הסכסוך הישראלי פלסטיני

הם חוגגים גם במרכזי ערים באירופה.
יש מלא סרטונים מאירופה של תהלוכות של התומכים שלהם וקריאות למחוק את תל אביב.
זה כנראה חוקי באירופה, אז בטח חוקי בעזה.
עדיין לפי החוק הבינלאומי אסור להרוג אותם כי הם אזרחים.

אני מצטט פה מתוך ידיעה מynet.
לא ברור לי אם זו טעות, אני מבולבל או סתום. אם מישהו יוכל להסביר לי אני אשמח

“ההפגנה מול ביתו של הסנאטור שיגיע היום לישראל אורגנה על ידי הארגון היהודי הפרוגרסיבי “הקול היהודי לשלום” כחלק מההפגנות ההמוניות שהתרחשו ברחבי העיר. המפגינים מול דירתו של שומר הניפו שלטים: “ציונות היא טרור”, “סיים את האפרטהייד הישראלי”, וקראו “הפסקת אש עכשיו!” ו"מתנחלים חזרו הביתה”.
אחד המארגנים קרא לעבר המוחים: “אם הפלסטינים לא יזכו לצדק, ישראל לא תזכה לשלום”. לדברי הארגון, בין העצורים היו רבנים, פוליטיקאים, חוקרים וניצולי שואה בני 80."

בהמשך לדיונים כאן על הקונספציות ארוכות השנים שהתנפצו לנו בשנייה אל מול העיניים, ובהמשך לשיח ההאשמות שכבר התחיל - אני חייב לומר שאני לא מסוגל לסבול כמעט את כל ה’מומחים’ שמובאים לפאנלים השונים, שמסבירים שהממשלה צריכה לעשות כך וכך, תוך כדי רמיזות והתבטאויות מאשימות כלפי מקבל ההחלטות הנוכחיים (ושלא נתבלבל - הם אכן אשמים).
כל הלשעברים, שהתמזל מזלם שבאופן מקרי לחלוטין הפלישה הנוראית לא קרתה במשמרת שלהם, אלא לג אחד או שניים אחרי. באיזו זכות בכלל הם מעזים לדבר, לייעץ, לקרוא קריאות?

אני רואה לדוגמה את ציפי לבני טוענת למה התפיסה של ביבי היא זו שהתנפצה, כשהיא הייתה שותפה מלאה לסבב הכושל של ‘צוק איתן’, ואומרת (משקרת) בחוצפתה שבעצם היא רצתה כל הזמן הזה למוטט את שלטון חמאס.
או תמיר היימן, שהיה ראש אמ"ן עד לפני דקה וחצי, כולל בזמן שומר החומות הכשלוני, וששותף מלא למחדל המודיעיני העצום הזה - מרשה לעצמו לנתח את המחדלים המודיעיניים, בלי לומר מילה אחת של אחריות אישית.
ועוד ועוד.

זה מזכיר לי את תופעת המאמנים/השחקנים הישראלים הכושלים שאחרי זה באים להיות פרשנים (כושלים לא פחות) בטלוויזיה - רק על סטרואידים.

אחרי שכל זה ייגמר, צריך להתחיל מחדש. נקי. הכול. דרג מדיני וצבאי-בטחוני כאחד - כולם צריכים לעוף.
לא רוצה לראות יותר פרצוף אחד של מי שהיה שותף מלא ובכיר לקונספציות ההרסניות והפחדניות שהביאו אותנו עד כאן.

12 לייקים

אין לי איך לשלוח פה סרטונים. לא יודע איך…

https://twitter.com/Yonatan_Jaku/status/1713264728502317232

מה עם הקונספציה ששחרור שבוי אחד תמורת 1000 חמאסניקים היא מחויבות מוראלית של מדינת ישראל?
זה לא פוליטיקאלי קורקט , אני יודע.
קרוביי לא נחטפו אז קל לי לדבר.
ובכל זאת.

7 לייקים

שאלתי פה לפני כמה ימים את הסיפור של האיש דובר העברית במהלך החטיפה.

היום קבלתי את זה.

2 לייקים

איך יודעים שהצבא השתלט על העניינים? איו כמעט חדשות, שומעים על תקריות בדיעבד.

יש עירפול מוחלט על מה שקורה בצפון(כולל הודעה על הרוגים יומיים באיחור).

איזו הסברה כושלת יש לנו

https://twitter.com/IAFsite/status/1712484101763342772?t=X-QnN0PNaZCi0WlkRJZlUQ&s=19

לצערי אתה צודק ואני לא רואה שמשהו משתנה בתפיסה או בתגובה או בכל דבר אחר, אותה רפיסות ואותה עליבות כמו של ה 30 שנה האחרונות. הסכמי אוסלו לא רק “זיינו” אותנו פיזית אלא גם תועדתית ומחשבתית. אנחנו חושביפ שאנחנו חיים באירופה ולא במזרח התיכון, אנחנו עדין חושבים שאנחנו מדברים עם אנשים שמעריכים את החיים וכסף ועבודה ישתיקו אותם.

שמע, חשוב גם שהעולם ידע שמי שפוגע בנו ככה חוטף, לא ככה?
המתקפה הזאת אמנם חשפה את חמאס אבל גרמה לישראל נזק תדמיתי עצום

וזה שאנחנו ממנים להם תארים ומלמדים אותם איך לרצוח אותנו בבתי הכלא, ואיך למנף את זה בעולם לא אבסורד.
אני באמת מקווה שאחרי המקרה הזה לא נראה אף אחד ממקבלי ההחלטות של ה 30 שנה האחרונות, מהממשלה , חברי הכנסת, פרקליטות, בתי המשפט, משטרה, צבא, שב"ס. כולם נכשלו נחרצות בדרך שלהם במחשבה שלהם באמונה שלהם ובתפיסת החיים שלהם ובכל מה שהם הנחילו ויישמו. (גם לרבין יש חלק בזה)

2 לייקים

טובחים בחיילי צה"ל בצפון. כל יום כמה טילי נ"ט שמביאות לתוצאות איומות.

המענה הישראלי ארטילריה…

משהו דפוק בהתנהלות שלנו.

2 לייקים

משהו לא מסתדר לי, הרי אם הפעולה של חמאס אמורה הייתה להיות האקט המתחיל של המלחמה הגדולה, הרי שאין בה היגיון. יותר הגיוני מצד הערבים להתחיל בפעולה דומה דווקא דרך הלבנונים. הם הרי יותר חזקים משמעותית.

מה שכן, האירועים לדעתי הם באותה רמת חומרה(אם לא יותר) של מה שקדם ללבנון השנייה.

אז אחרי שישראל כ״ץ הצהיר בטוויטר ששום שיבר לא יפתח עד שיחזור אחרון השבויים, ישראל מחזירה את המים לדרום הרצועה, התירוץ:
לגרום לצפוניים לעבור דרומה.

אולי באמת כל השבויים בדרך חזרה, אבל על מי אני עובד, ברור לגמרי שעוד מעט יפתחו גם בצפון בלי שאף אחד חזר.

שר האנרגיה כ"ץ על חידוש אספקת המים לדרום רצועת עזה: “ההחלטה סוכמה בין רה"מ נתניהו לנשיא ביידן ותואמת את המדיניות שלנו”

נשמח לדעת מה המדיניות

לייק 1

כלב נובח לא נושך.
מצד שני, ראינו איך מרדימים אותנו ונושכים יופי…

לייק 1

גם תקשורתית וגם צבאית, ישראל ממש מתחננת לחיזבאללה שלא ייכנס למלחמה. לא יודע מה אני חושב על זה. אני מבין את הרצון להימנע מ-2 חזיתות, אבל בקצב הזה נראה שזה לא ממש נמנע וייתכן מאוד שתוך יום-יומיים נתחרט שלא היינו הרבה הרבה יותר תקיפים.

בכלל, גם כל האיומים של ארה"ב - זה לגמרי יכול להיות חרב פיפיות. פתאום אנחנו לא יכולים להסתדר בלעדיהם מול חיזבאללה? עד לפני שבוע וחצי לאף אחד לא היה ספק שגם אם הם יכולים לעשות לנו נזק גדול, זה עדיין לא כוחות בכלל. פתאום נדמה שזה כבר לא ברור לאף אחד, ואני תוהה האם זה משקף את המציאות או לא. האמת, שאני כבר לא בטוח שלא.

לייק 1

פורנו הרס של הצד השני יעשה בדיוק להפך.

מורכב
לישראל יש אינטרס ברור להילחם בחזית אחת, כמו שכתבת. השאלה היא האם עדיף שהאויב יקבע את העיתוי או אתה. מבחינת לגיטימציה - עדיף שהם יקבעו. מבחינת ניהול המלחמה, יש מצב שעדיף לנו לשים את עזה על הולד ולהילחם בצפון. לשים את הצפון על הולד זה כנראה לא אפשרי, תלוי גם בהם.

התחושה שלי היא שזה נטו עניין של מי התחיל. בינתיים צריך להתרגל לרעיון שזה בקלות יגלוש לשבועות ואף חודשים של לחימה. אני מאד מקווה שיש לנו תוכנית טובה. עד כמה שהופתענו, תוכניות מגירה למקרה של חזית כפולה אני בטוח שיש. אני מדוכא כי כמה שאני חושב שהמצב שבו תותחים מכוונים אלינו מכמה מקומות הוא בלתי נסבל, ככה אני מבין שהפיתרון בדמות הישג משנה מציאות הינו מורכב ולא בטוח שנשיגו. המחיר יהיה כבד והלחץ הבינלאומי קשה מאד. נצטרך להתאבד על זה, פשוטו כמשמעו

ההתבטאות האחרונה של ביידן בטוויטר מדאיגה וכץ לא היה צריך להתרברב בצורה כזאת, אבל המהלך לכשעצמו דווקא הגיוני.

רוצים מים? תפנו את השטח.

לייק 1

גלנט תמיד מנסה להישמע תקיף ונחוש, אבל האמת שהאמירה שלו היום בנוגע לחיזבאאלה פשוט מביכה ומשפילה, באמת נשמע יותר מתחנן מאשר מעמדה של כוח

יכול להיות שהחשש הוא לא רק משתי חזיתות, חוץ מזה שחיזבאאלה פשוט בנה מערך שמאיים באבידות גבוהות וכבדות ביותר בעורף ובצבא, אלא ממידע שברגע שתיפתח שם זירה תיפתח מלחמה על אמת גם מול איראן באופן ישיר

עריכה: אני רוצה להוסיף
אם זה רק מול חיזבאאלה ובלי התערבות ישירה של איראן אז שני דברים:
הראשון, זה נראה כמו מלחמה בלתי נמנעת שאנחנו כבר רגל וחצי בתוכה
השני, ככל שמשכנו את המלחמה הזאת בצורה בלתי מתפשרת בעזה לאורך עשור מתוך חשש וחשיבה על המצב בצפון, חיזבאאלה כל שנה וכל יום התחמש בצורה בלתי רגילה והאיום שממשלות ישראל כל פעם חששו ממנו רק הלך והתעצם במקביל לעזה, וכמו שחטפנו עכשיו בדרום בדיוק בגלל ההכלה, חוסר התקיפות והמשיכה של הזמן והמלחמה מול אויבים שרוצים לראות אותנו מתים - כך גם עכשיו בצפון. נמשיך להדחיק את המלחמה הזאת ופוטנציאל האבדות והאיום יהיה גדול יותר