פנטזיות, העברות וחוזים - חלון ההעברות קיץ 2026: הרכש הראשון לקיץ -אנתוני גורדון. מה הלאה?

אתה באמת שואל אותי אם שחקן בברצלונה מרויח מספיק כסף? צריך להיות מומחה באמת גדול להבין שהוא בין המשתכרים הכי כבדים בקבוצה? שהוא האריך חוזה רק בהתחלת השנה?

אני די בטוח שהוא לא חי על משכורת מינימום… האריך חוזה רק בהתחלת השנה

מה עם זה פדרי או לאמין? או גרסיה? הם גם פתאום יהיו “עצובים” לתת לפדרי ללכת לסעודיה?

ראפיניה או כל שחקן אחר שרוצה שידרוג בשכר (כמובן אם הוא ראוי לזה) שיחכה שנה לפני סיום החוזה ואז יקבל את השידרוג

כך בדיוק הגענו למצב הקריסה בזמנים של ברתומאו . שאתה פותח לשחקן אחד את הדלת פתאום כל הקבוצה רוצה להכנס לדלת הזו.

לא היה לזה סוף.

מה ז’'א? מה הבעיה עם השאלה הזאת?
יש מדד אובייקטיבי לדברים האלה. יש חוזה של שחקן נוער, חוזה של שחקן ספסל וחוזה של כוכב.
זה לא ‘כל חוזה שבארסה תתן לך’ מול משכורת של מתכנת.

הוא האריך חוזה בשנה כולה.
לא איזה חוזה גרנדיוזי.
סביר להניח שזו הייתה עסקה שקשורה לפיירפליי בכלל.

אם הם יבקשו פי 2 ממה שהם שווים? כן. לכו.

הרמיזה לסעודיה זה בהקשר של חוזים שהשחקנים לא שווים.
אתה מציג תמונה של התנהלות של בסטה בשוק. זה לא עובד ככה.
יש תקציב, יש מדדים, יש סולם שכר, יש פרופורציות בשוק. לא מגיעים למספרים סתם ככה, ושחקנים טובים לא יחכו כמו טטל’ז עם חוזה לא מספיק טוב.

משה, פה אני כבר חושד מאוד.
אם אתה חושב שזה סטנדרטי לחכות שנה לסיום החוזה, אז אני לא כל-כך בטוח שאתה עוקב אחרי איך עובדים עם שחקנים בנושא הזה.

לא. ממש לא.
הטעויות של ברתומאו היו שנתן חוזים כפולים בשווי, ושהאריך אותם עד אין קץ.
זה לא מה שאני מדבר עליו.

אני עוקב מאוד אחרי מה שקורה,

אם אני הייתי קשוח הייתי אומר לו לחכות עם זה עד הסוף.

הוא רק האריך חוזה בתחילת השנה למען השם. ברור לי שהשוק פרוץ. זה לא אומר שצריכים לתמוך בזה.

פדרי ולאמין חשובים יותר מראפיניה לקבוצה. אם ראפיניה רוצה X שידרוג הם ירצו להשוות ואפילו יותר. כך זה עובד בחיים.

והם גם יקבלו את השידרוג הרי ברור שלא יתנו לפדרי לעזוב וכך אתה מתחיל עם כדור שלג שלא יעצר בשחקן אחד ולא בשני ואפילו לא בשלישי

שוב הוא האריך חוזה בהתחלת השנה. כל שנה זה יהיה מחדש?

אתה פשוט חוזר על הדברים שכבר אמרת.

הוא האריך חוזה בשנה. עברה כבר שנה.
אם יש לו ספקות מסויימים, לגיטימי מאוד לבצע צעד להראות לו את ההערכה כלפיו. החוזה הקיים לא ארוך בכלל, וגם לא יקר.

אתה לא כותב כלום שיגרום לי לשנות את דעתי. מה אתה רוצה שאני ישנה?

שחקן מחדש חוזה בהתחלת השנה, השנה עוד לא נגמרה ואז שוב להאריך את החוזה ולשדרג בשכר…

זה לא יגמר כך לעולם

דילגת מעל כל מה שכתבתי, וחזרת על כל מה שכבר אמרת לפני.
התשובות שלי עדיין שם.

זה כך או כך לא יגמר לעולם.
הפאניקה שלך לא מוצדקת.

אי אפשר להיות בפאניקה ממה שעדיין לא קרה. לדעתי זה סתם למלא עיתונים והוא יהיה פה גם שנה הבאה.

אני באופן עקרוני ונחרץ נגד לשדרג לשחקנים שכר בצורה כזאת.

אם לא קוראים לך מסי או רונאלדו כמובן

באיזו צורה? זו שמתרחשת באופן סטנדרטי בכל מועדון בעולם?

השנקל שלי לשיח המשעשע בין שניכם..

בימי ברתומיאו, חוזים היו שמנים בלי קשר לתרומה המקצועית. זה היה ״יוקרתי״ לשחק בבארסה. זה היה ״שמן״, ״שווה״…

ואז באה הקורונה, ירידה עצומה בהכנסות, והופ - חוזים נפתחים, שכר נדחה, והמועדון שגם ככה כבר היה בקצה של תקרת השכר עבר מעבר לסף התהום וקרס.

אצל לאפורטה לעומת זאת חוזים תמיד היו בהתאמה להישגים המקצועיים. שכר בסיס סביר ובונוסים גדולים בהתאם להישגים.

אז וואללה? לא דואג. אם ראפיניה יקבל שידרוג זה כנראה יהיה שדרוג ״על תנאי״. בונוס שמן יותר על ליגת האלופות , בונוס יפה על כמות משחקים או שערים וכו׳׳. בקטע הזה לאפורטה לא פראייר. אני טועה?

2 לייקים

אין בעיה גם להעביר ביקורת על חוזה לא מתאים, אבל לפסול מלכתחילה שינוי בחוזה כי מדובר באקט של שינוי בחוזה זה לא הגיוני.

כשאיניגו מרטינז, שעזב לסעודיה בקיץ, התראיין באמצע העונה הוא אמר ''אם היה לי חוזה ליותר מעונה אולי הייתי חושב אחרת על המצב שלי".

צריך להיות חכמים ולמנוע סיטואציות עדינות שבהן לשחקנים יש סיבות לרצות לעזוב.

שוב כל הדיון הזה הוא תיאורטי לחלטין. אין יותר מידי מה להרחיב על נושא שבכלל כרגע לא על הפרק.

אני מהמר שראפיניה ישאר.

ראפיניה חתם על הארכת חוזה ועדכון שכר בקיץ הקודם, בעקבות העונה הפנטסטית שלו. יש לו סטטוס של כוכב עכשיו, והשכר בהתאם. לא יודע כמה בדיוק.

אין שום הצדקה לתת לו עוד כי הסעודים מתעניינים. התעניינו גם לפני, וגם אז הציע לו הרבה יותר. בארסה לא יכולה להתמודד איתם כלכלית, זה בידיים של ראפיניה בדיוק כמו שנה שעברה.

אם יחליט לעזוב, צריך לסחוט את הסעודים. אם לא, שיישאר עם השכר שיש לו עכשיו, זה תואם את הסטטוס שלו בקבוצה.

2 לייקים

אז איך אתה יודע?

הסברתי איך.

כתבת שיש לו שכר של כוכב, אבל אתה לא יודע כמה הוא מרוויח.
מה ההסבר בזה?

שדרגו לו את החוזה ביקבות העונה הקודמת כי הסטטוס שלו השתנה.

מה זה משנה אם אני לא יודע מה המספר המדויק? הוא שודרג רק לפני שנה.

2 לייקים

אני לא מצליח להבין איך אפשר לציין עובדות כעובדות בלי להציג הוכחות שהעובדות האלה בכלל קיימות?

החוזה של ראפיניה הוארך בשנה. משנתיים ל-3( צעד סופר מוזר אגב).
אפשר לשער שהוא שודרג. בהרבה? בקצת? לא יודע. אולי לא בכלל.

איך אפשר לדבר על זה עובדתית בלי שאנחנו יודעים שהדבר הזה קרה?

מעולם לא קרה לך שטענת ש X נרכש בסכום Y או מרוויח Z, כי קראת את זה איפשהו והאמנת למה שכתוב? הרי לא נכחת בחדר בעת החתימה ולא ראית את החוזה המקורי.

לא קרה לך מעולם?

מה ההיגיון שלך אומר כששחקן מקבל הארכת חוזה לא בשנה האחרונה, כשהוא עובר ממוחלף קבוע למועמד לגיטימי לבלון ד’אור?

כתבו בזמנו שהוא קיבל שדרוג רציני בגלל עונה פנומנלית והתעניינות של הסעודים. נשמע לי הגיוני, אני מאמין שזה נכון.

כבר כמה הודעות זה בדיוק מה שאני שואל.

אני לא ראיתי דיווחים כאלה בזמנו, וגם לא מצאתי כמה שחיפשתי.

אם לא שידרגו לראפיניה את השכר בקיץ האחרון אני יהיה הראשון שיגיד שמגיע לו שידרוג בשכר ואפילו שידרוג מאוד נדיב.

אבל מכיון שכולנו פה יודעים שכן שידרגו לו את השכר, הרי בלי זה הוא לא היה חותם על הארכת חוזה אז אני לא מבין מה הולך פה…

2 לייקים