אתה באמת שואל אותי אם שחקן בברצלונה מרויח מספיק כסף? צריך להיות מומחה באמת גדול להבין שהוא בין המשתכרים הכי כבדים בקבוצה? שהוא האריך חוזה רק בהתחלת השנה?
אני די בטוח שהוא לא חי על משכורת מינימום… האריך חוזה רק בהתחלת השנה
מה עם זה פדרי או לאמין? או גרסיה? הם גם פתאום יהיו “עצובים” לתת לפדרי ללכת לסעודיה?
ראפיניה או כל שחקן אחר שרוצה שידרוג בשכר (כמובן אם הוא ראוי לזה) שיחכה שנה לפני סיום החוזה ואז יקבל את השידרוג
כך בדיוק הגענו למצב הקריסה בזמנים של ברתומאו . שאתה פותח לשחקן אחד את הדלת פתאום כל הקבוצה רוצה להכנס לדלת הזו.
מה ז’'א? מה הבעיה עם השאלה הזאת?
יש מדד אובייקטיבי לדברים האלה. יש חוזה של שחקן נוער, חוזה של שחקן ספסל וחוזה של כוכב.
זה לא ‘כל חוזה שבארסה תתן לך’ מול משכורת של מתכנת.
הוא האריך חוזה בשנה כולה.
לא איזה חוזה גרנדיוזי.
סביר להניח שזו הייתה עסקה שקשורה לפיירפליי בכלל.
אם הם יבקשו פי 2 ממה שהם שווים? כן. לכו.
הרמיזה לסעודיה זה בהקשר של חוזים שהשחקנים לא שווים.
אתה מציג תמונה של התנהלות של בסטה בשוק. זה לא עובד ככה.
יש תקציב, יש מדדים, יש סולם שכר, יש פרופורציות בשוק. לא מגיעים למספרים סתם ככה, ושחקנים טובים לא יחכו כמו טטל’ז עם חוזה לא מספיק טוב.
משה, פה אני כבר חושד מאוד.
אם אתה חושב שזה סטנדרטי לחכות שנה לסיום החוזה, אז אני לא כל-כך בטוח שאתה עוקב אחרי איך עובדים עם שחקנים בנושא הזה.
לא. ממש לא.
הטעויות של ברתומאו היו שנתן חוזים כפולים בשווי, ושהאריך אותם עד אין קץ.
זה לא מה שאני מדבר עליו.
בימי ברתומיאו, חוזים היו שמנים בלי קשר לתרומה המקצועית. זה היה ״יוקרתי״ לשחק בבארסה. זה היה ״שמן״, ״שווה״…
ואז באה הקורונה, ירידה עצומה בהכנסות, והופ - חוזים נפתחים, שכר נדחה, והמועדון שגם ככה כבר היה בקצה של תקרת השכר עבר מעבר לסף התהום וקרס.
אצל לאפורטה לעומת זאת חוזים תמיד היו בהתאמה להישגים המקצועיים. שכר בסיס סביר ובונוסים גדולים בהתאם להישגים.
אז וואללה? לא דואג. אם ראפיניה יקבל שידרוג זה כנראה יהיה שדרוג ״על תנאי״. בונוס שמן יותר על ליגת האלופות , בונוס יפה על כמות משחקים או שערים וכו׳׳. בקטע הזה לאפורטה לא פראייר. אני טועה?
ראפיניה חתם על הארכת חוזה ועדכון שכר בקיץ הקודם, בעקבות העונה הפנטסטית שלו. יש לו סטטוס של כוכב עכשיו, והשכר בהתאם. לא יודע כמה בדיוק.
אין שום הצדקה לתת לו עוד כי הסעודים מתעניינים. התעניינו גם לפני, וגם אז הציע לו הרבה יותר. בארסה לא יכולה להתמודד איתם כלכלית, זה בידיים של ראפיניה בדיוק כמו שנה שעברה.
אם יחליט לעזוב, צריך לסחוט את הסעודים. אם לא, שיישאר עם השכר שיש לו עכשיו, זה תואם את הסטטוס שלו בקבוצה.