אני יודע שאני בדעת מיעוט כאן, אבל אני פחות מתחבר לרעיון שבאלדה שחקן לא מספיק טוב/טיפש/וואטאבר. אפילו הייתי מגדיל ואומר שלדעתי הוא אחד המגנים המוכשרים באירופה, וכמו כולם תחת פליק הוא עובר תהליך התפתחות חיובי.
אני יודע שיש ספקות לגבי חלק מהאיכויות ההגנתיות שלו ומקבל המון ביקורת מוצדקת על התרומה שלו בחלק ההתקפי, אבל אני חושב שגם מפספסים המון בתווך.
בכל הנוגע לחלק ההגנתי הוא הרבה יותר טוב ממה שנותנים לו קרדיט בגלל שמאוד קשה להתמודד איתו ב-1 על 1. ו-2 בעיות שצצו איתו בעבר, חזרה להגנה אחרי איבוד כדור ושמירה ברחבה, היו קשורות לתפקוד המאוד הגבוה שלו על המגרש או למה שיכול להיות פשוט חוסר ניסיון. באלדה עדיין רק בן 22.
אני באופן אישי רואה שיפור גדול אצלו ובמיוחד יש רגע ספציפי של מהלך הגנתי מרשים שלו מול אלצ’ה של סגירה ברגע האחרון שמצביעה על ההתקדמות שלו.
בחלק ההתקפי, הוא לאורך רוב העונות האחרונות הוצב בסיטואציות שדורשות ממנו איכויות התקפיות שהוא לא מחזיק בארסנל. באלדה לא כישרון התקפי יצירתי שיכול לקבל את הכדור גבוה ולבצע מהלכים מרשימים כמו שעושה קאנסלו, וכשמבקשים את זה ממנו זה נראה רע.
מה שכן יש לו זה איכות עולמית ביציאה מלחץ. בין אם זה בזכות טכניקה המסירה הטובה שלו שיכולה למצוא שחקן מקדימה(ואז לייצר דאבל פס בזכות המהירות שלו) או בפעולה אינדיבידואלית בזכות הדריבל והזריזות שלו. זכור לי במיוחד המחצית הקטלנית שלו מול צ’לסי בסטאמפורד ברידג’ מול יריבה שהפעילה המון לחץ שאף שחקן אחר שלנו לא הצליח להתמודד איתו.
באלדה יכול להצליח מאוד אם יוצב בעמדה הנכונה עבורו. כמגן שבהתקפה נשאר חלק מהקו האחורי.
הכוח שלו זה ביכולת שלו לשחרר לחץ, ובאפשרות שלו להצטרף קדימה(במקום לחכות מקדימה).
גם הגנתית זה יעזור לו להיות מאחור בזמן איבודי הכדור, במקום רחוק מדי מקו ההגנה מה שמוציא אותו לגמרי במהלך.
לצערו, באלדה מהרגע שעלה לבוגרים מוצב באופן כמעט אקסקלוסיבי לצד שחקני ‘‘פנים’’. גאבי, פליקס, ראפיניה. ולרוב מתבקש ממנו להיות זה שתופס את הקו.
יש לו שיתוף פעולה מצוין עם ראפיניה, אבל שניהם ביחד יוצרים חוסר בכנף ובאלדה מקבל את הביקורת בגלל שהוא זה שנמצא לרוב בעמדה שלא מתאימה לו. בגלל זה תמכתי בצירוף של קאנסלו(ובמגן שמאלי התקפי עוד מתחילת העונה הקודמת).
כרגע, ההתאמה של קאנסלו לעומת באלדה זה הדבר הבולט שאני רואה שיכול להפוך את באלדה לשחקן מיותר בתוך העמוד שדרה המדובר. כל עוד ראפיניה כנף שמאל, אנחנו נצטרך את הפורטוגזי יותר ממנו.
ואם ההתקדמות שלו תיתקע בגלל זה, אז זה משאיר פתח לשחקן כמו ז’ופרה לבצע ‘‘עקיפה’’.
בכל זאת, אני משאיר פתח מפתיע, שהוא העברה של באלדה לעמדת המגן הימני לצד ימאל.
התפקיד שפליק דורש כרגע מהמגן הימני הרבה יותר מתאים לסט הכישורים של באלדה מאשר מה שמבקש ממנו באגף השמאלי, והוא גם הרבה יותר מגוון כשחקן מהשחקנים שכן משחקים שם. יותר טוב טכנית מקונדה ואראוחו, יותר אתלט מאריק.
אם היה שחקן כזה בשוק לעמדת המגן הימני הייתי מצרף אותו לסגל מחר.
אני משאיר את הפתח הזה גם כי זה יכול להיות הברקה, לעזור לבאלדה ובעיקר כי הצוות המקצועי הנוכחי הראה שהוא יודע לזהות פרופיל טקטי של שחקנים ואיפה להציב אותם על המגרש כדי להוציא מהם את המיטב. לא חסר דוגמאות.
אסיים בכך שאומר גם שיש לדעתי נטייה להוציא מפרופורציות את החלקים הפחות טובים של השחקנים. טעות אחת של שחקן הגנה או החמצה של שחקן התקפה מקבלת זכוכית מגדלת גדולה מדי, ויש גם את הניואנס הטקטי שכבר דיברתי עליו. יש הפרזה בגודל הביקורת ובמהירות שבה ‘‘גומרים’’ לשחקנים את הקריירה.
ראינו את זה עם כמעט כל שחקן אפשרי של בארסה בשנתיים האחרונות. מאריק גארסיה, דרך איניגו מרטינז, פראן טורס, ג’רארד מרטין ועד ראפיניה.
אני חושב שזה נכון גם לגבי באלדה, כרגע.
דיווח ב MD שכריסטנסן דחה את ההצעה לחוזה חדש .
ההצעה הייתה לשנה אחת בלבד בשכר משמעותית יותר נמוך ממה שיש לו עכשיו. אבל הוא לא סגר דלתות וביקש מהסוכן להתמקח.
אני מקווה שהוא לא יישאר אם מגיע בלם חדש ובכיר. הייתי נגד ההצעה לחידוש, אז הידיעה הזאת משמחת אותי .
לא חושב ותיקים אבל כן מנוסים. כמו באסטוני.
זאת אחת הסיבות שאנחנו כנראה מעדיפים את האיטלקי על פני איזה ‘‘כישרון על’’ עולה כמו ווקסוביץ’, או למה מדווחים שמוכנים לשים הרבה הכסף כדי להשיג את אלבארז.
דיווח של גבריאל סאנס שראשפורד מאוד רוצה להישאר ומוכן להריד “חלק משמעותי” מהשכר שלו.
עוד הוא כותה שראשפורד רוצה חוזה קצר יחסית , מה שאומר אמורטיזיישן גבוה אם יונייטד יתעקשו על המחיר של 30 מיליון .
הוא מראה שם את הסטטיסטיקה הטובה שלו של 13 שערים ו 11 אסיסטים ב 2300 דקות.
אם לא הייתי רואה את כל המשחקים במו עיניי, עוד הייתי חושב שמדובר במציאה.
אבל זה בדיוק העניין - שאכן מדובר בסטטיסטיקה מעולה, ולכן אכן מדובר במציאה.
אתה חוזר כאן על אותה “טעות” כמו זו שהפורום כאן עשה עם לבנדובסקי בזמנו - זה שיש ביקורת (מוצדקת) על שחקן, וזה שהוא טועה ושהוא לא מושלם (רמז: אף שחקן לא מושלם), לא אומר שהוא “גרוע”, ובעיקר - לא אומר שהאלטרנטיבות שבחוץ (או בנוער) טובות יותר, בייחוד כשלוקחים בחשבון את מגבלות המחיר.
מטבע הדברים אוהדי בארסה מכירים הכי טוב את השחקנים שלהם וגם הכי ביקורתיים כלפיהם, אבל זה מייצר נקודות עיוורון לגבי האופציות שקיימות בחוץ, ‘הדשא של השכן’ וכו’.
אז כן, יכול להיות מאוד שראשפורד או לבנדובסקי (של השנתיים הראשונות לפחות) לא משתלבים בצורה זורמת ונעימה לעין ב”משחק הברסאי” כפי שחלק מהאוהדים היה רוצה, או שנראה שהם גם מחטיאים לא מעט. אבל בסוף, בשורה התחתונה - השורות הסטטיסטיות שלהם מעולות (כולל כשמסתכלים על אחוזי הניצול, ולא רק על השורה התחתונה), ובמחירים האלה זה באמת הכי טוב כמעט שאפשר לבקש.
למרות שאי אפשר לעשות ‘מאניבול’ בכדורגל בצורה הוליסטית כמו בענפי ספורט אחרים דוגמת בייסבול, אבל בהחלט ניתן וחשוב לקחת אלמנטים מהשיטה הזאת. שחקן של דאבל-דאבל בשערים ובישולים, כשחקן מחליף, שיושב על משכורת נמוכה יחסית ועלה עשרות מיליונים בודדים - זה בהחלט מציאה.
בהתקפת בארסה לכולם יש שורה סטטיסטית טובה. קבוצה מאוד התקפית.
אני אולי האחרון פה שיורד או משבח רכש מבלי להסתכל על העלות הכספית. אם אתה קורא אצלינו קבוע, אתה צריך לדעת את זה.
ראשפורד מרוויח שכר של כוכב, משהו כמו 15 מיליון לעונה. בהנחה שיונייטד לא יירדו מה 30 מיליון , זה מחיר סביר, אבל לא מציאה. אז יש לו סטטיסטיקה של כוכב, אבל בניגוד להרבה שחקנים אחרים, ראיתי את כל המשחקים של ראשפורד. מדובר בשחקן מחליף סביר ולא יותר מזה. לא מצדיק את ההשקעה הכספית .
אם הוא יירד לשכר של פראן טורס נניח, יבוא בעוד שנת השאלה, אני אתמוך בזה. אבל זה לא הולך לקרות, אז אני נגד.
מה האלטרנטיבות בחוץ? לא יכול להצביע על אופציה בטוחה וזולה. אבל אני יודע שאתלטיקו קנו את לוקמן ב 35 מיליון, והוא כנראה לא מרוויח חצי ממה שראשפורד מרוויח. סביר להניח שיש אפשרויות.
הבעיה במספרים שאתה כל כך שמח להתלהב מהם היא שהם פרוסים על פני עונה שלמה. בחצי השני של העונה הוא היה משמעותית פחות טוב. האם אפשר להצדיק את ה״רכש״ הזה לאור היכולת הנוכחית?
ויחד עם זאת, אני זוכר שהוא הביא לנו נקודות עם שערים קריטיים בכמה משחקים.
זה מאוד טוב כשהמשחק תקוע ואין מי שייקח אחריות ויזיז דברים, במצבים האלו הוא שימושי מאוד, מצליח להניע את המשחק וליצור מצבים מסוכנים.
מהצד השני, כשאתה רוצה לפתח משחק בארסאי של צירופים ומסירות אז הוא פחות מתאים. לדעתי זו גם הסיבה שהוא רואה פחות הרכב - כי אם המשחק עובד אז הוא יכול רק לתקוע אותו, ואם המשחק לא עובד אז הוא האיש להרים אותו. יופי של אס מהספסל.
אל תשכחו גם את עניין ההתאקלמות של שחקן רכש בקבוצה. ראשפורד אנגלי, לא יודע את השפה ולא מכיר את השיטה והסגנון, אני בטוח שהעונה השנייה שלו יכולה להיות טובה משמעותית. לחפש עכשיו מישהו חדש (שיסכים גם להגיע בתור שחקן מחליף, כן?) זה להסתכן בעוד עונה דומה לזו שראשפורד נתן ואולי אפילו גרועה יותר.
זו נקודת המפתח.
אם ימצאו מישהו סביר אחר ב30M אני בעד להחליף גם.
אנחנו בימים שכל שחקן מנוזל מתחיל ב50-60 לפני שהוא קרע זוג נעליים (או רצועה צולבת).
לכן, לא נראה לי שימצאו מישהו יותר טוב מראשפורד בסכום הזה ולמרות הפשיט שרציתי לדפוק לו בראש בחלק מהמשחקים האחרונים, בדגש על צמד המשחקים מול אתלטיקו, אני עדיין חושב כשחקן מחליף בסכום הזה הוא בסדר גמור.