מונדיאל 2026 :: מתקרבים להכרעה בשלב הבתים!

כיאה למשחק פתיחה הרמה לא הייתה גבוהה.

הדרום אפריקאנים היו חלשים מאוד ומקסיקו עם הלחץ הביתי לא עשתה הרבה וניצלה את המתנות שקיבלה

המשחק של הבוקר כבר היה יותר טוב.
בחצי הראשון שליטה קוריאנית ברורה והחמצות גדולות שלהם.
חצי שני הרבה קצב, צ’כיה נכנסה קצת לעניינים אבל קוריאה עשתה את המהפך בצדק הם היו יותר טובים

תעירו אותי כשיתחיל המונדיאל.
אפילו את התקצירים של הנבחרות הללו לא בא לי לראות.

4 לייקים

ברוח המדינה המארחת - האם יש ערוץ יוטיוב שמעלה תקצירים ללא ספוילרים לכל המשחקים?

יש כמה אתרים שמעלים את המשחק המלא + תקציר, למשל זה. אין בכותרת ובסרטון את תוצאת הסיום, רק אם גוללים למטה בדף המשחק.

עריכה: באתר הזה אין בכלל ספויילרים.

6 לייקים

צופה בחצי עין בקנדה-בוסניה עכשיו, בכל מקרה סתם רציתי לצלול לנוסטלגיה וניסיתי להכין את “הרכב המונדיאלים איי-פעם”. האמת שזו משימה לא כלכך פשוטה. השחקנים הגדולים בהיסטוריה הם באנקרים אבל לגבי השאר - עושה רושם שלרוב אין שני טורנירים שלמים שהם טובים באמת כלומר גם הצלחה כלשהי בנבחרת וגם יכולת אישית טובה. נניח גבריאל בטיסטוטה אגדי, 10 שערים ב-12 משחקים. לא עשה יותר מרבע גמר עם ארגנטינה.

בואו נתחיל מההתחלה, הלכתי לעניין השוערים - יש כמה מועמדים: כולם זכו במונדיאל “בעידן הנוכחי” מה שנקרא, כולם שוערים טובים. בארטז למשל השוער הכי פחות טוב אבל בנבחרת הוא לא היה ליצן כמו במנצ’סטר יונייטד. המספרים שלו הכי טובים. יש לו שני טורנירים טובים. המספרים של איקר קסיאס הכי גרועים ברמת הספיגות. ג’יאנלואיג’י בופון זכה פעם אחת והגיע לשמינית הגמר ב-2002. בדקתי גם את המספרים של דינו זוף למשל.

פביאן בארטז [צרפת] – 3 מונדיאלים – 17 משחקים – 8 ספיגות – 9 פעמים שער נקי - זכייה וגמר
מנואל נוייר [גרמניה] – 4 מונדיאלים – 19 משחקים – 16 ספיגות – 7 פעמים שער נקי – זכייה וחצי גמר
איקר קסיאס [ספרד]– 4 מונדיאלים – 16 משחקים – 18 ספיגות – 6 פעמים שער נקי – זכייה ורבע גמר
ג’יאנלואיג’י בופון [איטליה] – 4 מונדיאלים – 14 משחקים – 10 ספיגות – 6 פעמים שער נקי – זכייה ושמינית גמר

ההרכב: פביאן בארטז, קאפו, פאביו קנבארו, פרנץ בקנבאואר, רוברטו קרלוס, לותר מתיאוס, זינדין זידאן\לוקה מודריץ’, דייגו מראדונה, ליאו מסי, פלה ורונאלדו-פנומנו

הספסל: ג’יאנלואיג’י בופון\ספ מאייר, פאולו מאלדיני, אוסקר רוג’רי, פיליפ לאם, תומאס מולר, מירוסלב קלוסה, קיליאן אמבפה, רוברטו באג’יו.

התחלתי לכתוב הרכב ושכחתי את פלה, ממש יצאתי ליצן. אני אשתף במחלוקות שהיו לי:

-עניין השוער: דיברנו. לא שלם עם הבחירה בבארטז אבל אני מדבר על מונדיאלים בלבד בלי שום התייחסות לקריירה באופן כללי או לקבוצות.
-הבלם השני: פאביו קנבארו ב-2006 היה כאילו אלוהים נגע בו, באמת. לכן פאולו מאלדיני בחוץ ואולי נעשה לו עוול מצידי. מאלדיני הגיע לגמר והפסיד וגם למקום שלישי ויש לו הרבה יותר משחקים. הוא פרש מהנבחרת בגיל בו קנבארו זכה עם איטליה.
-אין אף שחקן של ספרד. התלבטתי לגבי אנדרס אינייסטה, לפחות על הספסל. עשה טורניר מעולה ב-2010 מלבד השער בגמר. ובעצם לספרד יש טורניר אחד טוב באמת היסטורית. דויד ויאה הציג שני מונדיאלים טובים.
-הקשר המרכזי\התקפי השני. להגיע עם קרואטיה לגמר ובטורניר נוסף לחצי הגמר זה פסיכי, היידה מודריץ’. זידאן לדעתי היה מטורף במונדיאל 2006. אני מכיר ויודע שב-1998 ההילה שלו מתבססת רק על הצמד בגמר, אבל דווקא ההיעדרות שלו ב-2002 משני משחקים הראתה כמה צרפת הפכה עם הזמן תלותית בו. אני גם לא מזלזל בשני שערים בגמר בנגיחה. אבל שוב, מניח שהרוב היו משאירים אותו בחוץ.
-חייבים להיות בהרכב מבחינתי: פרנץ בקנבאואר, קאפו, לותר מתיאוס, דייגו מראדונה, ליאו מסי, פלה ורונאלדו-פנומנו.
-הסתכלתי על מספר ההופעות של כל שחקן במונדיאל, השתדלתי שהנבחרים היו בשלושה מונדיאלים לפחות, הגיעו לגמר אחד לפחות, כמובן שיש את עניין החן מעבר לכך [לא יכול לבחור במירוסלב קלוסה על חשבון רונאלדו-פנומנו]. וגם על השערים אצל החלוצים והקשרים.

נבחרת קנדה נראית כמו הקאסט של סדרה ממוצעת בנטפליקס.

5 לייקים

פייי איזה פלופ ג’ונתן דייויד הזה. לא יאמן שקישרו אותו לברצלונה פעם.

לייק 1

מחר הנשיא דונאלד טראמפ יחליף קידומת ויחגוג יום הולדת 80 ולפנות בוקר הוא קיבל מתנה: נבחרת ארה"ב פירקה 1:4 את פרגוואי כשהיא למעשה סוגרת עניין כבר במחצית הראשונה, כאשר בדקה ה-45+3 השלים החלוץ פלוריאן באלוגון צמד בשער אדיר וקבע 0:3. סיבה למסיבה למאוריסיו פוצ’טינו. כריסטיאן פולישיק אגב שנחשב מהכוכבים הגדולים של הנבחרת - הוחלף במחצית והבהיר כי זו רק מכה חזקה. זה הניצחון הכי גבוה של נבחרת מצפון אמריקה על נבחרת מדרום אמריקה. מאז 1930 כאשר ארה"ב גם כן הביסה את אותה היריבה בהפרש שלושה שערים (0:3).

הלילה ב-01:00 אם תרצו המונדיאל יתחיל באמת כשנראה לראשונה נבחרת גדולה: נבחרת ברזיל עם קרלו אנצ’לוטי בפרמיירה במונדיאל, תפגוש את נבחרת מרוקו במה שנחשב כנראה לאחד משלושה-ארבעה המשחקים הכי טובים בשלב הבתים, וכפי שהגדיר אשרף חכימי את הזוכה במקום השלישי במונדיאל 2022 - “אנחנו הברזיל של אפריקה”. ברזיל מלאת התלהבות עם אנצ’לוטי שנמצא “באתגר חייו” כפי שהגדירו במארקה, ונטולת ניימאר - לא הפסידה במשחק הפתיחה של המונדיאלים כבר 96 שנה ומחזיקה במאזן של 17-3-1. ויניסיוס ירשום ציון דרך עם משחקו ה-50 בנבחרת ויחפש את שערו העשירי. בברזיל נשאלת השאלה מי יהיה בחוד, אומרים שזה הספק היחיד. מתיאוס קוניה, אנדריק שזומן ברגע האחרון או איגור טיאגו. קאסמירו ישחק, גם ראפינייה, מרקיניוס..

אנצ’לוטי לקראת המשחק: "זו חוויה חדשה ומיוחדת. האחריות והכבוד לייצג את מדינת הכדורגל. הנבחרת הלאומית המעוטרת ביותר בעולם. אחריות וכבוד. אני רוצה ליהנות מהרגע הזה בשמחה ובאושר, כי זה רגע יפה מאוד בהיסטוריה שלי. המאמן נשאל האם הוא מפחד ואמר: “פחד הוא דבר חשוב בחיים, תמיד עלייך להיות מודאג על מנת שהקבוצה תשחק משחק נהדר. מרוקו חזקה מאוד עם שחקנים איכותיים, שרבים מהם בולטים באירופה, יש לנו כבוד רב לנבחרת הזו”.

המגן אשרף חכימי שישמור על ויניסיוס, מגיע מבסוט כאלוף אירופה: “אנחנו יודעים את האיכות של ויניסיוס. שיחקתי נגדו כמה פעמים. כדי להתגונן נגדו, או נגד כל אחד אחר, אתה צריך להתגונן כקבוצה. התכוננו לכל זה. הקבוצה מוכנה, ואני מרגיש מוכן”. הוא משוכנע שהמשחק הזה הוא 50-50. הנבחרת תחסר את עבדה שסבל מפציעה במשחק הידידות נגד נורבגיה שהסתיים בתיקו 1:1. באותו משחק ברהים דיאס הבקיע. זו תהיה הופעת הבכורה של קשרה של ריאל מדריד במונדיאל, והוא רוצה להחזיר את החוב מגביע אפריקה בו היה ה-MVP, אבל במשחק הגמר…על הקווים נזכיר כבר לא נמצא וואליד רגרי אלא מוחמד אוהבי בן ה-49 שמונה לתפקיד לפני כשלושה וחצי חודשים, ועשה את הדרך הארוכה בנבחרות הצעירות.

לייק 1

ארה"ב הפתיעה ביעילות שלה
כדורגל מהיר עם מתפרצות מהירות.

ציפיתי מפארגוואי לקצת יותר קשיחות אבל היא הייתה נעלם אחד גדול.

לייק 1

לגבי האתר הראשון - אני רואה שהתקציר של המשחק של ארה"ב שם הוא באורך של 23 דקות :sweat_smile:
ובאתר השני לא הבנתי איפה התקצירים האמת..

בעמוד המשחק אחרי הוידאו של המשחק המלא יש בתחתית הדף תקציר, אבל אני רואה שבמשחק של ארה”ב הוא נמחק.

הנה פה יש עוד אתר שמעלה כמה לינקים לתקצירים. כרגע לקנדה הוא כבר העלה אבל לארה”ב העלה רק לינקים למשחק המלא, שווה לבדוק עוד מעט כשיוסיף תקציר.

יופי של משחק של האמריקאים.
פוצ’טינו עם המוניטין שלו על הקו לקח הימור על המונדיאל ונראה שהצליח לעשות עבודה יפה כמאמן נבחרת. הקבוצה נראית מאוד מאומנת.
יש לאמריקאים גם מספיק איכות לצוף מעל השכבות התחתונות של המונדיאל, ולא מעט גיוון פרסונלי.

התהיה הבודדת שלי כרגע היא שהם הצליחו כקבוצה הדומיננטית על המגרש. נצטרך לראות איך הם מתאימים ומתמודדים עם סיטואציה שבה הם לא הנבחרת הטובה יותר.

3 לייקים

יומיים לפני המשחק שלה מול בלגיה, פיפ"א פסלה את חולצת המשחק של מצרים, והורתה לה להוריד את שבעת הכוכבים שמסמלים את שבע הזכיות של הפרעונים בגביע אפריקה.

כמו כן, המצרים התבקשו להחליף את צבע הזהב שנעשה בו שימוש בכתיבת שמות השחקנים ומספריהם.

הם גם עשו את זה אתמול לחולצה של קורסאו כי יש לה סמלי מלחמה מקרב העצמאות של קורסאו וחייבו את יצרנית החולצות הקולומביאנית שמייצרת את החולצות לקורסאו לעשות חולצות חדשות בלי הסמלים כשהמשחק של קורסאו ביום ראשון.

מה הקטע?? למה הם נזכרים רק עכשיו

יא ווראדי, עכשיו אני רואה בקטאר שיש את אדמילסון הברזילאי. אחד השחקנים שהיה הכי כיף לי לראות בתור מנתח כדורגל.

הוא שיחק בבלגיה בליאג׳ והיה מטורף, ואז עבר לעשות כסף בקטאר. אחד השחקנים הכי טכניים שראיתי. אני אכתוב עליו בהזדמנות, רציתי לעשות פינה כזאת של שחקנים לא מוכרים מרחבי העולם שצריך לשים לב אליהם. כיף לראות שהוא זכה לשחק במונדיאל.

4 לייקים

ואשכרה קטאר השוו מול שווייץ. שוייץ נראית משעממת כמו עצמה, רק חלשה יותר. כנראה הסוף של הדור שסחב אותה לטורנירים האחרונים.

אנצלוטי מנסה להעתיק את השיטה שלו בריאל לנבחרת, תן את הכדור לויניסיוס ותקווה לטוב…
אחלה נבחרת מרוקו, משחקים בלי רגשי נחיתות, לוחצים מאוד יפה ויוצאים מאוד מהר למתפרצות.

לייק 1

ברזיל ואנצ’לוטי עדיין מחפשים את עצמם.
בלאגן גדול בהרכב, במערך ובסגנון משחק.

למזלם הטורניר הזה יותר נוח בהתחלה, אבל בכל מקרה קשה לראות אותם מוצאים תמהיל שילך רחוק.

אין לברזיל אף שחקן שעושה פעולה קדימה הכל לרוחב
איזה אפרוריות
מרוקו משחקים בלי רגשי נחיתות

אני אמרתי מראש שהסגל שלהם נועד לחיות על מתפרצות כמו שאנצ’לוטי שיחק בריאל אבל מי ישים את הכדור ברשת כשאין כאלה והמשחק עומד

ברזיל פשוט בלי חלוץ ובלי 10.

ראפיניה צריך לשחק באמצע, ריאן באגף, ואנדריק חלוץ. פאקטה זה זבל.

כשאתה משאיר בבית את ז’ואאו פדרו שחקן שמסדר לעצמו מצבים לבד, בועט מרחוק
9 שכבש העונה 20+ שערים

ככה זה נראה

2 לייקים