מחזור 4 :: ניצחון בשיניים על חטאפה בדקה ה-95 במשחק הבכורה בברנבאו החדש

ברור שכשזה זה אז זה זה, אבל זה התפקיד של המאמן לגרום שזה יהיה זה. בלינגהאם הוא השחקן היחיד בסגל הזה שיכול להבקיע ולכן הוא השחקן הכי חשוב בקבוצה.

מאמן מודרני שישחק כדורגל מודרני יגרום ליתרונות של קמאבינגה ופדה לבלוט, כל היכולות שלהם ללחוץ, לכסות שטחים, לשחק בקצב רצחני ולדחוף קדימה יבואו לידי ביטוי, אבל כשהמאמן הוא אנצ’לוטי ואנחנו משחקים כדורגל מיושן ולא ברור היתרונות שלנו לא באים לידי ביטוי.

אין לי מושג מה אתה רוצה ממני עם הקלנועיות שלך. תקרא לזה איך שאתה רוצה, אתה צריך מישהו כמו קרוס על המגרש, וכרגע לא קמא ולא טשואמני שם.

אני לא צריך, זה אתה ואנצ’לוטי…

ובפעם המיליון אביא את קלופ כדוגמא, רכש קישור חדש, כל השלושה האלה פחות טובים מכל שלישייה שריאל יכול להעמיד מבין 4 המופלאים, בעצם כל 4 הקשרים של ריאל הם הקשרים שקלופ הכי רצה, קמאבינגה, צ’ומה ובלינגהאם היו בראש רשימת הרכש של קלופ והגיש עליהם הצעות והם העדיפו את ריאל, וגם רצה להביא את פדה בסכום גבוה, עכשיו קלופ עם קישור שכולם נרכשו כי לא קיבל את הקישור של ריאל ישחק כדורגל סופר מודרני והתקפי, ילחץ גבוה וכל השלושה יראו כאילו הם שחקני על שלא צריכים שום קרוס או מדריץ’ שיעשה להם בייביסיטר או לשלוט עבורם בקצב המשחק, בקיצור יש לנו קישור ענק ומאמן שתוקפו פג מזמן.

לייק 1

וכל מאמן בערך שאימן אותו :wink:

הקשרים האלה מדהימים אבל חסר להם אספקטים מסויימים במשחק. יכול להיות שהם ישתפרו בעתיד, הם עדיין מאוד צעירים, כרגע הם לא שם.

לא מדברים על העבר, בכ 30% מההודעות שלי כאן בפורום הזה הייתי בתפקיד הסניגור של קרוס, כרגע כמו מאמנו גם תוקפו פג, יש לנו אפשרות לשחק כדורגל אחר, מודרני ומהיר.

בניגוד לקרוס ?

לייק 1

כתבתי על זה כאן:

זה היה התכנון. עם הגנה כזו אני לא חושב שאנחנו, כרגע, יכולים להרשות לעצמנו ללחוץ מאד גבוהה. ויני לא פה, מיליטאו נפצע, את המגנים ראית היום… באנלוגיה לליברפול, תוסיף לזה שואן דייק אין וגם סלאח שכל כדור אליו זה חצי גול לא ראיתי (היחיד שהיה קרוב לא זמין כרגע).

בכל מקרה, אי אפשר לצפות מקרלו להיות קלופ בכל דיון מחדש. התפקיד שלו לנהל את הסגל ולמצוא איזון. היסטורית, בריאל מדריד זה הרבה יותר חשוב. כמו שכתבתי, יש רעיון מאחורי שיטת המשחק. אני רוצה יציבות, מינימום פציעות (משעשע), שיפור שחקנים וטקטיקה שתחמיא לסגל כדי לנצח משחק אחרי משחק ולחצוב אליפות. מי שרוצה יותר, הכתובת היא דון פלורנטינו פרס.

לייק 1

למה לא ?
הסגל שלנו הוא אופטימלי ללחץ גבוה, יש לך את רודריגו וויני(או פדה אם ויני פצוע) יש לך את בלינגהאם וקמאבינגה כ 50/50 מכל צד ושניהם מכסים שטחים ומאוד אגרסיבים בתיקולים, יש לך את צ’ומה כחומה מאחוריהם, אם עם אלה אתה לא יכול ללחוץ אז עם מי תלחץ ?
רודיגר במקום מיליטאו גורם לך ללחוץ יותר טוב, אם כבר מיליטאו היה נקודות תורפה לדעתי במשחק לחץ, המגינים ראיתי, קרבחאל יותר טוב הגנתית מארנולד ואלאבה חייב לשחק מגן שמאלי במיוחד אחרי היום.

את כל זה קרלו לא עושה, אולי חוץ מלהתאים את הקצב לקרוס ומודריץ’.

עונה שעברה עם קרוס ומודריץ’ בהרכב, ויני בשיאו ובנזמה חלוץ לא דיגדגנו את ברצלונה, לא מבין למה העונה בלי בנזמה וויני פצוע יש צפיה שעם קרוס זה יהיה טוב.

מדוייק מאוד, אני עוקב אחריו במשחקים הרבה, אין לו את זה בDNA בכלל. הוא לא נע לעומק בשליש הסופי, מוסר והולך אחורה ולא מצטרף לרחבה בכלל. מבחינת סט כישורים אין ספק שיש לו מה לתרום בחלק הקדמי אבל אין לו את החשיבה ללכת לתמוך בהתקפה.

עזוב את אנצ’לוטי עכשיו, זה דיון אחר שאני לא חולק עליך בהכרח (אם כי חושב שאתה מגזים). קרוס הוכיח הערב שיכולות כמו שיש לו הכרחיות. תלחץ כמה שאתה רוצה אבל אם הכדור ברגליים שלך ואתה לא יודע מה לעשות איתו, אז כל הלחץ שלך לא שווה יותר מדיי. כדי לפרוץ בונקרים אתה חייב שחקן בסגנון הזה להתיש את היריבה, ולזהות נקודות תורפה. אני לא הולך להתווכח על זה, זה קרה הערב מול העיניים של כולנו.

ממש לא, קרוס לא מושלם, פשוט הוא היחיד שמחזיק ביכולת הקריטית הזאת אצלינו.

קרוס לא פורץ בונקרים, בחיים לא היה כזה, הוא גם לא מזהה נקודות תורפה בהגנה, בחיים לא היה כזה, הוא מנהל משחק, הוא יודע לשמור את הכדור אצלנו, לשחרר פקקים ולהניע את הכדור מצד לצד כדי ששחקנים שכן יודעים לפרוץ בונקרים או לזהות נקודות תורפה יעשו זאת.
כשהיה לך את מרסלו, רונאלדו, בנזמה, מודריץ’, בייל בשיאם עם היכולות האתלטיות של קרבחאל של אז זה היה מאוד חשוב, היום אין לך חצי מהארסנל ההתקפי הזה, לכן להניע את הכדור שמאלה וימינה ולתת להגנה כל פעם להתארגן מחדש ולקחת אוויר לא עוזר לך כ"כ.
קרוס לא מתיש יריבות, לחץ שפדה, קמא וג’וד יכולים לעשות יתיש יריבות.

כתבתי כבר שהיום קרוס עשה כמה פעולות שהוא לא עושה בדרך כלל, אי אפשר לקחת חצי משחק יוצא מהכלל של קרוס ולשכתב את מה שראינו ממנו במאות משחקים שהוא שיחק אצלנו.

זה לא קריטי, קבוצות מודרניות ששולטות היום בכדורגל העולמי לא משתמשות כבר ביכולות האלה, זה קריטי לאנצ’לוטי אולי, אבל ראינו מה שווה היכולות הקריטיות האלה עונה שעברה.

לדעתי אתה מעריך אותו יותר מדי. הם עוד צריכים להשתפר. הפוטנציאל שם, אבל אנחנו עדיין חוטפים גולים קלים מדי. אגב, אתה מצד אחד מקדם משחק לחץ ומצד שני מעדיף את חוסלו ולא בלינגהאם כחלוץ נסוג שתפור על הסגנון. היום הגולים באו ממספר רב של שחקנים ברחבה, פחות ממצבים שיוצרו עבורו (חוסלו).

בכל מקרה, היום היה מדובר משחק של 74% פוזשן. אנחנו מתפלספים, אבל חטאפה החנו אוטובוס, כמו שהיה ברור שיעשו. איך חוטפים כדור והופכים את הסיטואציה למצב הבקעה - פחות מעניין.

לייק 1

חוסלו חלוץ ובלינגהאם 50/50 יחד עם קמאבינגה, לא מבין איפה הבעייתיות כאן, להיפך, ג’וד כ 50/50 יכול לנצל יותר את היתרונות האתלטים שלו כדי לחטוף כדורים, החלוץ בשיטת לחץ תפקידו העיקרי לסגור קווי מסירה ולהכריח מסירה לאיזורים שבהם מתוכנן הלחץ, הלחץ מבוצע באגפים קרוב לקווי המגרש כדי לצמצם שטחים, לתת לבלינגהאם לשחק חלוץ זה לנצל לא נכון את היכולות האתלטיות ואת האגרסיביות שלו.

לא מתפלספים, יש 74% פוזשן ויש 74% פוזשן, השאלה מה אתה עושה בזמן הזה, אם קרוס ומודריץ’ מתמסרים ומתמזמזים עם הכדור אתה מפסיד זמן, אם מצד שני אתה דוחף את הכדור מהר לרחבה ואז לוחץ גבוה וכל איבוד זוכה שוב מיד בכדור ודוחף אותו שוב מהר לרחבה אתה יוצר לחץ שבסוף ישבור את ההגנה.
בהנעת כדור איטית מאחורה ומשחק מסירות של אחוזים גבוהים ההגנה תמיד מאורגנת ולא נמצאת בלחץ ואז אתה תלוי באלילת המזל שהשוער ישמיט כדור בתוספת הזמן ושבלינגהאם יהיה שם לדחוק את הכדור פנימה, זאת לא שיטה מוצלחת במיוחד כפי שראינו עונה שעברה.

התמונה הזו הולכת להיות אייקונית, היא כבר אייקונית.
כמו דויד אלאבה והכיסא שבאוויר.
כמו הטירוף של פדה ואלוורדה.
כמו הנשיקה לסמל של ויניסיוס.
כמו ה-SSUUII (לא לכעוס עליי) של כריסטיאנו רונאלדו שהפך לאלמותי.
ברשתות החברתיות המועדון כבר קורא לו ‘בלינגול’.

כל האמוציות שלו על כר הדשא ובריאיונות בתקשורת שהוא כאילו מודה כל כך על הזכות לריאל מדריד ואפילו על ההשתלבות המדהימה שלו בקבוצה בפן החברתי - כל זה לא היה “עוזר” או “מעיף אותו ככה קדימה” אם לא היה לו כל כך הרבה כדורגל כמו עכשיו. אין ספק שזכינו ושיישאר בריא ואני באמת לא זוכר דבר כזה.

לייק 1

זה בדיוק אבל בדיוק מה שדיברתי עליו בדיון הטקטיקה המקביל, על החששות שלי מהמהערך החדש, שבו ג’וד הוא חלק מהשלישייה הקדמית ולא משלישיית האמצע. לג’וד יש את כל היכולות האלה שלכאורה יש לקרוס, והרבה יותר מזה - קרוס מביא שתי מסירות מקדמות בשליש הקדמי אחרי עשור של מסירות רוחב סתמיות, ואנשים כאן מתרגשים ש’הנה אולי סוף-סוף קרוס מביא גם יכולות התקפיות לידי ביטוי’. ג’וד (כשהוא מתופקד נכון) עושה את זה על בסיס שבועי, פעם אחר פעם בכל משחק.
אממה - החלטנו לתפקד את ג’וד מקדימה, בגלל הפער שיצר המחדל העצום של חלון ההעברות, ואפילו שם הוא מצליח לתפקד מעל ומעבר לכל הציפיות - ואז מתלוננים שאין אף-אחד באמצע להוביל את הכדור. כמו כריסטיאנו בזמנו (וההשוואה הזו מגיעה לג’וד לגמרי בזכות) - מצפים ממנו גם למסור את מסירת המפתח מהקו השני, וגם לסיים אותה בעצמו. אתם רוצים שגם יכין לנו קפה על הדרך?

כל מי שראה את בלינגהאם בדורטמונד יותר ממשחק וחצי, או אפילו בנבחרת אנגליה, יכל להתרשם בקלות ממה שאני מדבר עליו. ג’וד הוא לגמרי החתיכה שהייתה חסרה בפאזל הקישור הסופר-מוכשר שלנו. כל מה שצריך זה לתפקד אותו, ובכן… בקישור.

אגב, לגבי קמאבינגה וחוסר התרומה ההתקפית שלו לכאורה - הניתוח שלי הוא קצת אחר.
בתחילת התקופה שלו אצלנו קמא היה מאוד פעיל בהתקפה, כל הזמן דינאמי, ערני לסביבה, מחפש את הפרצה, את המסירה הנכונה קדימה. אבל הוא לא היה מקדיש את אותה תשומת לב חשובה לפן ההגנתי, וגם היינו מתלוננים על זה. אז בהדרגה, הוא הלך ולמד להפנות את אותה מודעות ותשומת הלב גם לפן ההגנתי, גם אם קצת על חשבון הפן ההתקפי. והוא עושה את זה בצורה מצויינת, בטח אם משווים לכיסוחים הסתמיים בתחילת הדרך.
בהדרגה, הוא ילמד לשלב בין השניים. הוא צעיר, אינטילגנט מאוד, ובבירור לומד מהר ועם עקומת למידה מצויינת. אני לא חושש לו לרגע.

5 לייקים

אין לג’וד את היכולת הזאת, והוא גם לא מנסה לשחק כמו קרוס. המסירה של ג’וד בעייתית וזו למעשה החולשה שלו, ובנוסף לכך הוא פשוט שחקן ישיר ועם אינסטינקטים של יוצר ולא של מטרונום כמו קרוס.

נכון. הוא מנסה לשחק יותר טוב מזה.

הם פשוט שחקנים שונים, אתה משווה תפוזים לבננות.

יותר בכיוון של בננה שישבה איזה יום במקרר עם בננה טרייה מהמטע (בטח קרוס של היום). אין שום עמדה שבה הייתי מתפקד את קרוס לפני בלינגהאם. ההצדקה היחידיה לפתוח איתו, וגם הסיבה לזה שהוא הביא לכזה שיפור אתמול, היא שמרחיקים את ג׳וד מהקישור. מסכים מאד עם מי שכתב פה על ״בעיית הנגרות״ בקישור החדש, אבל אצל ג׳וד הבעיה הזו לחלוטין הכי קטנה (על גבול השולית).

לייק 1

ליברפול הצליחה עם קישור נגרי כי מסביב היו שני מגינים ושלושה שחקני התקפה שמייצרים מצבים. אצלנו ביום טוב יש חצי מזה. גם בשיא של קרוס ומודריץ’ עם זידאן לא קיבלנו מצבים מהקישור והעסק הצליח בזכות מגינים יוצאי דופן והפיניש של כריסטיאנו (עם כדורגל בינוני ואפור בממוצע). לוקה וקרוס כן משפרים קצת את המצב בשליש האחרון לעומת הקמבינגות אבל גם בשיאם לא היו וורלד קלאס קרוב לרחבה. אז קרלו מג’נגל בינם לבין הצעירים בהתאם למצב.

בסוף כדי להוציא משהו מהעונה הזאת חייבים את ג’וד, רודריגו ו-ויניסיוס ביכולת גבוהה כמעט כל שבוע. שזה אומר גם בלי פציעות. לא ממש סביר

2 לייקים

אני סך הכל איתכם וחושב ששלישיית קישור של פדה, טשואמני וקאמבינגה מעט נגרית, אבל צריך לכןר שזה בולט הרבה יותר בגלל היעדר המחץ בהתקפה.
בליברפול למשל השאירו את יצירת המצבים לשלישיה ההתקפית הנהדרת ולמגנים, לנו אין לא את זה ולא את זה.
חזרה של ויניסיוס להרכב לצד הבאת חלוץ אמיתי תשפר זאת.
שנית, רמת הנגרות שלנו תרד פלאים כשג׳וד יעבור לשחק בקישור ויוכל לייצר משם מצבים.

בקיצור, לא רואה שום סיבה שקישור של קאמבינגה, פדה ובלינגהם לא יספיק כשמעליו ישחקו ויניוס, רודריגו וחלוץ.

אגב, אפילו בלי אמבפה, זה ההרכב שצריך לשחק איתו (כשחוסלו החלוץ).

בקיץ הבא בתקווה עם דייוויס, אמבפה ומגן ימני, המערך ישתפר אף יותר ויהפוך לשלם.