מחזור 9: מפסידים 3:1 בברנבאו בקלאסיקו הראשון של השנה (פראן טורס)

הפוך. שום ברננדו סילבה לא יפתור לנו כלום כל עוד קבוצה יריבה מטילת לרחבה שלנו בקלות כזו. בעולם אידאלי, אם היינו פסז הייתי אומר ברננדו סילבה עוד חלוץ טופ ועוד שלושה שחקני הגנה. מכיון שאנחנו לא, אז צריכים להשקיע בלפחות עוד שלושה שחקני הגנה (מגן לכל צד ועוד בלם) ושם צריך לרכז את כל המשאבים שלנו.

אתה רוצה לפתוח עוד רכש של 100 מיליון בהתקפה קישור ששוב פיקה אלבה ורוברטו בהגנה שלך?

הסיבה הכי גדולה לזה שיריבות מטיילות עד לשער שלנו, גם בסגל מלא, היא שאין מי שיעצור את השחקנים שלהן הרבה לפני שהם מגיעים לקו הבלמים שלנו.

וכשאני כותב “לעצור”, אני ממש לא מתכוון רק לפעולות הגנתיות ישירות, כמו חטיפה או תיקול, אלא אפילו על צורת ה"בונקר" שהיה לנו לפני 10-14 שנים - כלומר החזקה בכדור, שליטה בקצב המשחק, וכן - גם יכולת מיקום טובה.

אנחנו צריכים שחקני קישור שלא רק יודעים לרוץ ברבאק אחרי שחקני היריב, אלא גם יודעים לגרום לשחקני היריב לעשות את זה בעצמם. בטח לא כאלו שמובילים את היריבים בפאסיו מאורגן עד לקו הרחבה, או עד לשער, כמו שקורה היום. או לפחות צורת משחק שגורמת לזה לקרות.

אם השמועות על איניגו מרטינז בקיץ יתממשו, אנחנו ממש לא צריכים עוד בלמים. 5 זה יותר ממספיק. גם אם לאחד מהם קוראים “אריק גרסיה”. בטח אם קונדה יפסיק לחלטר בימין ויהיה בלם, ואז בכלל. כדי שהוא יפסיק לשחק שם, לפחות באופן קבוע כשיש סגל מלא, אנחנו צריכים לפחות מגן ימני מצוין אחד. אבל בלמים? יש בעיות דחופות יותר.

2 לייקים

כתבתי בלם אחד במקום פיקה ואחרי גל הפציעות שעברנו החודש לדעתי אין כזה דבר יותר מידי בלמים…

יגיע מרטינז בחינם אהלן וסהלן. אלבה רוברטו צריכים לעזוב ולהם מן הסתם צריך להביא להם מחליפים ולי נמאס מכל הביירינים של העולם, צריך להשקיע שם את הכסף. ישאר כסף לקישור אז שיביאו בנוסף כל זה גם את סילבה …

משה, אני מזמין אותך להסתכל על השער של אינטר בסן סירו, על ה2-1 שלהם בקאמפ נואו ועל ה1-0 של ריאל היום. עם בוסקטס בשיאו היינו מדברים עכשיו על הגרלות שמינית הגמר ועל אליפות, עם בוסקטס הנוכחי אנחנו בליגה האירופית והאליפות נראית רחוקה שנות אור לאור היכולת. ואנחנו אשכרה רק 3 נקודות הפרש.

ואחרי שתביא מחליף לבוסקטס תישאר עם פדרי, דה יונג וגאבי. אנחנו מבינים שאי אפשר להסתמך עליהם כרגע, וצריך לתת להם לגדול בשקט ולכן ברנרדו סילבה. עם מחליף טוב לבוסקטס ובנררדו סילבה פרנקי, פדרי וגאבי יוכלו גם להתפתח כמו שצריך ולא כמו שקורה היום שכל הנטל עליהם.

בקיץ אנחנו צריכים מגן ימני ושני קראקים לקישור. אחרי שלושת אלה, צריך לחפש מחליף ללבנדובסקי ורק אם יהיה עוד כסף להתחיל לפזול לעמדות אחרות.

זה אולי קצת לת’רד הפנטזיות, אבל מישהו מכיר את הזובימנטי הזה שכל היום מדברים עליו?

לייק 1

אני ראיתי את הכל, סמוך עלי אבל תסלח לי לא תעשה רכש חיוני בהגנה בחלון הקרוב ואחריו בקיץ שאחרי ואתה שוב תשאר עם רוברטו פיקה אלבה ועוד איזה פלסטר מהלה מאסיה.

עכשיו בוא תסביר לי איך תתקדם איתם גם אם סילבה יהיה בפנים…

מספיק עם הפלסטרים, מספיק עם הקשר שגדל בתפקיד קשר בלה מאסיה אבל נהפוך אותו למגן ימני ואז הכל היה בסדר. מספיק עם הביירין שלא טוב לפאקינג בטיס אז מביאים אותו לברצלונה כי הוא פאקינג בא בחינם. מספיק. גם השנה אנחנו בחרנו בשתי פלסטרים בתור מגינים והעדפנו לשפוך הכל על ההתקפה. (מבחינת כספית) למעט קונדה. ואני לא כועס על זה כי אני מבין למה. אבל הגישה הזאת צריכה להסתיים. אנחנו כל הזמן מחפשים לעשות פלסטרים ושקונדה מגיע אז נשים אותו בתור מגן (אפילו שהוא אמר בעצמו שהוא מתפקד יותר טוב בתור בלם) שיש פציעות אז קונדה יפתח בתור מגן אבל זה לא צריך להיות הgame plan שלנו

אני מסכים שזה פיתרון חלקי ובירור לי שצריך גם לחזק את הקישור, אבל יש מה שנקרא אילוצים כלכלים.

כמו שאמרתי, צריך מגן ימני. בלם אפשר להעלות מהנוער, ובצד שמאל אנחנו מכוסים.

מגן ימני: רכש, ביירין.
בלמים: קונדה, כריסטיאנסן, אראוחו, אריק, מהנוער.
מגן שמאלי: באלדה, אלונסו.

עם זאת, בקישור ברגע שנפרדים מבוסקטס ושולחים את קאסייה הכי רחוק שאפשר אנחנו נשארים עם שלושה קשרים. עם כל האהבה של אייל לניקו, הוא אפילו לא ברמה של גאבי שאנחנו לא רוצים לראות בהרכב במשחקים גדולים כרגע. חסר שני קראקים.

גם בהתקפה יהיה קצת כאב ראש. אם מסי חוזר אז נאלץ להיפרד מדמבלה/ראפיניה, וחוץ מזה שזה זועק מחליף 9 ללבנדובסקי, אנחנו מתחילים לגלות שחסר לנו שחקן באגף שמאל. לפאטי לא נשאר הרבה זמן להוכיח שאנחנו טועים.

לייק 1

לא רציני לחשוב שאפשר לפתור את הבעיות שלנו בעוד מסע קניות. קודם צריך שקבוצה תשחק כמו אורגניזם אחד ורק אז אפשר להתחיל לדבר על החלפת פריטים. שחקן לא באמת יכול להימדד כשהקבוצה בה הוא משחק לא מתפקדת כקבוצה אלא כאוסף של יחידים. אם אני לאפורטה אני לא מוציא יורו אחד נוסף עד שצ’אבי מתחיל לספק קבלות בצורת המשחק.

יש משהו שלא מסתדר לי בראש אולי אתם תעזרו לי להבין: עולים למחצית שניה במצב של 2-0 ולא מבצעים שינוי. מבין.

דקה 60 חילוף משולש (אלבה במקום באלדה - מתבקש - אבל לא משנה טאקטית כלום, פראן במקום ראפיניה - חסר משמעות טאקטית, גאבי במקום בוסקטס - גם כאן אין שינוי של ממש - פרנקי יורד לעמדת הקש"א וגאבי במקומו). מתחיל לא להבין.

דקה 73 חילוף פאטי במקום דמבלה. איבדתי לגמרי את ההיגיון.

דקה 83 קסיה במקום פדרי. מה?

עכשיו אני בכלל לא מתייחס ל-את מי אני מעדיף ודברים כאלה. אם בהפסד השינויים היחידים הם שינויים פרסונליים, מתי בדיוק מאמן מוסיף כוח במקומות מסוימים על המגרש? זה כאילו צ’אבי בכלל לא מבין שבמצבים מסוימים אפשר לזרוק קצת יותר כלים התקפיים למגרש ולקוות לטוב.

למה במקום להוציא את דמבלה כשפאטי נכנס לא להוציא נניח את סרג’י רוברטו? יש לך עוד רבע שעה. מה בדיוק יש לך להפסיד?

ואם רבע שעה זה יותר מידיי אז דקה 83 - איך קסייה יכול לתרום לנו? מה הוא ייתן שפדרי לא נותן? לא עדיף לנו את פיקה במקום אריק? שיצטרף קדימה ויעשה בלאגן ברחבה?

צ’אבי לא מגיב למשחק שמשוחק. הוא כבר דמיין משחק בראש וקבע את החילופים מראש.

ועשר הדקות האחרונות שמורכבות בעיקר מבזבוזי זמן - קבוצה צריכה לדעת להתמודד עם זה. לא יכול שמשחק כזה יוסיפו לו רק 4 דקות וזה יעבור בשקט. לא יכול להיות ששתי דקות מהתוספת יתבזבזו על ואר ופנדל ובשניה שמגיעה הדקה ה94 השופט שורק. והפנדל… תסלחו לי אבל עם כל הכבוד לדריכה לא באמת היתה לה השפעה על העובדה שהכדור לא היה בשליטת רודריגו. זה פאול של כדורסל. שריקה טרחנית. כן הייתה דריכונת, לא היא לא השפיעה על כלום. סתם מעצבן.

2 לייקים

השיפוט היה מאוד בייתי. לא גרוע במיוחד, אבל די מתסכל. שני המצבים היו גבוליים ולכן כל החלטה הגיונית, אבל אני מאמין שאם לבנדובסקי היה לובש לבן ורודריגו בלאוגרנה עדיין הם היו מקבלים פנדל ואנחנו לא.

ועדיין, מביך לדבר על השיפוט במשחק שבו אנחנו נראינו כמו קבוצת ליגה אירופית שמשחקת מול אלופת אירופה, והאחרונה מנצחת בהילוך ראשון.

ליאור בסופו של דבר קבוצה מורכבת משחקנים. אתה לא יכול לעשות להגיע רחוק עם כמה מהשחקנים שיש לנו בקבוצה.

מסכים

לייק 1

טל חיים שלי רגשי נחיתות זה של אוהדי ריאל, אל תיקח להם את מה ששלהם כבר שנים. השיפוט היה מעולה.

קצת מוזר, לרוב אני קם לקלאסיקואים בייחוד בברנבאו בהרגשה טובה, עליזה, מרגיש כמו טיול בפארק. היום קמתי עצבני בטירוף, זה כבר עשה לי חשד שזה לא יום טוב.

על המשחק קשה לדבר. כיחידים הרגשתי שפדרי לא נותן את האקסטרה, ודה יונג עושה לי טובה שהוא משחק. אני יכול להבין, אחרי מה שקרה בקיץ ובמשחקים האחרונים שהוא בספסל זה קצת מוריד את החשק, אבל זה קלאסיקו בברנבאו, יש צחוקים ויש חלאס. כל המשחק הוא שיחק כמו פולניה מבוגרת בגישה שלו.

בוסקטס חייב ללכת. אתם מדברים על מגנים, שזה בהחלט משהו שנחוץ, אבל לדעתי העמדה של בוסקטס היא הרבה יותר קריטית להמשך תפקודה של הקבוצה הזאת. בוסקטס תמיד קיבל מחמאות על החשיבות שלו מהקולגות שלו, ועכשיו אפשר להבין למה. בוסקטס טוב זה ברומטר יותר ממה שחשבנו. בוסקטס רע זה פשוט חור באמצע. הוא לא מסוגל להניע או להנהיג את משחק הלחץ, יש שם טיילת וריפיון מפגר באמצע.

גרסיה בירידה חדה ביכולת, ואני חושב שזה הזמן לצינון קל כאשר יחזרו שחקנים. הגול השני עליו.

שאפו לריאל, לקחת נקודות מברצלונה בברנבאו זה בהחלט הישג בשבילם. כרגיל, לא התרשמתי מהם יותר מדי. אין לי ספק שאם היינו עושים שיויון שם במצבים המסוכנים שלנו הם היו מתחילים לרעוד ומקבלים את הגולים שלהם.

3 לייקים

כמה זמן לקח לקלופ לבנות קבוצה מנצחת? כמה זמן לקח לארטטה לגרום לארסנל להיראות קבוצה? אפילו פפ סיים עונה ראשונה באנגליה במקום 3 עם תואר העקשן של העונה.
ברצלונה של לפני צ’אבי היא כלב מוכה טראומה עם שלד זקן ושבע מצד אחד, וילדים מוכשרים אך חסרי ניסיון מצד שני.
הוא בעצמו זקוק לעוד נסיון ותהליך למידה.

תנו לתהליך להתבשל, וחלאס עם נאומי ה"מאוכזבים".

5 לייקים

סורי זה פשוט לא נכון. העמדה היחידה שבה חסר לנו שחקן הרכב לגיטימי זה עמדת המגן הימני וזה היה ידוע גם כשקנינו את ראפיניה לבנדובסקי וקונדה. זה ששחקנים מזדקנים זה חלק מהחיים וזה קורה בכל קבוצה. לטעון שבגלל שיש לך 3 שחקנים בשנה האחרונה לקריירה אתה לא יכול להגיע רחוק זה קצת פינוקי.

לייק 1

רוברטו פיקה אלבה (נשאיר את בוסקטס בחוץ כי זה נקודה כואבת) לא שחקנים שיכולים להיות באף קבוצה שרצה ברמות הגבהות , כל מי שרואה אותם משחקים ורוצה להיות כנה עם עצמו ועם אחרים יודע את זה. אם לא היו פציעות בכדורגל והכל היה עובד לפי התוכנית ואף שחקן לא היה נפצע ולא היה פאקינג פגרת נבחרות, אז היית צודק כי לא היינו שמים לב אליהם כי הם לא היו מקבלים דקות. אבל בכדורגל, אני טיפה יעשה תרגום מאוד חופשי למשפט של גון לנון " כדורגל זה מה שקורה לך שאתה עסוק בלתכנן תוכניות אחרות" בקיצור שחקנים נפצעים ואז צריכים לפתוח עם פיקה שברור שהוא כבר לא לרמה הזאת. או רוברטו בקלאסיקו.

שמישהו יגיד לי בכנות, רוברטו פיקה ואלבה יכולים להיות שחקנים לגטימים היום בריאל מדריד באיירן מינכן סיטי ליברפול?
כולנו יודעים את התשובה.

אי אפשר להשאיר את בוסקטס בצד, וגם צ’אבי מתחיל להבין את זה. לאורך 90 דקות, מול קבוצה לוחצת, הוא בור במרכז המגרש.

לייק 1

מה שהכי ביאס אותי בקלאסיקו הזה היה העובדה שריאל שיחקה פתוח, נתנה לנו שטחים, איפשרה לנו לשחק בחופשיות קרוב לרחבה שלה בלי להחנות את האוטובוס ובכל זאת לא השכלנו לכבוש עם דמבלה וראפיניה במשך 60 דקות. הייתי מרגיש יותר בנוח לסיים בתוצאה כזו אם הם היו עושים בונקר שמקשה עלינו, אבל הם היו רמה מעלינו ושיחקו בנינוחות.

לא חושב כמו משה שהם לא רצו להביס אותנו. הבדלי הרמות היו בהתאם לתוצאת המשחק וחשוב לזכור שהיינו קרובים לשיוויון יותר משהם היו קרובים ל 3:1 עד לפנדל הלא מחוייב מצד אריק. אריק באופן כללי שחקן טוב ואני אוהב אותו אבל אם אראוחו מתראיין ואומר שיפה שמשווים אותו לפויול אבל הוא רוצה לכתוב את השם של עצמו בדפי ההיסטוריה של בארסה, אז את אריק כרגע אפשר להשוות ללנגלה.
אההממ… לא מחמיא במיוחד.

נקודת האור שלי מהמשחק הזה זה הגול של פראן. הלוואי שזה יפיל לצ’אבי אסימון על הספרדי כי הוא באמת שחקן טוב שאני אוהב עוד מהעונה שעברה ואני באמת באמת חושב שהוא לא צריך להיות מסופסל לטובת ראפיניה. יש לי הרה נגד הברזילאי ברמה הרומנטית ותיכף אגיע לזה, אבל מה שבטוח שמבחינה מקצועית הוא לא יותר טוב מאדאמה (כבר אמרתי את זה), הוא לא מניע כדור ופותח שטחים מצויין כמו פראן, הוא לא מספיק קטלני ומאיים על השער כמו פאטי ואני לא מבין למה קנינו אותו בכמעט 70M יורו. רק בשביל לתקוע אצבע בעין של צ’לסי או שהיה שם עוד משהו?

על כל פנים, אני רוצה לראות את הדקות של ראפיניה מחולקות בין טורס לפאטי, שניהם עושים יותר ממנו במגרש וזה לא סתם שהגול הגיע משניהם.

עוד שחקן שנעלם בזמן האחרון זה דמבלה. זה מרגיש כאילו גם אם הוא יקבל כדור מול שער ריק הוא יתבלבל בין הרגליים מספיק זמן בשביל שאוהד מקרי מהיציע יגיע למגרש ויהדוף לו אותו החוצה. באמת שהוא כבר לא מספיק מאיים ונראה מאוד מפוחד. מבאס. תנו לי אותו עם טורס. בשנה שעברה שניהם ביחד עם אובה היו שלישייה הרבה יותר קטלנית ממה שיש לנו היום. פאטי יכול לזרוח ולהחליף כל אחד בשלישיה הקדמית (כולל לבה) ולתת להם מנוחה וזה גם יחזיר לו את הביטחון. ראפיניה וממפיס צריכים להיות מחליפים לשעת צרה ולמשחקים בזמן גארבג’ (בשביל לצבור לאט לאט ביטחון ותיאום עם הקבוצה).

ובנימה האישית הרומנטית לגבי הברזילאי, אני ממש כועס עליו. איך?? מאיפה הייתה לו החוצפה להגיד שהוא רוצה לשמח את האוהדים כמו האליל שלו רונאלדיניו? אתה מבין שגם אני - יוסי שתי רגליים שמאליות, הייתי יכול להגיד דבר כזה? איפה הקבלות? איפה בכלל להזכיר את סגנון המשחק של השחקן הכי מרגש שראיתי בחיי? איפה הצניעות כפרה? של נעלייך מעל רגליך כשאתה מדבר על הגאושו. פחחח… עלאק חבר של רונאלדיניו ורוצה לשמח את האוהדים כמוהו. לא בפלאנטה הזו ולא עם הכדורגל שיש לו ברגליים. הוא אולי שחקן הרבה הרבה הרבה יותר טוב ממה שהוא מראה כרגע אצלנו, אבל אין לו שום דבר עם הסגנון של הגאושו. באמת לא יפה לדבר ככה על עצמו.

ולגבי גאבי…
כמה חוצפה חיובית יש לילד הזה. כרגע, ברוב הזמן הוא מצדיק לטעמי את הספסול של ההולנדי ולא יעזור כמה פעמים תזכירו את המספר 85M. הוא במגמת שיפור עצומה, עושה פעולות חיוביות על כל המגרש וזה רק עניין של זמן עד שהוא יתפוצץ גם התקפית עם מסירות חכמות ואיומים על השער. אני ממש ממש מאחורי צ’אבי עם ההחלטה לתת לו את המפתחות. זה אחד לאחד לדעתי עם מה שפפ עשה עם בוסקטס בתקופת יאיא שהיה שחקן הרבה יותר משמעותי ממה שפרנקי היום.

לייק 1

באלדה לא תרם כלום והיה נראה גם ככה עייף. ראפיניה חוסל לגמרי ולא הצליח להשפיע על המשחק חוץ מכך שמנע את אגף ימין לדמבלה. בוסקטס התגלה כחלש מבין שחקני הקישור מהבחינה הפיזית.

דמבלה היה סחוט. בדקות שקדמו לחילוף ואחרי שקיבל את אגף ימין הוא לא הצליח לעשות משהו מיוחד חוץ מלסחוט את העבירה מטשואמני. לא הייתי מוציא אותו כי אין לו תחליף אמיתי אבל בסופו של דבר פאטי ופראן עשו לכם את הגול…

אולי הוא רצה עוד שחקן פיזי שיכנס לרחבה. לפדרי היה יום קשה מאוד. באופן אישי מאוד הופתעתי לראות אותו ככה מנוטרל.

בשום סרט ושום סיבה קסייה במקום פדרי זה חילוף טוב. פשוט שלמאמן אין יותר פתרונות הוא זורק סתם שחקנים מתוך יאוש. אולי זה יעבוד.

הם פשוט התיחסו למשחק הזה בתור משחק ידידות שהם חייבים לנצח, עשו את מה שצריך. אם היה להם קילר אינסטקט והם היו באמת רוצים זה היה נגמר יותר גרוע. אני חושב שזה חלק ממה שאנצלוטי עובד איתו. הוא מאמן איטלקי ולדעתי היריבות והשנאה בין היריבות פחות מדברים אליו מאשר להשיג את התוצאה הרצויה. זה הנחמה שלי, שברצלונה טובה וריאל גרועה זה נגמר במניטה ושברצלונה גרועה וריאל טובה כמו אתמול במקרה הכי גרוע זה נגמר ב3-1 שבדקות מסוימות כמעט השוונו. לפעמים שהמצב מאוד גרוע צריך להתנחם בדברים קטנים.

נכון. וזה בדיוק מה גורם לאשליה שהיינו במשחק אתמול. . הם פשוט יודעים להיות יעילים

משה ריאל נראים ככה כבר כמעט עונה וחצי. הם לא הכי מרשימים אפילו די אפורים, אבל עושים את העבודה.
משחק הגנתי מרשים שלהם והבדלי הרמות בקישור פשוט לא ניתנים לגישור. טשומאני פשוט העלים את פדרי ועל בוסקטס אין כבר מה לדבר.

וזה לא כמו אינטר שהגיעה לרחבה מתי שרק רצתה אז כן היו כמה אדפטציות, אבל בחירת ההרכב והצבת רוברטו באגף ימין היא החלטה נוראית בעיניי.

משחק לא טוב שממשיך את הפורמה הגרועה של בארסה מאז החזרה מהפגרה אבל קונדה יחזר והנוכחות שלו מורגשת וכמה הוא ואראוחו חסרים לקבוצה. מגן ימני, קש״א ועוד חיזוק להתקפה זה טוב ויפה אבל שום דבר לא ישתנה בקבוצה לפני שצ׳אבי ימצא פתרונות טובים ויתאימו את סרגל המאמצים וגם זה ישפר רק בתנאי וכל הלומי רומא, אנפילד וה8:2 יעזבו את הקבוצה. יש פה בעיה מנטאלית קשה ובארסה אחרי כל שער נראתה חסרת אונים ומוטיבציה, זה בלט בשפת הגוף של השחקנים, בפאניקה ובכלל באיך שעלו לשחק.

לא יודע מה צופן העתיד ובהצלחה לצ׳אבי בהחזרת הקבוצה למסלול נצחונות אבל אני האחרון שימהר לקרוא להדחה של המאמן. צריך לתת למאמן ולקבוצה הזו קצת זמן ובעיקר להפנים שאנחנו לא ברמה הנדרשת עדיין. עוד נגיע לשם.

2 לייקים

אם הסיבה לחמשת החילופים היא תשישות אז או שזה כישלון מוחלט של צוות האימון שלנו שלא מצליח להביא שחקני כדורגל לפורמה טובה או שזה כישלון מוחלט של צוות האימון שלא עושה מספיק רוטציות במהלך העונה. אנחנו בפאקינג אוקטובר.

2 לייקים

אתם משחקים בקצב מאוד גבוה. כבר מהעונה שעברה היה נראה שאתם תסבלו מהעניין. הכדורגל שלכם אטרקטיבי אבל לא מחושב ואתם משקיעים המון מאמצים במשחקים שלכם. רק ביום רביעי טחנתם 90 דקות לא פשוטות מול אינטר ואנחנו קבוצה שלא פשוט לשחק מולה גם כן.

אני חושב שבלתי אפשרי שתשחקו ככה עונה שלמה. באיזשהו שלב אץם תקרסו. יגיעו גם פציעות וגם שחיקה. אצלינו בפורום מתעצבנים על זה שאנצ’לוטי משחק משעמם ושהקבוצה לא משחקת אף פעם לפני דקה 70, אבל מה לעשות ככה צריך לשחק כדי לשרוד את העונות הארוכות האלה כנראה.

לייק 1