דיון המושאלים ואקס המדרידיסטאס :: עוקבים אחרי אנדריק וניקו בעיקר

קודם כל, אכן לא מדובר בהפתעה מוחלטת, וגם לא ראיתי כאן בהודעות של החברים הפתעה כזאת. להיפך - יותר סוג של הפניית אצבע מאשימה להנהלה של ריאל ולמאמנים שלה, שלא נתנו לאנדריק הזדמנות מספקת כשהיה כאן, בעיקר על רקע המחסור החמור שלנו בחלוצים בשנים האחרונות. האמירה שאני לפחות מקבל מכל הסרטונים והדיווחים על ההצלחות של אנדריק בצרפת, היא של “נוווו אז למה לא נתתם לו יותר דקות כשעוד היה כאן ושיווענו לגולים???”

דבר שני, כן אגיד שהיו (ועדיין יש, על-אף ההצלחה הפנומנלית בליגה הצרפתית) סימני שאלה סביב אנדריק - הוא לא בדיוק בנוי כמו ‘חלוץ 9’ טיפוסי, ובמעט הדקות שהוא כן שיחק אצלנו - אז לצד רעב לשערים וכישרון מתפרץ, הוא הפגין גם בוסריות רבה, אנוכיות ילדותית ובעיקר טכניקה מאוד לא מלוטשת (מאפיין מאוד לא רגיל ואף מחשיד עבור כישרון צעיר שמגיע מברזיל, בעיקר כזה שנרכש בסכום אסטרונומי של מעל 70 מיליון). זכורות לי במפורש אפילו הזדמנויות שהוא קיבל למשחקים שלמים - ושלא הותיר בהם אף חותם).
ככה שכן - על-אף הכישרון שידענו שיש לו, והפניית האצבע המאשימה להנהלה שלנו בשל כך - לראות את ההצלחה שלו לאורך זמן, בליגה בכירה, כאשר הוא כן מקבל את ההזדמנויות שלו בצורה עקבית - בהחלט מחזק עבורנו כאוהדים את ההנחות והציפיות שלנו.

לייק 1

כמעט כל הדקות שלו היו בגביע. שיחק נגד ליל במשחק מחורבן של הקבוצה ונגד חטאפה שהעלימה אותו ולא קל מולה. יש הרבה אשמים. כך או כך גם מזל ותזמון חיוניים. הוא נפצע הרי לפני גביע העולם למועדונים ובאותו חודש הכל נדבק לגונסאלו שכמובן אנדריק שחקן טוב ממנו. שווה דקות בעונה הבאה בצד ימין בהחלט ועוד נשלם שכר לימוד.

-הוא היה פצוע גם העונה
-אלונסו בהחלט טעה איתו
-לא הכרענו משחקים מהר

זה כתבתי בזמנו(מרץ 24’)

אפילו לפני ליון היה אפשר לראות את זה, אבל לפעמים צריך גם את השאלות האלה כדי להתאקלם.

לייק 1

יפה.

לגבי רודריגו, הסיפור שלו עצוב. כבר שנים ברור שאין לו מה לחפש פה והוא הורס לעצמו את הקריירה. חבל

רק אומר שהוא סופג לא מעט ביקורת בצרפת:

Endrick faced harsh criticism in France in March 2026 following a dip in form for Lyon, with French media and pundits calling his performances “catastrophic” and “useless”. Criticized for playing too individually, failing to work defensively, and lack of tactical discipline, he received low ratings after key losses

נשמע שכך או אחרת שווה לזרוק את שמנדריק למים בשנה הבאה ולראות אם הוא שוחה.

גם חלוץ וגם שחקן קו ימין חסר לריאל- אם הוא יהיה טוב בכל אחת מהעמדות זה מצויין.

אבל הוא לא שחקן אגף, זאת תהיה פשוט טעות כי שם הוא לא יציג יכולת טובה. הוא אגואיסט מסיבה מסוימת-הוא חלוץ שרעב לשערים. יש לו את ה״גן״ הזה. כמו אלבארס, כמו לבה, כמו אמבפה, וגם כמו רונלדו.

אני דווקא התלהבתי שראיתי שהבנאדם בועט ממרחק של איזה 30 מטר ולא מחכה לאמבפה שיצטרף אליו. זה אולי אגואיסטי ובוסר, אבל זה גם מראה מה האופי הטבעי שלו על המגרש.

2 לייקים

הוא שחקן מסקרן ויש לו כדורגל, בהחלט. התקופה בליון תורמת לו המון. הוא מבטיח לך מהירות, איומים על השער* ובלאגן חיובי ולאחרונה גם ראיתי שיכולת המסירה שלו טובה. אבל אנחנו לא משחקים עם שני חלוצים. אני כן רואה אותו קצת הולך לאיבוד כ’-‘9’, ולדעתי גם בליון (ראיתי את כל הגולים\בישולים שלו, אבל לא משחקים מלאים) לפי מה שבדקתי - הוא לא בשפיץ. מקבל חופש בין כנף ימין לבין העמדה כחלוץ שני.

*אחת הפעמים שאני זוכר אותו קצת מגזים הייתה בדרבי נגד אתלטיקו מדריד. הובלנו 0:1, המשחק היה לקראת סיום והוא מיהר לנסות להכניע שוער כמו יאן אובלאק מאיזה קילומטר במקום למסור לוויניסיוס ושחקן התקפה נוסף שהיה, אבל קורה. לא נתלה אותו בכיכר העיר.

לא יודע, לא התלהבתי כרגע גם מהקליפ ביצועים הזה בליון, רוב המהלכים שלו שם מפוזרים כמו שראינו בדקות שקיבל אצלינו, חלקם הגדול גם מסתיים בכלום.

יש לו עוד הרבה מה להוכיח לפני שמכתירים לו כתרים.

להבדיל, אפילו מריאנו דיאז הליצן כבש בליון 18 שערים.

3 לייקים

מבחינתי אם שמדריק יחזיר את ההשקעה בו במכירה שלו אז זאת ההצלחה הכי גדולה האפשרית ברכישה שלו.

הוא משחק לעומק ותמיד מחפש את השער, יש לו בעיטה מצויינת והוא גם חזק פיזית ומרכז כובד נמוך שזה מצויין לכדורגל, חוץ מזה אין לו כלום, כלומר בכל שאר האספקטים של המשחק הוא חלש מאוד.

לאלון מזרחי לא היה כלום אבל היה לו הכל. זה אמנם מוקדם בשביל להחליט, אבל נראה שהבנאדם הזה יודע לשים את הכדור בתוך השער. במבחן העין שונה לגמרי ממריאנו

איך שיחררנו את יורנטה, ועוד לאתלטיקו… יכלו להיות לנו שני פדה וואלוורדה בהרכב.

6 לייקים

לפני כמה זמן יצאו עלי פה שאמרתי שהוא שחקן טופ לכל דבר ועניין

לייק 1

אני כבר שנים טוען שמדובר באנדרייטד הגדול ביותר של הכדורגל העולמי בעשור האחרון, ובקלות השחקן הכי טוב שיצא מהאקדמיה שלנו בתקופה שאני עוקב אחרי הקבוצה. אנדרייטד לא רק בתפיסה של אוהדי הכדורגל שבאופן טבעי נוטים להתעלם מפועלים שחורים ואוהבים נוצצים למיניהם, אלא בעצם זה שהעביר קריירה שלמה באתלטיקו ולא קבוצת פאר מהדרג הראשון באירופה.

5 לייקים

אתה מסתכל על זה מנקודת מבט לא נכונה לדעתי. כיום בוודאי שיש לנו מקום עבורו ואתה אולי אומר לעצמך למה לנו יש את אדוארדו קמאבינגה ולא אותו. אבל בזמנו היינו עדיין עם ה-CMK, טוני קרוס זכה להבעת אמון על אף עונה חלשה מאוד ב-2019 וזה התברר כנכון. וגם לפדה ואלוורדה לקח זמן להשתלט על מקום בהרכב. זה עניין של תזמון הרבה פעמים ואולי גם למועדון קסם לקבל קצת כסף באותה נקודת זמן. אם אשרף חכימי היה מחכה עוד עונה אולי הוא היה מצריך גם לאתגר את דני קרבחאל בצד ימין לצורך העניין.

אבל אין ספק שיורנטה שחקן-שחקן. מהיר, חזק, חכם, בעונת האליפות שלהם גם סיפק מספרים מטורפים. בכל מקרה אני הולך עם פדה

לייק 1

אני חושב שגם באתלטי הוא לא היה ממוסמר להרכב מההתחלה. שיחק הרבה מגן ימני גם בדומה לפדה.

אבל אתה צודק. באתלטיקו ובארסה יש דבר שפשוט לא קיים אצלנו - רוטציה. אצלנו אתה ממוסמר להרכב או שאתה נרקב בספסל, קשה להתקדם ככה. לא סתם התפוקה שלנו מהספסל קרובה לאפס עגול.

תראה את העונה הראשונה שלו באתלטיקו מדריד אני לא ממש זוכר, הוא לא היה חסר לי. התעלות מדהימה נגד ליברפול בגומלין באנפילד ב-2:0 משום מקום ככה, חשבנו שזה פוקס. כנראה שזו הייתה טובה אבל לא ‘וואו’. אז בדקתי ב-Transfermarkt ועושה רושם שהוא שיחק כקשר. המעבר הגאוני למגן\קשר בצד ימין הגיע עונה אחר כך. גם זינדין זידאן היה גאון טקטי, זה נכון, אבל הרווחנו את לוקאס ואסקס לעוד כמה שנים ובאותה נקודת זמן זה היה בסדר.

זידאן לא רצה אותו כי בנוער, לטענת יורנטה, זידאן ייבש אותו על הספסל כדי לתת לבן שלו לשחק. זידאן לא שכח לו את זה וייבש אותו גם בבוגרים אחר כך.

זינדין זידאן לא קדוש וגם לו היו את הטעויות שלו, אין בעיה. אבל זה לא שדני סבאיוס שיחק “במקומו” בקבוצה הבוגרת אלא פדה ואלוורדה. לא חושב ששניהם היו יכולים לפרוץ ביחד. מישהו היה צריך לשחק פחות, וכל שלושת הקשרים “ההיסטוריים” שלנו היו עוד שחקני הרכב. אלא אם כן היית אומר לי אז בפורום ב-2019 שיורנטה יכול להיות סוס עבודה גם בכנף ימין ואתה ממליץ עליו כמגן במקום דני קרבחאל.

אתה מדבר על שניים מהשחקנים הכי גמישים בעולם. לא יכולים לפרוץ ביחד? על סמך מה אתה טוען את זה?