אז בית”ר אולי מרגישה פספוס כי כבשה בדקה ה78 והשיוויון היה זול מאוד מטעות של גדראני אבל אם מסתכלים על כל המשחק היא יצאה ממש בזול עם התיקו.
ברור שניצחון שלה היה עדיף מבחינתה אבל תיקו לא מסיים את הסיפור.
יש עוד 3 משחקים והפער הוא רק 2 נק’ ושל באר שבע קשים יותר.
היא כבר לא תלויה בעצמה אבל סיפור האליפות לא נסגר לדעתי.
סיפור האליפות בהחלט לא סגור, אני הייתי בבלומפילד אז רק התעדכנתי פה ושם וראיתי נניח את עשר הדקות האחרונות, אבל לעתים כדי לקחת אליפות, אולי אפילו לרוב - אתה צריך לשבור איזה מחסום פסיכולוגי. הפועל תל אביב ניצחה את מכבי חיפה 0:1 בקריית-אליעזר וזה נדיר שהיא עשתה את זה במשחק חשוב. בית"ר ניצחה את הפועל בבלומפילד ב-2007-08 אחרי שבע שנים, עזוב שהיינו קבוצת תחתית והם היו הגלאקטיקוס, עדיין הם התגברו על מכשול.
הפועל באר שבע קבוצה עם מרכז השדה הכי חזק בליגה אבל יש עמדות בהן לבית"ר ירושלים יש יתרון, וזה מאכזב מבחינתה שהיא נכשלה ולא הצליחה לנצח ארבע פעמים. גם היה לה הרבה מזל ב-2:2 בטרנר.
בעוד שלושה ימים כבר ב"ש בבלומפילד והפועל ניצחה ב-14 מ-16 משחקי הבית שלה אבל אל תבנו עלינו…
היום זה היה ניצחון ממש קשה, גם הקהל בירידת מתח רצינית אחרי שלושה ימים עם בית"ר ודרבי. האמת שכל הזמן קשה לנו נגד הפועל פ"ת עוד מהלאומית וגם בניצחון 0:4 שלנו זה היה קצת משקר. ההרכב החזק שלנו - לא זוכר את לויזו כזה סחוט - היה מאכזב. עדיין אין תפוקה מהחלוצים למשל.
מור בוסקילה הגיע בקיץ בקול תרועה רמה, הוא גם שיחק במשחקים האחרונים ואחר כך הבנו שהוא קצת שחקן קטרגל ולא ממש מלוטש. הוא דריבליסט טוב אבל קצת שכונתי. אבל גם לו יש את הרגע שלו העונה, אחרי בישול יפה של מיסטר אלטמן. פעם ראשונה גם שבוסקילה רץ לשטח ולא חיפש כדורגל לרגל ועשה את זה כמו גדול.
קשה לבוא בטענות והניצחון הזה מקרב אותנו לאירופה טפו-טפו-טפו, אז מחבק את ה-0:1 הזה. מקווה שנראה מסתיו טוריאל קצת כדורגל עד סיום העונה. ומנגד פרנאן מאיימבו מדהים, תחנה אחרונה.
מה נשאר להן?
בית"ר ירושלים: מכבי תל אביב (חוץ), הפועל פתח תקווה (חוץ) הפועל תל אביב (בית)
הפועל באר שבע: הפועל תל אביב (חוץ), מכבי תל אביב (בית), מכבי חיפה (בית)
הפועל תל אביב לא מקבלת שום תרומה מהחלוצים שלה. עמנואל בואטנג שהגיע בינואר כבש רק שער אחד, גם דניאל דאפה לא יכול להתפאר במספרים שלו. לשאנדה סילבה אין שער.
אפשר גם לומר שלואיזו נכנס לכושר טוב בחצי השני של העונה אבל יש לו שבעה שערים שזה לא ‘וואו’ למישהו שבריא תמיד טפו-טפו-טפו ומשחק כמעט את כל הדקות. עומרי אלטמן מנגד עם שישה שערים ושלושה בישולים - כולל זה אתמול למור בוסקילה - ב-1,085 דקות בליגה. רוי קורין למשל עם חמישה וזה יפה ביחס לדקות שלו.
סתיו טוריאל לא כבש כבר שמונה משחקים ואם מורידים את הפנדל נגד מכבי חיפה אז אין לו שער שדה עשרה משחקים כבר, די מאכזב. מאז הפציעה סביב המשחק נגד קריית שמונה בדצמבר הוא לא חזר לעצמו.
אגב, צ’יקו עד עכשיו שיחק בכל 33 משחקי הליגה שלנו שזה מטורף, אני באמת לא זוכר דבר כזה. זהיר מאוד עם הצהובים, אף פעם לא מקבל מנוחות. אולי כן הגיע הזמן לתת לו אחרי הפועל באר שבע.
-הפועל תל אביב חוזרת לאירופה לראשונה מעונת 2014/15 שהחלה נורא עם מכירתו של עומר דמארי ובכלל קבוצה נטולת אמצעים. בקונפרנס-ליג יש הרבה כסף אבל הדירוג שלנו יהיה נמוך וההגרלות קשות.
-במקביל מ.ס אשדוד שהורידה אותנו ליגה לפני שנתיים עם ה-0:2 בבלומפילד כשסלים טועמה על הקווים, עומרי אלטמן נפצע בחימום וחוטף את האש ו-24 אלף אוהדים חזרו הביתה בוכים כמוני - ממשיכה את המשבר שלה, מפסידה ויורדת גם היא. למה לא תחסר? בגלל העצבים על אצטדיון הי"א, סגירת החשבונות וגם העדר קהל.
בבלומפילד: 0:3 קליל למכבי תל אביב על מכבי חיפה ואם היא לא הייתה מורידה הילוך זה בקלות נגמר בחמישייה או שישייה. כשהיה נראה שמכבי חיפה מתייצבת דווקא ראינו את “חיפה האמיתית”. לדעתי כל עוד עלי מוחמד כשיר וזה לא קרה הרבה - הוא צריך לשחק. כשעירבבו את הצעירים אגב עם השחקנים ‘הוותיקים’\המאכזבים\הרגילים - ראינו מה קרה. עוד משחק מעולה של דור פרץ - אשכרה סגן מלך השערים, ורוי רביבו כמובן ושגיב יחזקאל עם גול שפתח הכל.
עומרי אלטמן ממשיך בהפועל תל אביב עד 2028! המועדון הודיע עכשיו. על העונה של שחקן ההתקפה בן ה-32 כבר דובר לא מעט: שישה שערים ושלושה בישולים. מאז הדרבי האוהדים קוראים לו ‘ראש העיר’, והשנה הזו שינתה את הנראטיב והעלילה שלו. כבש צמד נגד מכבי חיפה, כבש את שער הניצחון נגד בית"ר ירושלים וכמובן עשה 1:1 בדרבי צ’יקו. אלטמן שזו הקדנצייה השלישית שלו בהפועל, מתקרב להופעה ה-200 (197 משחקים), אמר לאחר החתימה: ״הבית האדום הוא הלב שלי, מאושר להמשיך את המסע המשותף שלנו״.
כעסתי עליו בזמנו על מה שהיה במשחק נגד מ.ס אשדוד, אמרתי לעצמי איך מי שהיה קפטן לא נמצא שם ברגע כזה ולא משחק עם שריקה. וככל הנראה נעשה לו עוול. מי האמין שיהיה שחקן הספסל הכי טוב שלנו העונה וזו פריבילגיה שהוא עולה כמחליף בדקה ה-60. קצת חסרה לו מהירות אבל ראיית המשחק וחוש לשערים בהחלט. אין ולא יהיה סופר-סאב כמו שלום תקווה, אני זוכר שבן לוז היה ממש עוזר לנו ב-2008-09, גם סלים טועמה בשלהי הקריירה. כיף לראות את אלטמן משחק כדורגל ומקבל אהבה.
המחזור הבא בליגת העל מתחיל כבר היום במשחק בשעת צהריים: הפועל תל אביב נגד הפועל באר שבע ב-16:00.
קודם כל אני ממש מתבאס שזה נגמר, העונה באמת כל משחק בית היה חוויה ענקית למעט הדרבי הראשון שפוצץ בגלל טמטום משולב. הקבוצה התחברה היטב והייתה כמעט בלתי מנוצחת, היו דקות של כדורגל מעולה. כמות הקהל גדלה, האנרגיות, שירי השחקנים, זרים שמאוד קשורים למועדון. כמה זה יהיה חסר לי. חוץ מעונת הדאבל ב-2010 זו העונה שכנראה הכי נהניתי ממשחקי הבית.
אני שומע את הרחשים שיש בחוץ. כמובן שאני לא רוצה שבית"ר ירושלים תיקח אליפות, יש לי בחילה רק מלחשוב על זה. אבל הפועל צריכה להראות שהיא קבוצה גדולה ומועדון ישר ולשחק למען הספורטיביות. הפועל ב"ש היא מבחן קשה מאוד עם מרכז השדה הכי טוב בליגה ובפער. עברנו עומס מטורף והשחקנים שפכו לאגר כבר נגד הפועל פ"ת, יכול להיות שעם כמה שנרצה זה לא יספיק. אבל אין שאלה - לא לפתוח רגליים ולא לשחק “בכאילו”.
הלוואי ונהרוס לבית"ר בטדי במחזור הסיום אבל אני לא רוצה לחשוב שהמשחק הזה באמת יהיה קובע משהו.
עוד יותר מקצועית - משחק לסתיו טוריאל לחזור לכבוש שער שדה אחרי הרבה מאוד זמן והעמדה הטבעית שלו צריכה להיות כבר באמצע ולא בכנף ימין - לויזו. כמובן שיש צורך במרכז שדה עם אלקוקין יחד עם קרייב ופלקאו.
ואי אפשר בלי התאריך הקסום הזה ה-15 במאי - אז 16 שנה לדאבל המטורף שלנו בטדי ואני הייתי שם, רגע בלתי נשכח, רגע השיא שלי כאוהד הפועל וספק אם יהיה משהו דומה.
הפועל תל אביב סיימה את משחקי הבית אתמול עם הפסד 2:0 חלש מאוד להפועל באר שבע. אנדריאן קרייב הורחק בצהוב, החילופים של אליניב ברדה היו הגנתיים מדי וכצפוי הסכר נפרץ בחצי השני. נשאר לנו: מכבי חיפה בחוץ באמצע השבוע, וסיום העונה נגד בית"ר ירושלים בטדי.
מאזני הבית של הפועל:
-עונת הדאבל 2000: מאזן 16-3-1 - 51 נקודות מתוך 60
-עונת 2025/26: מאזן 14-1-2 - 43 נקודות מתוך 51 [ללא ההפסד הטכני בדרבי]
-עונת הדאבל 2009/10: מאזן 13-4-1 - 43 נקודות מתוך 54
-עונת 2001/02: מאזן 13-4-0 - 43 נקודות מתוך 51
-עונת 2008/09: מאזן 11-5-1 - 38 נקודות מתוך 51 - ההפסד במחזור האחרון, למכבי נתניה
זה נראה שכל הדרכים מובילות לאליפות של בית"ר ירושלים, אם היא ניצחה את מכבי תל אביב אתמול ובבלומפילד (משחק די טוב של מכבי) ואחרי שלא הייתה במשחק בשלבים כל-כך ארוכים ופיגרה, גם ירדן שועה כבר הוחלף. בכל מקרה יהיו עוד שני מחזורים מטורפים ושבוע של חוסר שינה ופרפרים לאוהדים שלה ושל הפועל באר שבע. קרב אליפות אדיר ששנים לא היה כמותו גם אם לעתים הכדורגל מאוד-מאוד בינוני.
באר שבע חייבת להפסיד לפחות משחק אחד בבית בשביל שבית”ר תהיה אלופה (אלא אם בית”ר עושה היום 5-0 ומעלה ובאר שבע במשחק האחרון נגד חיפה לא תנצח בהפרש שערים גבוה יותר ממה שבית”ר תנצח את הפועל).
אני לא רואה את זה קורה.
חושב שהיא תנצח את שניהם ולכל היותר תוציא תיקו מול מכבי ת”א שלא יספיק לבית”ר.
יש מחיר להפסיד ועוד 3-0 וגם לא לנצח לאורך העונה את באר שבע (כולל לתת גול שיוויון במתנה במשחק האחרון בטדי).
המשחק הבא של בית"ר זה הפועל פתח תקווה בחוץ. ניצחון בטוח עם 6500 בית"רים ביציע ופ"ת בפלייאוף מזעזעת כי הסגל קצר מדי ומשחקים כל שלושה ימים. הם עם 1 מ-24. זה משחק לעשות בו גם יחס שערים.
מעבר לכך מכבי משחקים טוב בפלייאוף והם מתים להרוס לב"ש, אמנם בטרנר אבל זה יכול לקרות.
אני בכלל האמנתי שאתמול הסיפור ייגמר אבל בית"ר עם תשע נשמות ניצחה. גם הפועל רוצה לקלקל בטדי כמובן במחזור סיום ואני לחוץ מהמשחק הזה. אבל גם אנחנו גמורים.
180 דקות נותרו לסיום העונה בליגת העל ואפשר לומר הרבה על העונה הזו שכמעט לא הגיעה לסיומה בגלל איראן, אבל זו אחת העונות הדרמטיות ביותר. הפועל באר שבע מוליכה בשתי נקודות על פני בית"ר ירושלים ולדרומיים יש שני משחקי בית - This is Terner והם תלויים בעצמם. המחזור ה-35 יוצא הערב לדרך, עם שלושה משחקים בשעה 20:30.
לא פחות מ-8,500 אוהדים של בית"ר ירושלים לפי הדיווחים יגיעו לאם המושבה לתמוך נגד הפועל פתח תקווה שחילצה נקודה ראשונה בפלייאוף במחזור שעבר, הצהובים-שחורים עדיין מאמינים כמובן וגם מחיר גבוה במיוחד לא מרתיע אותם. בית"ר תסיים את העונה בטדי נגד הפועל תל אביב.
הפועל ב"ש תארח את מכבי ת"א אחרי שסימנה V בקלות בבלומפילד על הקבוצה האדומה מהעיר, כשהיא רוצה לסגור חשבון עם הצהובים על מה שקרה בעונה שעברה וגם על שער הניצחון האכזרי של דור פרץ בפלייאוף, זה שאיים לרסק לה את האליפות.
במשחק חסר חשיבות בסמי עופר - שאולי חשבו שיהיה הקרב על אירופה אך הכרטיס הוכרע - תארח מכבי חיפה את הפועל ת"א. הירוקים די התבזו בפלייאוף למעט המשחק נגד בית"ר ירושלים, ומגיעים בהרכב די חסר, אבל גם האדומים, שרוצים לשפר את מאזן החוץ כפי שאמר אליניב ברדה. האדומים לא ניצחו את הירוקים בחוץ מאז 2020 בפלייאוף העליון בעונת הקורונה. שלושה ניצחונות רצופים על חיפה לא היו להפועל מאז 2011.
פעם בכמה חודשים אני טורח לצפות במשחק בליגת העל. היום זה אחד המקרים האלו, ואיכשהו הספקתי לראות משהו שגם מסביר למה אני לא צופה בזה יותר, וגם מערער על ההחלטה הזו כי מסתבר שיש צחוקים רצח בענף הזה.
2 נגיעות היד ברחבה, במשחק בין מכבי ת"א לבאר שבע, זו הפעם הראשונה בחיים שלי בה אני חוזה במשהו כל כך נדיר. היו פה אירועים שנראו כמו מאבק בין 2 צדדים נגדיים שמנסים לקנות/למכור את אותו המשחק. בו זמנית.
אז יש אלופה - ברכות להפועל באר שבע אלופת המדינה, בית"ר ירושלים עשתה במכנסיים ולכן הדרמה הסתיימה כמה ימים לפני המתוכנן, בית"ר ירושלים - הפועל תל אביב בטדי חסר משמעות.
וב"ש אלופה ראויה, בסוף הפגינה הכי הרבה אופי מכולן ועשתה את זה בלי שובר-שיוויון כמו דן ביטון, פיצתה את עצמה על העונה שעברה, השיגה 8 נקודות מהמפגשים הישירים נגד בית"ר ירושלים. ה-2:4 הגיע ממיגל ויטור ואלה הסיפורים הכי יפים של הכדורגל. פקפקתי בה לא מעט וטעיתי.
התחת של בית"ר נגמר, דווקא קבוצת ההתקפה המהנה ביותר לא הצליחה לתת גול במשחק נגד הקבוצה החלשה בפלייאוף ובמשחק שעם 8,500 צהובים-שחורים לא ממש היה משחק חוץ. היו חלק מאוהדי בית"ר שחגגו בטוקבקים אחרי הניצחון שלהם עלינו בבלומפילד. סבלנות.
מבחינתי לקנגוואה היה יתרון קל בקרב על תואר שחקן העונה מול ירדן שועה, וכשהאליפות שלו זו בחירה ראויה.
לגבי הפועל תל אביב - שאנדה סילבה כבש את אחד משערי העונה, זה התקרב והתחמם, על הדריבל והמהירות שלו אין עוררין. חבל שזה בגארבץ’-טיים. ההתפרקות היום לא מקובלת עליי, אמנם אין על מה לשחק ועדיין ביזיון להפסיד 4:1 למכבי חיפה הזו בסמי עופר. עונת חוץ מביכה שלנו ובהרכב היום עלו יותר מדי בינוניים כצפוי, אבל גם כששחקני המפתח עלו זה לא השתנה. הפסד ראשון שלנו העונה בהפרש שלושה שערים.
-בית"ר באה קצת נפוחה אולי לסמי עופר והובסה 3:0 ומכאן והלאה לא הייתה תלויה בעצמה, ולא הצליחה לנצח את ב"ש במשחק המכריע בטדי. אז כן לא מגיע לה. היא כבשה המון שערים מכריעים בדקות האחרונות וזה מראה על אופי ועל ספסל ועל כושר גופני טוב [לדעתי גם בית"ר כבר נפלה מהרגליים לאחרונה - רק הפועל ב"ש לא] אבל זו גם קצת נורה אדומה אולי.
-הפועל ב"ש לדעתי קבוצה עם קו הגנה סטנדרטי מאוד - אור בלוריאן בינוני וירד איתנו ליגה (הפועל), מתן בלטקסה שנים מסתובב כאן בליגה, התקפה סבירה אם כי אהבתי את הפוש של זלאטאנוביץ’, ובעיקר מרכז שדה שהיה שתי רמות לפחות מעל כל קבוצה בליגה. ונטורה מחלץ ושקט, קנגוואה עושה הכל, לא מבין איך כל כמה שנים הם מביאים את התותחים האלה, כמו שקרה עם אוגו והובאן. כמובן שב"ש בלי דן ביטון זה כמו שבית"ר הייתה מאבדת את שועה או אצילי למעשה.
אני חושב שזה שביתר לא לקחו לא צריך להקטין מההישג שלהם השנה, במיוחד הביצועים של מיכה ואצילי. מיכה מוכיח שהגיל הוא בכלל לא עניין. אצילי מדגים שוב כמה שהוא ווינר. לשחק לצד שרי זה בקטנה, החוכמה זה לבוא לקבוצה קטנה יותר ממכבי חיפה בדמות ביתר ולקחת אותו לעונה כזו, כמו גדול. אם לא הייתי עוקב אחרי הביצועים שלו בשנים האחרונות, הייתי אומר שהיכולת שלו זה פשוט לא פייר. על סף הרמאות, אולי צריך לבדוק חשד לפלילים.