דיון המושאלים ואקס המדרידיסטאס :: עוקבים אחרי אנדריק וניקו בעיקר

אני חושב שאפקט השרשרת של ההחתמה הזאת הוא משהו שאי אפשר להקל בו ראש. רכישות ממש מתבקשות כמו הארי קיין ועוד ועוד בני ~30 בשיא הקריירה או מעט אחריו, שהתאימו לנו בול, נפסלו ולא הגיעו - לא אתפלא אם הכווייה מהחתמת הזארד הובילה לשינוי המדיניות.

אנדריק נפרד מליון רשמית בסרטון יפה באינסטגרם בתום חצי שנה נהדרת עם שמונה שערים ושמונה בישולים ב-1,633 דקות.

“בברזיל, כשמישהו עובר תקופה קשה, אומרים לעתים קרובות שהוא צריך להרוג אריה ביום. במשך חודשים עברתי משהו שאף ספורטאי לא היה רוצה לחוות. אבל החלטתי שאני לא הולך להרוג אפילו אריה אחד. החלטתי להפוך לאחד. וכאן מצאתי את מה שהייתי צריך כדי להחזיר לעצמי את הכוח. ללכת בעקבות האינסטינקט שלי לתקוף כמו אריה. להגן על מי שבא איתי. ועל אלה שקיבלו אותי בחום רב כאן”.

"חודשי הסבל פינו את מקומם לחודשים של שמחה, ניצחונות וגם למידה. יצרתי חברים חדשים. התקרבתי עוד יותר לאלה שכבר היו לי. וגיליתי שהמקום שלנו הוא בכל מקום בו אנו נמצאים עם אלה שאנחנו אוהבים ואלה שאוהבים אותנו.

“למרבה הצער, גם אם הוא חזק יותר, אריה לא יכול להישאר במקום אחד. אני צריך להיפרד עכשיו ולהתחיל את המסע הביתה. שיהיה ארוך הרבה יותר. כי אני חוזר כשהוא נושא הרבה יותר ממה שהיה לי כשהגעתי. וגם כשאגיע לסוף המסע הזה, למשך שארית חיי, אשא את העיר הזאת איתי. בליבי ובזיכרוני. בכל פעם שאני רואה את החיוך של בני, שאלוהים נתן למשפחתנו כאן בליון”.

נזכיר כי החלוץ זכה לקבל את מבוקשו וקרלו אנצ’לוטי כלל אותו בסגל נבחרת ברזיל למונדיאל בהחלטה שקיבל פחות או יותר ברגע האחרון. מצפה לחלוץ קיץ מעניין מאוד.

לייק 1

דיווח שמתחזק: קאסמירו יצטרף לליאו מסי באינטר מיאמי? הקשר הברזילאי שסיים את הפרק במנצ’סטר יונייטד יכול להיות ‘היורש של סרחיו בוסקטס’ שפרש ולהתאחד עם אגדת ברצלונה. פבריציו רומאנו טוען שהקבוצה מארה"ב יכולה לסגור את ההעברה (קאסמירו שחקן חופשי כמובן) עוד לפני שריקת הפתיחה של המונדיאל. “כמעט פרצתי בבכי כשהם התחילו לצעוק ‘קאסמירו, תישאר עוד שנה’”, הודה הקשר בהתייחסו לקריאות החיבה של אוהדי יונייטד שדחקו בו להישאר. כעת, אחרי כל כך הרבה מאבקים, הוא יכול להחליף צד ולהצטרף למסי.

-פדרו לאון פורש מכדורגל בגיל 39 וחצי. קשר הכנף הספרדי שבילה שנים רבות בלה-ליגה ואף הגיע לריאל מדריד בקיץ 2010 (כבש שער שיוויון נגד מילאן בסאן-סירו ובהמשך ז’וזה מוריניו מחק אותו), סגר מעגל במורסיה בה גדל, והודיע כי הוא תולה את הנעליים. “למרות שלא אשיג את העלייה המיוחלת לליגה השנייה, אני משאיר חלק מעצמי מאחור, אבל אני עוזב בגאווה. תודה למשפחה, לחברים ולעיתונאים שהגיעו. ניסיתי לייצג את הילד הזה ממולה, שאוהד את מורסיה, והלך לראות אותם באצטדיון בכל יום ראשון”, אמר וגם הזכיר את אחיו שנפטר ואמר: “תודה שלא עזב אותי לעולם”

זו אמורה להיות רשימת מאמנים עדיפה על מוריניו?

לייק 1

2024 - עונה נפלאה שלו במדי בטיס בה הרגיש בבית ואז פציעה במאי - אדיוס ליורו
2025 - החל את העונה באיחור וחזר לשחק רק בדצמבר
2026 - שתי פציעות אכזריות, נעצר על תשעה משחקים. כמובן שאין מונדיאל

כרוניקה של מזל רע.

איסקו בריאיון למארקה: "האם היה לי מזל בקריירה או מזל רע? אני מרגיש בעל זכות יתרה, באמת. הצלחתי, זכיתי בתארים רבים ויכולתי ליהנות מאוד מכדורגל. אני אדם חיובי: אני מנסה להתמקד בטוב וללמוד מהרע. "עכשיו אני לא חושב על פרישה, אני רואה את האור, אני רואה את הדרך ליהנות שוב מכדורגל. עכשיו אני לוקח את זה יום אחר יום; בכל פעם שתכננתי משהו, הכדורגל דפק לי את התוכניות.
"הפציעה האחרונה הייתה קשה. זה היה קשה, הם אמרו לי שהם לא יודעים אם אוכל לשחק כדורגל שוב. הבן שלי ראה אותי סובל כל-כך הרבה עד שנהיה לו חשש מהכדורגל והרצון להיות שחקן. כדורגל עלול להשאיר עליי השפעות מתמשכות; במשחקים האחרונים שיחקתי עם תרופות וזריקות.
“כמובן, ניסיתי להגיע למונדיאל עד הסוף, נתתי את כל-כולי בסיום העונה שלנו, אבל בקושי שיחקתי ויש לנו קבוצה (נבחרת) נהדרת. דיברתי עם המאמן לואיס דה לה פואנטה כמה פעמים, הוא גם שאל לשלומי”.

לייק 1

סיטי וליברפול צריכות מאמן חדש, ואלונסו סגר עם צ’לסי לפני שבועיים. אני מאוהביו אבל זו החלטה לא אפויה מצידו

אני מתקשה באמת להבין איך זה קרה, הרי לעולם הכדורגל יש את העולם שלו מאחורי הקלעים. זה שליברפול לא ניצחה בארבעת משחקי הליגה האחרונים לדעתי לא באמת משנה משהו, היה ברור שזו עונה כושלת, שהיא מגיעה לליגת האלופות ככה בצליעה על הקשקש ושארנה סלוט לא ימשיך, זה היה באוויר. זה לא היה בכבוד של צ’אבי אלונסו “לגשש” מה קורה שם באנפילד? אולי צ’לסי הייתה ממש בטירוף עליו ואלונסו החליט לקפוץ על ההצעה הראשונה או על זו שהכי רצתה אותו?

לגבי מנצ’סטר סיטי לדעתי זה קצת סיפור אחר וגם מעבר לסיטי היה מרגש פחות. בכל מקרה העזיבה של פפ גווארדיולה לפחות לפי מה שפורסם - זה התבשל ממש לאחרונה, אותי זה כן הפתיע.

זה ממש ההפך ממה שפורסם. המועדון התכונן לאפשרות הזו, שנתפסה כמאוד סבירה, כבר יותר מחצי שנה, וזו הסיבה שפנו למחליף המועדף עליהם כבר בדצמבר, בעודו מאמן קבוצה אחרת.

2 לייקים

מעניין: יש קצת אנטי מצד חלק מאוהדי ריאל מדריד כלפי איקר קסיאס ברשתות החברתיות, בין היתר כי רמז שהוא מקווה שז’וזה מוריניו לא יהיה המאמן הבא של ריאל מדריד וגם הביע תמיכה יחסית באנריקה ריקלמה. איקר העלה פוסט שלו כילד עם חולצה של ריאל מדריד ומסר: “אני לא צריך הרבה שיעורים על איך להיות מדרידיסטה”.

“אני לא צריך הרבה שיעורים על להיות אוהד ריאל מדריד. גדלתי באצטדיון האימונים הישן - לה קינטה. אני במועדון מגיל 9. אני ספרדי. בכיתי כשטנריפה ניצחה אותנו פעמיים במחזור הסיום ומנעה מאיתנו שתי אליפויות. צעקתי כשפדג’ה מיאטוביץ’ כבש בגמר הלה ספטימה. אני לא מתחנף לאף אחד. לטוב או לרע, אני אוהד של ריאל מדריד. אני מצביע לריאל מדריד”.

-אגב אקס אחר, דיוויד אנצ’לוטי, יוצא להרפתקה חדשה כשמונה למאמן ליל הצרפתית. בבוטאפוגו הברזילאית הוא לא הצליח.

איקר קסיאס הציג ביום שלישי את הקולקציה שלו: “קסיאס – מורשתו של אגדה” במוזיאון האגדות במדריד. התערוכה המוקדשת לקריירה שלו מציגה כמה מהחולצות והפריטים האייקונים ביותר שלו בריאל מדריד ובנבחרת. התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב במדריד מחמישי – עוד יומיים ועד סוף אוגוסט. לאחר מכן קסיאס דיבר עם התקשורת.

חולצת עונת 2011/2012, אליפות 100 נקודות: “תואר הליגה הזה היה חשוב מאוד כי זה עתה שברנו את ההגמוניה של ברצלונה, שזכתה באליפויות, גביעים… זו הייתה נקודת המפנה, תחילת בניית הקבוצה שזכתה מאוחר יותר בליגת האלופות. זו הייתה עונת לה ליגה שוברת שיאים; קשה לדמיין אי פעם להגיע למספר הזה שוב, אבל אנשים ממשיכים להשתפר כל יום והכדורגל מתקדם. קבוצה כלשהי בסופו של דבר תעלה עליה, אבל זה יהיה קשה, קשה מאוד”.

שרוולים חתוכים ופחד – מה זה מרמז לך? – “המשחק בגלאזגו בגמר 2002. אתה בא לשחק ופותח על הספסל וחבר לקבוצה במקומך. לבסוף אתה עולה מהספסל ל-20-25 דקות ולא הייתי מוכן. האצבע האמצעית שלי לא תפקדה אבל הצלחתי והכל הסתיים נהדר”.

המודלים לחיקוי: זובנזארטה וארקונדה: “לא הייתי בר מזל מספיק לראות את ארקונדה משחק, שתמיד היה מודל לחיקוי עבורי, אבל זה היה בגלל מה שאמרו אבי ודודי… מבחינה היסטורית, תמיד הערצתי רבים. בריאל מדריד היה את פאקו בויו, הוא היה מודל לחיקוי עבור כולנו. אחר כך הגיע בודו אילגנר, ובגיל 15 לומדים הרבה משוער גרמני שהיה פנטסטי. אחר כך ארקונדה היה אמת המידה, וגם זבוזאריטה… היו שוערים טובים, ועדיין יש טובים בספרד”

חולצתו של ג’יאנלואיג’י בופון: “הערצתי הרבה שחקנים מהתקופה שלי.. בופון הוא אחד מהם. מבחינתי, הוא אמת המידה. אנחנו שונים, הוא גבוה ממני בראש, אני מהיר יותר… במהלך השנים, הצלחנו להיות מודלים לחיקוי עבור רבים למרות ההבדלים בינינו. אנשים נהנו מלראות את היריבות הזו”.

כפפות מ-2014/15, עונתו האחרונה בריאל מדריד: “אתה מתגעגע לזה אחרי שפרשת לפני כמה חודשים, אבל כשאתה כבר כמעט שבע שנים בחוץ אתה מסתכל על זה אחרת. חוץ מזה, זה מעגל החיים. הלוואי ויכולתי להיות כמו מנואל נוייר, שעדיין משחק בגיל 40. כשאני מסתכל אחורה, אני מסתכל אחורה בגאווה על מה שעשיתי. אתה רואה דברים טובים וגם הפסדים, שמחזקים אותך נפשית ופיזית”.

מה היה חסר לך בקריירה? - “הייתי רוצה לזכות ביותר תארים, אבל אני לא מתלונן. השגתי כל מה שאתה חולם עליו כילד. להיות אלוף אירופה עם המועדון שלי והנבחרת הלאומית שלי, צפיתי במשחקים האלה מאז שהייתי קטן וחשבתי שזה בלתי אפשרי להשיג. כשראיתי את דונגה זוכה בליגת האלופות ב-94’ חשבתי, ‘אני מקווה שאוכל לעשות את זה מתישהו’, או כשראיתי את ליגת האלופות ב-98’…”

השוערים הנוכחיים למונדיאל: “אלה שנמצאים כאן (בנבחרת ספרד) הם אלה שהרוויחו את מקומם ברשימה. הם שלושה שוערים נהדרים, הייתה להם עונה נהדרת. דויד ראיה, ז’ואן גארסיה ואונאי סימון שהיה השוער הפותח. הדבר הטוב הוא עבור המאמן, שיהיו לו שחקנים מחויבים, שוערים טובים מאוד, ומי שהוא יבחר יהיה טוב מאוד עבור הנבחרת הלאומית”.

האם ספרד פייבוריטית? - “אני חושב שכרגע, לנבחרת יש סגל פנטסטי, אבל יש משחק בין ספרד לפורטוגל ואני חושב שהוא שווה, או משחק בין ספרד לארגנטינה, או משחק בין ספרד לצרפת. אני חושב שהכל יכול לקרות. אני חושב שהפרטים הקטנים יכריעו את גביע העולם. זה לא הולך להיות קל כמו שאנשים חושבים; הפרטים יהיו שם. אני רואה משחקים צמודים. נצטרך גם לראות איך ייראה לוח המשחקים, כי הנבחרות הטובות ביותר במקום השלישי מעפילות…”

הזכייה במונדיאל 2010: “עבר זמן מה, 16 שנים. אתה עדיין צופה בזה ועדיין מתרגש. אנחנו עדיין חווים את זה לכל מקום שאנחנו הולכים. זה חלק מהכדורגל. יש ילדים שצפו בגביע העולם דרך הרשתות החברתיות והם עדיין מתרגשים. זה מאוד יפה ואני אישית אוהב את זה”.

האם ריאל מדריד פנתה אלייך לגבי תפקיד מסוים? מה דעתך על ראול כמנהל ספורטיבי? - “לא פנו אליי לגבי אף תפקיד. כחבר ואוהד ריאל מדריד, אני מחכה לראות מה יקרה. ראול בתור המנהל הספורטיבי… אנחנו מדברים על בחור כמו ראול. אין הרבה מה לומר, הוא אוהד ריאל מדריד במאה אחוז. הם בטח חשבו על זה הרבה. כל דבר שטוב לריאל מדריד הוא פנטסטי”.