרת תודה ובכל תמיכתי”.

רוברטסון סיפר בווידאו: “במונדיאל 2022 באמת הפכנו לחברים. הוא החמיץ את הטורניר בגלל פציעה וסקוטלנד לא העפילה אז גם אני לא הייתי. דיברנו הרבה על מה זה אומר עבור שנינו להיות במונדיאל הבא. וזו הייתה המטרות של שנינו: להגיע לארצות הברית. וכן, ברור שאני הרוס כי, אתם יודעים, זה נלקח ממנו. ברור שאשא אותו בליבי, ואני יודע שהוא יהיה איתי במשחק הראשון, השני, השלישי, ובתקווה גם אחריו. וכן, הוא תמיד שם. הוא תמיד זה שאנחנו חושבים עליו”.

3 לייקים

מסי או אמבפה יעפילו לפסגת השערים בטבלת כובשי המונדיאל איי-פעם?| מירוסלב קלוסה שבר את שיאו של רונאלדו-פנומנו ב-2014 והפך לגדול הכובשים במונדיאלים איי פעם, ובמונדיאל הזה שני שחקנים מאיימים לטפס לפיסגה על חשבונו. לחלוץ הגרמני שגם היה אלוף העולם ב-2014 יש 16 שערים ב-24 משחקי מונדיאל. רונאלדו-פנומנו שני עם 15 שערים ב-19 הופעות, שמונה משעריו בטורניר הייחודי שלו ב-2002. במקום השלישי גרד מולר עם 14 שערים וב-13 משחקים בלבד! ובמקום הרביעי נמצא ליאו מסי עם 13 שערים (ב-26 הופעות), בדומה לג’אסט פונטיין הצרפתי שכבש 13 שערים בשישה משחקים בשנות ה-50. קיליאן אמבפה עם שער אחד פחות ממסי, מדורג חמישי עם 12 שערים ב-14 משחקים, והוא היה מלך השערים ב-2022. הטבלה המלאה:

1.מירוסלב קלוסה (גרמניה) - 16 שערים ב-24 משחקים
2.רונאלדו-פנומנו (ברזיל) - 15 שערים ב-19 משחקים
3.גרד מולר (גרמניה) - 14 שערים ב-13 משחקים
4.ג’אסט פונטיין (צרפת) - 13 שערים ב-6 משחקים
-ליאו מסי (ארגנטינה) - 13 שערים ב-26 משחקים
5.קיליאן אמבפה (צרפת) - 12 שערים ב-14 משחקים
6.פלה (ברזיל) - 12 שערים ב-14 משחקים
7.יורגן קלינסמן (גרמניה) - 11 שערים ב-17 משחקים
8.שאנדור קוצ’יש (הונגריה) - 11 שערים ב-5 משחקים
9.גבריאל באטיסטוטה (ארגנטינה) - 10 שערים ב-12 משחקים

-עוד עם עשרה שערים: תומאס מולר, טאפילו קוביאס, הלמוט ראן, גרגורז לאטו
-עם תשעה שערים בין היתר: אאוסביו, כריסטיאו ויירי, דויד ויאה, רוברטו באג’יו, קרל היינץ-רומינגה.
-עם שמונה שערים (גם כן חלק מהרשימה) בין היתר: דייגו מראדונה, כריסטיאנו רונאלדו, ניימאר, ריבאלדו, הארי קיין, רודרי וולר

אמבפה יהיה בכל הזמנים

לייק 1

מצטרף לנאחס

3 לייקים

ארלינג הולאנד יהפוך לכזה במשחק נגד עיראק

2 לייקים

אמבפה לא באותו בית של הלאנד- כלומר שניהם יתמודדו מול אותן אריות?

מהרגע שהרחיבו את המונדיאל לכדי נבחרות כל כך עלובות ופתטיות - מה שווה הטייטל הזה יותר?

4 לייקים

מסכים אבל זה לא מאד שונה ממה שקרה בליגת האלופות, למשל. או בכל טבלת כובשי כל הזמנים של כל הנבחרות.

לייק 1

שלב הבתים הולך להיות כל כך שונה השנה. מזג האוויר, פריסת הבתים בלי הגרלות קשות, העובדה שמקום שלישי כנראה יהיה שווה עלייה, העייפות מהעונה שעברה וזה שיש גם שלב נוסף לפני השמינית…

אז יהיו הרבה נבחרות שישחקו בהילוך ראשון, או מחליפים, או יבריקו לפרקי זמן קצרים מאוד.

מצד שני, יהיו נבחרות שינצלו את זה כדי להתעלות ולהפתיע. בכל מקרה קשה לי להאמין שיהיו נבחרות בולטות שיודחו בשלב הבתים, מקסימום יעלו מהמקום השלישי. גם ככה הבראקט הוא בלאגן אחד גדול וזה לא קריטי, העיקר העלייה.

בקיצור, שלב הבתים זה לנבחרות דרג ב-ג.

-אמנם הייתי ילד צעיר אז אבל ב-2002 מאוד התבאסתי שנבחרת צרפת ונבחרת ארגנטינה עפו בשלב הבתים, ועוד נבחרת שתלו בה תקוות אם כי לא באותו הווליום - פורטוגל. לא אכפת לי אם לא יהיו הפתעות יחסית. שיהיו הפתעות נקודתיות כמו ב-2022 נניח כשערב הסעודית ניצחה את נבחרת ארגנטינה ולא יותר. אבל שלשלבים המכריעים יגיעו הגדולות [באותו מונדיאל - הולנד לא העפילה גם…]
-אני חושב שהטייטל של שיאן השערים בתולדות המונדיאלים איי-פעם הוא מאוד סקסי ומוערך וכל שחקן שואף אליו. בטח אם יש לך זכייה ברזומה.
-קיליאן אמבפה למשל עשה טורניר טוב מאוד ב-2022. אם יהיה בפסגה זה גם בזכות מה שהיה ולא רק הטורניר הזה. מירוסלב קלוסה שיאן השערים והוא לא הבקיע מעולם בפנדל במונדיאל. לרונאלדו-פנומנו יש שני פנדלים - ב-1998, ולקיליאן אמבפה גם שניים.

-אני מאוד אוהב את הסטטיסטיקות והמספרים האלה וברור שהכדורגל עובר אבולוציה כל הזמן. מי שלא מתחבר זה בסדר גמור

לייק 1

אמרתי ואומר שוב - שלב הבתים הוא פשוט שלב מוקדמות חדש עם כרטיסים יקרים וערבוב בין יבשות. המונדיאל האמיתי הפך להיות טורניר נוקאאוט במלואו.

שלב הבתים נהרס, פיפא מרוויחים יותר כסף, עולם כמנהגו נוהג.

מניח ומקווה שבמונדיאל הבא יעברו למשהו שמזכיר את שיטת הצ׳מפיונס החדשה, שאני ממש לא מחובביה, אבל עדיפה על הבדיחה הנוכחית. כפי שיעשו בליגת האומות.

4 לייקים