חזל”ש על החזל”ש שעשיתי… מהשער השלישי של גרמניה זה חזר להיות משחק אימון עבורם. קוראסאו חביבה ותו לא.
קורסאו
ברזיל 2014
וואלה באפליקצית ההימורים שמתי שגרמניה תבקיע 7, מי חשב שהקוראסונים יבקיעו 1
היי, גם ישראל קיבלה 7-1 מגרמניה.
אפילו לא היה משחק טוב של הגרמנים לדעתי.
יהיה מעניין אם קימיש והבלמים יצליחו להתמודד עם התקפות יותר מסוכנות.
וואלה אני לא יודע מה קומאן מתכנן אבל אנ מסתכל על הספסל של הולנד והוא נראה יותר טוב מההרכב שלה
קשה לראות מישהו מהספסל שעדיף על מקבילו בהרכב. אולי אפשר למצוא מקום לקלייברט בקישור ההתקפי.
בסה’'כ זה די ההרכב החזק שלהם, הם פשוט משחקים כדורגל מאוד נוקשה ושבלוני.
גם יפן מאוד משעממת עד כה. הזוי שהם ניסו כמה פעמים להגביה כדור לרחבה כשהם צריכים להילחם עם כל הענקים של הולנד שם.
מבסוט שראיתי את ה-2:2 בין הולנד ליפן, הייתה לי תחושה טובה. תוצאה משקפת לדעתי ומשחק שהלך והשתפר ככל שהדקות התקדמו. להולנד פשוט אין איכות מקדימה זה לא יעזור, רק אוסף של שחקנים נחמדים. הם היו יכולים לחלום על איזה ווסלי סניידר, רובין ואן-פרסי וכן-הלאה. בכל מקרה כבר הובילו פעמיים אז ציפיתי מהם לשמור על זה, וה-1:2 היה שער יוצא מן הכלל. קצת מתסכל אולי מבחינתם שהם חטפו את השוויון ממצב נייח כשיש להם יתרון ברור בגובה. אגב לגבי נקאמורה אני זוכר שחקן כזה ששיחק בסלטיק וגם כן היה יפני, לקח לי זמן להבין שיש 20 שנה ביניהם, יצאתי ליצן ועפיפון.
כמובן גם לא מבין את החילופים של רונאלד קומאן ומה הייתה הפאניקה הוא לא שיחק נגד נבחרת ארגנטינה אבל זה האיש בגדול לטוב ולרע.
לגבי גרמניה: היריבה הייתה כל-כך חלשה עד שאי אפשר לקחת שום דבר מהמשחק הזה, גם אם הגולים באמת היו גולים של קטרגל עם משחק קבוצתי. בכמה דקות שהשוויון 1:1 החזיק מעמד זה באמת היה מטורף. פתיחה בהזמנה לגרמניה אחרי שהפסידה בשני משחקי הפתיחה ב-2018 וב-2022.
הולנד אמנם די הביאו על עצמם את ההפסד הזה אבל היפנים נהדרים, זריזים, לוחצים, עם תוכנית משחק ברורה, מניעים מאגף לאגף ומשנים את השיטה בהתאם למהלך המשחק מה שעזר להם להשיג את השוויון. בסוף המשחק הראו בכאן11 סטטיסטיקה נחמדה: יפן לא הפסידה לנבחרת אירופית מאז 2019!
בכללי אם נכליל גם את מרוקו-ברזיל בתוך יום ראשון, היה יום משחקים נהדר, סוף סוף המונדיאל מתחיל לקבל צורה.
יום שני 15/06 - יום חמישי של מונדיאל 2026:
נבחרת ספרד - נבחרת כף ורדה (19:00)
נבחרת בלגיה - נבחרת מצרים (22:00)
אלופת אירופה ספרד שנחשבת גם לאחת הפייבוריטיות לזכייה במונדיאל, מתחילה את דרכה במשחק נוח על הנייר נגד כף ורדה הקטנה המדורגת 67 בדירוג של פיפ"א, אך תהיו בטוחים שאף אחד לא מזלזל. גם משום שלספרד יש נטייה לפתוח ברגל שמאל את המונדיאלים - חמישה ניצחונות מול שבעה הפסדים [עוד על המאזן של הספרדים במשחקי הפתיחה - כאן]. מאז הזכייה ב-2010 לספרד יש שלוש אכזבות רצופות, עליה להרחיב את ההצלחות במונדיאל. מעבר לכך בנבחרת קצת חוששים משעת המשחק המוקדמת - 12:00 שעון מקומי, ועושים היערכות מיוחדת.
אמנם ספרד הפסידה לנבחרת פורטוגל בגמר ליגת האומות אבל פיפ"א סופרת את המשחקים שהוכרעו בפנדלים כתיקו, ועל כן ספרד עם רצף של 31 משחקים ללא הפסד. ספרד נראית שונה מהנבחרת של 2024, על אחת כמה וכמה שצמד קשרי הכנף הנפלאים - לאמין ימאל שעשה עונה אדירה וניקו וויליאמס שרשם עונה מאכזבת - אמנם בסגל כמובן אך יפתחו על הספסל כניהול סיכונים. “הוא כשיר לשחק, אבל לא לערב שלם ונראה כמה נשתמש בו”, הבהיר לואיס דה לה פואנטה לגבי כוכב ברצלונה. מעבר לכך, דני קרבחאל ואלבארו מוראטה כבר אינם אם כי מיקל אויארסבאל מכסה היטב את עמדת ה-9 ובכושר פנטסטי, וגם רובין לה נורמד (ירד לספסל). מי שהיורו שלו השתבש וכעת שחקן הרכב בלתי מעורער בנבחרת הוא פדרי. פראן מחפש את שערו ה-25 בנבחרת ואילו אויארסבאל שהוא כובש השערים המצטיין של ספרד בעידן דה לה פואנטה, יוכל להשתוות לאמיליו בוטראגיניו השמיני בטבלת הכובשים אם יכבוש. צמד יציב אותו בתיקו עם פרננדו מוריינטס השביעי.
על פניו נראה שאונאי סימון ימשיך לעמוד בין הקורות על אף שנה בינונית באתלטיק בילבאו, וישאיר את ז’ואן גארסיה ודויד ראיה ("המטרה שלי היא לגרום לכאב ראש רציני) על הספסל. פראן טורס ואלכס באנה יפתחו בחלק הקדמי יחד עם אויארסבאל. “אני רואה התלהבות גדולה מאוד אצל השחקנים שלי, ואצלי אפילו יותר. הנבחרת בתהליך צמיחה, בהחלט. אשקר אם אגיד שחלמתי על הרגע הזה”, אמר דה לה פואנטה.
כף ורדה רשמה את משחקה הראשון כנבחברת ב-1978. היא אולי נבחרת לא מוכרת אבל מבט על משחקיה האחרונים יצייר תמונה אחרת. היא הפסידה רק פעמיים בעשרת משחקיה האחרונים.. במשחק ההכנה הלפני אחרון הביסה 0:3 את סרביה. במוקדמות המונדיאל, אמנם לפני תשעה חודשים - ניצחה 0:1 את קמרון. המאמן פדרו ביזו בוביסה, שנמצא בתפקיד מאז 2020, הפגין ביטחון: “אנחנו אוהבים אתגרים ונשחק בלי פחד. עבדנו קשה וכל השחקנים רוצים להראות מי הם. נהיה התקפיים כמה שנצליח, נרצה להחזיק בכדור. עלינו להיות אמיצים, אנחנו מכירים את ספרד. ההגרלה שקיבלנו מרגשת ומאתגרת. הגענו לטורניר על ידי שינוי חשיבה”. הקפטן ריאן מנדש, שחקן השדה השני הכי וותיק בסגל, הוא השחקן המסוכן, עם 22 שערים בנבירת ב-98 משחקים. בסגל נמצא גם הליו וארלה קשר הכנף של מכבי תל אביב. בין הקורות חוסה ווזינה בן ה-40.
משחק כיפי מאוד היה לפנות בוקר בין אקוודור וחוף השנהב.
הדרום אמריקאים הציגו שילוב נהדר של טכניקה, אתלטיות ותשוקה אבל ללא מספיק איכות בחלק הקדמי הצליחו רק לפגוש את המשקוף כמה פעמים.
מנגד השנהבים חשפו לעולם את ילד הפלא יון דיומאנדה, בהופעות איש אחד לא הפסיק להתעלל במגנים של אקוודור. פעם בימין ופעם בשמאל ובסוף הצליח להשיג את הבישול המיוחל לעוד שחקן מוכשר מאוד - אמאד דיאלו של יונייטד.
בינתיים עושה רושם של 2 נבחרות חמודות שיכולות לעשות איזו פריצה מעניינת אבל כל אחת חסרה את הכוח של השניה. חוף השנהב היו שמחים לקצת יותר טכניקה ומשחק הגנה עוצמתי, והאקוודורים היו שמחים למשנה משחק ברמה של דיומאנדה שיכול להכריע משחקים.
סברי לאמוצ’י, מאמן נבחרת תוניסיה, פוטר מתפקידו לאחר החמישייה המהדהדת שנבחרתו ספגה הלילה במשחק פתיחת המונדיאל מול שוודיה.
ענק. איזה בדיחה .
הרכב ספרד למשחק הערב:
והבשורה(המרה אם אתם שחקני כף ורדה): גאבי בהרכב!
מדהים כמה אוהבים אותו.
איך ההרכב הזה ייראה על המגרש? 4-4-2?
ניקו פצוע? מסתבר שעדיין לא כשיר לגמרי, כמו לאמין.
בחיי שאני לא מבין אין השוער הפותח בנבחרת ספרד הוא אונאי סימון, בטורניר כמו המונדיאל שוער הוא אחד השחקנים הכי חשובים בנבחרת…
ובנימה אחרת, הרכב נגרי כזה מזמן לא ראיתי…
אני לא מחפש שהנבחרת תבקיע שביעייה כמו גרמניה וגם לא בהכרח חמישייה כמו שבדיה, כך או כך לא נסתנוור (גם בגלל ה-0:7 למשל על קוסטה ריקה ב-2022). אבל ההרכב מאכזב ואני חושב שאם נביט על כל היורו לא נמצא באף משחק הרכב כה שנוי במחלוקת. וזו לא אורוגוואי היריבה וגם נגדה האמת לא הייתי מקבל הרכב כזה.
הפערים בין ז’ואן גארסיה שהתנסה השנה גם בלחץ של קבוצה גדולה, לעומת אונאי סימון - עצומים. מעבר לכך הבעיה עם גאבי זה לאו דווקא הנוכחות שלו [לפחות לפי מה שאומרים - רדו למטה - הוא מקבל פרס על הכושר שלו לאחרונה] אלא שהיא באה כקשר רביעי ולא נניח במקום רודרי היום. גם אם פדרי מתפקד יותר קדימה זה לא מספיק. אין מספיק מהירות על המגרש ואין מספיק שחקני התקפה ולא משחק אגפים. אם אני אלכס באנה או ירמי פינו אני די מתבאס.
-חואנחו גונזאלס עוזרו של לואיס דה לה פואנטה מנסה להסביר: “אנחנו לא מחפשים שום דבר שונה עם גאבי, רק לנצל את הרגע שלו. הוא תרם לנו הרבה, בדיוק כמו באנה. כל אחד מהם היה יכול לפתוח. המאמן בחר בהרכב הפותח הזה כדי לפתוח את הטורניר, ואנחנו מאוד להוטים”
דקות מעטות ללאמין ולניקו? “זה מוקדם מדי, יש מחשבה על זה, אבל הכל תלוי איך המשחק יתפתח. הרעיון הוא להתייחס למשחק הזה כאילו הוא האחרון. אתה תמיד רוצה לסיים את הופעת הבכורה ולכבד את היריב בצורה מקסימלית, שתקשה עלינו. אנחנו להוטים לפתוח חזק והם להוטים לשחק; אנחנו במחנה אימונים כבר שבועות”.
עצבים: “חשוב מאוד לשלוט בתחושות, בהתרגשות, זה שלב מונומנטלי… אני מקווה שנתחיל את המשחק טוב, אבל עד שלא פותחים את הקופסה אתה לא יודע מה יש בה”.
דה לה פואנטה לא למד כלום מבארסה? אני מבין שאין משחק אגפים היום.
זה לא שיש הרבה יותר מדי אופציות אחרות לאגפים כשלאמיניקו לא לגמרי כשירים.
יש את ירמי פינו ואם הוא בסגל אז זו הזדמנות מעולה מבחינתו לשחק. נגד יריבה בינונית ובמשחק ראשון כשהלחץ עדיין לא מקסימלי ובטח כששני שחקני הכנף המובילים לא כשירים. זה לא רק שאין שחקני אגף קלאסיים - גם המגינים בינוניים זה לא שיש לנו את אשרף חכימי או נונו מנדש, והשלישייה באמצע - דני אולמו מצטרף פנימה טובה יותר מגאבי וגם אלכס באנה היה יכול לעזור.
רק רבע שעה אבל מבין כל הנבחרות שפגשו יריבות קיקיוניות במונדיאל עד עתה - נניח גרמניה ששיחקה נגד קוראסאו, מקסיקו שפגשה את דרום אפריקה החלשה וגם שבדיה נגד טוניסיה - הנבחרת שלנו פתחה את המשחק הכי פחות מסוכן. קצת פדרי שמסכן צריך לעשות את הספרינט הזה כל פעם לצד ימין - וחוץ מזה באמת כלום.
יש מצב שזה יהיה כמו קטשופ ואחרי שיבוא הגול הראשון אז יבוא עוד אחד מהר וכן הלאה, בינתיים רבע שעה של פיהוק. אני לא חושב שמיקל אויארסבאל נגע בכדור והוא השחקן בכושר הכי טוב שלנו כרגע. זה לא הסגנון שלנו ההגבהות האלה וזה גם לא שבורחה איגלסיאס על המגרש או משהו כזה, או בעיטות מקילומטר ובטח לא פאו קובארסי.
יש גם את ויקטור מוניוז, עדיף באגף מגאבי.
בטח ייכנס אחרי הצהוב של גאבי.



